Датчик на разпределителния вал - 330ci
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
62 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Колега Хакерче, уважавам мнението ти, но не съм съгласен с него, тъй като усещам, че не правиш разлика между практичност, рационалност, предпазливост и избягване на излишните разходи от една страна и финансови възможности от друга страна. Не всеки, който си прави сметката е скръндзав клошар. Не всеки, който има пари ги е намерил на улицата и с оглед на това е съвсем нормално да ги цени. Особено пък хора, които не познаваш. Не мисля че е редно и етично да раздаваш квалификации на база свои вътрешни и твърде субективни убеждения. Така че кой къде е гъзар, не мисля че ти влиза в работата. Ако имаш желание да помагаш в темата както до момента - това е полезно и го оценявам високо. Но ако ще си раздаваме обидни определения и характеристики, предпочитам да не те чета.
Така или иначе, стратегията ще е направа на качествена диагностика и смяна на проблемния компонент с нов и оригинален.
Така или иначе, стратегията ще е направа на качествена диагностика и смяна на проблемния компонент с нов и оригинален.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
surfboard написа:Колега Хакерче, уважавам мнението ти, но не съм съгласен с него, тъй като усещам, че не правиш разлика между практичност, рационалност, предпазливост и избягване на излишните разходи от една страна и финансови възможности от друга страна. Не всеки, който си прави сметката е скръндзав клошар. Не всеки, който има пари ги е намерил на улицата и с оглед на това е съвсем нормално да ги цени. Особено пък хора, които не познаваш. Не мисля че е редно и етично да раздаваш квалификации на база свои вътрешни и твърде субективни убеждения. Така че кой къде е гъзар, не мисля че ти влиза в работата. Ако имаш желание да помагаш в темата както до момента - това е полезно и го оценявам високо. Но ако ще си раздаваме обидни определения и характеристики, предпочитам да не те чета.
Така или иначе, стратегията ще е направа на качествена диагностика и смяна на проблемния компонент с нов и оригинален.
Колега целта ми не е била да те засегна ако е така извинявай, просто се опитвам всякак да ти кажа ,че ще направиш грешка ако си вземеш въпросният датчик 2 ра ръка било то и Оригинален.
Ако беше така щях да ти кажа взимай после дето се вика като ти дойде акъла в главата ще вземеш каквото трябва.
Доста теми съм прочел тук доста хора са изревавали от това ,че са спестили 100 лева за правилният датчик ,а после са ги давали на куп двойно и тогава във следващата такава тема ,този човек пръв казва само Оригинален..Много хора ще потвърдят и най-вече много такива който са препатили .
На една кола този датчик може да работи добре на друга да не работи,другото което е не си сигурен дали човека който ти го продава не иска да се отърве от него и да ти го предаде ти да се оправяш с него.За работенето ще работи правил съм си подобни лабораторни ,но не работи коректно (тук там пропуска да преброи).
Друг пример ще ти дам ,свалям моят номер 5 от схемата по-горе дето ти показах този на изходящият вал, на него си пише БМВ 12 дек. 99 г когато ми е и колата е 14 години този датчик е работил как няма да заделя аз още едни 100 лева отгоре и да взема въпросният датчик,погледнато от тази гледна точка това е и предпазливостта и практичността в решаването на проблема

Направи си правилната диагностика с правилният човек нека да ти каже този е датчика. Погледни и буксата на датчика 3 кабелчета да не със заголена изолация и от там да набива грешка.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
На употребяваните датчици проблема е в изолацията на проводниците, вътре под черния шлаух тя се разпада и оголените жила се опират едно в друго. Това е по-често срещания проблем.
Датчик нов, неоригинален, рядко тръгва коректно.
Оригинален VDO/SIEMENS с отстъпка идва около 130-140лв, може и още надолу, зависи, кой, как пазарува.
Това е моя опит с М52, но датчиците нямат голяма разлика.
Та вземи оригинален, щот и аз имам два измислени, единия не тръгна от магазина, а другия дойде неработещ с мотора. И аз, като останалите се писах тарикат, да не пропусна имам и един употребяван с изпадала изолация

Датчик нов, неоригинален, рядко тръгва коректно.
Оригинален VDO/SIEMENS с отстъпка идва около 130-140лв, може и още надолу, зависи, кой, как пазарува.
Това е моя опит с М52, но датчиците нямат голяма разлика.
Та вземи оригинален, щот и аз имам два измислени, единия не тръгна от магазина, а другия дойде неработещ с мотора. И аз, като останалите се писах тарикат, да не пропусна имам и един употребяван с изпадала изолация


- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Ок, колега hackercheto, явно наистина не съм те разбрал. Грешката е моя.
Писал съм на колегата за диагностика и очаквам да ми отговори, за да се разберем кога да я направим. След това ще пиша в темата какви грешки сме открили.
Преди малко отново карах колата. Беше изстинала напълно. Реших да я запаля и да отида зад нея. Първите 2-3 минути работеше прекъсвайки. Усещах нещо като детонации, както е когато има изгоряла свещ и колата работи на по-малко цилиндри. Щом поработи 2-3 минути на място, оборотите се стабилизираха, празният ход и звукът станаха перфектни и всичко е ОК. Симптомите изчезнаха. В ускорението не усещам разлика.
Това го пиша само информативно, за да се следи развоят на случващото се. Общо-взето, обобщавам събраните до момента факти:
1. Проблемът се проявява само на студен мотор
2. Продължава не повече от 2-3 минути, докато температурата излезе от синия сектор. Тук е без значение дали колата работи на място или се кара.
3. При стартирането на студен мотор, оборотите са около 1000, вместо 1200-1300 като преди. След като мине периодът на детонациите, тогава си спадат постепенно до 850 и работата на двигателя се нормализира
4. Не усещам загуба на мощност, а след минаването на тези 2 минути цялостното поведение на колата си е същото както преди - т.е нормално.
Но щом светва чекът и поведението при запалване е различно, значи определено нещо не е наред. Затова ще го търся обстойно.
Добавям и нещо, което забравих, а мисля че е важно - проблемът с оборотите се прояви за първи път след като си взех колата от сервиза преди седмица. Имаше ОГРОМЕН теч на антифриз от казанчето, което се оказа спукано. Много двигателни компоненти бяха мокри, включително и част от горивния филтър. Сега всичко е сменено, но възможно ли е да има някъде нещо мокро или още стичащо се и затова като загрее колата да се оправя, а като е студена сутрин все още да е влажно или неизсъхнало?


Писал съм на колегата за диагностика и очаквам да ми отговори, за да се разберем кога да я направим. След това ще пиша в темата какви грешки сме открили.
Преди малко отново карах колата. Беше изстинала напълно. Реших да я запаля и да отида зад нея. Първите 2-3 минути работеше прекъсвайки. Усещах нещо като детонации, както е когато има изгоряла свещ и колата работи на по-малко цилиндри. Щом поработи 2-3 минути на място, оборотите се стабилизираха, празният ход и звукът станаха перфектни и всичко е ОК. Симптомите изчезнаха. В ускорението не усещам разлика.
Това го пиша само информативно, за да се следи развоят на случващото се. Общо-взето, обобщавам събраните до момента факти:
1. Проблемът се проявява само на студен мотор
2. Продължава не повече от 2-3 минути, докато температурата излезе от синия сектор. Тук е без значение дали колата работи на място или се кара.
3. При стартирането на студен мотор, оборотите са около 1000, вместо 1200-1300 като преди. След като мине периодът на детонациите, тогава си спадат постепенно до 850 и работата на двигателя се нормализира
4. Не усещам загуба на мощност, а след минаването на тези 2 минути цялостното поведение на колата си е същото както преди - т.е нормално.
Но щом светва чекът и поведението при запалване е различно, значи определено нещо не е наред. Затова ще го търся обстойно.
Добавям и нещо, което забравих, а мисля че е важно - проблемът с оборотите се прояви за първи път след като си взех колата от сервиза преди седмица. Имаше ОГРОМЕН теч на антифриз от казанчето, което се оказа спукано. Много двигателни компоненти бяха мокри, включително и част от горивния филтър. Сега всичко е сменено, но възможно ли е да има някъде нещо мокро или още стичащо се и затова като загрее колата да се оправя, а като е студена сутрин все още да е влажно или неизсъхнало?
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4876
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Nedko Anev написа:Аз си купих датчик втора ръка и вече 4 месеца ядове нямам.
Нови сонди купувах след 3 седмици нищо не ставаше от тях. А бяха перфектни при слагането, графиките на осцилоскопа бяха супер, @zvetiko може да потвърди. 1000 лв. за сонди оригинални от дару няма да дам. това ми е 1/7 от стойността на цялата колата.
Ти си купувай каквото искаш. Аз само казвам,че се продават само боклуци,а в дару е безбожно скъпо(някой неща не всичко).
Сондите на осцилоскоп се вижда дали са мудни или не. Ако е нужна смяна ще се види. Ти си ги сменяй ако искаш и на 20 хиляди километра. Купувай си ги от които искаш, аз на боклуци се нагледах. По добре втора ръка BMW части, отколкото чисто нови боклуци който не стават за нищо.
Иначе Дару и Аутобавария са най-добрия вариант. но когато нещо струва 1/6 , 1/7 от стойността на цялата кола какъв е смисъла ?
Да се похвалиш у форума

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4876
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
hacker4eto1 написа:acho.rs написа:Ебати минаваш точно през същите проблеми , през които и аз![]()
Аз точно днес оставих колата на техника и точно със същите симптоми , само че датчика вече съм го сменял та ще да е от друго .. И той каза че филтъра е мега зле и ще се започне с подмяна .
Ако ти се окаже, че е датчика - САМО ОРИГИНАЛЕН - стар е 50 лева , нов е 200+ . Ментаците не вършат работа - примерно в 1 от 5 паления , няма да ти работи . Може да ти подаря един такъв нов ментак, да си се ядосваш
Датчика задължително НОВ и то оригинален иначе мога да ви дам 2 стари пак нови ей тъй за кефа щото ги имам и аз не вярвах на думите на патилите се...
има вариант да записва грешка на вал разпределителен и със здрав и нов датчик ,тогава може да се насочите към ванос О-рингове.
Половин година карам с такъв - ако е стар , в смисъл купен за 70 лева ментак - да , боклук е . Ако е фабричния на 7-8 години - това ти е оригинал . Вече ако някой си ти е дал преебания датчик , това си е ебавка . Но да твърдиш, че фабричен стар не работи правилно - тъпо
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Писах на колегата (sachs) с молба за извършването на подробна диагностика, която да установи причинителя на проблема. Разбрахме се да отида в петък, за да прегледа колата.
Единственото, което ме притеснява е, че вчера моят "майстор" изтри грешките от компютъра и сега трябва да се моля до петък чекът да светне отново. Сигурен съм, че това ще се случи, тъй като онзи ден отново изтрихме грешките и вчера ги беше записало. Ще я покарам тези два дни повечко, за да светне и в петък съм при него.
Дано само ако въпреки всичко не светне, това да не попречи на откриването на проблема.
Единственото, което ме притеснява е, че вчера моят "майстор" изтри грешките от компютъра и сега трябва да се моля до петък чекът да светне отново. Сигурен съм, че това ще се случи, тъй като онзи ден отново изтрихме грешките и вчера ги беше записало. Ще я покарам тези два дни повечко, за да светне и в петък съм при него.
Дано само ако въпреки всичко не светне, това да не попречи на откриването на проблема.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Днес бях на диагностика при колегата sachs, който за мен е невероятен специалист. Отнесе се много грижливо и компетентно към колата ми и проблемите, които установихме са следните:
1. Напълно скапана картерна вентилация, от която моторът смуче много въздух
2. Напълно неработещ датчик на разпределителния /мисля че беше изпускателен/ вал
3. Напълно неработеща задна ламбда сонда
4. Бедна горивна смес
Не знам как изобщо е ускорявал моторът, с тези проблеми. Другата седмица ще оставя колата за ремонт и ще пиша за резултата след това.
1. Напълно скапана картерна вентилация, от която моторът смуче много въздух
2. Напълно неработещ датчик на разпределителния /мисля че беше изпускателен/ вал
3. Напълно неработеща задна ламбда сонда
4. Бедна горивна смес
Не знам как изобщо е ускорявал моторът, с тези проблеми. Другата седмица ще оставя колата за ремонт и ще пиша за резултата след това.
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Номер 3 го отпиши като проблем поне за сега, не е наложително, задните ламбди просто следят в какво състояние е катализатора и изобщо не играят роля в сместа на колата.
Датчика на изпускателния вал дефектира рядко, по склонен съм да е на всмукателния този датчик с дългия кабел който е. Бедна горивна смес може да е от много неща. Оправи 1 и 2 и виж какъв е резултата според мен.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4876
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
surfboard написа:Днес бях на диагностика при колегата sachs, който за мен е невероятен специалист. Отнесе се много грижливо и компетентно към колата ми и проблемите, които установихме са следните:
1. Напълно скапана картерна вентилация, от която моторът смуче много въздух
2. Напълно неработещ датчик на разпределителния /мисля че беше изпускателен/ вал
3. Напълно неработеща задна ламбда сонда
4. Бедна горивна смес
Не знам как изобщо е ускорявал моторът, с тези проблеми. Другата седмица ще оставя колата за ремонт и ще пиша за резултата след това.
Аз оправих първото, щото и при мен беше трагедия . За съжаление проблема с гаснененто на празни обороти , 5 минути след запалване остана . При отстраняване на проблем 1 , потърси някакви афтърмаркет тръбички и маркучи , че 4те оригинални са баснословна цифра - около 200лв

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
както си и предположих датчик OUTLET
1.Сменяш всички маркучи и клапана.
2.Сменяш датчика вече казахме с какъв.
3. Тая сонда задната ще ти свети само лампата от нея това е.

1.Сменяш всички маркучи и клапана.
2.Сменяш датчика вече казахме с какъв.
3. Тая сонда задната ще ти свети само лампата от нея това е.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Да, ще сменя всичко с оригинално - и датчика и маркучите и клапана на вентилацията. Реших да сменя и задната сонда, макар че тя няма отношение към смесообразуването и работата на двигателя, защото не искам заради нея да ми свети чекът. След като направиме всичко това, ще пиша. Очаквам да има подобрение в работата и поведението на мотора.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Колеги, колата е в сервиз и установите повреди, по които се работи са следните:
1. Напълно неработеща ДИСА клапа
2. Напълно неработещ датчик на разпределителния вал /изпускателен/
3. Неставаща за нищо картерна вентилация - смуче яко въздух оттам. Цялата е разпробита и изпокъсана.
4. Неработеща ламбда, но не разбрах точно коя.
Аз си мислех че да ми харчи градско 18 и да върви толкова е нормално, защото е 3000 кубика и се бях примирил и наливах ли наливах бензин с тонове, но явно си е имало причина за незадоволителния вървеж и високия разход.
Ще пиша като си я взема.
1. Напълно неработеща ДИСА клапа
2. Напълно неработещ датчик на разпределителния вал /изпускателен/
3. Неставаща за нищо картерна вентилация - смуче яко въздух оттам. Цялата е разпробита и изпокъсана.
4. Неработеща ламбда, но не разбрах точно коя.
Аз си мислех че да ми харчи градско 18 и да върви толкова е нормално, защото е 3000 кубика и се бях примирил и наливах ли наливах бензин с тонове, но явно си е имало причина за незадоволителния вървеж и високия разход.
Ще пиша като си я взема.
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Ти няма да си познаеш колата като си я вземеш, особено в ниските 

- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Датчик на разпределителния вал - 330ci
Да, а аз си мислех че защото е атмосферен бензин е нормално да тъпче в ниските обороти и да няма тяга и респонс. Майсторът също каза че като си я взема няма да има нищо общо с преди. Както и да е, важното е че като я изкарам от сервиза, всичко ще е на 6.
62 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани