Теч от дюза 525D

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Теч от дюза 525D

Мнение от iceblast » 29 Окт 2012, 13:41

Колеги, дайте да направим един брейнсторминг преди да почна да разглабям, че да купя необходимите части за да мога веднага да сглобя.

5та дюза (като броим от фаровете към купето) има леко мазничко около нея - нафтичка след експертиза с нос и търкане на пръсти.

Дюзата дава добри стойности с ИНПА.

Този лек теч е от скоро, защото преди 3 седмици свалях колектора и дюзата беше суха. Единственият вариант според мен, и от огледите е, че леко сълзи от тръбичката, която идва от рейла. Те гледам, че не са пипани, въпроса тук е възможно ли е да се разхлаби сама, или какъв въобще може да е проблема там, не може да е прокъсано уплътнение, защото просто там няма такова. Колата е с чип и налягането на рейла е около 1350 бара.

Някой ако се е сблъсквал с такъв проблем или ако се сещате за неща, които е хубаво да проверя пишете.

П.П. Свалянето на дюзите става трудно, до колкото съм гледал клипчета. Това за всички дюзи ли се отнася или само за такива, които са запекли?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от mitrax » 31 Окт 2012, 16:55

защо ще я сваляш дюзата ? Опитай с леко донатягане , ако не спре теча - нова тръбичка до рейла . Нова новиничка , веднъж натягана тръбичката вече е деформирана и не става със смяна втора употреба.
Иначе за демонтажа на дюзите - казвали са ми че не е толко често да запекът , но запъкът ли филма с избиването е голям
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от memorex » 31 Окт 2012, 19:13

[quote="iceblast"]Колеги, дайте да направим един брейнсторминг преди да почна да разглабям, че да купя необходимите части за да мога веднага да сглобя.

5та дюза (като броим от фаровете към купето) има леко мазничко около нея - нафтичка след експертиза с нос и търкане на пръсти.

Дюзата дава добри стойности с ИНПА.

Този лек теч е от скоро, защото преди 3 седмици свалях колектора и дюзата беше суха. Единственият вариант според мен, и от огледите е, че леко сълзи от тръбичката, която идва от рейла. Те гледам, че не са пипани, въпроса тук е възможно ли е да се разхлаби сама, или какъв въобще може да е проблема там, не може да е прокъсано уплътнение, защото просто там няма такова.

Когато ти заседне иглата на разпръсквача може и да потече като види зор.Защо си мислиш че няма уплътнения на самото тяло.И от цилиндъра може да връща и да цапа.Би трябвало да има един о-пръстен поне и медна дифтунгa дето ляга на главата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от iceblast » 31 Окт 2012, 22:54

Според мен е по пътя навътре към главата, защото ако изпускаше от главата щеше да губи компресия и да дими там, а реално се вижда, че е чиста нафта, няма пушеци и т.н.

Дюзата, ако се наложи да я свалям както ги свалят по клиповете с дървените талпи, трябва да се ходи някъде, за да го направят. Днес проверих дюзата пак и в ИНПА стойностите и бяха около 2.5-2.7, на 5та дюза в инпата, но предполагам и това е 5тата, защото не знам точно как се броят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 15.07.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от vas33 » 31 Окт 2012, 23:43

iceblast написа:Според мен е по пътя навътре към главата, защото ако изпускаше от главата щеше да губи компресия и да дими там, а реално се вижда, че е чиста нафта, няма пушеци и т.н.

Дюзата, ако се наложи да я свалям както ги свалят по клиповете с дървените талпи, трябва да се ходи някъде, за да го направят. Днес проверих дюзата пак и в ИНПА стойностите и бяха около 2.5-2.7, на 5та дюза в инпата, но предполагам и това е 5тата, защото не знам точно как се броят.


По спомен дюзите им се дава допуск +4 до -5, като на 5та или 6та не трябва да е над +2.
Ето как са номерирани дюзите и при теб трябва да е същото http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/95/10 .
Та това е пета дюза .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от mitrax » 01 Ное 2012, 0:25

vas33 написа:
По спомен дюзите им се дава допуск +4 до -5, като на 5та или 6та не трябва да е над +2.
Ето как са номерирани дюзите и при теб трябва да е същото http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/95/10 .
Та това е пета дюза .

на ГТ1 са от -5 до 4 , на импата с която ги е гледал колегата не са точно така
Изображение
Изображение

добре де , от тръбичката ли сълзи , или някаде на друго място ? Ако не е тръбичката ще трябва да се свали инжектора ? А на диагностиката другите инжектори какво показваха ? Тресе ли мотора на празен ход ? Тея снимки са на моя мотор преди да сложа добавка , и ми тресеше леко мотора на празен ход
поздрави
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от iceblast » 01 Ное 2012, 10:26

Ами събота и неделя ще свалям колектора и ще натегна тръбичката, евентуално може да се опитам да сваля дюзата, ако успея без онези летви да и подменя О-Пръстена и дифтунгата. Колата не тресе, работи много равномерно и спокойно. На INPA ми излиза че Adjustment 5 е 2.7, което го разбирам като 5та дюза. И като броя от бронята към купето 5та дюза сълзи, би трябвало да са едно и също нещо, нали така.

Просто са го измислили супер гадно, с тоя колектор, където трябва да се сваля за щяло и нещяло, няма как да бръкна да натегна тръбичката.

Варианта за теч, колкото повече го "мисля" толкова повече тръбичката ми се струва решението, защото реално има следи и от задната страна (от към ЕГР страната), не и като се замисля, реално нафта няма как да стигне чак до там ако изпуска от О-пръстена, макар че той е за уплътнение и там реално нафта не минава никъде, дупките за нафта са входящата и обратната, от обратната не тече - входящата :mrgreen:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от Dimitroff » 01 Ное 2012, 21:03

mitrax написа:
vas33 написа:
По спомен дюзите им се дава допуск +4 до -5, като на 5та или 6та не трябва да е над +2.
Ето как са номерирани дюзите и при теб трябва да е същото http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/95/10 .
Та това е пета дюза .

на ГТ1 са от -5 до 4 , на импата с която ги е гледал колегата не са точно така
Изображение
Изображение

добре де , от тръбичката ли сълзи , или някаде на друго място ? Ако не е тръбичката ще трябва да се свали инжектора ? А на диагностиката другите инжектори какво показваха ? Тресе ли мотора на празен ход ? Тея снимки са на моя мотор преди да сложа добавка , и ми тресеше леко мотора на празен ход
поздрави


Заеби какво казва ДИС...

Истината е, че ако на топъл мотор има дюза с отклонение от 0 в плюс или минус повече от 1.8....то на студен мотор това отколонение е в диапазона в плюс или минус минимум още една единица - тоест +2.8/-2.8.

Критичен диапазон е +3/-3, но.... ако си познавате колите - ще усетите бързо преди да се стигне до там.
Лошата новина е, че дори и някоя да е в +3 (което значи запушване) - то друга компенсира в -2...което значи, че пикае...а всички знаем какво става с буталото, когато една дюза пикае дълго време върху него...да не говорим, че заради запушената дюза реално се натоварва с много тази, която компенсира и най-често се налага ремонт на запушената и стенд на компенсиращата...в най-добрият случай! - не рядко и компенсиращата си иска ремонт :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от iceblast » 01 Ное 2012, 21:41

Къде ще препоръчате да отида? Всички дюзи компенсират по малко, нямам дюза с повече от -0.50.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от Dimitroff » 01 Ное 2012, 21:44

iceblast написа:Къде ще препоръчате да отида? Всички дюзи компенсират по малко, нямам дюза с повече от -0.50.


При теб проблема ще е или тръбичката или дифтунг-а на дюзата.
Съвет от мен - купи си оригинални дифтунги, а не обикновенни от железарията! - оригиналната дифтунга е с маааааалко по-различна форма и повярвай ми - има защо ! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от iceblast » 01 Ное 2012, 22:04

И дифтунга и о-пръстена съм ги купил вече от ДаруКар. Проблема е, че не знам дали ще успея да извадя дюзата, че тези клипове със запеклите дюзи не ме обнадеждават много.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от Dimitroff » 01 Ное 2012, 22:53

Ако тече от дифтунгата - ще излезе без проблеми ;)
6ти цилиндър принципно създава ядове ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от iceblast » 03 Ное 2012, 18:01

Днес свалих колектора, смених свещите и оправих дюзата. Теча беше точно от тръбичката, която натегнах с цял оборот. Имаше още 1 тръбичка, която беше по-хлабава, нея натегнах с четвърт оборот. До сваляне на дюзата не се стигна. Стойностите в ИНПА на дюзата е около 2 сега, ще я пробвам с Про-Тек добавка и 2Т масло за смазка.

Благодаря на всички, които да помогнаха с мненията си!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от Ivo_Borisov » 27 Сеп 2014, 15:40

Колеги, на мен са ми мокри от нафта маркучетата за обратната нафта на 5 и 6 цилиндър. Мисля си че трябва да е от обратната нафта защото са мокри направо а и около мотора мирише на нафта. Сменях само маркучетата между 4 и 5 и между 5 и 6 цилиндър, но не помага. Преди да ги сменя направо си имаше нафта около тях. Сега е пак мокро. Гледа има някакви о-пръстенчета в тия тръбички които излизат от дюзите. Сменят ли се само те или целия маркуч с тия тръбички-така се продава по каталог? Мерси!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Теч от дюза 525D

Мнение от zvetiko » 28 Сеп 2014, 13:05

Ivo_Borisov написа:Колеги, на мен са ми мокри от нафта маркучетата за обратната нафта на 5 и 6 цилиндър. Мисля си че трябва да е от обратната нафта защото са мокри направо а и около мотора мирише на нафта. Сменях само маркучетата между 4 и 5 и между 5 и 6 цилиндър, но не помага. Преди да ги сменя направо си имаше нафта около тях. Сега е пак мокро. Гледа има някакви о-пръстенчета в тия тръбички които излизат от дюзите. Сменят ли се само те или целия маркуч с тия тръбички-така се продава по каталог? Мерси!


Колега, след като си сменил няколко отделни горивопровода- предполагам маркуча е бил с подходящ диаметър и предназначение, остава наистина проблема да е в О- пръстените на свързващият елемент към дюзата. Наистина линията за обратна нафта на дюзите се продава комплект и не е много евтина, но пробвал съм различни варианти за уплътняване и са били неуспешни, за това може би най-удачно е да решиш кардинално проблема, освен ако някой колега не даде друга идея.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook