Датчик на разпределителния вал - 330ci
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Датчик на разпределителния вал - 330ci
Здравейте, колеги. Поводът, който провокира започването на настоящата тема е фактът, че през определени периоди от време - на няколко месеца веднъж, ми светва чекът за грешка на двигателя, с оглед на което карам колата на диагностика, за да изтрием грешките и да открием възможния им причинител. Всеки път софтуерът индикира грешка на ламбда-сондите, която след като се изтрие, поне 5-6 месеца не се появява повече, въпреки че колата се кара ежедневно. Никога не е имало промяна в поведението на мотора. Затова не съм сменявал сондите и не съм взел мерки по въпроса със светването на чека. Най-малкото поради това, че същото се случва два пъти в годината. Онзи ден обаче забелязах, че чекът светна отново, като между светването му за първи път и това от онзи ден, минаха 6 месеца. Карах колата цял ден, загасих я и след като я запалих на следващия ден сутринта, ми направи впечатление, че за първи път започна да държи нестабилни обороти на студен мотор и празен ход. След 1-2 минути работа на място, оборотите се стабилизираха и всичко беше наред. Никога досега не е проявявала подобно поведение - клатеше мотора все едно работи на 4-5 цилиндъра.
Вчера реших да я закарам отново на диагностика, за да изгасим чека и да изтрием грешките и те отново бяха за ламбда сондите, но този път придружени и от ДАТЧИК НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ. Майсторът казва, че въпросното клатене на оборотите сутрин, което се прояви в последните 2-3 дни е провокирано именно от него. Изтрихме грешките на ламбда сондите и на датчика и от вчера досега чекът не е светвал повече, а колата си върви нормално.
Това, което ме притеснява е, че за да записва тези грешки може да смуче въздух от някъде или да има друг проблем с кабели, маркучи, букси на сондите и датчика и т.н. Опасявам се, че ако отида и купя 2 ламбда сонди и един датчик и ги сменя, може да се окаже, че това въобще не е било необходимо и че решението на проблема е далеч по-банално и евтино.
Искам да се допитам и до вас - при положение, че чекът светва 1-2 пъти в годината и няма промяна в поведението на мотора /с изключение на случаите с клатенето на оборотите от онзи ден/, нужно ли е въобще да сменявам нещо?
Какви симптоми и отклонения от поведението на мотора трябва да са налице, за да се постави диагноза, която да наложи смяна на ламбда-сонда и датчик на разпределителния вал? Питам, за да наблюдавам симптомите.
Колата няма газ, ако това има някакво значение, така че я изключваме от списъка на евентуалните възможни причинители на светването на чека и записаните грешки.
Вчера реших да я закарам отново на диагностика, за да изгасим чека и да изтрием грешките и те отново бяха за ламбда сондите, но този път придружени и от ДАТЧИК НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ. Майсторът казва, че въпросното клатене на оборотите сутрин, което се прояви в последните 2-3 дни е провокирано именно от него. Изтрихме грешките на ламбда сондите и на датчика и от вчера досега чекът не е светвал повече, а колата си върви нормално.
Това, което ме притеснява е, че за да записва тези грешки може да смуче въздух от някъде или да има друг проблем с кабели, маркучи, букси на сондите и датчика и т.н. Опасявам се, че ако отида и купя 2 ламбда сонди и един датчик и ги сменя, може да се окаже, че това въобще не е било необходимо и че решението на проблема е далеч по-банално и евтино.
Искам да се допитам и до вас - при положение, че чекът светва 1-2 пъти в годината и няма промяна в поведението на мотора /с изключение на случаите с клатенето на оборотите от онзи ден/, нужно ли е въобще да сменявам нещо?
Какви симптоми и отклонения от поведението на мотора трябва да са налице, за да се постави диагноза, която да наложи смяна на ламбда-сонда и датчик на разпределителния вал? Питам, за да наблюдавам симптомите.
Колата няма газ, ако това има някакво значение, така че я изключваме от списъка на евентуалните възможни причинители на светването на чека и записаните грешки.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Ламбда сондите не са грешни пари,защото след 160 000 км се препоръчва да се сменят, дори и да работят адекватно, защото стават мудни!
Датчика се сменя САМО с оригинален и САМО с нов!
Ако двигателя не е отварян,не е зацепван ваноса и е сменян филтъра на картерните , то смяната на сондите и датчика е оправдано дори и от гледна точка на тяхната амортизация с времето!
Датчика се сменя САМО с оригинален и САМО с нов!
Ако двигателя не е отварян,не е зацепван ваноса и е сменян филтъра на картерните , то смяната на сондите и датчика е оправдано дори и от гледна точка на тяхната амортизация с времето!
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Филтърът на картерните не е сменяван. Никой не ми е казвал че е необходимо, иначе бих го сменил веднага. Питам за смяната от гледна точка на това, че на предишната ми кола, с двигател 1.8Т, диагностичният софтуер изписваше грешка "дебитомер" и точно преди да го сменя с чисто нов, който хич не беше евтин, се оказа че проблемът е в буксата му и въобще не се налага подмяната му.
А какво точно се разбира под "мудни сонди"? Това, че реагират бавно и колата губи мощност ли, или че реакцията на педала на газта е по-забавена?
Аз именно затова попитах за симптомите на сондите и на датчика на вала.
А какво точно се разбира под "мудни сонди"? Това, че реагират бавно и колата губи мощност ли, или че реакцията на педала на газта е по-забавена?
Аз именно затова попитах за симптомите на сондите и на датчика на вала.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Виж на коя ламбда ти записва грешка и след това я замени с другата да видиш дали ще смени грешката.При мен беше така и след размянта и малък пробег изгасна чека.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
При мен, доколкото разбрах, записва грешки и на двете сонди. Лошото е, че записването и светването на чека става веднъж на 6 месеца и сега трябва да чакам доста време докато светне отново чек, тъй като в момента всичко е изтрито и няма грешки.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Докато чакаш, вземи си смени филтъра на картерните газове и може и да не дочакаш пак да светне!
p.s.Не разбирам какво ще се промени като светне пак?!

p.s.Не разбирам какво ще се промени като светне пак?!

- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Да, за филтъра няма проблем. Ами то няма да се промени, най-вероятно ще светне същата грешка. Само не разбирам защо светва веднъж-два пъти в годината и ако има наистина някакъв проблем, не трябва ли да свети значително по-често, или дори постоянно?
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
добре де колега кажи ги тези грешки за предните 2 сонди или за задните 2 се отнасят , щом казваш че няма проблеми в поведението на колата следва да си мисля,че проблемите ти идват от задните ламбда сонди,Ако предните ти индикират богата или бедна смес,100% поведението на колата ще ти подскаже ,че проблеми има.
Сондите както каза колегата си имат определен пробег ,време на живот като всяко едно нещо.Тя може да работи коректно но да е мудна както отново се изрази колегата по-горе.
Сондите след катализатора ,не оказват влияние на поведението на мотора,там са заради и единствено евро 3 стандарта, За това те питам на кой БАНК е записала колата грешка.
Щом 2 те набиват грешка едновременно това може да ти кажа ,че проблема е някъде другаде.
Лично на мен чека ми светва също много рядко колата е 328 и ми набива на задните сонди грешки БАНК 1 БАНК 2 и винаги когато времето е по мокро ,влажно или мина през локва пооооо-дълбока си светва.
Варианта ми е да мина на евро 2 стандарт да не се занимавам с тези сонди и прочие.Ако проблема пак ти казвам е в сондите преди катализатора то мотора 100%
ще страда от много висок разход на гориво и много бавна кола.Сондата може да я видиш дали ти е забила с мултимер или инпа, аз ги тествам с Газовата лампа дето пърлиме прасенцето
и вързана на осцилоскоп или мултимер който записва с точност до милисекунда стойностите. Ако сондата е Ок тя ще клати когато е на пламъка и когато не е ще варира от 0 до към 0.98мв.,Но дори и да клати напражението тя може да го клати бавно демек МУДНА и пак не ефективна 
Сондите както каза колегата си имат определен пробег ,време на живот като всяко едно нещо.Тя може да работи коректно но да е мудна както отново се изрази колегата по-горе.
Сондите след катализатора ,не оказват влияние на поведението на мотора,там са заради и единствено евро 3 стандарта, За това те питам на кой БАНК е записала колата грешка.
Щом 2 те набиват грешка едновременно това може да ти кажа ,че проблема е някъде другаде.
Лично на мен чека ми светва също много рядко колата е 328 и ми набива на задните сонди грешки БАНК 1 БАНК 2 и винаги когато времето е по мокро ,влажно или мина през локва пооооо-дълбока си светва.
Варианта ми е да мина на евро 2 стандарт да не се занимавам с тези сонди и прочие.Ако проблема пак ти казвам е в сондите преди катализатора то мотора 100%
ще страда от много висок разход на гориво и много бавна кола.Сондата може да я видиш дали ти е забила с мултимер или инпа, аз ги тествам с Газовата лампа дето пърлиме прасенцето


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4876
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Ебати минаваш точно през същите проблеми , през които и аз
Аз точно днес оставих колата на техника и точно със същите симптоми , само че датчика вече съм го сменял та ще да е от друго .. И той каза че филтъра е мега зле и ще се започне с подмяна .
Ако ти се окаже, че е датчика - САМО ОРИГИНАЛЕН - стар е 50 лева , нов е 200+ . Ментаците не вършат работа - примерно в 1 от 5 паления , няма да ти работи . Може да ти подаря един такъв нов ментак, да си се ядосваш

Аз точно днес оставих колата на техника и точно със същите симптоми , само че датчика вече съм го сменял та ще да е от друго .. И той каза че филтъра е мега зле и ще се започне с подмяна .
Ако ти се окаже, че е датчика - САМО ОРИГИНАЛЕН - стар е 50 лева , нов е 200+ . Ментаците не вършат работа - примерно в 1 от 5 паления , няма да ти работи . Може да ти подаря един такъв нов ментак, да си се ядосваш

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
acho.rs написа:Ебати минаваш точно през същите проблеми , през които и аз![]()
Аз точно днес оставих колата на техника и точно със същите симптоми , само че датчика вече съм го сменял та ще да е от друго .. И той каза че филтъра е мега зле и ще се започне с подмяна .
Ако ти се окаже, че е датчика - САМО ОРИГИНАЛЕН - стар е 50 лева , нов е 200+ . Ментаците не вършат работа - примерно в 1 от 5 паления , няма да ти работи . Може да ти подаря един такъв нов ментак, да си се ядосваш
Датчика задължително НОВ и то оригинален иначе мога да ви дам 2 стари пак нови ей тъй за кефа щото ги имам и аз не вярвах на думите на патилите се...
има вариант да записва грешка на вал разпределителен и със здрав и нов датчик ,тогава може да се насочите към ванос О-рингове.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Майсторът не ми каза точно какви са грешките, само отсече, че са на ламбда сондите, но не знам нито на кои точно сонди, нито какво точно гласят самите грешки. Затова не съм ги упоменал в темата. Каза ми "имаш записани грешки на двете сонди и на датчика на разпределителния вал".
Новото развитие на проблема - при загрял мотор - имаме стабилни обороти на празен ход и нормално поведение на мотора. Студен мотор - нестабилни обороти на празен ход при първоначално запалване, чувство за подскачане на мотора и тресене. Но това продължава само няколко минути, докато температурата излезе от синия сектор. После всичко е ОК.
Ако трябва да опиша точно това, което се случва, то е следното: Паля колата на студен мотор. Оборотите са колебливо фиксирани на около 1000 и тресенето е на лице. След 15-20 секунди, оборотите се повишават до 1300-1400, после падат на 1100, варират замалко и постепенно падат на 850-900. Когато паднат чак дотам, положението се нормализира.
Докато преди, когато всичко си беше нормално, още с паленето оборотите си бяха нормални и вдигнати чак до 1200-1300. Имам чувство, че колата не може да "прецени" какви обороти да държи на студен мотор.
Пробвах и друго - ако тръгна ВЕДНАГА след запалване на студен мотор, без да чакам колата да работи на място, се опитва да глъхне и да ускорява със закъснение, докато не позагрее малко. Имам чувство, че се дави и прекъсва.
Всичко това се случи откакто преди няколко дни я оставих в сервиз за смяна на казанчето на антифриза. Опасявам се да не би майсторите ми да са скъсали, разкачили или повредили някой маркуч, датчик или сонда при демонтажа му, защото всичките ми проблеми с оборотите на студен мотор започнаха оттогава. Говорих с тях по въпроса и те естествено заявиха, че не знаят защо така се е получило и че това няма нищо общо с монтажа и демонтажа на казанчето.
А преди да я закарам там, се радвах, че нямам нито един от проблемите със студения старт, за които колегите говореха по темите.
С 2 думи - студен мотор - има проблем. Топъл мотор - няма проблем.
Новото развитие на проблема - при загрял мотор - имаме стабилни обороти на празен ход и нормално поведение на мотора. Студен мотор - нестабилни обороти на празен ход при първоначално запалване, чувство за подскачане на мотора и тресене. Но това продължава само няколко минути, докато температурата излезе от синия сектор. После всичко е ОК.
Ако трябва да опиша точно това, което се случва, то е следното: Паля колата на студен мотор. Оборотите са колебливо фиксирани на около 1000 и тресенето е на лице. След 15-20 секунди, оборотите се повишават до 1300-1400, после падат на 1100, варират замалко и постепенно падат на 850-900. Когато паднат чак дотам, положението се нормализира.
Докато преди, когато всичко си беше нормално, още с паленето оборотите си бяха нормални и вдигнати чак до 1200-1300. Имам чувство, че колата не може да "прецени" какви обороти да държи на студен мотор.
Пробвах и друго - ако тръгна ВЕДНАГА след запалване на студен мотор, без да чакам колата да работи на място, се опитва да глъхне и да ускорява със закъснение, докато не позагрее малко. Имам чувство, че се дави и прекъсва.
Всичко това се случи откакто преди няколко дни я оставих в сервиз за смяна на казанчето на антифриза. Опасявам се да не би майсторите ми да са скъсали, разкачили или повредили някой маркуч, датчик или сонда при демонтажа му, защото всичките ми проблеми с оборотите на студен мотор започнаха оттогава. Говорих с тях по въпроса и те естествено заявиха, че не знаят защо така се е получило и че това няма нищо общо с монтажа и демонтажа на казанчето.
А преди да я закарам там, се радвах, че нямам нито един от проблемите със студения старт, за които колегите говореха по темите.
С 2 думи - студен мотор - има проблем. Топъл мотор - няма проблем.
Последна промяна surfboard на 18 Ное 2014, 0:30, променена общо 1 път
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
acho.rs написа:Ебати минаваш точно през същите проблеми , през които и аз![]()
Аз точно днес оставих колата на техника и точно със същите симптоми , само че датчика вече съм го сменял та ще да е от друго .. И той каза че филтъра е мега зле и ще се започне с подмяна .
Ако ти се окаже, че е датчика - САМО ОРИГИНАЛЕН - стар е 50 лева , нов е 200+ . Ментаците не вършат работа - примерно в 1 от 5 паления , няма да ти работи . Може да ти подаря един такъв нов ментак, да си се ядосваш
А преди да смениш въпросния датчик за първи път, какви точно симптоми имаше?
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Колега, моята беше тромава още като я купих (моторът работеше тихо и равномерно обаче). Отдавах това на автомата, но като почна и да ми гасне в движение (най-често като натисна спирачката) я закарах в сервиза и смениха датчика на разпределителния вал.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Каква марка датчик да купя, за да е оригинален и да не прави проблеми?
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани