Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 10.04.2014

Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от Bokrael » 10 Сеп 2014, 0:16

Здравейте, колата я взех с газов инжецион и днес ходих до един сервиз за газ и ми казаха, че за този мотор (3.0i) тръбата трябва да е 8мм., а мойта е 6мм? В момента съм доволен и от разхода и от вървежа (естествено ако смяната на тръбата с по-широка ще доведе до положителен ефект, не бих отказал). Главно въпроса ми е, дали си струва да се захващам с манимулацията и мога ли да накяра, я по-добър разход, я някой друг кон или само ще се вкарам в приключения? :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от u`F`o » 10 Сеп 2014, 2:07

Не съм специалист по газови уредби, но едни тръби до отпред са ти 50-тина лева. С монтажа могат да ти легнат на 100 кинта. От друга страна, когато търсиш максимален вървеж - дали ще я караш на газ или ще я превключиш на бензин? Сам си прецени, дали искаш да пипаш нещо, което работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от turbo » 10 Сеп 2014, 7:41

8 mm. Но щом си върви - не я пипай. Изпарителят какъв е? Неговият вход на колко mm е?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от kraska » 10 Сеп 2014, 10:04

Ако тръбата ти е медна - 6мм
пластмаса - 8мм
ама ако е ок вървежа - така си е добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 10 Сеп 2014, 10:10

абе добре е да е 8 , ама и 6 работи .

Имай предвид че клапаните турски и италиански имат различен изходен отвор :) , да не кажа че турската 8ца е колкото италианското 6.

Ако всичко е наред не я закачай. Уж до 200 250 коня няма проблем със 6мм , но аз си слагам 8 над 150 коня да съм си спокоен.
АКо имаш излишни пари я смени , но е хубаво и сондата на бутилката и клапана да смениш на изпарителя при условие че е външен.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 10.04.2014

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от Bokrael » 10 Сеп 2014, 11:17

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:абе добре е да е 8 , ама и 6 работи .

Имай предвид че клапаните турски и италиански имат различен изходен отвор :) , да не кажа че турската 8ца е колкото италианското 6.

Ако всичко е наред не я закачай. Уж до 200 250 коня няма проблем със 6мм , но аз си слагам 8 над 150 коня да съм си спокоен.
АКо имаш излишни пари я смени , но е хубаво и сондата на бутилката и клапана да смениш на изпарителя при условие че е външен.

Сондата е това което мери нивото нали? Защото като ходих ми казаха, че не е за мойта бутилка тази сонда, за това и ми отчита грешно колко газ имам. И варианта ми е италианска с някакви колена и преходници, та около 150лв, реших че не си заслужава парите за функцията, която извършва. Ако това е сондата, мисля че е външна. Тръбата ми е като гумена и за смяната и искаха около 100лв. Може би вървеж не гоня толкова, защото така и така не я напъвам на макс, това не е спортна кола, но ако има вариант да се отрази положително на разхода бих се вкарал във филма? :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: Ихтиман/София
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 406 2.0T
Мечтае да кара: Е30ка в завършен вид
Детайли за колата: AE27835

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от djony » 10 Сеп 2014, 11:29

Щом има добър разход и вървеж не я закачай. Както каза колегата по-горе - за да има файда от 8мм тръба трябва да сложиш сонда с изход на 8мм, клапана преди изпарителя да е на 8мм(ако е външен) и накрая ако изпарителя ти е с вход 6мм смисъла от цялата работа е никакъв. ;) Положителния разход зависи от добрите настройки. Би имало смисъл от цялата работа, ако мотора не се храни добре във високите обороти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от zvetiko » 10 Сеп 2014, 11:47

Bokrael написа:Здравейте, колата я взех с газов инжецион и днес ходих до един сервиз за газ и ми казаха, че за този мотор (3.0i) тръбата трябва да е 8мм., а мойта е 6мм? В момента съм доволен и от разхода и от вървежа (естествено ако смяната на тръбата с по-широка ще доведе до положителен ефект, не бих отказал). Главно въпроса ми е, дали си струва да се захващам с манимулацията и мога ли да накяра, я по-добър разход, я някой друг кон или само ще се вкарам в приключения? :dunno:


Колега, ще разбереш, че трябва да преминеш на друг диаметър, ако когато натовариш двигателя- да кажем катериш продължително време баир на високи обороти, или при изпреварване, ГИ започне да превключва от газ на бензин, поради недостиг на газ. Но трябва да смениш абсолютно всичко от 6мм на 8мм, в противен случай процедурата е безсмислена. За мен е странно, че с 231кс нямаш проблеми, но може би зависи от начина на каране и след като нямаш проблеми, подмяната на тръбата е излишно- разхода няма да подобриш, вървежа те устройва...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от kener » 10 Сеп 2014, 15:05

Егати кожодерите! 100лв. за смяна на тръба? = 20лв материали и 80лв труд! При цена на монтаж на цялата с-ма около 300 - 400лв. :dunno:

До колко се усеща или не, е хубаво първо де се види дали не работи скрито на бензин под голямо натоварване. Често ползвана хватка, с която се прекрива липсата на дебит и/или слаб редуктор. Колата си върви перфектно харчи малко газ, но за сметка на това дърпа и бензин.

Колкото до сондата - може да се преправи сонда за друг размер бутилка да работи на твойта бутилка. Поплавъка на сондата е един, който се ползва, както за показанията на ниво така и за спирането на пълненето. Много е важно за безопасноста ти, бутилката ти да се пълни до 80% от възможното(това е работа на поплавъка на сондата). Така, че ако бутилката ти се пълни до 80% от обема и, то и нивомера ще ти работи (ако има кой да ти го настрои). Ако обаче пълни колкото си иска е много вероятно "преправията" на сондата да не е направена, както трябва.
40653

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 10.04.2014

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от Bokrael » 10 Сеп 2014, 15:52

zvetiko написа:
Bokrael написа:Здравейте, колата я взех с газов инжецион и днес ходих до един сервиз за газ и ми казаха, че за този мотор (3.0i) тръбата трябва да е 8мм., а мойта е 6мм? В момента съм доволен и от разхода и от вървежа (естествено ако смяната на тръбата с по-широка ще доведе до положителен ефект, не бих отказал). Главно въпроса ми е, дали си струва да се захващам с манимулацията и мога ли да накяра, я по-добър разход, я някой друг кон или само ще се вкарам в приключения? :dunno:


Колега, ще разбереш, че трябва да преминеш на друг диаметър, ако когато натовариш двигателя- да кажем катериш продължително време баир на високи обороти, или при изпреварване, ГИ започне да превключва от газ на бензин, поради недостиг на газ. Но трябва да смениш абсолютно всичко от 6мм на 8мм, в противен случай процедурата е безсмислена. За мен е странно, че с 231кс нямаш проблеми, но може би зависи от начина на каране и след като нямаш проблеми, подмяната на тръбата е излишно- разхода няма да подобриш, вървежа те устройва...

Случвало ми се е като я нажаря на първа да мине на бензин, но това беше преди да сменя всички филтри и да направя основен ремонт на изпарителя, след това не съм си поставял за цел да пробвам, но не ми се е случвало. Все пак карам спокойно и тези дни ще си поставя за цел ден видя дали минава на бензин като я нагазя. А доколкото разбирам 8мм тръба би имала значение само в най-високите обороти, като карам нормално и колата се храни нормално с газ няма значение дали съм с 6 или с 8?! :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от kener » 10 Сеп 2014, 16:12

Да така е. По-малък диаметър на тръбата по-малък дебит. Ако дебита не е достатъчен почва да пада налягането. Съответно максимален дебит се изисква при максимално натоварване. Най-често голям дебит се изисква при двигатели, които могат да харчат много (над 25 -30 л/100км).
40653

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от kraska » 10 Сеп 2014, 18:42

Моята е 2.5 218к.с. с тръба пвц 8мм ,а и сондата и изпарителя са с 6мм изход и вход съответно . Нямам грижи във високите :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от Jordana » 10 Сеп 2014, 20:13

Тоя градския фолклор няма изчезване .Към колегата пуснал темата - не си хвърляй парите за глупости .6 мм е напълно достатъчна за доста по голям мотор .И 10мм да сложите в клапаните отворите са по малки и от вътрешния на 6мм тръба .Не говоря за щуцерите а вътре в клапаните където минава течната газ .И отзад в евро сондата също .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от INTEGRALE » 05 Фев 2015, 9:49

Клапаните и шуцерите може да са 6мм защото като площ са 2-3см макс, докато тръбата трябва да е 8мм защото е 3-4 метра дълга и тогава усещаш падането на налягане ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Колко мм. трябва да е трабата на ГИ за 231кс?

Мнение от Jordana » 08 Фев 2015, 11:26

Тръбата която ползват газаджиите е със стена 1мм , има и тънкостенна със стена 0.8 мм но не се ползва защото се пречупва лесно .6.2 мм външен диаметър минус 2мм стени са 4.2мм вътрешен отвор .Клапаните и щуцерите не са 6мм , а не повече от 2.5-3мм .Един такъв отвор в евро сондата придружен на това отгоре със възвратен клапан , втори такъв отвор в клапана преди изпарителя , трети такъв отвор в клапана на редукцията в изпарителя .Практически обема на самата тръба от бутилката плюс обема на газовия клапан е пълен с течна фаза която е достатъчна да поеме доста голям моментен разход , но ако имате продължително време голям разход на газ , течната фаза в бутилката се преохлажда и това понижава налягането в бутилката до 2-3 бара че и по малко .Възможно е при налягане на газта в изпарителя под 0.5 -1 бар дори частично да се задейства възвратния клапан в евросондата .Той е просто една пружина със съчма която се отваря от налягането в тръбата към изпарителя - подобен е на клапана на чашката за зареждане .Другия неприятен момент при такова падане на налягането в редукцията на изпарителя е че той не може да работи нормално защото повечето изпарители с една степен са предвидени да пускат течна фаза и към рейката където става доизпаряване .Като е ниско налягането в редукционната степен нататък отива само газова фаза и така мотора работи в ниски и средни обороти но при ускорителни режими почва да обеднява силно .След 3-4 години експлоатация има и още един негативен ефект , графита в медните тръби който свива сечението на места до 1-2 мм .Така че 8мм тръба е последното нещо което може да бърка работата ,особено на нов монтаж не задръстен още с отлагания графит .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook