Контрол налягане на гуми

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 25.07.2014
Пол: Мъж

Контрол налягане на гуми

Мнение от MoXeR4o » 14 Мар 2015, 17:48

Търсих в форума за датчици за налягане в гумите и нещо не ми стана ясно, някой казват че има други че няма в крайна сметка от 100 теми нищо не се разбира предлагали се това като екстра и ако да някой който има нека сподели.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 16.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
Мечтае да кара: S65 AMG

Re: Контрол налягане на гуми

Мнение от W140_S600_V12 » 14 Мар 2015, 23:35

Да, предлага се. Аз я имам обаче не работи понеже модулът се е повредил.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 25.07.2014
Пол: Мъж

Re: Контрол налягане на гуми

Мнение от MoXeR4o » 15 Мар 2015, 13:46

Благодаря много на колегата bumer530 който ми изпрати това:Има 2 вида.Едната система е свързана към АБС гривната,а другата е с датчици на всяка джанта и с приемник във всеки калник.Аз съм със втората.
В съвременните автомобили системата за контрол в налягането на гумите се превръща в стандартно оборудване. С няколко думи какво представлява тя в БМВ:
Tyre pressure control (RDC)
Предназнаението на системата tyre pressure control е да напомни на шофьора да си провери и коригира налягането на гумите когато е спаднало и да сигнализира в случаи на пукната гума.
Системата се състои от:
- системен модул, обработващ сигналите;
- по 1 антена във всеки калник;
- електронен модул, интегриран с винтила във всяка джанта;
- инициализиращ бутон;
- предупредителна лампа на таблото (напречен разрез на гума с удивителен занак вътре).
Инициализацията на системата се прави при всяка промяна на налягането в гумите или при смяна на гумите. За целта се вклчва на контакт, натиска се инициализиращия бутон и се задържа за 6 секунди. В следващите няколко минути системния модул възприема и запаметява стойностите на наляганията във всяка една от гумите и започва да следи за изменения. Системата следи за изменения както при движение, така и когато автомобилът е на място.
Сигнализиране от системата:
Предупреждение (предупредителната лампа на системата светва в жълто): на таблото с приборите по време на чек-контрола, при минимално спадане на налягането в някоя от гумите (0.2 bar под запаметеното налягане), като сигурността на пътуването все още е гарантирана.
Сериозно предупреждение (предупредителната лампа на системата светва в червено + звуков сигнал): Сигурността на пътуването е застрашена, налягането в гумите трябв да бъде проверено незабавно. Активира се при загуба ба налягане с повече от 0.4 bar или над 16% от зададената/запаметена в модула начална стойност.
По време на чек-контролът е възможно да бъде изписано някое от следните съобщения:Tyre pressure set, tyre monitoring inactive, check tyre pressure, tyre failure, tyre failure front right, tyre failure front left, tyre failure rear right, tyre failure rear left.

До тук добре. Но по-интересното е, че е в Е46, оборудвани с DSC МК60, има скрит коз, който позволява активиране на подобен тип система без да се налага оборудване със скъпи датчици, антени и модули:

Tyre defect indicator (RPA) в E46 (само за автомобили с DSC MK60)
За разлика от системата RDC, системата tyre defect indicator (RPA) следи състоянието на всяко едно колело като използва датчиците за скорост от системата ABS. Специално логическо стъпало в DSC модула сравнява и оценява получените от скоростните датчици сигнали с предварително установените по време на инициализацията стойности. По този начин се дава информация на шофьора за възможен проблем с налягането в гумите.
Всички Е46, които имат DSC MK60 са с инсталирани вече в автомобила компоненти на системата, които са и част от основното му оборудване, с изключение на калибриращия бутон (RPA button) (инсталира се допълнително, по-точно се сменя switch-модула с нов) и кабелната инсталация за бутона (инсталира се допълнително).
Инициализирането на системата е аналогично на RDC – чрез калибриращия бутон се установяват началните стойности, но се следи не изменението на сигнал от електронни датчици в гумите, а данните за промяна в коростта на въртене на всяко едно колело. В случай на спадане на налягането в някоя от гумите, поради намаляване на радиуса на колелото се променя и ъгловата му скорост. Това се констатира от логическото стъпало в DSC-модула и се подава сигнал на таблото (предупредителна лампа и гонг) като предупреждиние за шофьора.
RPA системата има 5 статуса:
1. ”Active” status – след запалване и след селф-теста, RPA систематавлиза в ”активно” състояние. Ако налягането в гумите отговаря на зададеното от шофьора, минус допустим толеранс, системата не съобщава за проблем.
2. ”Warning” status – сигналната лапа светва в червено и прозвучава гонга. Това е в резултат от спадане на налягането в някоя от гумите с около 30%. В това състояние не може да се извършва калибрирне. С натискане на RPA-бутона за 4 секунди системата преминава в актвно състояние.
3. ”Inactive” status – сигналната лапа светва в жълто и системата е деактивирана.
4. ”Fault” status – сигналната лапа светва в жълто. Получава се при повреден сензор на DSC-системата или при натиснат RPA-бутон в продължение на 120 и повече секунди.
5. ”Learning” (Standardisation) status. Това състояние се активира с натискане на RPA-бутона за 4 секунди. Сигналната лампа светва за 12 секунди за потвърждение на активирането. Тази процедура трябва да се прави винаги след корекция на налягането в гумите или след смяната им. Системата възприема покачване на налягането до 50% от стойността му при студени гуми, но минимум след 10 минути каране. Като част от процеса на обучение е установяването на разлика в налягането в някоя гума с около 30% от начално инициализираната стойност.
При смяна на DSC модула, системата RPA се деактивира.
В допълнение, ако има проблем в ABS и DSC системите (съответните лампи на таблото светят), то този проблем ще се дублира и от лампата на RPA-системата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Контрол налягане на гуми

Мнение от gentata » 15 Мар 2015, 18:41

Да предлага се. Необходими са:

модула
Изображение

и вентили за гумите с тази функция (предаватели)
Изображение

Има и бутон на лайсната в дясно от волана:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 19.07.2012
Местоположение: Варна Frankfurt
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530da M paket Shadowline
Мечтае да кара: Предишната си е39 ка
Детайли за колата: Carbon Schwarz

Re: Контрол налягане на гуми

Мнение от valeri_ignatov » 16 Мар 2015, 20:59

И аз я имам екстрата само че моите датчици са на носачите даже миналото лято ми се спука гумата както си карах с 80 и веднага автомата почна да сваля скоростите докато неги направи 10 км.в час уплаших се да не е станало нещо друго.Не знаех че с спукана гума колата не позволява да се движиш с не повече от 10 км.страшна екстра е мн.и се кефя

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Контрол налягане на гуми

Мнение от omegaart » 16 Мар 2015, 21:16

valeri_ignatov написа:И аз я имам екстрата само че моите датчици са на носачите даже миналото лято ми се спука гумата както си карах с 80 и веднага автомата почна да сваля скоростите докато неги направи 10 км.в час уплаших се да не е станало нещо друго.Не знаех че с спукана гума колата не позволява да се движиш с не повече от 10 км.страшна екстра е мн.и се кефя


Е кво и се кефиш ? Макс с 10км/ч ако си с рънфлат гуми , без проблем си караш с 50 и стигаш до близкия сервиз без да трябва да мине 1 седмица. Не е кой знае какво това като екстра освен , че си виждаш налягането в гумите и ако някоя е спаднала да ходиш да си оправиш нещата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Контрол налягане на гуми

Мнение от larry_boy » 17 Мар 2015, 0:13

-1 за таз безценна екстра. Ако я имаш ОК, ама да наливаш пари за нея... :dunno:

След 40-45к. км. с нея на едно франсе (Рено) файда не видях. Ако си с два комплекта ЖАНТИ, като сложиш зимните всеки път, като пъхнеш картата(ключа), почва една триада на мацката(гласът от борда), и те така...Ако случайно не си сложил колана, намаляла ти е течността за чистачки, сменил си ЖанТите и ти е изгоряла крушката на номера, тая спира да говори, след като си достигнал желаната дестинация :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Контрол налягане на гуми

Мнение от omegaart » 17 Мар 2015, 0:48

larry_boy написа:-1 за таз безценна екстра. Ако я имаш ОК, ама да наливаш пари за нея... :dunno:

След 40-45к. км. с нея на едно франсе (Рено) файда не видях. Ако си с два комплекта ЖАНТИ, като сложиш зимните всеки път, като пъхнеш картата(ключа), почва една триада на мацката(гласът от борда), и те така...Ако случайно не си сложил колана, намаляла ти е течността за чистачки, сменил си ЖанТите и ти е изгоряла крушката на номера, тая спира да говори, след като си достигнал желаната дестинация :mhihi: :mhihi: :mhihi:



хахаха, да карал съм и аз рено и ситроен с плямпала вътре , няма по противно нещо. Не млъкват тия , лошото е ,че не винаги има бутон за спиране.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook