Среден живот на автомобила
Модератор: Общи модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Среден живот на автомобила
Привет колеги,
Покрай трагедията със злополучния Germanwings 9525 се зачетох за средния живот на самолетите за къси разстояния. Измерва се в цикли, като на тези, с които пътуваме в европа е около 110 000. Т.е. това са колко излитаия/кацания прави самолета. С редовна подмяна на части и инспекция стига до техническия си лимит - "умора на метала". Сега четеш това и се чудиш какво общо има със заглавието на темата?
110 000 цикъла се достигат за около 30 години. В същото време на нас ни се натрапва, че "15-годишен автомобил е твърде стар". Действително ли "умират" автомобилите след 15-20-тата си годишнина? Защо има таква разлика между очакваня живот на самолет и този на автомобила?
Поздрави,
Николай
Покрай трагедията със злополучния Germanwings 9525 се зачетох за средния живот на самолетите за къси разстояния. Измерва се в цикли, като на тези, с които пътуваме в европа е около 110 000. Т.е. това са колко излитаия/кацания прави самолета. С редовна подмяна на части и инспекция стига до техническия си лимит - "умора на метала". Сега четеш това и се чудиш какво общо има със заглавието на темата?
110 000 цикъла се достигат за около 30 години. В същото време на нас ни се натрапва, че "15-годишен автомобил е твърде стар". Действително ли "умират" автомобилите след 15-20-тата си годишнина? Защо има таква разлика между очакваня живот на самолет и този на автомобила?
Поздрави,
Николай
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Среден живот на автомобила
Това е много относително, но за мен при умерено градско каране в голям град, параметрите трябва да са 300 000км и 15г, от там нататък е мъка. Ако се кара повече на дълъг път и се държи в гараж може да бъде 20г и 400-450000км. Сега пак казвам това е мн относително, реално и моята кола е сигурно на 400к и е на 15г, а аз си я правя и карам все едно ще се кара още 10г
.., но и това не е правилно, като тази ситуация е олицетворение на по-голямата част от българиския народ. Лошто е че повечето сме принудени да го правим, но това е друга тема.

- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Среден живот на автомобила
Честно казано нямам нищо против да си карам кола '93-та. Имам против като отида на майстор и не се случва това, за което съм платил.
Re: Среден живот на автомобила
В нашата държавица проблема е в техническите прегледи, които допускат да се амортизира и кара кола, която реално не е напълно годна и изрядна за движение. И като стане това един, два, три или десет пъти "да мине метър" и крайният резултат е налице. Не вярвам при самолетите да допускат такива своеволия и критериите са доста ама доста по-завишени.
Интересното е, че в Англия и за една липсваща щипка ще те върнат и чак когато я сложиш тогава ще минеш прегледа. Говоря сериозно колкото и странно да звучи
Интересното е, че в Англия и за една липсваща щипка ще те върнат и чак когато я сложиш тогава ще минеш прегледа. Говоря сериозно колкото и странно да звучи

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Среден живот на автомобила
Не разбирам какво е общото между автомобила и самолета??? Разликата е като деня и нощта..
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Среден живот на автомобила
u`F`o написа:Привет колеги,
Покрай трагедията със злополучния Germanwings 9525 се зачетох за средния живот на самолетите за къси разстояния. Измерва се в цикли, като на тези, с които пътуваме в европа е около 110 000. Т.е. това са колко излитаия/кацания прави самолета. С редовна подмяна на части и инспекция стига до техническия си лимит - "умора на метала". Сега четеш това и се чудиш какво общо има със заглавието на темата?
110 000 цикъла се достигат за около 30 години. В същото време на нас ни се натрапва, че "15-годишен автомобил е твърде стар". Действително ли "умират" автомобилите след 15-20-тата си годишнина? Защо има таква разлика между очакваня живот на самолет и този на автомобила?
Поздрави,
Николай
Има разлика, защото едно е индустриална машина другото е шир потреба. Давам пример, че съм на вълна динамометрични ключове сега- на една и съща марка един и същи диапазон единия се води професионален другия индустриален- индустриалния струва 2пъти повече. Защо? като вършат една и съща работа- ами просто индустриалния ще изкара значително повече при еднакво ползване без да дава отклонения.
Отделен е въпросът дали 15г са много или малко за една кола. Ако е Такси в София примерно е много според мен. Отделно от това трябва да се има в предвид кога е правена колата и дали в проектирането и' е заложен краен срок и колко добре са си свършили работата инженерите по този въпрос.
Пак давам пример- Фолксваген Пасат(модел 3C след 2011) - излиза следващия модел- всичко е същото, Но шарнира на предни носач е по-малък- Защо? при условие, че това е била най здравата част по оказването, която никога не се сменя преди 200к км- ами, за да си замине едновременно с всичко останало и отделно да им е по евтин за производство.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Среден живот на автомобила
Ако колата е производство преди 2000г и е немска или японска,
ресурса е минимум 20години и 300-500 000км
Ако е след 2010 ресурса е 5години и 150-200 000км
ресурса е минимум 20години и 300-500 000км

Ако е след 2010 ресурса е 5години и 150-200 000км

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Среден живот на автомобила
doomy525 написа:В нашата държавица проблема е в техническите прегледи, които допускат да се амортизира и кара кола, която реално не е напълно годна и изрядна за движение. И като стане това един, два, три или десет пъти "да мине метър" и крайният резултат е налице. Не вярвам при самолетите да допускат такива своеволия и критериите са доста ама доста по-завишени.
Интересното е, че в Англия и за една липсваща щипка ще те върнат и чак когато я сложиш тогава ще минеш прегледа. Говоря сериозно колкото и странно да звучи
То и тия крайности като в Англия не са нормални според мен. Нека да не замърсяваш, другото ако искаш карай абсолютна ръжда. Какво значение има. Колко катастрофи са станали от неизправност... при условие, че няма никакъв контрол. Е30ката ми едно време мина тест за спирачките с течащ клапан за задния кръг... и тоз дето тества ми каза, че са много добри спирачките


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Среден живот на автомобила
Прав е колегата за разликите в производство.
Едното (самолета) е да кажем профи изпълнение и всичко е на най-високо ниво, там не е възможно, докато си караш да ти изключи климатика или нещо друго да не сработи, дори и гумите им са специални.
Автомобилите, специално шир потребата имат такива допуски, като да речем караш си колата, спираш някъде и нещо му станал на акумулатора та не може да запали, или пък докато си караш, някакъв ремък се къса (виждал съм го на нов автомобил и то немски).
Във всички сфери на живота ни има примери за това, дори има професионални принтери, дето живота им е някъде 600 000 страници и после само се сменя едни работа вътре (Maintenance Kit ).
Подобно е положението и при ръчните инструменти , големите транспортни машини и тн.
За колите вече там нещата са супер различни, както казват колегите, старите автомобили са много здрави, новите са планирани да служат определено време, даже имаше едно време една тема за продуктово остаряване и как е заложено на всичко.
Едното (самолета) е да кажем профи изпълнение и всичко е на най-високо ниво, там не е възможно, докато си караш да ти изключи климатика или нещо друго да не сработи, дори и гумите им са специални.
Автомобилите, специално шир потребата имат такива допуски, като да речем караш си колата, спираш някъде и нещо му станал на акумулатора та не може да запали, или пък докато си караш, някакъв ремък се къса (виждал съм го на нов автомобил и то немски).
Във всички сфери на живота ни има примери за това, дори има професионални принтери, дето живота им е някъде 600 000 страници и после само се сменя едни работа вътре (Maintenance Kit ).
Подобно е положението и при ръчните инструменти , големите транспортни машини и тн.
За колите вече там нещата са супер различни, както казват колегите, старите автомобили са много здрави, новите са планирани да служат определено време, даже имаше едно време една тема за продуктово остаряване и как е заложено на всичко.
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Среден живот на автомобила
Ако един автомобил се сервизира както един самолет не виждам защо да не изкара 30 години. На 15-тата година да се смени антикорозионното покритие и да се обработят проблемните места, редовно ремъци акумулатори, дискове спирачки, мотора на всеки 250 хиляди и така. Ама не да се чака докато откаже нещо а когато му изтече ресурса. Това обаче се случва много рядко дори на Запад, след като автомобилът е излязъл от гаранция.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Среден живот на автомобила
Всекидневно стотици автомобили спират на пътя от нищо, като могат да бъдат поддържани, дори нови в гаранция на няколко месеца. Ако това се случваше със самолетите, всеки ден щеше да има по стотици паднали, дори хиляди..та няма нищо общо между двата продукта.
Нито един автомобил няма по двойна и тройна система за всичко, все едно да има по два двигателя, два генератора и т.н., да не говорим за качеството, коли се правят навсякъде, а частите за самолети се правят от фирми изброени на едната ми ръка..
Нито един автомобил няма по двойна и тройна система за всичко, все едно да има по два двигателя, два генератора и т.н., да не говорим за качеството, коли се правят навсякъде, а частите за самолети се правят от фирми изброени на едната ми ръка..
- jorsenbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 12.03.2014
- Местоположение: Dü-Flan
- Пол: Мъж
- Кара: S63TUB44
Re: Среден живот на автомобила
Самолетът е летателно превозно средство с бизнес предназначение.
Преди 5 години Емирейтс купиха 30 Боинг-а за 9 милиарда.Това прави 300 милиона на самолет.Няма как едно такова капиталовложение да не се използва максимално дълго имайки предвид че и поддръжката не е долар-два.
В по-цивилизованите части на Европа един автомобил се ползва 5-8 години.Но това е разумния рентабилен срок,после започва по-скоро емоционалното обвързване с автомобила.Като материали използвани за построяването им самолетите и автомобилите нямат нищо общо.
Средния живот на автомобила е свързан със средната дебелина на портфейла на собственика му.
Преди 5 години Емирейтс купиха 30 Боинг-а за 9 милиарда.Това прави 300 милиона на самолет.Няма как едно такова капиталовложение да не се използва максимално дълго имайки предвид че и поддръжката не е долар-два.
В по-цивилизованите части на Европа един автомобил се ползва 5-8 години.Но това е разумния рентабилен срок,после започва по-скоро емоционалното обвързване с автомобила.Като материали използвани за построяването им самолетите и автомобилите нямат нищо общо.
Средния живот на автомобила е свързан със средната дебелина на портфейла на собственика му.
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Re: Среден живот на автомобила
alekangg написа:Не разбирам какво е общото между автомобила и самолета??? Разликата е като деня и нощта..
Е как,колега да няма общо..Тук е автомобилен форум и то на Бмв, а едно време тази фирма е правила и самолетни двигатели на немските самолети.

Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
Re: Среден живот на автомобила
ukelichko написа:Ако един автомобил се сервизира както един самолет не виждам защо да не изкара 30 години. На 15-тата година да се смени антикорозионното покритие и да се обработят проблемните места, редовно ремъци акумулатори, дискове спирачки, мотора на всеки 250 хиляди и така. Ама не да се чака докато откаже нещо а когато му изтече ресурса. Това обаче се случва много рядко дори на Запад, след като автомобилът е излязъл от гаранция.
Абсолютно правилно, даже мисля последно при Е36 четох в книжката, че дават доживотна гаранция за мобилност. Ще я прегледам утре пак, че може и да бъркам. Но съм гледал със сигурност таблиците с интервалите за обслужване и подмяна и ако се спазват не виждам как ще стане нещо.
Още повече при самолетите е малко по различно, там се спазват абсолютно точно тези неща, както и още няколко процедури. Ако не ги спазваш ти отнемат "прегледа" и бревета (за последното съм 99,9%). Абе хванат ли те, че не е спазено нещо, дори и без никакъв проблем, го ядеш много дебело.
Но може би дори и така да поддържаме една кола идва проблема, че примерно след 20г. никой няма да произвежда части за нея и увисваме. Освен може би някакви центрове за ретро автомобили, но тогава се губи идеята да се ползва ежедневно.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Среден живот на автомобила
много добре казаноjorsenbmw написа:Самолетът е летателно превозно средство с бизнес предназначение.
Преди 5 години Емирейтс купиха 30 Боинг-а за 9 милиарда.Това прави 300 милиона на самолет.Няма как едно такова капиталовложение да не се използва максимално дълго имайки предвид че и поддръжката не е долар-два.
В по-цивилизованите части на Европа един автомобил се ползва 5-8 години.Но това е разумния рентабилен срок,после започва по-скоро емоционалното обвързване с автомобила.Като материали използвани за построяването им самолетите и автомобилите нямат нищо общо.
Средния живот на автомобила е свързан със средната дебелина на портфейла на собственика му.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани