LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 31 Окт 2014, 18:48

По последни данни не се налага регистрация на ново, ако в последствие се монтира ГИ. Ако се монтира ГИ преди регистрацията в КАТ, тогава ще ти искат паспорта на ГУ за да впишат в талона, че има монтирана такава. Преди 2 дни се занимавах с това в КАТ Русе, та от там зная. Вярвам ме е валидно и за другите градове.
:bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от sixstraight » 31 Окт 2014, 22:07

Да помоля колегите да дискутираме за спирането на бенз помпата, понеже виждам че има фенове и на 2та варианта. Карах около 8-9 месеца с не прекъсната помпа и един ден и дойде време понеже бях решил да я прекъсвам. Направих я с копче през реле, понеже не виждам смисъл да върти нон стоп като не ползвам бензина. За мен предимство е че не бучи, може би улеснявам малко алтернатора и се надявам на по-дълъг живот на помпата. Колата се пали на бензин когато температурата на въздуха е под 20 градуса и колата е студена. Нагоре някой е написал че когато се прекъсне бенз помпата маркучите остават сухи и се цепят по-бързо. Скоро сменях бенз филтър и маркуча от него до сондата в резервоара и понеже бях карал колата цял ден на метан с прекъсната помпа и очаквах да няма бензин или да е съвсем малко - да ама не като отвих маркуча от сондата бликна доволно и напълни резервоара отгоре около капака за сондата. Колата е е34 м50 уредбата е мегаджет и върви около 3-4 месеца успешно с прекъсната помпа.
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от michev » 31 Окт 2014, 22:55

Маркучите са ти дребния проблем, по-скоро проблема е с инжекторите, които остават но сухо, при това добре изпечени, както са разположени върху загрятата глава.Нямам газова за да давам мнения, но на моя кола не бих си причинил това.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 31 Окт 2014, 23:02

michev написа:Маркучите са ти дребния проблем, по-скоро проблема е с инжекторите, които остават но сухо, при това добре изпечени, както са разположени върху загрятата глава.Нямам газова за да давам мнения, но на моя кола не бих си причинил това.


Върху най горещата глава..на 300 градуса горно и долно с вентилатор. СИстемата е пълна с бензин това не че пръскат кво значение има?? Охлаждат се сигурно с врелия бензин :) . КАрам от доста време със спряна помпа освен че имам бензин и винаги мога да запаля друго кво да кажа? Карайте си с пуснати помпи , после ще плачете че били консуматив...а най обичам хора дето нямат газ и не са си спрели помпите да обясняват как няма да си го причинят на колата. Е аз си го причиних на моята и на доста други коли умрели няма, има само спестени по 200 лева за помпи. Аз лично съм сменил 3 помпи на 34ката през всичките и години и двигатепии като я спрях вече не я пускам..
Решението да се спре помпата е като да си сложиш газова уребда - пожелателно. Ако искате наливайте по 50 литра бензин и карайте на газ с бензинова помпа да охлажда - тя си се износва и след 20 30 50 хиляди пак ще изгори щото е купена от да не казвам къде да не засегна някой :) .
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 17.02.2010
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от blago72 » 31 Окт 2014, 23:53

Карам от края на 90-те с газ (не си спомням точно от коя година). Лада 1500, MB W124 - 2бр., с карбуратор и пълен инжекцион, Алфа 156, MB W140 през последните 6 години.
Масималният пробег, който съм минавал на газ с една кола е 100к. км.
Никога не съм спирал бензиновата помпа, не съм я и правил (май на една от W124 все пак).

За инжектори съм чувал, че ги има като част, ама съм ги виждал само на картинка и в магазина.
Не съм забелязал особени проблеми с гърнетата, не съм махал катализаторите и никой не успя да се запуши.

Пукал съм маркуч и е текъл тройник, без сериозни щети. Не съм избухвал или горял нито веднъж за 250к км.

В момента карам с ГИ от Фобос и съм относително доволен. За 4 и половина години съм ходил извън профилактиката 8-9 пъти, основно заради проблемен датчик за налягане. Монтажа е посредствен, което приравнено с Българските стандарти го прави много добър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 01 Ное 2014, 8:28

Аз като купих старата си кола (М42Б18) беше със спряна помпа, на обикновена газова. В последствие като слагахме инжекциона майсторчето пусна помата да върти. Сигурен съм че не си въобразявам - започна да върви по-добре на бензин. От части го отдавам на смесителната плочка, която смаляваше отвора пред дебитомера, но мисля че и помпата се е поизчистила. Какво имам предвид - когато е спряна, при прехвърляне на бензин тя дръпва всичките боклуци в резервоара (понеже карам на газ и държах нивото на бензин между резерва и първото деление :banghead: ) а когато помпата върти постоянно може би се задръства по-малко. Какво мислите по този въпрос, дали има значение?

Сещам се и за друг въпрос - Какъв бензин зареждате и какво ниво поддържате в резервоара? Както казах на старата кола го държах доста ниско, сега се старая да стои между 1/4 и 1/2 резервоар, а при по-дълго пътуване и малко повече. Би ли оказало нивото на бензина влияние върху живота на бенз. помпа?
Бензин последната година зареждам само Shell V-power 95/V-power 100. Друг зареждам само ако е много наложително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от sixstraight » 01 Ное 2014, 8:58

Според мен ако помпата дръпне боклуците от резервоара ще спре да помпа докато изгори или се свали и почисти. Карал съм и с малко бенз и с половин резервоар на газ не намирам разлика иначе зареждам само 100 октана от както имам колата. Имам резервна помпа от едно е34 преди да стане на вилици я свалих за всеки случай, но така или иначе не виждам защо да си пускам помпата и да карам на газ може би ако някой изложи по-сериозни доводи :dunno:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от bmw325tds » 01 Ное 2014, 18:31

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 10:53, променена общо 1 път

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от madpetio » 02 Ное 2014, 8:20

От две,три години карам на газ или на метан.Много се учудвам като чуя някой да ми споделя за проблеми с газовата си уредба :shock:
Метановата кола я имам от март месец и съм и врътнал едни 50000км нищо по уредбата не е пипано,сменяно или ремонтирано!
Да спряла е,динамиката и е като на охлюв, но ми харчи 21лв за 300км! С дизеловата преди това 300км ми струваха минимум 70лв.
Газовата я стопанисвам в момента - автомобил на 340000км реални с монтиран газов инжекцион Ланди Ренцо 2005г. в Италия от тогава се кара на газ нищо по мотора не е правено,освен обслужването. За последните 30000км нищо и по уредбата не е пипано аз я карам толкова.
От 2010г. винаги си купувам автомобила с монтирана уредба в Италия гледам да е ГИ Ланди....

От ГОЛЯМ опит знам,че да стопанисваш бензинова кола с ГАЗ или Метан е в пъти по-евтино от съвременен дизел/модел след 2007г. това имам под съвременен/

Два пъти монтирам ГИ VEGA в България на автомобили 1.6кубика доволен съм от разход и т.н. Но след две години експлоатация все нещо им става. Мой добър приятел си монтира Бардолини пак в БГ на третата година се почна изпарители,дюзи и т.н.
После на мой роднини живеещи в Италия им сложих ГИ тук "щото било евтино - в Италия скъпо" - карат колата там вече три години.От нова нещо все прекъсваше,но се понасяше.Но преди година имаха проблем с уредбата карат я там на майстор и оня жабар като отворил капака щел да умре. Казал монтирана е тотално сбъркано - два дни я е преправял и колата сега си върви идеално. Не съм капацитет не разбирам,но е факт.
И винаги се сещам една поговорка,която ми я казаха сигурно бях 15годишен тогава трудно я разбирах.
НЕ СЪМ ДОСТАТЪЧНО БОГАТ ЗА ДА КУПУВАМ ЕВТИНО.

После след време разбрах за Българския и вариант ,че колкото и скъпо да платиш нещо в България то винаги е боклук!

От ГОЛЯМ опит съветвам купи си евтино скрап /8-10г не по нов/ от западна Европа вкарай я в шокова зала/сервиз/ задължително със скъпа уредба/струваща в БГ 1400-2000лв/ възкреси я и ще ти служи вярно поне 4-5години.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 04 Ное 2014, 20:08

Има ли реално такова нещо като лятна-зимна газ? Каква би била разликата и дали наистина ни снабдяват с такава за конкретния сезон - когато трябва? Няколко пъти са ми го казвали това нещо и се чудя дали е така или е маркетинг щуротия за да могат да играят с цената. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от sixstraight » 04 Ное 2014, 22:25

Varieties of LPG bought and sold include mixes that are primarily propane (C3H8), primarily butane (C4H10) and, most commonly, mixes including both propane and butane. In winter, the mixes contain more propane, while in summer, they contain more butane.

Зимата мирише по-различно при зареждане :yes:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от M-coupe » 07 Ное 2014, 10:07

Можете ли да ми предложите добър газаджия, който да ми сложи и настрой ГИ за м42 във Русе или някъде наоколо :paranoid:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Демирев » 07 Ное 2014, 14:55

Как се отразява метан инжекцион на същински джип /Паджеро 2001 г. 3.0 бензин 175 коня/ при възможностите му извън пътя?
Пада ли му много въртящият момент на метан и издъхва ли при катерене с метан на кални и дълбоки хълмове?
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от sixstraight » 07 Ное 2014, 21:33

Понамалява силата, може да се пусне повечко във високите и ако я цедиш ще драпа но никога няма да е колкото на бенз. Каквито и настройки да правя на инжекциона винаги има разлика от на бензин, на бензин колата е е някак по-жива, по-отзивчива, по-еластична в ниските и работи мазно. Като я пуснеш повечко във високите и като я цедиш ще дигне драстично разхода, а метан няма навсякъде особено около горите или ще трябва да напълниш багажника на паджерото до горе с бутилки ако е къса база. За офроуд най-добре газ в някои случаи дори по-добре от бензин :mrgreen:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 11 Ное 2014, 23:12

Захванах се да зареждам на различни бензиностанции с цел намиране на най-доброто гориво (поне за моят мотор и ГИ) Та, да споделя последни впечатления от газта:
-Лукойл (София, бул, К. Величков) - 2 птъи подред заредих - нормален разход, не усетих загуба във вървенето
- ОМВ (бул. България) - скръб, не ми харесва как върви, минах с 20км по-малко от средния преход с газ от други бензиностанции (това може да се влияе и от други фактори)
- Шел - Нормален разход, леко се задъхва във високи обороти, работи малко по-шумно мотора
- Петрол (бул. К. Величков) - Леко завишен разход (който трябва да се провери още веднъж) като вървене се справяше добре, но мотора работи малко по шумно.

Споделям опит с моят автомобил, не искам да конкретизирам къде става и къде не. Явно е, че различните двигатели реагират различно на газта :mhihi:

:bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook