Как се скапва японското качество

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Как се скапва японското качество

Мнение от XaMaB » 26 Яну 2015, 13:14

[url="http://trophyplus.org/2014/10/29/карлос-госн-бизнес-по-йезуитски"]Падението на една японска марка[/url]
(офф: защо не могат да се форматират линкове като хората?)
http://trophyplus.org/2014/10/29/карлос-госн-бизнес-по-йезуитски/

И нещо важащо за всички нови коли:
До края на миналият век производството на качествени автомобили се считаше за неприкосновена тема. Всеки се стремеше да прави най-доброто, на което е способен. Разбира се едни фирми се справяха по-добре от други, което е логично. Но като цяло идеологията бе качеството и здравината. С идване на „сцената” на индивиди като Госн всичко се промени. При това в крайно негативна посока. Вече почти никой не го интересува да произведе качествен и здрав продукт. Всеки го интересува да произведе максимално печеливш продукт. Всичко е ориентирано към печалби. Единствените които все още „държат фронта” са японците – при това само някои японски марки. А за съжаление Нисан беше пионера в тази идеология насочена към парите. Всъщност не точно Нисан, а Карлос Госн. Какво направи той ли? Направи така, че продуктите които са под неговото крило, включително и Рено да се проектират с програмируем ресурс. Това значи следното. Всички „цайсати вундеркинди”, които работят по развойната дейност на моделите получават нареждане да проектират модели, сега внимателно, a КОИТО ДА СЕ ЧУПЯТ!!! Най-често горе долу точно след 3-та, 4-та година или след като излязат от гаранция (защото не е добре да се чупи докато е в гаранция). По този начин все още практически нова кола, собственика и е длъжен да влезе в официален сервиз (поне в Европа) и там да плати ремонта. А от този ремонт влизат пари директно при Рено заради труд и части, които „минават” през Рено. Така бизнеса със сервизните дейности става гарантиран за поне 10 и повече години напред.
Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Е.Димитров » 26 Яну 2015, 13:49

Не само, знам за ауди на 70 к реални километра и 2 месеца преди гаранция, как му смениха бутала и сегменти , защото харчеше масло като все едно харчи бензин.
А харчеше още от самото начало на закупуване и не е единственото ауди, сега не започвайте "ми това е ауди" и тн. глупости, просто започнаха всички автомобили да ги правят толкова кекаво и не за друго, просто производителите натискат доставчиците за по-евтини части и съответно доставчиците снижават качеството и се получава този резултат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от alekangg » 26 Яну 2015, 13:56

Има ли стока, на която да не е паднало качеството в последните 20 години?? Ако има, това са 1% от тях. Дори при хранителните продукти се вижда същото, какво остава за индустрията...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Borymeckata » 26 Яну 2015, 14:25

Темата е много интересна, но не се отнася само за колите... От 30 години карам мотоциклети и мога да направя разликата между моделите на една и съща фирма тогава и сега. Както казва един приятел - преди моторите се правеха от инженери, а сега - от счетоводители...

Ето и друг пример - нали помните ония старите японски касетофони, от периода 1980 - 1985 година? Ония огромни хитачита и шарпове, дето тежаха по 8 - 9 килограма без батериите...
Изображение

Е, нямат нищо общо със съвременните "дръжки", дето приличат на каската на Дарт Вейдър и звучат като настъпено коте... Купил съм си няколко такива стари касетофона, възстанових ги доколкото можах и си слушам музика на тях. Като му подам сигнал от лап-това - е това е ЗВУК, мамка му! Да не говорим колко селективно радио има това... Вярно, налага се да въртиш копчето, щото няма фиксиране на станциите.

Чудя се защо става така? Нали сега имаме супер-материали и технологии, за каквито не са и сънували преди 30 - 40 години... Има разни кевлари, тефлони, силикони, въглеродни влакна, нови полимери и какво ли не. Електрониката е на несравнимо по-високо ниво - нима съм могъл като ученик да си представя цветен телевизор в колата си или да гледам филми на телефона? Защо тогава се произвеждат само боклуци? Може би защото ние (потребителите) им купуваме боклуците и така (с нашето търсене на евтини и некачествени стоки) предопределяме предлагането на такива?
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Е.Димитров » 26 Яну 2015, 14:39

Borymeckata написа:Т

Чудя се защо става така? Нали сега имаме супер-материали и технологии, за каквито не са и сънували преди 30 - 40 години... Има разни кевлари, тефлони, силикони, въглеродни влакна, нови полимери и какво ли не. Електрониката е на несравнимо по-високо ниво - нима съм могъл като ученик да си представя цветен телевизор в колата си или да гледам филми на телефона? Защо тогава се произвеждат само боклуци? Може би защото ние (потребителите) им купуваме боклуците и така (с нашето търсене на евтини и некачествени стоки) предопределяме предлагането на такива?

Това е защото тогава имаше качество, сега нещата са разделени на две части:
-За професионално ползване
-За любителско ползване
По тая логика съм виждал ъглошлайфи на сума ти години и не са мръднали, бачкат си като змей, а дори не са им сменявали лагерите, сега има "професионална серия" дето уж са по-издръжливи от "любителската серия"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от bmw325tds » 26 Яну 2015, 15:08

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 11:47, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Vanqu1sh » 26 Яну 2015, 15:26

Е.Димитров написа:Не само, знам за ауди на 70 к реални километра и 2 месеца преди гаранция, как му смениха бутала и сегменти , защото харчеше масло като все едно харчи бензин.
А харчеше още от самото начало на закупуване и не е единственото ауди, сега не започвайте "ми това е ауди" и тн. глупости, просто започнаха всички автомобили да ги правят толкова кекаво и не за друго, просто производителите натискат доставчиците за по-евтини части и съответно доставчиците снижават качеството и се получава този резултат.

Същото се случи и на мен, но с волво на 90к реални. От Мото-пфое искаха да сменят целия мотор :kuku: :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от alekangg » 26 Яну 2015, 15:28

При електрониката сигурно се гледат тия неща с модата и новия модел. Не виждам какви екстри има да речем един ъглошлайф обаче от преди 25 години или някаква друга подобна техника. Разликата е, че са по-леки, но само това..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Е.Димитров » 26 Яну 2015, 15:46

alekangg написа:При електрониката сигурно се гледат тия неща с модата и новия модел. Не виждам какви екстри има да речем един ъглошлайф обаче от преди 25 години или някаква друга подобна техника. Разликата е, че са по-леки, но само това..

Както се оказва, има разлика, като се почне от лагера, който почва да вие здраво заради по-лошата стомана и се мине през четките на ротора, които се износват доста бързо и не на последно място пластмасата от която е направен, едно падане и се чупи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от drago_pavlov » 26 Яну 2015, 15:57

Vanqu1sh написа:Същото се случи и на мен, но с волво на 90к реални. От Мото-пфое искаха да сменят целия мотор :kuku: :banghead:

A при нас кашкай на 128к реални му смениха целия мотор гаранционно. Явно не е изчислен добре и се скапа половин година преди да изтече гаранцията :mhihi:
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от hell's angel » 26 Яну 2015, 16:12

Borymeckata написа:...Защо тогава се произвеждат само боклуци? Може би защото ние (потребителите) им купуваме боклуците и така (с нашето търсене на евтини и некачествени стоки) предопределяме предлагането на такива?


To и да искаш качествено няма ...
Супер тъп битов пример : Имам един полюлей над масата с 5 крушки уж да е по уютно като седнеш, да ти е светло, готино и т.н. :dummy: От тия крушки, 5 не са светели повече от седмица при положение, че с инсталацията и тоците всичко е наред. Вчера ги дозаредих пак и като щракнах ключа и заря :shock: - една се пръсна на дребни стъкълца, втора само почерня - уж все маркови си купувам и не тъним като циганин, всички съм пробвал и няма читави. Сега ще взема от най-тънките онлайн да видим там каква е хавата :mrgreen: че ми писна да плащам повече за крушки отколкото за ток :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Ubi dubium, ibi libertas

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от alekangg » 26 Яну 2015, 17:49

Е.Димитров написа:
alekangg написа:При електрониката сигурно се гледат тия неща с модата и новия модел. Не виждам какви екстри има да речем един ъглошлайф обаче от преди 25 години или някаква друга подобна техника. Разликата е, че са по-леки, но само това..

Както се оказва, има разлика, като се почне от лагера, който почва да вие здраво заради по-лошата стомана и се мине през четките на ротора, които се износват доста бързо и не на последно място пластмасата от която е направен, едно падане и се чупи.

Тъй де, това казвам и аз. В случая не върви оправданието тоя е по-нов модел, както при телефони, коли и телевизори.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от bmw325tds » 26 Яну 2015, 17:57

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 11:41, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 20.05.2009

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от pixar » 26 Яну 2015, 20:53

Те крушките са енергоспестяващи , не финансовоспестяващи! :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от M10 » 26 Яну 2015, 20:57

Е как бе, има електронно поддържане на оборотите, плавен старт, защити и незнам си кво - утре като изгори електрониката да тичаш в сервиза, освен за лагери и четки :mhihi:

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook