проблем с bmw 530d 184 коня
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- gelermoto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528I
- Мечтае да кара: Е60
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
ivopicha написа:И при мен се случва нещо интересно. Колата е на равно, престояла е денонощие, вадя щеката и маслото е под минимума. При второто бъркане и вадене вече ми показва по средата. Не зная защо се получава такаТа може и при колегата да е така. Мушни още веднъж в дупката, колега
Аз да питам друго. Карам с BMW Longlife 5W30. По принцип го дават на 20к да се сменя. Вие на колко го сменяте. Мисля на 16 к да го сменям или е много?
На не повече от 9-10 000 според мен
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
Е тогава за чий х**й купуваме от скъпото масло. Нали това е целта, цената за сметка на пробега.
- gelermoto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528I
- Мечтае да кара: Е60
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
ivopicha написа:Е тогава за чий х**й купуваме от скъпото масло. Нали това е целта, цената за сметка на пробега.
Защото сме в България и не се знае какво купуваме
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
Аз си го сменям на 18 хил. Старата кола я карах 160 хил и мотора си беше супер. Щом купувате масло от сигурен човек, смняйте както препоръчват.

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
utrepnik написа:ами колега не мога точно да ти обясня за високонзитета на маслото но от това което съм учил става въпрос за самата смазочност на маслото не и гъстота но също съм чел и чувал че синтетичното масло е за нови двигатели на малко километри да го кажем до 100 000км. А 5-W40 е пълна синтетика 10-W40 е полусинтетика и вече 15-W40 е минерално. Та това ме навежда на мисълта че моя двигател не е за пълна синтетика . Знам че двигателите с турбо трябва да са с по рядко масло но не знам какво да кажа. На брат ми Е36 (316) я караме с мотул 15-W40
Колега, повече си слушал какво говорят "майсторите" в БГ и по-малко си чел. Това за "тънко" и "дебело" масло се коментира само в БГ. Щом е турбиниран мотора и производителят е изчислил, че за него са подходящи синтетични масла, то колата се кара с такива. Не се правят експерименти и разсъждения относно пробега на колата.
ivopicha написа:И при мен се случва нещо интересно. Колата е на равно, престояла е денонощие, вадя щеката и маслото е под минимума. При второто бъркане и вадене вече ми показва по средата. Не зная защо се получава такаТа може и при колегата да е така. Мушни още веднъж в дупката, колега
Аз да питам друго. Карам с BMW Longlife 5W30. По принцип го дават на 20к да се сменя. Вие на колко го сменяте. Мисля на 16 к да го сменям или е много?
Няма представа, защо пресмятате на какъв пробег да се смени маслото при условие, че инженерите на BMW са заложили на по-верния начин за обслужване на двигателя - на моточасове. Индикацията на таблото, онези зелени, зълт и червен светодиод се управляват от чип със софтуер, в който са заложени много параметри: студени стартове на двигателя, натоварване на двигателя при различни температурни режими, продължителност на работа на двигателя след всеки старт и редица други. На тази база компютърът сам си изчислява кога да бъде сменено маслото на колата. Параметрите, заложени в компа са на база на маслото, препоръчано от конструкторите на двигателя.
Аз лично съм си правил експерименти с една и съща марка масло в продължение на няколко години. На практика за три смени на масло, изчислено в километри едната смяна беше на 8000 км, другата на 12000 км, а третата на малко повече от 9000 км. Всяка смяна съм правил след като индикацията на табло покаже, че е време за ново масло.
ivopicha написа:Е тогава за чий х**й купуваме от скъпото масло. Нали това е целта, цената за сметка на пробега.
Предполага се, че скъпото масло е един вид гаранция за качество и в тази връзка се сещам за маслото, предлагано от дилърите на BMW. Те гарантират, че е качествено и цената му не е от най-ниските на пазара

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
stony1 написа:utrepnik написа:ами колега не мога точно да ти обясня за високонзитета на маслото но от това което съм учил става въпрос за самата смазочност на маслото не и гъстота но също съм чел и чувал че синтетичното масло е за нови двигатели на малко километри да го кажем до 100 000км. А 5-W40 е пълна синтетика 10-W40 е полусинтетика и вече 15-W40 е минерално. Та това ме навежда на мисълта че моя двигател не е за пълна синтетика . Знам че двигателите с турбо трябва да са с по рядко масло но не знам какво да кажа. На брат ми Е36 (316) я караме с мотул 15-W40
Колега, повече си слушал какво говорят "майсторите" в БГ и по-малко си чел. Това за "тънко" и "дебело" масло се коментира само в БГ. Щом е турбиниран мотора и производителят е изчислил, че за него са подходящи синтетични масла, то колата се кара с такива. Не се правят експерименти и разсъждения относно пробега на колата.ivopicha написа:И при мен се случва нещо интересно. Колата е на равно, престояла е денонощие, вадя щеката и маслото е под минимума. При второто бъркане и вадене вече ми показва по средата. Не зная защо се получава такаТа може и при колегата да е така. Мушни още веднъж в дупката, колега
Аз да питам друго. Карам с BMW Longlife 5W30. По принцип го дават на 20к да се сменя. Вие на колко го сменяте. Мисля на 16 к да го сменям или е много?
Няма представа, защо пресмятате на какъв пробег да се смени маслото при условие, че инженерите на BMW са заложили на по-верния начин за обслужване на двигателя - на моточасове. Индикацията на таблото, онези зелени, зълт и червен светодиод се управляват от чип със софтуер, в който са заложени много параметри: студени стартове на двигателя, натоварване на двигателя при различни температурни режими, продължителност на работа на двигателя след всеки старт и редица други. На тази база компютърът сам си изчислява кога да бъде сменено маслото на колата. Параметрите, заложени в компа са на база на маслото, препоръчано от конструкторите на двигателя.
Аз лично съм си правил експерименти с една и съща марка масло в продължение на няколко години. На практика за три смени на масло, изчислено в километри едната смяна беше на 8000 км, другата на 12000 км, а третата на малко повече от 9000 км. Всяка смяна съм правил след като индикацията на табло покаже, че е време за ново масло.ivopicha написа:Е тогава за чий х**й купуваме от скъпото масло. Нали това е целта, цената за сметка на пробега.
Предполага се, че скъпото масло е един вид гаранция за качество и в тази връзка се сещам за маслото, предлагано от дилърите на BMW. Те гарантират, че е качествено и цената му не е от най-ниските на пазара



На фона на безброй случаи,
в който разни колеги,
сипват разни масла,
поради разни субективни причини - което води от своя страна до пускане на разни теми във форума...
за това мнение само



- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: проблем с bmw 530d 184 коня




- utrepnik
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e39 (530d)
- Мечтае да кара: m6 i x6
- Детайли за колата: колата ми е комби 2000 година
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
Ок колеги нека кажат тези които карат 530D с какво масло ги карат. То ясно вече разбрах че трябва да е пълна синтетика но за каква марка ще ми препоръчате явно castrol аз нещо не съм доволен чувам добри коментари за motul. Или проблема си е в колата и как да позная къде е проблема дали турбо или гумички ,сегменти като колата е без катализатори и не изкарва никаква пушилка нито черна нито синя. А може проблема да е в самото ниво за сега сам я оставил и го наблюдавам последно беше на минимума дали ще ми светне лампата за нивото
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
И двете БМВ-та м20 и м57 ги карам с kuttenkeuler понеже съм сигурен, че не е менте. Предишното на дизела го смених на 18000 без да е мръднало и грам. На бензиновото го сменям някъде около 5000 защото не мога да мина повече за една година. И двата мотора работят доста тихо с него. Когато взех дизела беше с castrol magnatec и тракаше много с него.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- valeri_ignatov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 19.07.2012
- Местоположение: Варна Frankfurt
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530da M paket Shadowline
- Мечтае да кара: Предишната си е39 ка
- Детайли за колата: Carbon Schwarz
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
Всички бмв та които съм имал съм ги карал само и единствено с лики моли а 530д си я карам с 5 на 30 маслото си го сменям по индикациите на таблото никога проблеми съм нямал с маслото.баварските инжинери тия светещи квадратчета не вярвам да са ги сложели да ни украсяват таблата 

- JorisssM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 14.12.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39 печка
- Мечтае да кара: M5
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
Тази тема започва да става като публичен скандал. Няма да казвам с какво масло си карам трактора за да няма спекулации и коментари които няма да ми се харесат. Вече 70 хиляди километра си карам и нямам ядове ама грам. Само да допълня че маслото не е това което го дават бмв. И не забравяйте всички че това не са нови коли. Не си знаят километрите. Двигателя както всичко останало по колата се амортизира. Понякога най хубавата синтетика не е вариант.
- bigdady
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
индикацията на таблото мисля , че подлежи на промяна иначе и при мене от втория път показва реалното ниво, за сега съм карал с кастрол едге 5в40 и на 15-16000 доливам около литър, може би ще пробвам с лики моли тоя път.
Един механик много ми препоръчваше 10в60 но не съм сигурен, че става.
Един механик много ми препоръчваше 10в60 но не съм сигурен, че става.
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
utrepnik написа:Ок колеги нека кажат тези които карат 530D с какво масло ги карат. То ясно вече разбрах че трябва да е пълна синтетика но за каква марка ще ми препоръчате явно castrol аз нещо не съм доволен чувам добри коментари за motul. Или проблема си е в колата и как да позная къде е проблема дали турбо или гумички ,сегменти като колата е без катализатори и не изкарва никаква пушилка нито черна нито синя. А може проблема да е в самото ниво за сега сам я оставил и го наблюдавам последно беше на минимума дали ще ми светне лампата за нивото
Аз карам с 5/30 castrol edge. Колега, карай си колата и си следи маслото. Мисля, че малко излишно се панираш. Разликата между max и min е един литър. Значи си изгубил около половин. И аз след смяната долях малко. :-)
No pain , No gain !
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
Аз сменям масло на 10 000 км, обаче съм се замислял за индикаторите на таблото и моето впечатление е, че ако ги гледам тях, ще сменя маслото на 20 000км сигурно. Веднъж го смених на 14 000 км, а имаше още 2 зелени да угасват. И кой и за чий е определена тази "граница" от 10 000 км. не знам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: проблем с bmw 530d 184 коня
Границата 8 максимум 10 хиляди според мен е останала от времето на Диона М10д. Индикаторът на таблото мисля, че беше за LL02 сертифицирано масло (или по-добро).
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани