полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
kilima написа:Здравейте! Изчетох темата и в крайна сметка останах объркан. В момента карам 330д е46 и вече цяла година тъжа по предишните си бензинови 6-таци. За броени минути бях решил, че вариантът ми пак да карам динамична бензинова кола с приличен разход е 325i('05-'07), но от това, което прочетох ми се струва, че не е най- надеждният избор. Опровергайте ме, моля! Карам по 50-60 хил.км годиншно, предимно дълги пърувания, всяка година сменям колата и вече ми се иска да задържа нещо 2-3 години, което ще рече мноого каране. Нямам възможност да дам над 16-17хил. лв за кола, та въпросът след всичките пояснения- мога ли и УДАЧНО ли е да се насочвам към този двигател?
Колега, много рядко пиша във форума, но..! Бягай далече от този мотор (N52B25). И като цяло много трябва да внимаваш при покупката на автомобил с бензинов N52 двигател. А с тези километри, които минаваш ще трябва да имаш винаги ПОНЕ 4 литра масло в багажника.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
kondov написа:kilima написа:Здравейте! Изчетох темата и в крайна сметка останах объркан.
...
та въпросът след всичките пояснения- мога ли и УДАЧНО ли е да се насочвам към този двигател?
Колега, много рядко пиша във форума, но..! Бягай далече от този мотор (N52B25). И като цяло много трябва да внимаваш при покупката на автомобил с бензинов N52 двигател. А с тези километри, които минаваш ще трябва да имаш винаги ПОНЕ 4 литра масло в багажника.
Колега, нормално за форум, ще чуеш много противоположни мнения и ето и моето - напълно противоположно на колегата kondov.
Пиша като бивш собственик на N52B25.
1. Разход - доста приличен за обема и мощността. Виж темата за разход за повече информация, но 8-8.5 извънградско е нормален разход за икономично каране до 130км/ч. с ръчна кутия. Градското е толкова субективно, че няма смисъл да го коментираме.
2. Редовна поддръжка и консумативи - около 200-250лв ти е обслужването на около 15к км (масло, филтри)
3. Ремонти - можеш да видиш най-често срещаните повреди и техните цени на страница 8 от темата.
4. Надеждност - по мое мнение Н52 е най-надеждния мотор от е90 гамата. Най-неприятния момент е водната помпа - реално може да те остави на пътя, а е твърде скъпа за да се смени превантивно.
5. Разход на масло - да има го и е между 1л/1000км и 1л/10000км. На някой коли повече, на други по-малко. На някой още в гаранция горят, има други, които са на 200к+ и горят много малко. Важното да се отбележи е, че не е задълбочаващ се проблем в повечето случаи и е просто нещо с което трябва да се съобразяваш. Има неща, които можеш да направиш за да намалиш разхода на масло - виж в темата.
Аз за 70к км смених само термостат и маслоуловител (второто се оказа излишно). Разход на масло 1л/4000км. Колата беше на неизвестни километри, но предполагам 300к+
Имай в предвид, че макар и колата да е сравнително бърза, когато се кара целенасочено, в реални ситуации може да е доста мудна. Пример - 130км/ч на 6-та предавка по магистралата. Караш си в тишина, приличен разход и ниски обороти. Решиш да подадеш газ - нищо. Реално ако искаш от тази скорост да ускориш много бързо, трябва да търсиш 4-та или 3-та предавка.
Остава въпроса с високия пробег който правиш. Разликата в разхода ще придобие доста сериозна цифра за тези километри сравнено с дизел. Освен ако не искаш да газифицираш. Ако си намериш кола с по-малко екстри, но доказуема история (имаше една купувана от бг преди, не знам дали още се продава) и я газифицираш мисля, че спокойно можеш да се вместиш в бюджета и да покараш колата 3-4 години.
- kilima
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d. E90 LCI 325d
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Благодаря за отговорите! От поддръжка не се плаша, сменял съм доста скъпотии превантивно и ме взимат за луд, чак, тъй че ако помпата е нещо, което може да ми провали някоя командировка, ще я пиша към обслужването. Стига това да е болежката. Харчът на масло също се оправя с 4-500 лв, тъй че, да речем че е ок. Всяка бензинова кола харчи масло, това е ясно!
Колегата споменава за разход при нормално шофиране, но аз правя дестинации по1000км на едно сядане и карам обикновено със 150км/час. Да очаквам ли да постигам реален разход в рамките на 9л/100?
Как са автоматичните кутии? Какво да глефдам на такава кола?
Колегата споменава за разход при нормално шофиране, но аз правя дестинации по1000км на едно сядане и карам обикновено със 150км/час. Да очаквам ли да постигам реален разход в рамките на 9л/100?
Как са автоматичните кутии? Какво да глефдам на такава кола?
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
kilima написа:Благодаря за отговорите! От поддръжка не се плаша, сменял съм доста скъпотии превантивно и ме взимат за луд, чак, тъй че ако помпата е нещо, което може да ми провали някоя командировка, ще я пиша към обслужването. Стига това да е болежката. Харчът на масло също се оправя с 4-500 лв, тъй че, да речем че е ок. Всяка бензинова кола харчи масло, това е ясно!
Колегата споменава за разход при нормално шофиране, но аз правя дестинации по1000км на едно сядане и карам обикновено със 150км/час. Да очаквам ли да постигам реален разход в рамките на 9л/100?
Как са автоматичните кутии? Какво да глефдам на такава кола?
Всяко бензиново БМВ харчи масло, тук си прав, просто някои хора не могат да го мерят или не искат да си признаят


Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- kilima
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d. E90 LCI 325d
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
julkata1 написа:kilima написа:Благодаря за отговорите! От поддръжка не се плаша, сменял съм доста скъпотии превантивно и ме взимат за луд, чак, тъй че ако помпата е нещо, което може да ми провали някоя командировка, ще я пиша към обслужването. Стига това да е болежката. Харчът на масло също се оправя с 4-500 лв, тъй че, да речем че е ок. Всяка бензинова кола харчи масло, това е ясно!
Колегата споменава за разход при нормално шофиране, но аз правя дестинации по1000км на едно сядане и карам обикновено със 150км/час. Да очаквам ли да постигам реален разход в рамките на 9л/100?
Как са автоматичните кутии? Какво да глефдам на такава кола?
Всяко бензиново БМВ харчи масло, тук си прав, просто някои хора не могат да го мерят или не искат да си признаятНа автопилот със 150км/час моята харчи точно 9л, автомат съм с 18ки + доста екстри. Автоматика е доста здрав и не създава проблеми, превантивна смяна на маслото+филтър на кутията и нямаш проблеми.
Според мен за под 15к лв трудно ще намериш читава кола особено автоматик и с екстри. Ръчка за тази цена може но няма да си знае километрите или ще е компромис.
Абсолютно съм съгласен, с оглед на пазара съм наясно, че трябват поне 15к. Нещо не ми се ще да е ръчка, но ще го видим.
Благодаря, колеги!
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
И аз като бивш собственик на N52B25 искам да добавя, че за 15к лв. едва ли ще се намери нещо запазено, а от там се започва една..!
В 99% от случаите автомобилите в този ценови диапазон са със следните "бонуси":
- текът като лейки от всички гарнитури. Масово са вдигали повечко градуси поне веднъж заради проблемната водна помпа. Отделно работят в много широк температурен диапазон, което допълнително допринася за това. Моята на спокойно каране си държеше 107-108 градуса и като реша да се изстрелям за няколко секунди падаше на 75 градуса. Това са сериозни температурни амплитуди за много кратко време.
- разходът на бензин...8-8,5 извънградско с много спокойно каране. Аз под 10 не съм падал, просто нямам нерви. Иначе да, със 140-150 км/ч гори точно 9 (празна), моята беше ръчка с 18-ки. Градско нищо под 14 не се е случвало. Обичайното беше 15-16.
- ремонтите като се започне от соленоиди на ваносите, двете диса клапи, бобините, магистралите за картерна вентилация, дебитомер, евентуално водната помпа и моторчето на валвтроника, уплътненията на вакум помпата на спирачките (аз го имах тоя проблем), осблужване на автомата или маховик+съединител ако е ръчка, разни други дреболии, че не се сещам сега и това говорим само за двигател и скорости. По окачването аз не съм сменял нищо, явно е много здраво. Но и там носачите започват от 200 лв, а са доста на брой.
- много масло горят, единици са тези, които се задоволяват с по-малък разход. Моята си хапваше по 1 л. на 1500-2000 км градско. Извънградско ако е монотонно каране по магистрала отиваше на 4000 км, по планинските пътища си хапваше като за градско.
За мен е безсмислено да има бюджет от 15к лв за атвомобил на безброй много километри, който лесно ще глътне ПОНЕ още 5к лв първите месеци.
Динамиката му не е кой знае какво. Доста съм пътувал заедно с приятел с Е46 320д, което на изпреварвания върви с една идея по-малко (наистина много малко по-бавно е, чак не ми се вярваше). На старт тоя N52B25 върви на равно, та даже и малко по-зле от дърта Астра C20XE.
Не ме разбирайте погрешно. Голям кеф е тази кола, НО, според мен, за тези пари в неясно състояние не си заслужава.
В 99% от случаите автомобилите в този ценови диапазон са със следните "бонуси":
- текът като лейки от всички гарнитури. Масово са вдигали повечко градуси поне веднъж заради проблемната водна помпа. Отделно работят в много широк температурен диапазон, което допълнително допринася за това. Моята на спокойно каране си държеше 107-108 градуса и като реша да се изстрелям за няколко секунди падаше на 75 градуса. Това са сериозни температурни амплитуди за много кратко време.
- разходът на бензин...8-8,5 извънградско с много спокойно каране. Аз под 10 не съм падал, просто нямам нерви. Иначе да, със 140-150 км/ч гори точно 9 (празна), моята беше ръчка с 18-ки. Градско нищо под 14 не се е случвало. Обичайното беше 15-16.
- ремонтите като се започне от соленоиди на ваносите, двете диса клапи, бобините, магистралите за картерна вентилация, дебитомер, евентуално водната помпа и моторчето на валвтроника, уплътненията на вакум помпата на спирачките (аз го имах тоя проблем), осблужване на автомата или маховик+съединител ако е ръчка, разни други дреболии, че не се сещам сега и това говорим само за двигател и скорости. По окачването аз не съм сменял нищо, явно е много здраво. Но и там носачите започват от 200 лв, а са доста на брой.
- много масло горят, единици са тези, които се задоволяват с по-малък разход. Моята си хапваше по 1 л. на 1500-2000 км градско. Извънградско ако е монотонно каране по магистрала отиваше на 4000 км, по планинските пътища си хапваше като за градско.
За мен е безсмислено да има бюджет от 15к лв за атвомобил на безброй много километри, който лесно ще глътне ПОНЕ още 5к лв първите месеци.
Динамиката му не е кой знае какво. Доста съм пътувал заедно с приятел с Е46 320д, което на изпреварвания върви с една идея по-малко (наистина много малко по-бавно е, чак не ми се вярваше). На старт тоя N52B25 върви на равно, та даже и малко по-зле от дърта Астра C20XE.
Не ме разбирайте погрешно. Голям кеф е тази кола, НО, според мен, за тези пари в неясно състояние не си заслужава.
- kilima
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d. E90 LCI 325d
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Благодаря за критичното мнение и аз така разсъждавам, бмв не е бюджетен автомибил, освен ако не е ново 318 д. Не искам с 10хил да купувам кола за 15. Тогава щях да търся е60, като всеки народен човек. В нашето мобиле няма много по скъпи от 15500лв, между другото.
Както и да е, дс не отклонявсм толкова топика, благодаря за информацията!
Както и да е, дс не отклонявсм толкова топика, благодаря за информацията!
- byte
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 22.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 LCI 2.5si
- Мечтае да кара: BMW F25
- Детайли за колата: Black Sapphire
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Здравейте,
Бих искал да попитам относно разхода на масло на N52B25A (с черен капак на клапаните), монтиран в E83 2007-ма година, означение 2.5si. (проблег 117 300 km)
Маслото е BMW TPT LL04 5W-30, смено месец май тази година в ДАРУ кар, по мой-сметки харчи по 1 литър на 3500 км (предимно извънградско). Това което мога да кажа:
Четох доста и това което мога да си извадя като възможни причини са:
Ще ми се да изкарам с това масло и доливане до 10 000 км пробег и да го сменя с Castrol Edge 5W-40 или може би нещо повече и да видя тогава разхода... но ако пък разхода е голям и не може да се чака толкова?
Бих искал да попитам относно разхода на масло на N52B25A (с черен капак на клапаните), монтиран в E83 2007-ма година, означение 2.5si. (проблег 117 300 km)
Маслото е BMW TPT LL04 5W-30, смено месец май тази година в ДАРУ кар, по мой-сметки харчи по 1 литър на 3500 км (предимно извънградско). Това което мога да кажа:
- Няма никакви течове
- Не пуши при никакви условия
- По вътрешната страна на ауспуха не виждам нищо по-различно от сажди.(поне до колкото мога да позная).
- Не усещам някакви странични ефекти - липса на мощност, неравномерна работа и др.
- Диагностиката не показва нищо.
- Разхода на гориво е 7.6 извънградско и 9.8 градско. 8.8 смесено.
Четох доста и това което мога да си извадя като възможни причини са:
- Маслото е прекалено тънко(с малък вискозитет) за този двигател/пробег/жегите през това лято (четох някъде че това BMW масло реално отговаря на 0W-30 по "нормалните" стандарти)?
- Има някакъв проблем с двигателя(диагностиката е чиста)?
- Може всичко да е наред и този разход се приема за допустим(четох някъде че допустим е разход до 1 литър на 1000 км)?
Ще ми се да изкарам с това масло и доливане до 10 000 км пробег и да го сменя с Castrol Edge 5W-40 или може би нещо повече и да видя тогава разхода... но ако пък разхода е голям и не може да се чака толкова?
"Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes." - Edsger Dijkstra
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Щом няма други симптоми просто си го изгаря. Смени го с друга марка 5-30 и виж дали пак ще харчи по толкова.
Never mistake motion for action...
- FE LIPE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Не пуши, защото катализаторите успяват да си влезнат в ролята
,от това ,което съм чел,а и ти можеш да прочетеш(напиши в Гугъл "N52B25 жор масла" и чети) причините за този разход са две,като може да са и двете или поотделно-изпечени гумени уплътнения на клапаните и сегменти(маслообиращите).Можеш да разбереш дали са гумичките така-оставяш колата да работи на място 5-10 мин и даваш рязко на свободна газ до ламарината,ако изпуши-гумичките са за смяна.Ако се оправи колата със смяната им добре,ако не-лошо.

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Момчета и аз съм в филма с маслото...като я взех декември до смяната в БГ на маслото,да е изхарчила литър за около 7-8 000км...след като смених маслото с Castrol 5W30 и за 13 000 долях 2 литра и малко...
Миналата седмица смених маслото с Мотул Xclean 5w30 след 1000км извън градско на мноого спокойно каране - разхода ми беше 8.6 до днес ми показва 600гр че и няма...вчера беше на 3 черти,паля колата следобяд беше топла и бяха 5 (до горе)...вечерта станаха 2,днес дадох и малко газ за мн кратко пак 2...
Направо съм в шок,та се чудя кво да правя - пушек отзад ни на място на ламарина ни на макс(защото съм снимал с камерата) няма...
Датчик - или да почвам с oil separator + return pipe?
попаднах на нещо интересно,не знам има ли го в темата
Миналата седмица смених маслото с Мотул Xclean 5w30 след 1000км извън градско на мноого спокойно каране - разхода ми беше 8.6 до днес ми показва 600гр че и няма...вчера беше на 3 черти,паля колата следобяд беше топла и бяха 5 (до горе)...вечерта станаха 2,днес дадох и малко газ за мн кратко пак 2...
Направо съм в шок,та се чудя кво да правя - пушек отзад ни на място на ламарина ни на макс(защото съм снимал с камерата) няма...
Датчик - или да почвам с oil separator + return pipe?
попаднах на нещо интересно,не знам има ли го в темата
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Petalkata
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 14.09.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: 520и
- Мечтае да кара: м5
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Здравейте колеги.
Мисля да ставам собственик на е90 330xi, и да му сложа газ. Доста от моите приятели ме разубеждават да не купувам бензинов мотор, тъй като има ли доста кусури.
Чувал съм за проблеми с вихровите клапи, че трябва да се сменят оригиналните били от пластмаса а се слагали чугунени.
Бихте ли ме светнали какви са основните проблеми с който евентуално мога да се сблъскам.
Благодаря
Мисля да ставам собственик на е90 330xi, и да му сложа газ. Доста от моите приятели ме разубеждават да не купувам бензинов мотор, тъй като има ли доста кусури.
Чувал съм за проблеми с вихровите клапи, че трябва да се сменят оригиналните били от пластмаса а се слагали чугунени.
Бихте ли ме светнали какви са основните проблеми с който евентуално мога да се сблъскам.
Благодаря
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Аз те съветвам да не бързаш със заключенията. От моя опит това което съм научил покрай бившата ми n52:
- датчика е относително точен в крайните му точки (max/min), и сравнително безполезен в междинните.
- при смяна на маслото може да налееш до 500мл по-малко и въпреки това да ти показва max. Следователно след смяна минимума може да дойте по-рано от очакваното
- прави замервания на едно и също място в покой
- доливай само, когато е на минимум и покаже да долееш литър (много важно!)
- преди да преминеш към диагностика и ремонти мини 2-3 цикъла на доливане (по един литър), за да придобиеш представа дали разхода е равномерен, дали зависи от тип каране и колко километра на литър ти гори.
Това се сещам в момента. Според мен мини на x-clean 5-40. Предполагам си проверил за течове, но все пак ще го спомена. С тези кори понякога заминават сериозни количества, без да прави капка или локва.
- датчика е относително точен в крайните му точки (max/min), и сравнително безполезен в междинните.
- при смяна на маслото може да налееш до 500мл по-малко и въпреки това да ти показва max. Следователно след смяна минимума може да дойте по-рано от очакваното
- прави замервания на едно и също място в покой
- доливай само, когато е на минимум и покаже да долееш литър (много важно!)
- преди да преминеш към диагностика и ремонти мини 2-3 цикъла на доливане (по един литър), за да придобиеш представа дали разхода е равномерен, дали зависи от тип каране и колко километра на литър ти гори.
Това се сещам в момента. Според мен мини на x-clean 5-40. Предполагам си проверил за течове, но все пак ще го спомена. С тези кори понякога заминават сериозни количества, без да прави капка или локва.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
nero_ написа:Аз те съветвам да не бързаш със заключенията. От моя опит това което съм научил покрай бившата ми n52:
- датчика е относително точен в крайните му точки (max/min), и сравнително безполезен в междинните.
- при смяна на маслото може да налееш до 500мл по-малко и въпреки това да ти показва max. Следователно след смяна минимума може да дойте по-рано от очакваното
- прави замервания на едно и също място в покой
- доливай само, когато е на минимум и покаже да долееш литър (много важно!)
- преди да преминеш към диагностика и ремонти мини 2-3 цикъла на доливане (по един литър), за да придобиеш представа дали разхода е равномерен, дали зависи от тип каране и колко километра на литър ти гори.
Това се сещам в момента. Според мен мини на x-clean 5-40. Предполагам си проверил за течове, но все пак ще го спомена. С тези кори понякога заминават сериозни количества, без да прави капка или локва.
Ами точно 6.5 лтр сипах в колата,маалко по-малко източихме ..сега не съм доливал и ще чакам да изпише 1лтр както казваш...свалям съм кори няма една капчица никъде...
Еми и на мен ми казвахе що не 5в40 ама сега да сменям пак на 5 дена масло ще изчакам ако продължи сипвам 40ка и така ще го меря..мерси
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- FE LIPE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Аз пък долях
,тези дни ходих до морето и обратно,към хиляда километра,преди да тръгна показанието бе на макс(сменях маслото и сложих 4 литра) ,топла,студена макс,като се върнах,прибрах я на обичайното място и пак си показваше същото,един два дена го показваше и изведнъж показанието по-средата
,което би означавало половин литър в минус,реших да доливам по малко за да видя ориентировъчно кога ще стане пак на макс,е стана след 200 мл,значи от макс до средата не е половинка,както би трябвало да е логически,което потвърждава написаното от nero и най-показателно е ,когато си поиска литър.По магистралата карах с максималната разрешена скорост и имам теч,капе масло отзад в/у катализаторите.
Маслото ми е Castrol Edge 5W30,като при следващата смяна мисля да сложа Motul X-cess 5W40
Като се замисля електронния датчик си е и предимство,примерно на няколко пъти както си карах и проверявах нивото на маслото в движение,което с щека няма как да стане.


Маслото ми е Castrol Edge 5W30,като при следващата смяна мисля да сложа Motul X-cess 5W40
Като се замисля електронния датчик си е и предимство,примерно на няколко пъти както си карах и проверявах нивото на маслото в движение,което с щека няма как да стане.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани