Комплексен проблем с двг е39 520i - РЕШЕНО

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.11.2014
Пол: Мъж

Комплексен проблем с двг е39 520i - РЕШЕНО

Мнение от ValPal » 04 Ное 2014, 13:28

Здравейте колеги,предварително се извинявам за дългия пост,но ситуацията набъбва със всеки изминал ден :help:
Колата е е39 520i 150 коня 1997 год.
преди 2-3 месеца почна да дърпа яко масло - 1800 км ме оряза с 4,5 литра масло/ужас/
в сервиза майстора замери компресията - 5и и 6и цилиндър - с по 6 атмосфери ,4и на кантар/квото и да значи/,останалите ОК/уж/.
Отваряне на картера и главата , смяна само на сегменти /гарантира че биелните лагери са ОК/,шлаифане легла на клапани смяна гумички и смяна масло 10v/40.
Сега почва кошмара-взимам колата ентусиазиран но след 10-ина километра ми светна лампата на маслото при свободен ход и добре загрял двг - по думи на майстора - ниски обороти/по табло около 550/които си бяха същите и преди но без светеща лампа.При светанала вече лампа само като пипна педала за газта и гасне,но в последствие при повечко каране в задръстване започна да гасне над 1400 оборота.
Започна подмяна на кой квот се сети...следва списък
1.датчик масло
2.датчик ХОЛ
3 4 броя лулички на свещи
4.проверка центровка на vanos със разпределитени валове
В някакъв момент се е появило тракане/или чукане/в главата наподобяващо на клапани или дюзи.Оборотите се завишиха но лампата си свети.
В друг сервиз се усъмниха в качеството на маслото и го сменихме отново.Покарах 15ина километра и ми доскуча че лампата не светва :clap:
Радостта ми не трая дори още 5 километра...светна проклетията с ясното намерение да сложи край на живота ми :bang:
Отвих капачката на маслото и подуших,намирисваше на бензин.Второто масло за 15 километра го е превърнало в чорба.
Казаха ми че е възможно от дюза или дюзи които плюят /и евентуално тракат/ да причиняват този проблем.Питах дали може да се замерят или тестват - отговориха ми че нямало още такава техника.
Механика правил ремонта силно се съмнява в маслената помпа,но допреди ремонта не е давала индикации...пък и тоз бензин в маслото...

Черпа за всякакви идеи и решения :bchug:

ПС вариант продавай и се спасявай е зачеркнат и анатемосан....ще се мъча та ако ще.....ем BMW е все пак :bowdown:
Последна промяна ValPal на 11 Дек 2014, 22:50, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Комплексен проблем с двг е39 520i

Мнение от zvetiko » 04 Ное 2014, 19:23

...Отвих капачката на маслото и подуших,намирисваше на бензин.Второто масло за 15 километра го е превърнало в чорба.


Колега, сваля се рейката с дюзите и може да се провери как работят. Преди това може да се види и налягането на горивото.

1.датчик масло
2.датчик ХОЛ
3 4 броя лулички на свещи
4.проверка центровка на vanos със разпределитени валове



Закача се колата за диагностика и ще получиш отговор на въпросите. Да не говорим, че датчиците на Хол са два. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.11.2014
Пол: Мъж

Re: Комплексен проблем с двг е39 520i

Мнение от ValPal » 04 Ное 2014, 20:29

Мерси за бързата реакция. Това с дюзите ще се провери до няколко дни.
Относно диагностиката - Дойде професионалист с оригинална програма на БМВ, изчисти много грешки и от там е смяната на ХОЛ и луличките.

Като преслушат дюзите ще пиша за ефекта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Re: Комплексен проблем с двг е39 520i

Мнение от i4koo » 05 Ное 2014, 19:08

Здравей колега,имах същият проблем със същият двигател.При мен решението се оказа след смяна на доста неща,запушени тръбички на дюзите които пръскат маслото под буталата.При друг колега се оказа отново същият проблем,след смяната всичко е ОК :yes:
Нищо лично ,Просто бизнес !

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.11.2014
Пол: Мъж

Re: Комплексен проблем с двг е39 520i

Мнение от ValPal » 07 Ное 2014, 19:55

Вчера проверихме налягането на маслото с манометър - при загрял двигател: 0,9 бара, при 3000 оборота малко под 3 бара.
Биелните лагери не са сменени, но майстора гарантира, че били наред. Съмненията бяха в помпата, но манометъра казва друго, според мен.
Бяхме замерили налягането на цилиндрите - при запалване почна от 9 мина през 12 и стигна 15

Свалиха и почистиха дюзите, тракането остана, но каточе ли си смени "позицията". Отидох с колата при дюзаджиите. Чуха я как работи и ми гарантираха, че нямам проблем с дюзи /нормално тракане при стари дюзи/.
Лампата за маслото си светва след 4-5 км. ход. Загасих колата и след 5 мин. я запалих работи на място около 30 мин. и лампата не светеше.

:help:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.11.2014
Пол: Мъж

Re: Комплексен проблем с двг е39 520i

Мнение от ValPal » 10 Ное 2014, 11:25

Здравейте колеги,нова седмица нов проблем-след проби в движение се потвърди че ваноса не сработва...възможно ли е оттам да разтоварва налягането на маслото при загрял двг.?Моля за вашата помощ,идеи,съвети...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Re: Комплексен проблем с двг е39 520i - РЕШЕНО

Мнение от Karlo » 17 Дек 2014, 13:40

Здраво колега, сигурно не съм първия или последния, който ще ти го каже - имаш ли вариант да отидеш в Дару, Камор, или друг БМВ сервиз. Има много добри малки сервизи специализирани в отделни неща, но честно казано за такъв комплексен проблем най-добре да отидеш при методистите... Поне за цялостна диагностика.

Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Комплексен проблем с двг е39 520i - РЕШЕНО

Мнение от barty » 17 Дек 2014, 16:50

Аз не разбрах какъв е бил проблема?
:yes:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook