Помощ за ел мотор

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 25 Апр 2015, 21:48

Момци, проблем!
Взех един нов ел мотор на елпром троян(нов нов, чисто нов, неизползван) който е 1,5 кВт, 2900 об на монофазен ток с пусков и работен кондензатор. Вързах го да видя дали работи и накъде ще завърти, понеже е с реверс на посоката. Естествено завъртя наопаки, дотук добре, но се чуваше някакво припукване. Отворих клемната кутия и според схемата обърнах посоката на въртене. Включих го отново и се затормози при развъртането, при което излязоха няколко искри от кутията и моментално го изгасих. Проблема с искрите го реших-беше хлабава връзка. След като проверих всички връзки и отново го включих тръгна без никакво замисляне и работеше много добре, в правилната посока, но припукването продължи и се оказа, че е от резистора в клемната кутия. След като отново го изключих веднага установих и че пусковия кондензатор така беше загрял, че се изгорих на него.
Въпроса ми е на какво се дължи този проблем? Понеже фаза нула и земя са вързани на обозначените места, а посоката на въртене се променя с обръщането на 2 пластинки в клемната кутия.
Ето и снимки на кутията и схемата:
На първата снимка е ограден резистора 89/РПМ 2/ ЗК9/ K2W
Изображение
На другата снимка са обозначени начините на свързване преди и сега
Изображение
Кондензатора е CONIS ЕАП-А2 /125-156 микрофарада/280 волта.

Молбата ми е ако има някой дето има повече познания в тази сфера да каже какво да предприемам и дали правилно съм ги вързал или направо да взема нов резистор и нов кондензатор?

Пуснах си темата тука, понеже другите форуми са погребани в интернет пространството и ще чакам отговор до другата година, освен това този мотор ще ми върши работа по бмв-то :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от mfandakov » 25 Апр 2015, 22:46

Много ми прилича на залепен центробежен прекъсвач,за това грее.Не че съм специалист но :D ,на това ми прилича
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 26 Апр 2015, 0:48

Възможно е, но може и самия кондензатор да е сдал багажа. Все пак този мотор е купен чисто-нов на 5 април 1984-та и от тогава не е работил. Кондензаторите съхнат с времето, ама може и да се окажеш прав за центробежния прекъсвач. Не се бях сетил за него :yes:
Изображение
ATR-42/72

Автоморгаджията
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 16.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: чорапи у тех и маратонки вънка
Мечтае да кара: E60 ///M5

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от Flash » 26 Апр 2015, 1:00

mfandakov написа:Много ми прилича на залепен центробежен прекъсвач,за това грее.Не че съм специалист но :D ,на това ми прилича


Moже и да си прав - центробежния изключва след развъртане на мотора.

А може и да е от възрастта на самия мотор и компонентите му - и чисто нов автомобил да седи години без да го пипаш ще работи без проблем после никога :mhihi:
http://www.misterika.blogspot.bg - "Архивите на една друга реалност" - Паранормалният блог на България
На завоя заляга, конете яко напряга, задницата бяга - към мантинелата посяга...
Пол Уокър: 1973 - ∞
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от gentata » 26 Апр 2015, 1:03

Кондензатора щом грее и той е заминал, Двигателя се развърта до колкото може с помощта в момента само на работния кондензатор. Пукането което се чува най-вероятно е от центробежния прекъсвач който би трябвало да изключи след достигането на определени обороти. Тъй като капацитета на пусковия кондензатор е по-малък (намалял е) от колкото би трябвало да бъде, двигателя не може да се развърти и достига почти до тези "определени обороти" и прекъсвача изключва и включва отново. Така и двигателя се загрява повече от нормалното.
На резистора работата му е да разрежда пусковия кондензатор като изключи прекъсвача т.е. когато двигателя се развърти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 26 Апр 2015, 1:06

Доколкото знам работния кондензатор се занимава с оборотите на мотора, а пусковия е само за зажигания
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от gentata » 26 Апр 2015, 1:15

DLVasilev написа:Доколкото знам работния кондензатор се занимава с оборотите на мотора, а пусковия е само за зажигания

По принцип е така но този е по-особен модел и за развъртането на двигателя участват и двата кондензатора, всързани са паралелно през прекъсвача. След като набере обороти пусковата намотка продължава да работи но само през работния кондензатор. По схемата се вижда.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 26 Апр 2015, 1:56

Викаш да ги сменя и двата кондензатора и да спи с чорапите?
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от gentata » 26 Апр 2015, 10:39

То на колкото години е единия кондензатор на толкова е и другия, така че от тази гледна точка щом единия се е предал и другия е тръгнал на там. А като ще се прави ревизия на двигателя е хубаво да се огледа и центробежния прекъсвач че и те дават фира но на работещи двигатели, а този като не е работил и най-вероятно там няма проблеми. И така този двигател наистина ще стане "нов".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 26 Апр 2015, 14:06

gentata написа:То на колкото години е единия кондензатор на толкова е и другия, така че от тази гледна точка щом единия се е предал и другия е тръгнал на там. А като ще се прави ревизия на двигателя е хубаво да се огледа и центробежния прекъсвач че и те дават фира но на работещи двигатели, а този като не е работил и най-вероятно там няма проблеми. И така този двигател наистина ще стане "нов".

азпоръчах ново резисторче и пусков кондензатор ама работния не го разчитам какъв е
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 26 Апр 2015, 14:15

разчетох 25 мф и 5% и "Spain" та да им се не знае и българското производство :mhihi:
Предполагам, че този ще ми свърши работа?
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... F450VAC+BK
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 28 Апр 2015, 20:55

Хайде сега някой да ми каже какъв резистор да сложа :dunno:
намерих един 39 ома/2 вата и един 390 килоома пак на 2 вата тип МЛТ, който е на пръв поглед същия като стария.
Чудя се ако сложа стария резистор дали ще има проблем? И също така дали някой от другите два би ми свършил работа?
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от nikola59 » 29 Апр 2015, 1:14

DLVasilev написа:Хайде сега някой да ми каже какъв резистор да сложа :dunno:
намерих един 39 ома/2 вата и един 390 килоома пак на 2 вата тип МЛТ, който е на пръв поглед същия като стария.
Чудя се ако сложа стария резистор дали ще има проблем? И също така дали някой от другите два би ми свършил работа?

Колега, нито един от двата посочени, ако е вярно това което си написал в първият си пост: 89/РПМ 2/ ЗК9/ K2W - аз го разчитам: 3.9 килоома 2 вата съпротивление. РПМ 2 е типа.
Малък цитат:
"- Еднофазен асинхронен двигател с работна и пускова намотка. Последователно в пусковата намотка се включва фазовоизместващ елемент(капацитет, индуктивност или активно съпротивление). При пускането на този тип двигатели двете намотки са захранени паралелно от захранващата мрежа (~220V съответно фаза и нула). При развъртането на двигателя до определени обороти от номиналните, пусковата намотка се изключва от центробежен регулатор или от друга автоматизирана апаратура и остава да работи само с работната намотка. Тоест в първия момент на пуска този двигател работи като двуфазен а след изключването на пусковата намотка вече работи като еднофазвен.
- Асинхронен кондензаторен двигател. По принцип този двигател е двуфазен но двете му работни фазови намотки се включват към една и съща еднофазна мрежа(~220V съответно фаза и нула). Едната намотка ГЛАВНАТА се включва направо към мрежата а другата намотка ПОМОЩНАТА се включва през кондензатор към същата мрежа. ПОМОЩНАТА намотка остава включена постоянно."
Може да ти помогне за ориентация тази тема: [url]http://forum.setcombg.com/електро-вик-инсталации/25944-асинхронни-монофазни-ел-двигатели.html[/url]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от DLVasilev » 29 Апр 2015, 18:05

Аз принципа на действие го знам колега, обаче не ми беше ясно с какви точно параметри е този резистор, тъй като и аз го разчитам като 3,9 килоома 2 вата. Обаче явно са ми дали 390 килоома 2 вата. Ще потърся ако намеря същия на 3.9, ако не слагам стария
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Помощ за ел мотор

Мнение от Jordana » 30 Апр 2015, 22:31

Дай данни от табелката на мотора , или я снимай най добре .Тоя кондензатор не е работен , а само пусков .Пусково работен кондензатор трябва да е поне на 450 волта .Има голяма вероятно да прави вътрешно витково късо от влагата след толкова години стоене .Но дай първо да видим какъв точно тип е мотора и какво може да се направи .
Резистора е поставен в паралел на кондензатора за да го разрежда като се откачи от веригата , старта става с пусков бутон ако в самия мотор няма центробежен изключвател .Тоест на r1 r2 има стартов бутон , който се задържа за да развърти о после се прекъсва веригата - кондензатора се разрежда през резистора - 3.9 кома ще свърши работа . Пробвай с само като допираш мостче на r1 r2 при старта и после го пускаш какво ще стане .
Тъй като гледам имаш по схемата 2 кондензатора , Са пусков с резистора в паралел - този който ти е наличен е този кондензатор и Св - работен - този кондензатор трябва да е със стойност максимум 50-60 мкф 450 волта неполярен .
Са е във веригата само докато развърта мотора и после чрез стартовия бутон R1 R2 се прекъсва веригата .Св е работен кондензатор и той остава свързан постоянно. Обаче за такова подвързване ти трябва външен самозадържащ бутон с контактор за да работи нормално тоя мотор .Това е контактор с ключ който дава верига първо през пусковия кондензатор и след развъртане 5-8 секунди прекъсва R1R2 и остава на работния Св .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: STEVAL

Последни теми
Facebook