филтър картерни газове
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- bigdady
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: филтър картерни газове
аз също един път го бях чистил с обезмаслител всъщност на предишната смяна на маслото, не съм имал проблеми до сега но незнам тая мембрана да не направи белята нещо иначе филтърния елемент е 25лева
- 7BREYTON
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 15.04.2007
- Кара: Entwicklung 38
- Мечтае да кара: B12
Re: филтър картерни газове
Добре де колко по добър е този несменяемият от този с "кечето"
Аз моята като я взех 2001 Е38 730dA , беше с този с сменяемият елемент. Тогава го сменихa целият.
Майсторът каза смяна на 50 000км ... миналата година след около 43 000км му смениха само "кечето" - 50лв
Впроса е дали си заслужава живот и здраве като дойде време да го сменям да купувам от новият елемент парт номер :11127799367 ......вместо да сменя "кечето" (парт номер : 11127793164 http://www.autoklad.ua/imgbank/Image/pic/457_%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D1%8B%20%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB.%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%20BMW%2011127793164.JPG) за 50ина лева ... ако ги има още де???
Вазният въпрос е дали 11127793164 да не би да не става за това тяло на филтъра което имам сега??????

ето снимки :


Аз моята като я взех 2001 Е38 730dA , беше с този с сменяемият елемент. Тогава го сменихa целият.

Майсторът каза смяна на 50 000км ... миналата година след около 43 000км му смениха само "кечето" - 50лв
Впроса е дали си заслужава живот и здраве като дойде време да го сменям да купувам от новият елемент парт номер :11127799367 ......вместо да сменя "кечето" (парт номер : 11127793164 http://www.autoklad.ua/imgbank/Image/pic/457_%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D1%8B%20%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB.%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%20BMW%2011127793164.JPG) за 50ина лева ... ако ги има още де???
Вазният въпрос е дали 11127793164 да не би да не става за това тяло на филтъра което имам сега??????

ето снимки :
Re: филтър картерни газове
Здр. колеги. Много интересна тема, която изчетох с удоволствие, но в крайна сметка няма единно мнение кой е по-добрият от двата филтъра - пластмасовия или тоалетната хартия което е нормално. Според мен най-важното е /филтъро-клапана/ да си върши работата, но ми се струва, че и двата не си я вършат качествено, защото може би при 80% от колегите с е46, 320д, 150кс, а и други имат омасляване в тръбопровода /намиращ се под въздушния филтър/, свързваща филтъра на картерните газове и въздуховода /свързващ дебитомера с турбината/. Респективно това масло си отвива през турбина, интеркулер, ЕГР във всумактелните колектори и ДВГ го изгаря, а и не малка част остава в кулера. Колекторите ми приличат на градска тоалетна, защото това масло се смесва с изгорелите газове пропуснати от ЕГР-а. Почти всеки с този мотор има омасляване на изхода на интеркулера, като съм съгласен, че част от това масло е пропуск на турбината, но по-голямата част е от некачественото отделяне на маслените пари във филтъра на картерните газове. Т. е. този филтър пропуска и масло освен пари и съответно маслото в картера намалява, като при мен е около 300-500гр. на 5000км. Пропуска на масло според мен не е от одухан мотор, защото това е масово явление и не може всички мотори да са одухани - хепотетично, като смятам, че и моя не е одухан, а вероятно маслото се пропуска от филтъра поради разреждането, което прави турбината във въпросния омаслен тръбопровод посочен по-горе и маслото от картера заедно с парите един вид се засмуква от турбината.
Имам въпроси към колегите които са на ти с този мотор:
1. Как точно ще навреди запушването на филтъра на картерните газове на турбината? Ако той се запуши ще текнат всички видове семерини по валове и др., но какво ще навреди на турбината това запушване?
2. Възможно ли е да храним турбината само с чист въздух, а въпросния омаслен тръбопровод да го изведем от възуховода, примерно под двигателя с маркуч?
Благодаря Ви предварително колеги, успех и безаварийни километри!!!
Имам въпроси към колегите които са на ти с този мотор:
1. Как точно ще навреди запушването на филтъра на картерните газове на турбината? Ако той се запуши ще текнат всички видове семерини по валове и др., но какво ще навреди на турбината това запушване?
2. Възможно ли е да храним турбината само с чист въздух, а въпросния омаслен тръбопровод да го изведем от възуховода, примерно под двигателя с маркуч?
Благодаря Ви предварително колеги, успех и безаварийни километри!!!
- oxi1
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София-Перник
- Кара: bmw e46
Re: филтър картерни газове
Такааа.След поредица от опити и смяна на двата вида филтри за проба се оказа следното.Проблема ама въобще не е в това с кой филтър от двата ще си а се оказва клапата или мембраната която се намира в корпуса на филтъра.Когато тя е пробита или прожината която се намита под нея е умекнала тя не затваря правилно картерната вентилация оттам се получава голям вакум и засмуква освен пари и масло и филтъра който се намира в другия карай на корпоса се смогва и за това протича надолу към маркуча за турбото.Това високо налягане води и до други проблеми с протичане от семеринги и гарнитури.Прк мен когато се развиеше капачката на маслото пфи запален двигател на мяасто със статия филтър капачката подскачаше катто луда това е и едно от нещата които винаги са гледали копувачи разбирачи и по това предценяват дали мотора е зле....данама не след смяната на целия филтърбс корпуса и масления Тсапаратор и прилежащите гарнитури капачкатанвече не помръдва.....а сега да мидим как оправих издухания мотор със няколко лева.Та този елементбе много важен за цялостната вентилация на мотора и моето мнение енсмяна нанцелия комплект.Ефекта и за мен е поразително полужителен.Вече няма налягане в мотора и във вентилацията няма маслона само пари.Дано да съм бил полезен.
Re: филтър картерни газове
oxi1 написа:Такааа.След поредица от опити и смяна на двата вида филтри за проба се оказа следното.Проблема ама въобще не е в това с кой филтър от двата ще си а се оказва клапата или мембраната която се намира в корпуса на филтъра.Когато тя е пробита или прожината която се намита под нея е умекнала тя не затваря правилно картерната вентилация оттам се получава голям вакум и засмуква освен пари и масло и филтъра който се намира в другия карай на корпоса се смогва и за това протича надолу към маркуча за турбото.Това високо налягане води и до други проблеми с протичане от семеринги и гарнитури.Прк мен когато се развиеше капачката на маслото пфи запален двигател на мяасто със статия филтър капачката подскачаше катто луда това е и едно от нещата които винаги са гледали копувачи разбирачи и по това предценяват дали мотора е зле....данама не след смяната на целия филтърбс корпуса и масления Тсапаратор и прилежащите гарнитури капачкатанвече не помръдва.....а сега да мидим как оправих издухания мотор със няколко лева.Та този елементбе много важен за цялостната вентилация на мотора и моето мнение енсмяна нанцелия комплект.Ефекта и за мен е поразително полужителен.Вече няма налягане в мотора и във вентилацията няма маслона само пари.Дано да съм бил полезен.
Браво колега има логика, но след колко изминати километри преценяваш, че си решил проблема. На стария ми корпус мембраната е здрава и ако се разпъне леко пружината с ръка ще работи по-добре, така ли?
- acidburn-525tds
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d facelift
Re: филтър картерни газове
Здравейте, може ли заради този филтър, като пусна парното в купето и да мирише на изгорели газове. Филтъра съм го сменил преди 3,4 месеца, да не би да не съм го сложил правилно, но то пък няма какво да му се обърка.
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Re: филтър картерни газове
От продънени колектори става това... Не от филтъра...
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: филтър картерни газове
няма как да мирише от този филтър според мен по-вероятно е да ти са спукани изпускателните колектори,така беше поне при мен де
- Gancho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: филтър картерни газове
acidburn-525tds написа:Здравейте, може ли заради този филтър, като пусна парното в купето и да мирише на изгорели газове. Филтъра съм го сменил преди 3,4 месеца, да не би да не съм го сложил правилно, но то пък няма какво да му се обърка.
Провери си меката връзка след първия катализатор.
- boqn92
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 6.02.2013
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 330Д
- Мечтае да кара: Е92
Re: филтър картерни газове
Колеги да не се вземе като реклама но намерих само филтъра с гумички за оплътненията за 24лв дали някой колега е слагал и да е доволен.Има ги в O*X.BG
Re: филтър картерни газове
Наистина ли има хора, които, за да спестят едни от 20 до 80 лв., то биха поели риск?
Ето пример на спестени 20 лв.:
viewtopic.php?f=112&t=377009&p=3960550
Съответно ако сменяте и само филтъра, без клапана, то нищо не правите и отново може да влезете в същия филм. От БМВ не случайно са си написали, че това (целия клапан) се сменя на всеки 3 смени на маслото.
Ето пример на спестени 20 лв.:
viewtopic.php?f=112&t=377009&p=3960550
Съответно ако сменяте и само филтъра, без клапана, то нищо не правите и отново може да влезете в същия филм. От БМВ не случайно са си написали, че това (целия клапан) се сменя на всеки 3 смени на маслото.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: филтър картерни газове
Ето информация какво прави цялата състема при N47 мотора, принципа е същия, но там всичко е вградено в капака на клапаните. Самата диафрагма с пружината е можеби също толкова важна колкото и "Филтърната част".
Ето от чужд форум как се проверява изправността на цялата работа.
Ето от чужд форум как се проверява изправността на цялата работа.
- Код: Избери целия код
Easy to check if breather blocked or not. On running engine unscrew oil filer cap and press it down wit the finger, rev engine up take of the finger , filler cap must be sucked down, if pressure building up then filler cab will fly away.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- bigdady
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: филтър картерни газове
в темата на колегата проблема е че го е сменил с менте филтър а не, че не го е сменил. Ако всичко е ок с мембраната невиждам проблем да се смени само филтърният елемент. Още повече, че ако е скъсана тя ще изпуска наляга а няма да създава налягане както беше описано в проблема на колегата с е90ката.
- boqn92
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 6.02.2013
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 330Д
- Мечтае да кара: Е92
Re: филтър картерни газове
Питам защото преди 2 години на другата ми 330ка смених филтъра с оригинален пак по същия начин и не видях какво му е оригиналното освен прост филтър приличащ на мини тоалетна хартия.А другата част е съвсем лесна за почистване и не виждам до какво може да доведе.
Относно Е90 320д 163кс ръчка скоро извадихме на един познат и фабрично филтъра беше от по новите модели без филтриращ елемент.На колегата с заминалия двигател лоша шега е играл според мен сервиза които хал хабер си нямат от ф.картерни газове.След като се сменили не са се сетили ,че по тубината или останалите части може да е останал известно количество моторно масло и след като е запалил и леко настъпил това масло попаднал в горивната камера и следователно ... По добре да купувам за по-евтино и да сменям през 15х км. отколкото да се набутвам 4х пъти по скъпо
Относно Е90 320д 163кс ръчка скоро извадихме на един познат и фабрично филтъра беше от по новите модели без филтриращ елемент.На колегата с заминалия двигател лоша шега е играл според мен сервиза които хал хабер си нямат от ф.картерни газове.След като се сменили не са се сетили ,че по тубината или останалите части може да е останал известно количество моторно масло и след като е запалил и леко настъпил това масло попаднал в горивната камера и следователно ... По добре да купувам за по-евтино и да сменям през 15х км. отколкото да се набутвам 4х пъти по скъпо
- nani.k
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 30.12.2012
- Местоположение: Пловдив/София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525i , e53 3.0i
- Детайли за колата: BMW e60 525i - 192 hp
BMW X5 AUTO SPORT 3.0i - 2004 - 231 hp
Re: филтър картерни газове
Писах и в другата тема, но и тук за всеки случай, защото минах през бая трудности и кинити, за да достигна до тези изводи 
Здравейте, и аз имах проблем Engine Fault на e60 m54 - 2.5i, или по-точно незапалване на 5-цилиндър. Това всичко се усети, когато сложих газов инжекцион. Проблемът се появяваше по всяко време - един път на 3500 оборота на 1ва или 2ра скорост, друг път на 5000 оборота на 2ра или в началото на 3та скорост, все на различни скорости и обороти, но проблемът беше все еднакъв - misfire 5 cylinder.
Започнах с проверка на компресията - 12 атмосфери, след това със смяна на дюзи на газовата, след това с газовия компютър, тръбата към газта, изпарител, свещи и бубини - от всички само свещите смених с нови, защото при другите промени нямаше абсолютно никаква промяна при грешката, и си оставих старите.
Най-накрая смених и Филтъра за подкартерните газове заедно с 3-те тръби (взех ги от ОЛХ за 150лв като краен вариант). При е60 м54 на подкартерния филтър има един малък щуцер (моя беше счупен и изобщо не забелязах, че трябва да има нещо там), в комплекта нямаше тръбичка към него, той трябва задължително да се запуши с тапа или нещо подобно, когато го сложих за първи път, бях забравил да го запуша (защото не знаех, че трябва, гледах как се сменя от youtube, а там не беше казано) и тогава нямаше абсолютно никакъв ефект. След това гледах още клипове в youtube за CCV и се сетих, че има такъв щуцер на новия клапан и трябва да го запуша. Разглобих всичко, запуших го, отидох за настройка при газаджията и колата тръгна без проблеми.
Мога да кажа със сигурност, че проблемът беше от Филтъра за подкартерните газове + тръбите (не забравяйте да запушите малкото щуцерче), малко е скъп, но от там идват всички грешки с misfire.
Надявам се да съм помогнал

Здравейте, и аз имах проблем Engine Fault на e60 m54 - 2.5i, или по-точно незапалване на 5-цилиндър. Това всичко се усети, когато сложих газов инжекцион. Проблемът се появяваше по всяко време - един път на 3500 оборота на 1ва или 2ра скорост, друг път на 5000 оборота на 2ра или в началото на 3та скорост, все на различни скорости и обороти, но проблемът беше все еднакъв - misfire 5 cylinder.
Започнах с проверка на компресията - 12 атмосфери, след това със смяна на дюзи на газовата, след това с газовия компютър, тръбата към газта, изпарител, свещи и бубини - от всички само свещите смених с нови, защото при другите промени нямаше абсолютно никаква промяна при грешката, и си оставих старите.
Най-накрая смених и Филтъра за подкартерните газове заедно с 3-те тръби (взех ги от ОЛХ за 150лв като краен вариант). При е60 м54 на подкартерния филтър има един малък щуцер (моя беше счупен и изобщо не забелязах, че трябва да има нещо там), в комплекта нямаше тръбичка към него, той трябва задължително да се запуши с тапа или нещо подобно, когато го сложих за първи път, бях забравил да го запуша (защото не знаех, че трябва, гледах как се сменя от youtube, а там не беше казано) и тогава нямаше абсолютно никакъв ефект. След това гледах още клипове в youtube за CCV и се сетих, че има такъв щуцер на новия клапан и трябва да го запуша. Разглобих всичко, запуших го, отидох за настройка при газаджията и колата тръгна без проблеми.
Мога да кажа със сигурност, че проблемът беше от Филтъра за подкартерните газове + тръбите (не забравяйте да запушите малкото щуцерче), малко е скъп, но от там идват всички грешки с misfire.
Надявам се да съм помогнал

BMW X5 e53 auto sport 3.0i
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани