Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Модератор: Общи модератори
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
И какво пише в този линк? Че колата е много сигурна и високотехнологична




- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Нещо каза ли или ми се струва.
Малко скучно състезание се получи, след старта имаше интрига но за кратко и после изтъпя.


Малко скучно състезание се получи, след старта имаше интрига но за кратко и после изтъпя.

Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
bum_bum написа:Това, че колата има такава аеродинамика че реално може да се движи с главата на долу аз го намирам като технологично усъвършенстване. Че кокпита пази пилота при удар с ненормални скорости също. Че колата не се пали и гумите не се отделят от шасито при много силен удар дори също. Една кола не е само двигател, скорости и електроника.
Болидите от Ф1 могат да се движат "с главата надолу" поне от 30 години насам. При това не забравйте, че аеродинамиката и ролята и при проектиране на колата се ограничава непрекъснато. Колегата от в-к Дневник явно няма никаква представа от спорта, но това не му пречи да каканиже бисер след бисер.
Накратко:
Williams FW15C е най-високотехнологичната кола във Ф1, която се е появявала някога. Акивното и окачване нямаше аналог сред конкурентите:
https://www.youtube.com/watch?v=7AME4v3qZkc
Телеметрията беше двустранна и настройките на колата се променяха по време самото състезания. АБС, анти-блокиращи спирачки, тракшън контрол - тази комбинация уби конкуренцията през 1993г. До каква степен беше контрола над колата? За ГП на Португалия наредиха на Хил да пусне Прост пред себе си в първия завой (Хил спечели пола). Англичанинът отказа и преди загряващата обиколка от бокса му угасиха двигателя. Така той стартира последен ... Талантът на Сена позволи на Макларън да се бори донякъде с Уилямс. Какво е това състезание за вас, в което втория е на 1.20 мин от водача, а третия и всички останали са затворени с поне обиколка?
Но както и да е. Това е за тези, които се интересуват по-подробно от спорта. От 1994г насам започнаха ограниченията. Те накратко бяха така:
- забрана на активно окачаване и всякакви електроники по колите
- вкараха дозареждането с гориво по време на състезанието (донесло една торба титли на Ферари и Шумахер)
- свалиха обема от 3.5 на 3.0 литра
- ограничиха двигателите на V10 (най-измислената възможна конфигурация според мен)
- допълнително ги свалиха на V8 2.4 литра
- за сегашните турбо-пърделници (без извинение) не искам да говоря (ограничени в състезания, обороти и не знам си още какво)
- ограничиха вида гориво. Преди всяка фирма го разработваше индивидуално, сега трябва да е на не знам си какъв процент както това в бензиностанцията
- махнаха болида за квалификации (който почти нямаше нищо общо със колата за самото състезание)
- не знам колко пъти ограничиха брой на двигатели и скоростни кутии за сезон
- електронните блокове са универсални за всички коли
- ограничиха какви химически елементи могат да се използват при проектирането и изпълнението на болида
- аеродинамиката направи я разкътаха от разпоредби до 0.001мм и т.н.
- гумите са меко казано жалки
Колите по-сигурни? Хм. По-бавни - ДА. По-сигурни, не знам. Реално не е имало инциденти, които да дадат представа за възможностите им (дай Боже и да няма). Времената сега са с по 10 секунди по-бавни, отколкото преди 10 години. Пистите от 1994г насам претърпяха ред изменения, изразяващи се в появяването на нови шикани и завои.
Например на старата конфигурация на Монца Хил 1993г направи НБО 1'23.575 - 249.835км/ч През следващата година неговата НБО е вече 1'25.930 242.988 км/ч. На още по-новата конфиурация от 1995г Бергер с Ферари направи НБО 1'26.419 240.364 км/ч На сегашното трасе Хамилтън миналата година има НБО 1'28.004 236.975 км/ч. Когато свалиш скоростта и направиш нови шикани, нормално е инцидентите да намалеят.
Защо изписах този ферман? Защото в-к Дневник не може да ме убеди, че сегашните коли допринасят с нещо за бъдещото развитие на масовото автомобилостроене. Преди години БМВ М5 имаше двигател V10 и това носеше дъх на спорт. Кой сега от вас (ако може да си позволи де) ще си купи М5 с двигател 1.6 турбо? Ако мислите че греша, вижте празните писти. О 2008 до 2013 гледах на 34-та трибуна на пистата Жил Вилньов. Тя се разпродаваше първа и около 01 февруари беше SOLD OUT. До състезанието тук има още 28 дни и места има абсолютно навсякъде:
http://www.circuitgillesvilleneuve.ca/t ... -prix-2015
Аз вярвам на тези с парите, а не на тези с клавиатурите. Някой съмнява ли се, кой ще е шампион при пилоти и конструктори тази година?
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
BMW_POWER написа:
Какво е това състезание за вас, в което втория е на 1.20 мин от водача, а третия и всички останали са затворени с поне обиколка?
Така де иначе, сега било скучно щото мерцедес бил с 30 сек пред другите....
BMW_POWER написа:
Колите по-сигурни? Хм. По-бавни - ДА. По-сигурни, не знам. Реално не е имало инциденти, които да дадат представа за възможностите им (дай Боже и да няма).
Инциденти е имало, най-бързо се сещам за Кубица и Уебър. Определено колите са много по-сигурни. И понеже спомена Бианки преди няколко поста, неговия инцидент беше в най-слабата част при удар, в главата на пилота. Но и това скоро ще оправят - за справки ЛМП1 колите от Льо Ман(всичко става със затворени кокпити)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
BMW_POWER написа:Защо изписах този ферман? Защото в-к Дневник не може да ме убеди, че сегашните коли допринасят с нещо за бъдещото развитие на масовото автомобилостроене.
Технологийте в тази кола "нямат нищо общо" с Ф1
http://en.wikipedia.org/wiki/LaFerrari
The KERS system adds extra power to the combustion engine's output level for a total of 963 PS
Може това Ферари да не е масово но щом са го сложили във него значи нещата се развиват и нищо чудно да стане след време масово.
И тука "няма нищо общо" с Ф1
http://www.popularmechanics.com/cars/hy ... -15682389/
Until now it's only been used in racing, but Volvo has been hard at work adapting the idea to work in passenger cars.
http://www.theguardian.com/science/blog ... id-flybrid
Но това всичкото дето го показвам сигурно не е вярно защото BMW_POWER казва така.



Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
///M Power написа:Така де иначе, сега било скучно щото мерцедес бил с 30 сек пред другите....
Инциденти е имало, най-бързо се сещам за Кубица и Уебър. Определено колите са много по-сигурни. И понеже спомена Бианки преди няколко поста, неговия инцидент беше в най-слабата част при удар, в главата на пилота. Но и това скоро ще оправят - за справки ЛМП1 колите от Льо Ман(всичко става със затворени кокпити)
Давам пример, когато втория е на 1.20 от първия, а третия е затворен с обиколка. Това се прави само от кола, която е от друга планета. Точно за да спрат Уилямс и промениха правилата.
Катастрофата на Кубица и ударът му в стената.
https://www.youtube.com/watch?v=eP1_POQPJVw
Това е грешка на организаторите. Виж как след 2008 изглеждаха бетонните блокове:

Сега инцидентът на Кубица ще изглежда съвсек по-различно. Бетонните блокове са покрай пистата чак до асфалтовата ивица, а преди много по-рано са се отделяли навътре. Инцидентите и със Сена и с Жул са в главата. Това не се коментира. При Марк ударът беше отзад. Там вече си е "според зависи". Каквото ти се "падне от тотото".
За сегашните коли пак ще кажа същото. Грозни, слаби, нестабилни и с нищо недпринасящи развитиети на автомобилостроенето. Система КЕРС. Добре де, ама система КЕРС в нормална кола закакво ти е? Да ти помага при ускорение? Да приемем, че във Ф1 дава 120к.с., в нормална кола ще е 20 к.с. Че тези 20к.с. ги имате и сега, само като изключите климатика




- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Абсолютно Уилямса 92-93 беше извънземен, аз това не го отричам. Ударите в главата без промяна в концепцията няма как да ги избегнат.(Пак за примерн Льо Ман и тяхните ЛМП1, всички коли за със затворени кокпити задължително). Колкото за новите тенденции, аз не виждам чак толкова лоши неща като вас. Нека е 720 , пък върви повече от старите 40-ки, а харчи на половина...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Понеже все да писва цялата тая история с оплакването от сегашното състояние на шампионата аз предлагам следното (или каквото смятам да сторя и да споделя мнение, пък който иска да ме последва
) - нека който има желание да подхване няколко състезания от близкото десетилетие, да ги изгледа и да се опита обективно да ги сравни с днешните. Не става дума за времена и прочие, а за емоцията от гледане на състезанията. Без това искам да хвърля един поглед върху някои писти, които не се ползват вече за гранд при-та, като Маникур, тази в Турция и т.н.
Смятам, че предвид така развилата се тема не би следвало да приемете предложението ми като идея за спам.

Смятам, че предвид така развилата се тема не би следвало да приемете предложението ми като идея за спам.
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Нека всеки, който харесва Ф1 да изгледа долното, ама без "да натиска педалите" под масата
https://www.youtube.com/watch?v=FVoScgNlPNA
https://www.youtube.com/watch?v=svBJRumK6Vc
И още много такива....

https://www.youtube.com/watch?v=FVoScgNlPNA
https://www.youtube.com/watch?v=svBJRumK6Vc
И още много такива....
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Не моа се сдържа
Малко малборо със жълта каска - бап, бап, ау, ау бабааааааау

Простотии

Малко малборо със жълта каска - бап, бап, ау, ау бабааааааау



Простотии


Ubi dubium, ibi libertas
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Аз бях почнал да гледам дебютния сезон на Сена 1984 и трябва скоро да го догледам.
Това ми е любимото състезание от тогава https://www.youtube.com/watch?v=ZxYX2RZ4Ei8
Жалко за дето са го спряли заради дъжда.
Не отричам че преди пилотите са имали по-големи топки, но аз и на сегашната Формула се кефя защото пак има няква интрига. Някой ще кажат къде видя интрига, но всеки си има гледна точка.
И това е интересно
https://www.youtube.com/watch?v=A6QQs-yOMtw
Това ми е любимото състезание от тогава https://www.youtube.com/watch?v=ZxYX2RZ4Ei8
Жалко за дето са го спряли заради дъжда.
Не отричам че преди пилотите са имали по-големи топки, но аз и на сегашната Формула се кефя защото пак има няква интрига. Някой ще кажат къде видя интрига, но всеки си има гледна точка.
И това е интересно
https://www.youtube.com/watch?v=A6QQs-yOMtw
Последна промяна bmw maniqk ivo bmw на 12 Май 2015, 16:59, променена общо 1 път

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Сена, винаги е карал повече със сърце отколкото с глава
Обаче, с BMW_POWER-a съм съгласен - малко преди случката с е тая стена, започна края на една ера, а тя сложи точката - в буквален и преносен смисъл :



Обаче, с BMW_POWER-a съм съгласен - малко преди случката с е тая стена, започна края на една ера, а тя сложи точката - в буквален и преносен смисъл :

Ubi dubium, ibi libertas
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Гледайте долното видео и ми го с сравнете с което искате от последната "турбо ера"
https://www.youtube.com/watch?v=VTbXc4_H4Cc
И не забравяте да увеличите звука
Как да ги харесвам сегашните миксери
https://www.youtube.com/watch?v=VTbXc4_H4Cc
И не забравяте да увеличите звука

Как да ги харесвам сегашните миксери

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Ама като не ги харесваш просто не ги гледай и коментира бе, човек! Темата не е ли за феновете на шампионата?! Няма ли модератори тука да въведат малко ред? Аз пък не харесвах пищящите V8 двигатели, ама да съм пълнил темите с това?
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Формула 1 - начало на сезон 2015г.
Стига рева с'а . Като ти харесва да гледаш влака, как прави 70 обиколки на Монако си го гледай - никой не те спира. Ама остави и другите да имат право на мнение и да си го изказват. Доста неща можеш да научиш за Формулата от времето преди да стане подвижна реклама от разни подмятания в темите
Аз като гледах Тирела, се сетих за P34 и за спирачките с водно охлаждане ..... и за сачмите
Ред Бул и Фетел чийтват ли или не ?

Аз като гледах Тирела, се сетих за P34 и за спирачките с водно охлаждане ..... и за сачмите

Ред Бул и Фетел чийтват ли или не ?



Ubi dubium, ibi libertas
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани