Как се скапва японското качество
Модератор: Общи модератори
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- XaMaB
- ентусиаст
-
- Мнения: 1070
- Регистриран на: 20.01.2005
- Местоположение: у вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: мел
- Мечтае да кара: танк
Как се скапва японското качество
[url="http://trophyplus.org/2014/10/29/карлос-госн-бизнес-по-йезуитски"]Падението на една японска марка[/url]
(офф: защо не могат да се форматират линкове като хората?)
http://trophyplus.org/2014/10/29/карлос-госн-бизнес-по-йезуитски/
И нещо важащо за всички нови коли:
(офф: защо не могат да се форматират линкове като хората?)
http://trophyplus.org/2014/10/29/карлос-госн-бизнес-по-йезуитски/
И нещо важащо за всички нови коли:
До края на миналият век производството на качествени автомобили се считаше за неприкосновена тема. Всеки се стремеше да прави най-доброто, на което е способен. Разбира се едни фирми се справяха по-добре от други, което е логично. Но като цяло идеологията бе качеството и здравината. С идване на „сцената” на индивиди като Госн всичко се промени. При това в крайно негативна посока. Вече почти никой не го интересува да произведе качествен и здрав продукт. Всеки го интересува да произведе максимално печеливш продукт. Всичко е ориентирано към печалби. Единствените които все още „държат фронта” са японците – при това само някои японски марки. А за съжаление Нисан беше пионера в тази идеология насочена към парите. Всъщност не точно Нисан, а Карлос Госн. Какво направи той ли? Направи така, че продуктите които са под неговото крило, включително и Рено да се проектират с програмируем ресурс. Това значи следното. Всички „цайсати вундеркинди”, които работят по развойната дейност на моделите получават нареждане да проектират модели, сега внимателно, a КОИТО ДА СЕ ЧУПЯТ!!! Най-често горе долу точно след 3-та, 4-та година или след като излязат от гаранция (защото не е добре да се чупи докато е в гаранция). По този начин все още практически нова кола, собственика и е длъжен да влезе в официален сервиз (поне в Европа) и там да плати ремонта. А от този ремонт влизат пари директно при Рено заради труд и части, които „минават” през Рено. Така бизнеса със сервизните дейности става гарантиран за поне 10 и повече години напред.
Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Как се скапва японското качество
Не само, знам за ауди на 70 к реални километра и 2 месеца преди гаранция, как му смениха бутала и сегменти , защото харчеше масло като все едно харчи бензин.
А харчеше още от самото начало на закупуване и не е единственото ауди, сега не започвайте "ми това е ауди" и тн. глупости, просто започнаха всички автомобили да ги правят толкова кекаво и не за друго, просто производителите натискат доставчиците за по-евтини части и съответно доставчиците снижават качеството и се получава този резултат.
А харчеше още от самото начало на закупуване и не е единственото ауди, сега не започвайте "ми това е ауди" и тн. глупости, просто започнаха всички автомобили да ги правят толкова кекаво и не за друго, просто производителите натискат доставчиците за по-евтини части и съответно доставчиците снижават качеството и се получава този резултат.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Как се скапва японското качество
Има ли стока, на която да не е паднало качеството в последните 20 години?? Ако има, това са 1% от тях. Дори при хранителните продукти се вижда същото, какво остава за индустрията...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Как се скапва японското качество
Темата е много интересна, но не се отнася само за колите... От 30 години карам мотоциклети и мога да направя разликата между моделите на една и съща фирма тогава и сега. Както казва един приятел - преди моторите се правеха от инженери, а сега - от счетоводители...
Ето и друг пример - нали помните ония старите японски касетофони, от периода 1980 - 1985 година? Ония огромни хитачита и шарпове, дето тежаха по 8 - 9 килограма без батериите...

Е, нямат нищо общо със съвременните "дръжки", дето приличат на каската на Дарт Вейдър и звучат като настъпено коте... Купил съм си няколко такива стари касетофона, възстанових ги доколкото можах и си слушам музика на тях. Като му подам сигнал от лап-това - е това е ЗВУК, мамка му! Да не говорим колко селективно радио има това... Вярно, налага се да въртиш копчето, щото няма фиксиране на станциите.
Чудя се защо става така? Нали сега имаме супер-материали и технологии, за каквито не са и сънували преди 30 - 40 години... Има разни кевлари, тефлони, силикони, въглеродни влакна, нови полимери и какво ли не. Електрониката е на несравнимо по-високо ниво - нима съм могъл като ученик да си представя цветен телевизор в колата си или да гледам филми на телефона? Защо тогава се произвеждат само боклуци? Може би защото ние (потребителите) им купуваме боклуците и така (с нашето търсене на евтини и некачествени стоки) предопределяме предлагането на такива?
Ето и друг пример - нали помните ония старите японски касетофони, от периода 1980 - 1985 година? Ония огромни хитачита и шарпове, дето тежаха по 8 - 9 килограма без батериите...

Е, нямат нищо общо със съвременните "дръжки", дето приличат на каската на Дарт Вейдър и звучат като настъпено коте... Купил съм си няколко такива стари касетофона, възстанових ги доколкото можах и си слушам музика на тях. Като му подам сигнал от лап-това - е това е ЗВУК, мамка му! Да не говорим колко селективно радио има това... Вярно, налага се да въртиш копчето, щото няма фиксиране на станциите.
Чудя се защо става така? Нали сега имаме супер-материали и технологии, за каквито не са и сънували преди 30 - 40 години... Има разни кевлари, тефлони, силикони, въглеродни влакна, нови полимери и какво ли не. Електрониката е на несравнимо по-високо ниво - нима съм могъл като ученик да си представя цветен телевизор в колата си или да гледам филми на телефона? Защо тогава се произвеждат само боклуци? Може би защото ние (потребителите) им купуваме боклуците и така (с нашето търсене на евтини и некачествени стоки) предопределяме предлагането на такива?
Excellent! Steven is my name!
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Как се скапва японското качество
Borymeckata написа:Т
Чудя се защо става така? Нали сега имаме супер-материали и технологии, за каквито не са и сънували преди 30 - 40 години... Има разни кевлари, тефлони, силикони, въглеродни влакна, нови полимери и какво ли не. Електрониката е на несравнимо по-високо ниво - нима съм могъл като ученик да си представя цветен телевизор в колата си или да гледам филми на телефона? Защо тогава се произвеждат само боклуци? Може би защото ние (потребителите) им купуваме боклуците и така (с нашето търсене на евтини и некачествени стоки) предопределяме предлагането на такива?
Това е защото тогава имаше качество, сега нещата са разделени на две части:
-За професионално ползване
-За любителско ползване
По тая логика съм виждал ъглошлайфи на сума ти години и не са мръднали, бачкат си като змей, а дори не са им сменявали лагерите, сега има "професионална серия" дето уж са по-издръжливи от "любителската серия"
Re: Как се скапва японското качество
.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 11:47, променена общо 1 път
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Как се скапва японското качество
Е.Димитров написа:Не само, знам за ауди на 70 к реални километра и 2 месеца преди гаранция, как му смениха бутала и сегменти , защото харчеше масло като все едно харчи бензин.
А харчеше още от самото начало на закупуване и не е единственото ауди, сега не започвайте "ми това е ауди" и тн. глупости, просто започнаха всички автомобили да ги правят толкова кекаво и не за друго, просто производителите натискат доставчиците за по-евтини части и съответно доставчиците снижават качеството и се получава този резултат.
Същото се случи и на мен, но с волво на 90к реални. От Мото-пфое искаха да сменят целия мотор


- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Как се скапва японското качество
При електрониката сигурно се гледат тия неща с модата и новия модел. Не виждам какви екстри има да речем един ъглошлайф обаче от преди 25 години или някаква друга подобна техника. Разликата е, че са по-леки, но само това..
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Как се скапва японското качество
alekangg написа:При електрониката сигурно се гледат тия неща с модата и новия модел. Не виждам какви екстри има да речем един ъглошлайф обаче от преди 25 години или някаква друга подобна техника. Разликата е, че са по-леки, но само това..
Както се оказва, има разлика, като се почне от лагера, който почва да вие здраво заради по-лошата стомана и се мине през четките на ротора, които се износват доста бързо и не на последно място пластмасата от която е направен, едно падане и се чупи.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Как се скапва японското качество
Vanqu1sh написа:Същото се случи и на мен, но с волво на 90к реални. От Мото-пфое искаха да сменят целия мотор![]()
A при нас кашкай на 128к реални му смениха целия мотор гаранционно. Явно не е изчислен добре и се скапа половин година преди да изтече гаранцията

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Как се скапва японското качество
Borymeckata написа:...Защо тогава се произвеждат само боклуци? Може би защото ние (потребителите) им купуваме боклуците и така (с нашето търсене на евтини и некачествени стоки) предопределяме предлагането на такива?
To и да искаш качествено няма ...
Супер тъп битов пример : Имам един полюлей над масата с 5 крушки уж да е по уютно като седнеш, да ти е светло, готино и т.н.






Ubi dubium, ibi libertas
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Как се скапва японското качество
Е.Димитров написа:alekangg написа:При електрониката сигурно се гледат тия неща с модата и новия модел. Не виждам какви екстри има да речем един ъглошлайф обаче от преди 25 години или някаква друга подобна техника. Разликата е, че са по-леки, но само това..
Както се оказва, има разлика, като се почне от лагера, който почва да вие здраво заради по-лошата стомана и се мине през четките на ротора, които се износват доста бързо и не на последно място пластмасата от която е направен, едно падане и се чупи.
Тъй де, това казвам и аз. В случая не върви оправданието тоя е по-нов модел, както при телефони, коли и телевизори.
Re: Как се скапва японското качество
.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 11:41, променена общо 1 път
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Как се скапва японското качество
Е как бе, има електронно поддържане на оборотите, плавен старт, защити и незнам си кво - утре като изгори електрониката да тичаш в сервиза, освен за лагери и четки 

54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани