пистов мотор за начинаещ
Модератор: Общи модератори
Re: пистов мотор за начинаещ
xerial написа:Има едни книжки на Keith Code California Superbike School - ако можеш ги намери и прочети , след като почнеш да караш пак ги прочети![]()
много от нещата ще ти се изяснят и ще имаш представа горе долу какво се случва и какво да не правиш - най-важното
Един от най-добрите съвети в цялата тема това според мен е библията на всеки моторист

Re: пистов мотор за начинаещ
JuStDieSeL написа:Не виждам смисъл да си взима човек под 600 кубика мотор ако не му се хвърлят пари точно след 4-5 месеца ще му умалее... Ще го продава и после следващия и после пак следващия до като стигне 600/1000.. Дали ще е 400, 600 ,1000 кубика човека навива мусура не мотора и със скутер може да се осакатиш!
Ако е със всичкия си и внимава мотора е без значение а иначе екипировката е по-важна и от самия мотор на братовчед ми първият му мотор беше yamaha r1 и след 3 години още е жив и си кара всичко зависи от човека! Ама хората сякаш това не го разбират най-добре е взимаш този който ти харесва и ти е по джоба всички други приказки са хорски.
Според мен, ако мислиш да караш РАЗУМНО си вземи 1000ка. Защо? Защото като свикнеш след 2-3 месеца със 600ката ще се чудиш на кой да я продадеш. Това дали се учиш на 600-ка или 1000ка за мен няма разлика. В началото бавно и внимателно после внимателно.
Добре нека все пак да нахвърляме няколко факта относно 600-те - по-леки са,по-къси са,имат двойно по-малък въртящ момент и 50-60 кс по-малко от модерна 1000 кубикова машина.Тоест излиза,че е много по-лесно с 600 и кефа пак е страхотен,не че е невъзможно човек да се научи на 1000 просто ще отнеме повечко време.А също така 120-130 кс не са малко все пак едно време хилядарките бяха по толкова

- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: пистов мотор за начинаещ
Cyberloner написа:аз пък съм се засилил за чопър от 2 месеца и не мога да си избера гледах сумати мотори уж големи и като седна са ми все едно "зайка 3". Някой може ли да даде съвет за конкретен модел, на който рамката да е по-големичка.
За информация:
200см, ~115kg, дълги крака и ръце
Сузуки Булевард си е бая масивно

- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: пистов мотор за начинаещ
xerial написа:Cyberloner написа:аз пък съм се засилил за чопър от 2 месеца и не мога да си избера гледах сумати мотори уж големи и като седна са ми все едно "зайка 3". Някой може ли да даде съвет за конкретен модел, на който рамката да е по-големичка.
За информация:
200см, ~115kg, дълги крака и ръце
Сузуки Булевард си е бая масивно
Може и Triumph RIII

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: пистов мотор за начинаещ
И аз да се включа с няколко съвета:
- както колегите са казали, A Twist of the Wrist ще ти помогне да разбереш супер много неща за това,
как да не се пребиеш взерски или нещо по-лошо. Не, че е 100% сигурно с всичките идиоти по пътищата, състоянието им и т.н., но все пак!
- ако бях на твое място, щях да изкарам курса и след това щях да покарам някой друг мотор, за да разбера кой е моя, поне засега.
Всеки човек харесва различен тип мотори, а за България тия певецета според мен са най-голямата глупост, де можеш да караш.
Само да вметна за тия, дето сега ще почнат да ми се напъват, че имам и GSXR 600
Ама вече съм стар, на 33
Не си е работа, освен ако не ходиш до Гърция, да го караш, както си трябва.
Та за певецетата, нямаме пътища, нямаме писти, нямаме култура и т.н. На някой завой ще се врежеш
в някой мангал с каруца с дърва и си до там. Т.е. не става да ги караш на предела!!!!!!!!!!!!!!!!
- на курса гледай да караш колкото може повече, че яко ги претупват, както всичко останало
Колкото и смешно да е, много е полезен и нещата, които те карат да правиш, като фигури и т.н.
- мотора никога няма да ти е достатъчно мощен
Вярвай ми. Това дали ще се претрепеш като куче,
си зависи изцяло от теб и от желанието ти, да придобиеш нужните умения, рефлекси и т.н.
Но си трябва време за всичко това. Не става за 2-3 месеца. Просто ти трябва да знаеш,
че това не е играчка и че имаш да учиш много и да трупаш многооооооо опит
Познавам хора, дето карат мотори от много години и още не могат да карат, 'щото нищо не им влиза в кухите тикви!
Та си карат как им дойде и рефлексите им са тотално сбъркани! В по-критичните ситуации, където не трябва да се мисли,
а да се действа, винаги реагират грешно! Това последното де го написах, го помисли добре, че не е шега.
В колата имаш доста джилязу и разни благинки, като еърбези, дето те пазят, а тук - нищо!!!
- както казах по-горе, мотора никога няма да ти е достатъчно мощен, освен ако не назлобиш някой Буса
По-важното е да ти е удобен и да е твоя мотор
Щото нали писа, че реално нищо не си карал все още
- екипировката ти е най-важна! Всички понякога я пренебрегваме, ама да си знаеш
По-важна ти е от мотора, особено ако е певеце
Щото здравето и целостта на тялото ти, са ти много по-ценни,
от някакви пластмаси и железа
Казвам го, макар, че миналата есен се влачих по асфалта,
по тениска
щото само щях да врътна едно кръгче
- Последно - Никой не може да ти препоръча мотор!!! Не слушай другите!!! Голям, малък, крузър, пист.
Всеки си знае неговото и си плямпа глупостите!!! Пробвай и разбери кой е твоя мотор!
BMW-то, мотора и жената не може друг да ти ги избере

P.S. Ако заобичаш моторите, 'щото не се получава при всеки, болестта BMW ще ти се стори като настинка

============================================================================================
Някой като ми каже, че 600-ката му е омаляла и направо изпадам в потрес
Тука я има 1-2 човека, дето могат да изстискат всичко от един такъв мотор, я няма
Ама по-скоро няма
Виж, да кажеш, че Интрудер 800 ти е малък, по-бих се съгласил

- както колегите са казали, A Twist of the Wrist ще ти помогне да разбереш супер много неща за това,
как да не се пребиеш взерски или нещо по-лошо. Не, че е 100% сигурно с всичките идиоти по пътищата, състоянието им и т.н., но все пак!
- ако бях на твое място, щях да изкарам курса и след това щях да покарам някой друг мотор, за да разбера кой е моя, поне засега.
Всеки човек харесва различен тип мотори, а за България тия певецета според мен са най-голямата глупост, де можеш да караш.
Само да вметна за тия, дето сега ще почнат да ми се напъват, че имам и GSXR 600


Не си е работа, освен ако не ходиш до Гърция, да го караш, както си трябва.
Та за певецетата, нямаме пътища, нямаме писти, нямаме култура и т.н. На някой завой ще се врежеш
в някой мангал с каруца с дърва и си до там. Т.е. не става да ги караш на предела!!!!!!!!!!!!!!!!
- на курса гледай да караш колкото може повече, че яко ги претупват, както всичко останало

Колкото и смешно да е, много е полезен и нещата, които те карат да правиш, като фигури и т.н.
- мотора никога няма да ти е достатъчно мощен

си зависи изцяло от теб и от желанието ти, да придобиеш нужните умения, рефлекси и т.н.
Но си трябва време за всичко това. Не става за 2-3 месеца. Просто ти трябва да знаеш,
че това не е играчка и че имаш да учиш много и да трупаш многооооооо опит

Познавам хора, дето карат мотори от много години и още не могат да карат, 'щото нищо не им влиза в кухите тикви!
Та си карат как им дойде и рефлексите им са тотално сбъркани! В по-критичните ситуации, където не трябва да се мисли,
а да се действа, винаги реагират грешно! Това последното де го написах, го помисли добре, че не е шега.
В колата имаш доста джилязу и разни благинки, като еърбези, дето те пазят, а тук - нищо!!!
- както казах по-горе, мотора никога няма да ти е достатъчно мощен, освен ако не назлобиш някой Буса

По-важното е да ти е удобен и да е твоя мотор


- екипировката ти е най-важна! Всички понякога я пренебрегваме, ама да си знаеш

По-важна ти е от мотора, особено ако е певеце

от някакви пластмаси и железа

по тениска


- Последно - Никой не може да ти препоръча мотор!!! Не слушай другите!!! Голям, малък, крузър, пист.
Всеки си знае неговото и си плямпа глупостите!!! Пробвай и разбери кой е твоя мотор!
BMW-то, мотора и жената не може друг да ти ги избере



P.S. Ако заобичаш моторите, 'щото не се получава при всеки, болестта BMW ще ти се стори като настинка







============================================================================================
Някой като ми каже, че 600-ката му е омаляла и направо изпадам в потрес

Тука я има 1-2 човека, дето могат да изстискат всичко от един такъв мотор, я няма

Ама по-скоро няма

Виж, да кажеш, че Интрудер 800 ти е малък, по-бих се съгласил




Последна промяна zAcK на 09 Авг 2014, 16:13, променена общо 3 пъти
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: пистов мотор за начинаещ
И аз съм изправен пред тази дилема?!
От 3 години карам Aprilia RS 50 от която съм изключително доволен- 3-3,5/100 , 6лв данък , няма технически преглед, вдига 100, кара се с Б (М)категория, къса макси скутери на светофар и др.!
Но ми "омаля" и миналата седмица взех А категория на Suzuki SV650
Сега се колебая между 4 избора, като моторите не са за кеф!Всеки ден ще се кара и разхода е от значение:
-Honda Hornet (+ ще го взема от познат и мога да го покарам , преди да го платя/ – обичам пистарките и харчи доста за 100кс)
-Yamaha R6 (+ визия,мощност /- разход,не е подходящ за ежедневно градско каране)
-Kawasaki ZXR 636 -//-
-Kawazaki Ninja 250R - като че ли най-добрата комбинация: разход-маневреност-мощност, но е изключителна рядкост в BG и му искат 4-5000лв, за които се блазня да взема голяма пистарка!
p.s. на 34г съм и не ми е проблем да почна с 600сс
p.p.s. Ninja 250R е добър на хартия и визуално,но не съм карал такъв!
От 3 години карам Aprilia RS 50 от която съм изключително доволен- 3-3,5/100 , 6лв данък , няма технически преглед, вдига 100, кара се с Б (М)категория, къса макси скутери на светофар и др.!
Но ми "омаля" и миналата седмица взех А категория на Suzuki SV650
Сега се колебая между 4 избора, като моторите не са за кеф!Всеки ден ще се кара и разхода е от значение:
-Honda Hornet (+ ще го взема от познат и мога да го покарам , преди да го платя/ – обичам пистарките и харчи доста за 100кс)
-Yamaha R6 (+ визия,мощност /- разход,не е подходящ за ежедневно градско каране)
-Kawasaki ZXR 636 -//-
-Kawazaki Ninja 250R - като че ли най-добрата комбинация: разход-маневреност-мощност, но е изключителна рядкост в BG и му искат 4-5000лв, за които се блазня да взема голяма пистарка!

p.s. на 34г съм и не ми е проблем да почна с 600сс
p.p.s. Ninja 250R е добър на хартия и визуално,но не съм карал такъв!
- oxam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 752
- Регистриран на: 16.01.2005
- Местоположение: лондон
- Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10
Re: пистов мотор за начинаещ
TRR написа:xerial написа:Cyberloner написа:аз пък съм се засилил за чопър от 2 месеца и не мога да си избера гледах сумати мотори уж големи и като седна са ми все едно "зайка 3". Някой може ли да даде съвет за конкретен модел, на който рамката да е по-големичка.
За информация:
200см, ~115kg, дълги крака и ръце
Сузуки Булевард си е бая масивно
Може и Triumph RIII
аз съм със абсолютно същите размери и си взех Ducati S4R и ми идва идеален и не изглежда смешно. 996 кубика само че с много въртящ момент в ниските а и е бавнооборотен в сравнение с пистарките (10к ) така че е доста приятен за каране




Re: пистов мотор за начинаещ
dr.peshev написа:И аз съм изправен пред тази дилема?!
От 3 години карам Aprilia RS 50 от която съм изключително доволен- 3-3,5/100 , 6лв данък , няма технически преглед, вдига 100, кара се с Б (М)категория, къса макси скутери на светофар и др.!
Но ми "омаля" и миналата седмица взех А категория на Suzuki SV650
Сега се колебая между 4 избора, като моторите не са за кеф!Всеки ден ще се кара и разхода е от значение:
-Honda Hornet (+ ще го взема от познат и мога да го покарам , преди да го платя/ – обичам пистарките и харчи доста за 100кс)
-Yamaha R6 (+ визия,мощност /- разход,не е подходящ за ежедневно градско каране)
-Kawasaki ZXR 636 -//-
-Kawazaki Ninja 250R - като че ли най-добрата комбинация: разход-маневреност-мощност, но е изключителна рядкост в BG и му искат 4-5000лв, за които се блазня да взема голяма пистарка!![]()
p.s. на 34г съм и не ми е проблем да почна с 600сс
p.p.s. Ninja 250R е добър на хартия и визуално,но не съм карал такъв!
Замислял ли си се за супермото,защото разхода обикновено е много малък а дори и с 250 кубиковите е страшен кеф а с 450 кубиковите е направо мания

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: пистов мотор за начинаещ
oxam написа:аз съм със абсолютно същите размери и си взех Ducati S4R и ми идва идеален и не изглежда смешно
Той е питал за чопър, т.е. крузер


Ако не е такъв крузер, BMW-тата по принцип, дето все ги пропускат, да ги препоръчват, са ужасно удобни мотори

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: пистов мотор за начинаещ
dr.peshev написа:И аз съм изправен пред тази дилема?!
От 3 години карам Aprilia RS 50 от която съм изключително доволен- 3-3,5/100 , 6лв данък , няма технически преглед, вдига 100, кара се с Б (М)категория, къса макси скутери на светофар и др.!
Но ми "омаля" и миналата седмица взех А категория на Suzuki SV650
Сега се колебая между 4 избора, като моторите не са за кеф!Всеки ден ще се кара и разхода е от значение:
-Honda Hornet (+ ще го взема от познат и мога да го покарам , преди да го платя/ – обичам пистарките и харчи доста за 100кс)
-Yamaha R6 (+ визия,мощност /- разход,не е подходящ за ежедневно градско каране)
-Kawasaki ZXR 636 -//-
-Kawazaki Ninja 250R - като че ли най-добрата комбинация: разход-маневреност-мощност, но е изключителна рядкост в BG и му искат 4-5000лв, за които се блазня да взема голяма пистарка!![]()
p.s. на 34г съм и не ми е проблем да почна с 600сс
p.p.s. Ninja 250R е добър на хартия и визуално,но не съм карал такъв!
От едно време кавите са най-удобни и най-икономични.Твоя мотор се нарича Кава З 750,прекрасен мотор,на базата на зх6р,но дефорсиран с по-тежък маховик и кол.вал,т.е. доста повече нм в ниските,супер удобен и икономичен,както и най-здравия двигател от събратята си!636 също е доста удобен като за "пистов",но като всички шосейни,не става за всекидневно градско.За това са направени "стрийтфайтърите"
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: пистов мотор за начинаещ
Като се заговори за изпускане как се изпуска мотор в града? Някакво ендуро или крос си го представям- изглежда адски неудобно да стъпиш и да го държиш ама пистов или гол мотор дето няма и 200 кила и е нисък балансиран от спряло състояние да го гътнеш трябва да си баси майстора.
- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: пистов мотор за начинаещ
Пистарка се изпуска най-лесно на място,примерно като го буташ назад или маневрираш на място с бутане и хоп,минеш "кантара" и мотора падне на другата страна,или пък правиш обратен на пълен "волан" на 1-ва скорост,за мен това е може би най-трудната маневра при карането на мотор.Просто е много ограничено движението на кормилото,което не е така при стрийт моторите,които са с "туристическо" кормило и имат по-голям ход при завиване.
- oxam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 752
- Регистриран на: 16.01.2005
- Местоположение: лондон
- Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10
Re: пистов мотор за начинаещ
zAcK написа:oxam написа:аз съм със абсолютно същите размери и си взех Ducati S4R и ми идва идеален и не изглежда смешно
Той е питал за чопър, т.е. крузерТа в случая примерно някой Honda Валкирия може да свърши работа
![]()
Ако не е такъв крузер, BMW-тата по принцип, дето все ги пропускат, да ги препоръчват, са ужасно удобни мотори
ясно, че търси чопър или крузър, аз бях тръгнал по същия път, даже направих тест драйв на един harley night rod защото отдавна ги гледам...и после реших, че не ми се дават още 11к лири за поредната играчка, която повечето време ще седи в гаража.
и си взех дукатито - има готина визия (сложих двоен фар, карбонови ауспуси и други карбонови благинки), много як и характерен звук, върви приятно, а е и доста удобно за возене...и навсякъде се обръщат след него...като алтернатива на чопъра има идея...
това е моя

а този беше за вдъхновение





- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: пистов мотор за начинаещ
996 ли е това? Винаги ми е било чудно италианските мотори доколко са аналог на инталианските коли. Безспорно са красиви като тях ама дали са също толкова чупливи?
Иначе тоя Найт Род ...


Иначе тоя Найт Род ...



- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: пистов мотор за начинаещ
Една от колите ми е Алфа Ромео,карал съм и няколко Дукати-та.Италианската техника си е и при моторите.Мита за трошливостта на италианците на 90% си е просто мит,може би до началото на 90-те да,но сега са си просто коли и мотори с прекрасен дизайн и ергономия,но за съжаление много скъпа поддръжка и доста нестандартни технически решения-оттам сложно сервизиране-липсата на такова води до мита за трошливостта на италианците
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани