Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Модератор: Общи модератори
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
drago_pavlov написа:b00st написа:Аз нямам проблем да има тол такси. Но в нормалните държави, тол такса се въвежда когато се отдава път на концесионер и той бива поддържан перфектен от до! Ако тука държавата може да ми предложи магистрала, където мога цялата така да я нарека, а не като оная съборетина край пазарджик, табелките на Хемус "опасност животни", и бабунестите "нови" участъци от Тракия ще съм съгласен да си плащам като минавам по тях всеки път, ама иначе
И пак опираме до въпроса за яйцето и кокошката...
По принцип е редно първо да направят хубав път и после да събират такси, ама само по принцип. На нас нищо не ни е като хората, та това ли - първо ще започнат да събират такси, пък после ще има хубави пътища, ако изобщо има...
Еми то това е идеята, като сам неможеш - продаваш на инвеститора, той налива парите, прави ремонтите и слага по една бариерка и почва да си прибира и да си възвръща инвестицията. Ама такива като магистралата да си остане държавна, пък да прибираме по някой друг немалък лев от цялата работа, а я го оправим я не, да си ги нямаме по-добре.
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
А бе вие още ли не сте разбрали, че няма справедливост в БГ. Каквото решат това ще е - плащайте без да се обяснявате 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
super_mario написа:Да печелят от магистрали построени с евро пари. Ебати кефа!
http://www.novini.bg/news/265923-%D0%B2 ... D0%B0.html
П.С. .-А ОТ 2018г ОЧАКВАЙТЕ И ДАНЪК ЗА ВЪЗДУХА, КОЙТО ДИШАМЕ...
Само дето магистралите не са построени с евро пари, а си ги платихме ние.
За реализирането на който и да е евро проект, инвестицията (парите) ги плаща държава, която е спечелиа проекта. След реализацията му, евро комисия преценява дали всичко е Ок, и ако няма забележки евросъюза възстановява сумата, която е записана във финансовата рамка на проекта. Понеже бюджетът в БГ никога не е достатъчен и никога не се предвиждат средства за обезпечаване на такива проекти, магистралите и ремонтите на пътищата в БГ бяха финансирани с пари от фискалния резерв. След първия мандат на Бойко Борисов, фискалният резерв беше занулен и така и не бяха възстановени парите в него, защото евросъюза не ни върна парите за магистралите и кърпежите по пътищата.
Та ние си платихме всичко, държавата остана без пари, кризата "пак" ни удари и нормалната реакция на молитиците е да ни бръкнат отново в джобовете, като измислят всякакви нови такси и налози.
Тя хазна е толков празна, че дори всички в БГ да си платят данъците, всички дължими такси и каквото там се сетите в един и същи ден, събраните пари ще покрият част от отрицателното салдо и пак ще трябват пари.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Да се махат винетките и навсякъде да е с такси. Познавам много хора с тирове дето не купуват винетки, взимат си дневни и ако ги спрат за няколко минути се дупчи и лепи. И уж са редовни. И тука във форума имаше теми как да си купиш винетка или да спестиш без да взимаш винетка. Стига аванти!
Така ще е добре, плащаш ако караш.
Така ще е добре, плащаш ако караш.


- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Как в Германия, с нейните над 12 000км магистрали няма нито една платена?
Няма и винетки, данъка за МПС е същия като в БГ. И все пак пътищата се поддържат и ремонтират едва ли не постоянно.
Опитваме се да бъдем европейци - проблема е, че нашата държавица е много далече от истинската Европа, а българина, е не знам дали някога би могъл да се нарече европеец.
Няма и винетки, данъка за МПС е същия като в БГ. И все пак пътищата се поддържат и ремонтират едва ли не постоянно.
Опитваме се да бъдем европейци - проблема е, че нашата държавица е много далече от истинската Европа, а българина, е не знам дали някога би могъл да се нарече европеец.
Не искам много, искам всичко!
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Gari написа:Как в Германия, с нейните над 12 000км магистрали няма нито една платена?
Няма и винетки,

Блажени са вярващите...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Stoqnov_1979
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 10.08.2009
- Пол: Мъж
- Кара: тази
- Мечтае да кара: онази
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
То да е само за магистралите-добре! Но щели да искат пари и за първокласни и някои второкласни пътища! Затова и сложиха онези камери за следене на трафика по някои от пътищата. Още от сега да си имат на представа какви пари ще лапнат! Честито да ни е!
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Ами за мен това е чудесна новина. Аз най-много 2 пъти в месеца ползвам магистрала 30км и с голям кеф бих си плащал. Но да паднат винетките и ще си преценявам от къде точно ще мина. Интересно ми е недоволните как като идете по европейско си плащате,а тука не искате. То нещо, за да стане трябва да се плати, а парите няма да дойдат с магическа пръчка.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
По-горе беше обяснено че магистралите са вече поствоени с наши пари. ЕС не приемат качеството на строежа. Ние обаче сме щастливи, щото видиш ли аз не карам и за това нека плащат тия дето карат, мен кво ме бърка.
За 25 години буквално няма 25 метра път построени по задоволителен начин. Какво те кара да мислиш, че ако се плаща на километър качеството ще се подобри?
За 25 години буквално няма 25 метра път построени по задоволителен начин. Какво те кара да мислиш, че ако се плаща на километър качеството ще се подобри?
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Ако парите платени по тол системата се харчат за поддръжка на автомагистралите съм сигурен, че магистралите за няколко години ще придобият много европейски и качествен вид. Проблема не е кой плаща и кой не, проблема е, че много се краде, а не е като да няма пари. И всеки сам си преценява от къде ще мине. Аз като пътувам за Италия и като вляза в Триест си преценявам как искам да стигна до Рим. Ако ползвам магистралите плащам едни красиви 70-80 евро, и стигам да кажем за 6 часа или ползвам суперстрадата, която е безплатна двулентова, но малко по-бавна и естествено не олеквам с толкова пари. Може да си остане винетката и да бъде като в Словения, автомобилите си ползват винетен стикер и на толовете има камери, които снимат имаш ли винетка и ако нямаш глобичка. Тировете вече да бъдат драни, защото са най-голямото зло за пътищата. Тук в Мездра имаме 22 каменни кариери, ако ти кажа, че се хвалят как товарят на камион Краз 50тона камък и после защо нямаме пътища.
Последна промяна KUM4o на 12 Фев 2015, 17:17, променена общо 2 пъти

- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
bum_bum написа:По-горе беше обяснено че магистралите са вече поствоени с наши пари. ЕС не приемат качеството на строежа. Ние обаче сме щастливи, щото видиш ли аз не карам и за това нека плащат тия дето карат, мен кво ме бърка.
За 25 години буквално няма 25 метра път построени по задоволителен начин. Какво те кара да мислиш, че ако се плаща на километър качеството ще се подобри?
Дори да не се подобри качеството, поне ще е по-справедливо.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Кое ще му е по-справедливото? Аз дето не пътувам почти извън града като си ида един път в месеца на село и един път в годината на море дали няма да платя повече от сегашните 67лв сумарно накрая? Или трябва да ме топли това, че някой, който пътува често ще плаща по 1000лв на година, вместо 67?
Все си мислех, че няма толкова безочливо правителство, което да въведе такса за магистрали в такова състояние но явно тепърва има какво да видя. Не, че след това лято вече нещо може да ме учуди вече.
Все си мислех, че няма толкова безочливо правителство, което да въведе такса за магистрали в такова състояние но явно тепърва има какво да видя. Не, че след това лято вече нещо може да ме учуди вече.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година

drago_pavlov написа:Gari написа:Как в Германия, с нейните над 12 000км магистрали няма нито една платена?
Няма и винетки,
![]()
Блажени са вярващите...
Това не го разбрах

Не искам много, искам всичко!
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Gari написа::OT:drago_pavlov написа:Gari написа:Как в Германия, с нейните над 12 000км магистрали няма нито една платена?
Няма и винетки,
![]()
Блажени са вярващите...
Това не го разбрах
Гледаш от собствената си камбанария, затова не го разбра.
За автомобили няма такси и винетки, но за тежкотоварни има.
В зависимост от еврокатегорията, брой оси, товароносимост и други се определя таксата за тежкотоварните - обикновено в порядъка на 10-30 евро цента на км.
Представи си един тир, който прави по 100 000 км годишен пробег в Германия, колко плаща - между 10 000 и 30 000 евро пътни такси.
Сега си представи колко тирове се движат по немските магистрали и ще разбереш защо лекотоварните са "освободени" от такси и винетки.
Бизнеса плаща достатъчно, не им трябва да гърбят обикновения човек с пътни такси, за да си поддържат магистралите.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Въвеждане "пътна такса" от 2017 година
Идеята е следната:
"Наши" хора ще вземат на концесия магистралите, ще се въведат "ТОЛ" такси, където самите такси ще са за "поддържане на магистралата" и те така.
Идеално е държавата да ти построи монополен бизнес и след това да ти го подари, пък ти само да прибираш.
Освен това, същите мислеха 2015 година да се стартира с ТОЛ таксите, обаче се установи че всички що-годе нови отсечки са с европари, а когато една магистрала е построена с европари (70% мисля беше), не може да се отдава на концесия (ТОЛ такси).
Така че , в момента се мисли как точно да се заобиколи тая работа, че да се даде един прекрасен печеливш бизнес на определени хора.
И понеже стана въпрос за чуждият опит, и понеже какъвто и да е пример да се даде, все ще се намери някой да каже "еее, ма те това онова"
Ето няколко примера, въпреки това:
Германия- нямат такива неща
Гърция, има такова нещо но цената е толкова ниска (2,10 евро) че не си заслужава да се коментира.
Италия имат пътни такси, но само за магистралите, както в Гърция, може да не се качиш на магистрала за да отидеш от точка А до точка Я и да не плащаш нищо, пътищата са им прекрасни.
Иначе аз съм "За" такси, но съизмерими със стандарта на живот в България, 67 лева са си добре, пък както искат да го наричат, ама като те праснат 20 лева от София до Бургас в едната посока, и отделно по другите пътища с винетка малко ще дойде...Но пък в България всичко е възможно, има ли някаква тъпотия да се случи някъде, то неминуемо първо тук ще се направи
"Наши" хора ще вземат на концесия магистралите, ще се въведат "ТОЛ" такси, където самите такси ще са за "поддържане на магистралата" и те така.
Идеално е държавата да ти построи монополен бизнес и след това да ти го подари, пък ти само да прибираш.
Освен това, същите мислеха 2015 година да се стартира с ТОЛ таксите, обаче се установи че всички що-годе нови отсечки са с европари, а когато една магистрала е построена с европари (70% мисля беше), не може да се отдава на концесия (ТОЛ такси).
Така че , в момента се мисли как точно да се заобиколи тая работа, че да се даде един прекрасен печеливш бизнес на определени хора.
И понеже стана въпрос за чуждият опит, и понеже какъвто и да е пример да се даде, все ще се намери някой да каже "еее, ма те това онова"
Ето няколко примера, въпреки това:
Германия- нямат такива неща
Гърция, има такова нещо но цената е толкова ниска (2,10 евро) че не си заслужава да се коментира.
Италия имат пътни такси, но само за магистралите, както в Гърция, може да не се качиш на магистрала за да отидеш от точка А до точка Я и да не плащаш нищо, пътищата са им прекрасни.
Иначе аз съм "За" такси, но съизмерими със стандарта на живот в България, 67 лева са си добре, пък както искат да го наричат, ама като те праснат 20 лева от София до Бургас в едната посока, и отделно по другите пътища с винетка малко ще дойде...Но пък в България всичко е възможно, има ли някаква тъпотия да се случи някъде, то неминуемо първо тук ще се направи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани