Мицубиши Каризма/ Volvo S40
Модератор: Общи модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Мицубиши Каризма/ Volvo S40
След месец два , родителите ще сменят праисторическото возило (Кадет '87ма) и за сега съм ги ориентирал към Каризма - '97ма-2002ра. Търси се средноразмерна кола , задължително бензин и ръчка, за газ нещат да чуват . Нещо за 2000-3000лв . БМВ не влиза в бюджета . Да обръщам мойта десница , не мисля че си струва .
За джапанката съм чул добри думи за мотора им с директно впръскване - 1.8 GDI . Та някой ако може да сподели опит, митове и легенди , ще съм благодарен
http://www.auto-data.net/bg/?f=showSubM ... li_id=1728
За джапанката съм чул добри думи за мотора им с директно впръскване - 1.8 GDI . Та някой ако може да сподели опит, митове и легенди , ще съм благодарен

http://www.auto-data.net/bg/?f=showSubM ... li_id=1728
Последна промяна acho.rs на 10 Ное 2014, 22:17, променена общо 1 път
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Мицубиши Каризма
От ръжда, на ръжда отиват ... Не мога да си обясня хората купуващи си макар и 12-14 годишен автомобил със склонност към ръждясване ...
Не че и БМВ нямат ръжда, но японките не знам защо са така генно обременени с това .. Може би някой Опел шеф е замесен ?!

Не че и БМВ нямат ръжда, но японките не знам защо са така генно обременени с това .. Може би някой Опел шеф е замесен ?!


Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: Мицубиши Каризма
Здрава и непретенциозна кола,отвратителни материали и дизайн на интериора,страхотен мотор като разход на гориво(директно впръскване),оттам и евентуални проблеми заради качеството на горивото,проблемна скоростна кутия-лагера на опашката се сменя с маслото на мотора кажи-речи.Не толкова податлива на ръжда,все пак се прави в Холандия.За парите на читав Голф 3тди е направо приказка
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Мицубиши Каризма
МИТАКА1654 написа:Здрава и непретенциозна кола,отвратителни материали и дизайн на интериора,страхотен мотор като разход на гориво(директно впръскване),оттам и евентуални проблеми заради качеството на горивото,проблемна скоростна кутия-лагера на опашката се сменя с маслото на мотора кажи-речи.Не толкова податлива на ръжда,все пак се прави в Холандия.За парите на читав Голф 3тди е направо приказка
В никакъв случай . Каризма за тия пари спокойно се намира след 2001ва година .Интериора ще се преживее

А за ръжда - и БМВата са склонни

Може ли да споделиш за скоростната кутия - какъв е тоя лагер и какъв е филма с него. Основно ме притеснява мотора - до колкото знам е комън-рейл и впръсква с към 200 бара .
- saleene
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X6
- Мечтае да кара: BMW X6M
- Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP
Re: Мицубиши Каризма
Каризма е първият масов автомобил който се оборудва с уникалната система GDI. Двигателят се нарича GDI от съкращението на (Gasoline Direct Injection). На Каризма се монтира само 1.8 литров GDI двигател 4G93, който доставя на автомобила 125 к.с. Превъзходен двигател даващ мощ и икономия, която никой друг двигател неможа на този етап на развитие да се докосне поне малко до него. Монтиран на идеалното аеродинамично купе на Каризма този мотор достига до практически неизчерпаем ресурс от удоволствие на пътя. Разбира се, има и специфични особенности. Абсолютно никакъв компромис с горивото. Агрегатът е толкова капризен на гориво, че даже в определени страни където контрола на горивата е крайно занижен ( например Русия) не се предлага като модификация на пазара. Замяната на кабелите за високо напрежение е по-честа и трябва да се следи стриктно.
Действието на системата GDI е, че тя позволява смесообразуването да се извършва не предварително, а направо в цилиндрите по подобие на дизеловите двигатели. Така в различните режими на действие на работата на двигателя се използват крайно обеднени смеси, в които съотношението на въздуха и горивото достига 40:1.
При активно шофиране с висока скорост сместа незабавно се обогатява в различните режими на работа до 14.7:1 а в случай на внезапна нужда от максимална мощ горивото се подава на два стадия. В началото на такта на впръскване в горивната камера постъпва малка доза , за да се охлади въздухът, а след това в такта на самото сгъстяване " пристига " и основната част от бензина , обогатяваща сместа до стандартните параметри за бензинов агрегат 12:1. Системата GDI (Gasoline Direct Injection) позволява икономия на гориво съчетана с перфектна динамика.


Тип на работа на двигателите:
а - с впръскване на горивото;
б - с директно впръскване на горивото;
1 - свещ ; 2 - инжектор на подаване на горивото; 3 - колектор; 4 - цилиндър; 5 - бутало.
Важното е да не се сипва гориво от съмнителни бензиностанций. Иначе няма абсолютно никакви проблеми. Като стана на въпрос за качеството на горивото изключая високото съдържание на сяра в нашия бензин , контрола на горивото е нулев и се сипва почти всичко в резервоара на колите.
За в България този проблем е почти нищожен, но трябва човек по принцип да го знае. Бензина за този мотор е 95 Н.

за ръжда - и БМВ - са склонни + всички други марки кои повече кои по-малко от нея спасение няма.
P.S. Извинявам се за "отклоненеието" на всички колеги но имам едно Mitsubishi 3000GT и съм малко пристрастен към темата .
Действието на системата GDI е, че тя позволява смесообразуването да се извършва не предварително, а направо в цилиндрите по подобие на дизеловите двигатели. Така в различните режими на действие на работата на двигателя се използват крайно обеднени смеси, в които съотношението на въздуха и горивото достига 40:1.
При активно шофиране с висока скорост сместа незабавно се обогатява в различните режими на работа до 14.7:1 а в случай на внезапна нужда от максимална мощ горивото се подава на два стадия. В началото на такта на впръскване в горивната камера постъпва малка доза , за да се охлади въздухът, а след това в такта на самото сгъстяване " пристига " и основната част от бензина , обогатяваща сместа до стандартните параметри за бензинов агрегат 12:1. Системата GDI (Gasoline Direct Injection) позволява икономия на гориво съчетана с перфектна динамика.


Тип на работа на двигателите:
а - с впръскване на горивото;
б - с директно впръскване на горивото;
1 - свещ ; 2 - инжектор на подаване на горивото; 3 - колектор; 4 - цилиндър; 5 - бутало.
Важното е да не се сипва гориво от съмнителни бензиностанций. Иначе няма абсолютно никакви проблеми. Като стана на въпрос за качеството на горивото изключая високото съдържание на сяра в нашия бензин , контрола на горивото е нулев и се сипва почти всичко в резервоара на колите.
За в България този проблем е почти нищожен, но трябва човек по принцип да го знае. Бензина за този мотор е 95 Н.


за ръжда - и БМВ - са склонни + всички други марки кои повече кои по-малко от нея спасение няма.

P.S. Извинявам се за "отклоненеието" на всички колеги но имам едно Mitsubishi 3000GT и съм малко пристрастен към темата .


- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Мицубиши Каризма
На жената старата кола беше Golf 4. Та, като го търсехме, алтернативата беше точно такова Mitsubishi. Тогава цените бяха идентични, но после японецът се срина, а "Голфи" продължи да държи цена. Причините са комплексни разбира се, а не в качеството на двата автомобила.
От Митсубишито ме отказа именно двигателят, и то точно този. За да бъда максимално прецизен, ще кажа, че ме отказаха хора, които питах, защото знам, че разбират от такива неща, и държа да подчертая, че нямам претенции да съм компетентен по въпроса.
Няколко души, включително един собственик тогава на такова Митсу, ми казаха, че много чест проблем бил тракане на двигателя, което се дължало именно на лесно износващи се повдигачи, а оттам и всичко свързано с това като последствие. Ремонт можело да не се прави, защото все пак не се стигало до практически проблеми, но тракането било много дразнещо. Било масов проблем точно за този двигател.
Пак казвам, че това са неща, които ми бяха наговорени и така и не придобих преки впечатления от колата. Такива придобих 4 години от "Голфи" и Ви казвам, че това си е желязна кола, пък който каквото ще да си казва. :D :driving:
От Митсубишито ме отказа именно двигателят, и то точно този. За да бъда максимално прецизен, ще кажа, че ме отказаха хора, които питах, защото знам, че разбират от такива неща, и държа да подчертая, че нямам претенции да съм компетентен по въпроса.
Няколко души, включително един собственик тогава на такова Митсу, ми казаха, че много чест проблем бил тракане на двигателя, което се дължало именно на лесно износващи се повдигачи, а оттам и всичко свързано с това като последствие. Ремонт можело да не се прави, защото все пак не се стигало до практически проблеми, но тракането било много дразнещо. Било масов проблем точно за този двигател.
Пак казвам, че това са неща, които ми бяха наговорени и така и не придобих преки впечатления от колата. Такива придобих 4 години от "Голфи" и Ви казвам, че това си е желязна кола, пък който каквото ще да си казва. :D :driving:
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- saleene
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X6
- Мечтае да кара: BMW X6M
- Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP
Re: Мицубиши Каризма
Oще нещо да добавя по темата , подобни двигатели има на почти всяка марка автомобили в случая е въпрос на личен избор .
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Мицубиши Каризма
Няколко души, включително един собственик тогава на такова Митсу, ми казаха, че много чест проблем бил тракане на двигателя, което се дължало именно на лесно износващи се повдигачи, а оттам и всичко свързано с това като последствие. Ремонт можело да не се прави, защото все пак не се стигало до практически проблеми, но тракането било много дразнещо. Било масов проблем точно за този двигател.
Не тракат ли всички двигатели със директно впръскване

И ако качествения бензин е важен - какво става когато колата се кара в населени места, къде има единстено Петрол-Перфект а Лукойла е на 10км

- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Мицубиши Каризма
Аз карам служебен Пинин с GDI мотор и като динамика и разход е доста добре. Но го има потракването, особено на студено и си похапва масълце.
Иначе гледай скоростите. .Определено са доста слабо звено. Прее*ават се и синхронизатори. На времето и аз гледах за баща ми каризма. Имаше проблем с 5-та скорост. На един приятел Галант-а има друг проблем-като реди във възходящ ред скоростите всичко е наред, но при сваляне от 3-та на 2-ра се иска майсторлък, чалъм и малко молитви за да влезе.
А за ръждата...за мен тва си е японски Опел. Много гният. Ама много.
Иначе гледай скоростите. .Определено са доста слабо звено. Прее*ават се и синхронизатори. На времето и аз гледах за баща ми каризма. Имаше проблем с 5-та скорост. На един приятел Галант-а има друг проблем-като реди във възходящ ред скоростите всичко е наред, но при сваляне от 3-та на 2-ра се иска майсторлък, чалъм и малко молитви за да влезе.
А за ръждата...за мен тва си е японски Опел. Много гният. Ама много.
- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: Мицубиши Каризма
Може ли да споделиш за скоростната кутия - какъв е тоя лагер и какъв е филма с него.
Става въпрос за лагера на първичният вал,т.н.(опашка),т.е. частта от кутията,която влиза в съединителя,та там има лагер,който струва 32лв оригинален и се сменя сравнително лесно,но пък често се износва.Не са редки и дефектите споменати по-горе в темата.При проблем с кутията,най-добре е да се отремонтира,защото друга втора употреба най-вероятно няма да изкара по дълго от тази.В момента имам едно 1,8гди в сервиза,нов внос от Германия.Мога да го наснимам отдолу,да видиш как изглежда такава кола нов внос в "сурово"състояние,а не от автокъща/джамбаз
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Мицубиши Каризма
Сакън! Към невероятен навес са се насочили.
Ако ги обичам и уважаваш поне малко ще ги откажеш от този модел и двигател
Голфа е колата
казах!
Ако ги обичам и уважаваш поне малко ще ги откажеш от този модел и двигател

Голфа е колата

казах!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Мицубиши Каризма
vicho написа:Сакън! Към невероятен навес са се насочили.
Ако ги обичам и уважаваш поне малко ще ги откажеш от този модел и двигател![]()
Голфа е колата![]()
казах!
Твърде дълго съм промивал мозъците на наще, че хечбеците и комбинизоните са за хора с естетически недъг . Голф 4 с какъв мотор да го взема - 1.8 ? Не мерси , тва гори колкото 23ка . Дизел не се тръси .
Аз от толкова чудене не се сетих за средноразмерен седан , с приличен бензинов мотор

МИТАКА1654 написа:Може ли да споделиш за скоростната кутия - какъв е тоя лагер и какъв е филма с него.
Става въпрос за лагера на първичният вал,т.н.(опашка),т.е. частта от кутията,която влиза в съединителя,та там има лагер,който струва 32лв оригинален и се сменя сравнително лесно,но пък често се износва.Не са редки и дефектите споменати по-горе в темата.При проблем с кутията,най-добре е да се отремонтира,защото друга втора употреба най-вероятно няма да изкара по дълго от тази.В момента имам едно 1,8гди в сервиза,нов внос от Германия.Мога да го наснимам отдолу,да видиш как изглежда такава кола нов внос в "сурово"състояние,а не от автокъща/джамбаз
Пусни снимки, но в 1вия пост, казах че ще се купува в малко по-студените месеци

- E34
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 27.10.2002
- Местоположение: Lonsdale Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Ееее шейсе
- Мечтае да кара: кънки
Re: Мицубиши Каризма
Мицокоши Клизма - никогаш! Въобще каквото и да е мицокоши......аз как се напатих не е истина 

" Акулата е най-добрия учител по плуване " - Тихоокеанска мъдрост
Re: Мицубиши Каризма
За мицуто не мога да кажа, защото нямам преки наблюдения, но за тойота от тия години и по-специално корола 1.6 бензин имах като оборотна кола и мога да кажа, че мотор, ходова част и електроника БЕТОН!!! купето е с отлична антикорозионна защита и като цяло доста сигурна при удар (здрави тенекии) Ако превъзмогнеш не толкова красивия външен вид колата си струва 100% само не знам как вървят ценово. Авенсис 1 от тези години също се славят с желязно окачване и мотори, а и вече таксита тука при мен навъртяха по милион и още карат. По тежка е и гори повече от королата. Разход на 1.6 мотора при мен се въртеше 8/9 градско в атина. Още съжелявам, че я продадох..................
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: Мицубиши Каризма
За този модел говоря http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corolla_%28E100%29
И малко факти: http://fakti.bg/avto/1709-toyota-corolla-e1035
И малко факти: http://fakti.bg/avto/1709-toyota-corolla-e1035
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: barty