Формула 1 - начало на сезон 2015г.

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от BMW_POWER » 10 Май 2015, 14:20

И какво пише в този линк? Че колата е много сигурна и високотехнологична :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 10 Май 2015, 16:32

Нещо каза ли или ми се струва. :mhihi: :mhihi:
Малко скучно състезание се получи, след старта имаше интрига но за кратко и после изтъпя.
Изображение

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от BMW_POWER » 11 Май 2015, 4:04

bum_bum написа:Това, че колата има такава аеродинамика че реално може да се движи с главата на долу аз го намирам като технологично усъвършенстване. Че кокпита пази пилота при удар с ненормални скорости също. Че колата не се пали и гумите не се отделят от шасито при много силен удар дори също. Една кола не е само двигател, скорости и електроника.


Болидите от Ф1 могат да се движат "с главата надолу" поне от 30 години насам. При това не забравйте, че аеродинамиката и ролята и при проектиране на колата се ограничава непрекъснато. Колегата от в-к Дневник явно няма никаква представа от спорта, но това не му пречи да каканиже бисер след бисер.
Накратко:
Williams FW15C е най-високотехнологичната кола във Ф1, която се е появявала някога. Акивното и окачване нямаше аналог сред конкурентите:

https://www.youtube.com/watch?v=7AME4v3qZkc

Телеметрията беше двустранна и настройките на колата се променяха по време самото състезания. АБС, анти-блокиращи спирачки, тракшън контрол - тази комбинация уби конкуренцията през 1993г. До каква степен беше контрола над колата? За ГП на Португалия наредиха на Хил да пусне Прост пред себе си в първия завой (Хил спечели пола). Англичанинът отказа и преди загряващата обиколка от бокса му угасиха двигателя. Така той стартира последен ... Талантът на Сена позволи на Макларън да се бори донякъде с Уилямс. Какво е това състезание за вас, в което втория е на 1.20 мин от водача, а третия и всички останали са затворени с поне обиколка?

Но както и да е. Това е за тези, които се интересуват по-подробно от спорта. От 1994г насам започнаха ограниченията. Те накратко бяха така:
- забрана на активно окачаване и всякакви електроники по колите
- вкараха дозареждането с гориво по време на състезанието (донесло една торба титли на Ферари и Шумахер)
- свалиха обема от 3.5 на 3.0 литра
- ограничиха двигателите на V10 (най-измислената възможна конфигурация според мен)
- допълнително ги свалиха на V8 2.4 литра
- за сегашните турбо-пърделници (без извинение) не искам да говоря (ограничени в състезания, обороти и не знам си още какво)
- ограничиха вида гориво. Преди всяка фирма го разработваше индивидуално, сега трябва да е на не знам си какъв процент както това в бензиностанцията
- махнаха болида за квалификации (който почти нямаше нищо общо със колата за самото състезание)
- не знам колко пъти ограничиха брой на двигатели и скоростни кутии за сезон
- електронните блокове са универсални за всички коли
- ограничиха какви химически елементи могат да се използват при проектирането и изпълнението на болида
- аеродинамиката направи я разкътаха от разпоредби до 0.001мм и т.н.
- гумите са меко казано жалки

Колите по-сигурни? Хм. По-бавни - ДА. По-сигурни, не знам. Реално не е имало инциденти, които да дадат представа за възможностите им (дай Боже и да няма). Времената сега са с по 10 секунди по-бавни, отколкото преди 10 години. Пистите от 1994г насам претърпяха ред изменения, изразяващи се в появяването на нови шикани и завои.
Например на старата конфигурация на Монца Хил 1993г направи НБО 1'23.575 - 249.835км/ч През следващата година неговата НБО е вече 1'25.930 242.988 км/ч. На още по-новата конфиурация от 1995г Бергер с Ферари направи НБО 1'26.419 240.364 км/ч На сегашното трасе Хамилтън миналата година има НБО 1'28.004 236.975 км/ч. Когато свалиш скоростта и направиш нови шикани, нормално е инцидентите да намалеят.

Защо изписах този ферман? Защото в-к Дневник не може да ме убеди, че сегашните коли допринасят с нещо за бъдещото развитие на масовото автомобилостроене. Преди години БМВ М5 имаше двигател V10 и това носеше дъх на спорт. Кой сега от вас (ако може да си позволи де) ще си купи М5 с двигател 1.6 турбо? Ако мислите че греша, вижте празните писти. О 2008 до 2013 гледах на 34-та трибуна на пистата Жил Вилньов. Тя се разпродаваше първа и около 01 февруари беше SOLD OUT. До състезанието тук има още 28 дни и места има абсолютно навсякъде:

http://www.circuitgillesvilleneuve.ca/t ... -prix-2015

Аз вярвам на тези с парите, а не на тези с клавиатурите. Някой съмнява ли се, кой ще е шампион при пилоти и конструктори тази година?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от ///M Power » 11 Май 2015, 8:10

BMW_POWER написа:
Какво е това състезание за вас, в което втория е на 1.20 мин от водача, а третия и всички останали са затворени с поне обиколка?



Така де иначе, сега било скучно щото мерцедес бил с 30 сек пред другите....

BMW_POWER написа:
Колите по-сигурни? Хм. По-бавни - ДА. По-сигурни, не знам. Реално не е имало инциденти, които да дадат представа за възможностите им (дай Боже и да няма).


Инциденти е имало, най-бързо се сещам за Кубица и Уебър. Определено колите са много по-сигурни. И понеже спомена Бианки преди няколко поста, неговия инцидент беше в най-слабата част при удар, в главата на пилота. Но и това скоро ще оправят - за справки ЛМП1 колите от Льо Ман(всичко става със затворени кокпити)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 11 Май 2015, 10:06

BMW_POWER написа:Защо изписах този ферман? Защото в-к Дневник не може да ме убеди, че сегашните коли допринасят с нещо за бъдещото развитие на масовото автомобилостроене.

Технологийте в тази кола "нямат нищо общо" с Ф1
http://en.wikipedia.org/wiki/LaFerrari

The KERS system adds extra power to the combustion engine's output level for a total of 963 PS

Може това Ферари да не е масово но щом са го сложили във него значи нещата се развиват и нищо чудно да стане след време масово.

И тука "няма нищо общо" с Ф1
http://www.popularmechanics.com/cars/hy ... -15682389/

Until now it's only been used in racing, but Volvo has been hard at work adapting the idea to work in passenger cars.

http://www.theguardian.com/science/blog ... id-flybrid

Но това всичкото дето го показвам сигурно не е вярно защото BMW_POWER казва така. :mhihi: :mhihi:
Изображение

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от BMW_POWER » 11 Май 2015, 17:20

///M Power написа:Така де иначе, сега било скучно щото мерцедес бил с 30 сек пред другите....
Инциденти е имало, най-бързо се сещам за Кубица и Уебър. Определено колите са много по-сигурни. И понеже спомена Бианки преди няколко поста, неговия инцидент беше в най-слабата част при удар, в главата на пилота. Но и това скоро ще оправят - за справки ЛМП1 колите от Льо Ман(всичко става със затворени кокпити)


Давам пример, когато втория е на 1.20 от първия, а третия е затворен с обиколка. Това се прави само от кола, която е от друга планета. Точно за да спрат Уилямс и промениха правилата.

Катастрофата на Кубица и ударът му в стената.

https://www.youtube.com/watch?v=eP1_POQPJVw

Това е грешка на организаторите. Виж как след 2008 изглеждаха бетонните блокове:

Изображение

Сега инцидентът на Кубица ще изглежда съвсек по-различно. Бетонните блокове са покрай пистата чак до асфалтовата ивица, а преди много по-рано са се отделяли навътре. Инцидентите и със Сена и с Жул са в главата. Това не се коментира. При Марк ударът беше отзад. Там вече си е "според зависи". Каквото ти се "падне от тотото".

За сегашните коли пак ще кажа същото. Грозни, слаби, нестабилни и с нищо недпринасящи развитиети на автомобилостроенето. Система КЕРС. Добре де, ама система КЕРС в нормална кола закакво ти е? Да ти помага при ускорение? Да приемем, че във Ф1 дава 120к.с., в нормална кола ще е 20 к.с. Че тези 20к.с. ги имате и сега, само като изключите климатика :mhihi: Колегите с двигатели до 2000сс3 огат да потвърдят. Отделно след 5-10г 2000сс3 ще е само за суперлуксозните лимузини. Другите 08-1л максимум. Вече има 720, очакваме 715, после и 710. Лукс до лукс :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от ///M Power » 11 Май 2015, 21:35

Абсолютно Уилямса 92-93 беше извънземен, аз това не го отричам. Ударите в главата без промяна в концепцията няма как да ги избегнат.(Пак за примерн Льо Ман и тяхните ЛМП1, всички коли за със затворени кокпити задължително). Колкото за новите тенденции, аз не виждам чак толкова лоши неща като вас. Нека е 720 , пък върви повече от старите 40-ки, а харчи на половина...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Май 2015, 5:55

Понеже все да писва цялата тая история с оплакването от сегашното състояние на шампионата аз предлагам следното (или каквото смятам да сторя и да споделя мнение, пък който иска да ме последва :) ) - нека който има желание да подхване няколко състезания от близкото десетилетие, да ги изгледа и да се опита обективно да ги сравни с днешните. Не става дума за времена и прочие, а за емоцията от гледане на състезанията. Без това искам да хвърля един поглед върху някои писти, които не се ползват вече за гранд при-та, като Маникур, тази в Турция и т.н.

Смятам, че предвид така развилата се тема не би следвало да приемете предложението ми като идея за спам.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от BMW_POWER » 12 Май 2015, 7:12

Нека всеки, който харесва Ф1 да изгледа долното, ама без "да натиска педалите" под масата ;)

https://www.youtube.com/watch?v=FVoScgNlPNA

https://www.youtube.com/watch?v=svBJRumK6Vc

И още много такива....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от hell's angel » 12 Май 2015, 10:39

Не моа се сдържа :D

Малко малборо със жълта каска - бап, бап, ау, ау бабааааааау :mhihi: :mhihi: :mhihi:



Простотии :D :mrgreen:

Ubi dubium, ibi libertas

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 12 Май 2015, 16:31

Аз бях почнал да гледам дебютния сезон на Сена 1984 и трябва скоро да го догледам.
Това ми е любимото състезание от тогава https://www.youtube.com/watch?v=ZxYX2RZ4Ei8
Жалко за дето са го спряли заради дъжда.

Не отричам че преди пилотите са имали по-големи топки, но аз и на сегашната Формула се кефя защото пак има няква интрига. Някой ще кажат къде видя интрига, но всеки си има гледна точка.

И това е интересно
https://www.youtube.com/watch?v=A6QQs-yOMtw
Последна промяна bmw maniqk ivo bmw на 12 Май 2015, 16:59, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от hell's angel » 12 Май 2015, 16:41

Сена, винаги е карал повече със сърце отколкото с глава :mrgreen: :ok:
Обаче, с BMW_POWER-a съм съгласен - малко преди случката с е тая стена, започна края на една ера, а тя сложи точката - в буквален и преносен смисъл :

Изображение
Ubi dubium, ibi libertas

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от BMW_POWER » 13 Май 2015, 19:20

Гледайте долното видео и ми го с сравнете с което искате от последната "турбо ера"

https://www.youtube.com/watch?v=VTbXc4_H4Cc

И не забравяте да увеличите звука :yes:

Как да ги харесвам сегашните миксери :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Май 2015, 5:33

Ама като не ги харесваш просто не ги гледай и коментира бе, човек! Темата не е ли за феновете на шампионата?! Няма ли модератори тука да въведат малко ред? Аз пък не харесвах пищящите V8 двигатели, ама да съм пълнил темите с това?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.

Мнение от hell's angel » 14 Май 2015, 9:11

Стига рева с'а . Като ти харесва да гледаш влака, как прави 70 обиколки на Монако си го гледай - никой не те спира. Ама остави и другите да имат право на мнение и да си го изказват. Доста неща можеш да научиш за Формулата от времето преди да стане подвижна реклама от разни подмятания в темите :D

Аз като гледах Тирела, се сетих за P34 и за спирачките с водно охлаждане ..... и за сачмите :mrgreen:

Ред Бул и Фетел чийтват ли или не ? :mhihi: :mhihi: :mhihi:




Ubi dubium, ibi libertas

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook