(ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пина ?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
metodi80 написа:Ако има някой желаещ с повредена перка , нека я прати , не съм се опитвал до сега да ремонтирам такава перка , но ще опитам .....
Или ако ми попадне някоя (от кола , която дойде за ремонт ) , ще опитам да я оправя и ще пиша какъв е резултата ....
имам една не работеща, пиши на ЛС къде да ти я пратя
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Сложих друга работеща
Дано Методи започне да ги ремонтира
Дано Методи започне да ги ремонтира
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Същата работа и при мен, само че въобще не завърта. Обърнете внимание, че перките с 3-те пина са поне 2 варианта, които вътре са коренно различни. В другата тема, където има линк на 1-ва страница има снимки на моята и на един колега. Ако някой успее да ремонтира такава перка ще е супер, защото е срамота да се дават стотици левове за нещо, което може да се окаже и изгорял транзистор за стотинки.
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
https://youtu.be/yAIv1iygpIA
Нека бъде торнадо
Не обръщайте внимание на свирещият ремък ,че мих мотора
Нека бъде торнадо
Не обръщайте внимание на свирещият ремък ,че мих мотора
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Здравейте,
взех една неработеща перка от колегата deathwingbg за да видя "Имат ли ремонт тези перки?". Моята на колата беше тотална щета, беше изгоряла цялата платка и нямаше как да си поиграя с нея и вече една година съм без перка.
Както знаем има два модела на тези 3 пинови перки - единия е с големи радиатори:
а втория е по-интелигентен и компактен:
Перката която взех от колегата е втория вариант. След няколко часово ровене в платката, премахване на силикона, отлепяне от алуминиевия корпус и почистване на всички клеми стигнах до елементи и почна едно меренееее и разглежданееее..... Намерих един транзистор SUB 70N06 който неработи и след малко ровене в интернет открих, че този проблем братята руснаци от форум на Е38 вече са го решили .Ето линк към страницата където е описано всичко и има ел.схема на управлението - http://e38.ru/node/32375?scroll&all
И...сега започвам ремонта на перката!
взех една неработеща перка от колегата deathwingbg за да видя "Имат ли ремонт тези перки?". Моята на колата беше тотална щета, беше изгоряла цялата платка и нямаше как да си поиграя с нея и вече една година съм без перка.
Както знаем има два модела на тези 3 пинови перки - единия е с големи радиатори:
а втория е по-интелигентен и компактен:
Перката която взех от колегата е втория вариант. След няколко часово ровене в платката, премахване на силикона, отлепяне от алуминиевия корпус и почистване на всички клеми стигнах до елементи и почна едно меренееее и разглежданееее..... Намерих един транзистор SUB 70N06 който неработи и след малко ровене в интернет открих, че този проблем братята руснаци от форум на Е38 вече са го решили .Ето линк към страницата където е описано всичко и има ел.схема на управлението - http://e38.ru/node/32375?scroll&all
И...сега започвам ремонта на перката!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
jivakula написа:Здравейте,
взех една неработеща перка от колегата deathwingbg за да видя "Имат ли ремонт тези перки?". Моята на колата беше тотална щета, беше изгоряла цялата платка и нямаше как да си поиграя с нея и вече една година съм без перка.
Както знаем има два модела на тези 3 пинови перки - единия е с големи радиатори:
а втория е по-интелигентен и компактен:
Перката която взех от колегата е втория вариант. След няколко часово ровене в платката, премахване на силикона, отлепяне от алуминиевия корпус и почистване на всички клеми стигнах до елементи и почна едно меренееее и разглежданееее..... Намерих един транзистор SUB 70N06 който неработи и след малко ровене в интернет открих, че този проблем братята руснаци от форум на Е38 вече са го решили .Ето линк към страницата където е описано всичко и има ел.схема на управлението - http://e38.ru/node/32375?scroll&all
И...сега започвам ремонта на перката!
Супер. Моята перка е свалена и само чака някой да я оправи, срещу пари разбира се .
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Благодарение на колегата Bavarcho , който ми изпрати негова повредена перка , успях да прегелдам устройството и да получа представа. Благодаря и на колегата jivacula, който споедели темата от руския форум за ремонт на устройството (и изключително важно за мен - има схема !).
Както знаете има два модела перки - едните с голям радиатор вътре , а другите се виждат от снимките на колегата jivakula.
Проблема при вторите се очертава да е предимно в транзисторите (било един или няколко ) , докато примерно в случая с перката на колегата Bavarcho проблема се указа в управлението (самия процесор).
Когато проблема е в транзисторите , ремонта може да се извърши и устройството да се ползва отново , когато обаче е умрял процесора , тогава решението на проблема клони към нула ..... (първо трудно ще се намери на бг -пазара , второ ще трябва програматор и "пълнеж" за процесора ).
В крайна сметка има светлина в тунела и смятам , че мита за невъзможност за ремонт на тези перки е "развенчан".
Като им попадне перка от втория тип (или пък от първия но с проблем в транзисторите) , ще постна снимки и обяснения .....ако колегата jivakula , успее да съживи неговата , предполагам ще сподели ..... Смятам , че ще мога да ремонтирам тези перки в един голям процент от случаите ....
Както знаете има два модела перки - едните с голям радиатор вътре , а другите се виждат от снимките на колегата jivakula.
Проблема при вторите се очертава да е предимно в транзисторите (било един или няколко ) , докато примерно в случая с перката на колегата Bavarcho проблема се указа в управлението (самия процесор).
Когато проблема е в транзисторите , ремонта може да се извърши и устройството да се ползва отново , когато обаче е умрял процесора , тогава решението на проблема клони към нула ..... (първо трудно ще се намери на бг -пазара , второ ще трябва програматор и "пълнеж" за процесора ).
В крайна сметка има светлина в тунела и смятам , че мита за невъзможност за ремонт на тези перки е "развенчан".
Като им попадне перка от втория тип (или пък от първия но с проблем в транзисторите) , ще постна снимки и обяснения .....ако колегата jivakula , успее да съживи неговата , предполагам ще сподели ..... Смятам , че ще мога да ремонтирам тези перки в един голям процент от случаите ....
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
И така... малко обяснения. Колегата metodi80 ще допълни темата и/или ще ме поправи с обясненията .
Няма да обяснявам как се сваля перката, как се разглобява а направо към същественното:
1. Това е платката на мотора - ротор, статор и управление. Премахнал съм голяма част от силикона по платката в търсене на повредения елемент(и):
2. Трябва внимателно да се премахне силикона, за да не се отлепят(отчупят) другите компоненти по платката. Също така трябва да се отлепи внимателно платката от алуминиевия корпус, който играе роля на радиатор за охлаждане. Той е залепен с топлопроводящо лепило:
3. На статора има малко колело. Изглежда пластмасово но не е. Това колело заедно с един елемент на платката(оградени с червено) правят датчика на Хол. Това колело е важно да се запази цяло. Ако е спукано(както е в моя случай) или е счупено трябва да се възстанови:
Следва продължение.....
Няма да обяснявам как се сваля перката, как се разглобява а направо към същественното:
1. Това е платката на мотора - ротор, статор и управление. Премахнал съм голяма част от силикона по платката в търсене на повредения елемент(и):
2. Трябва внимателно да се премахне силикона, за да не се отлепят(отчупят) другите компоненти по платката. Също така трябва да се отлепи внимателно платката от алуминиевия корпус, който играе роля на радиатор за охлаждане. Той е залепен с топлопроводящо лепило:
3. На статора има малко колело. Изглежда пластмасово но не е. Това колело заедно с един елемент на платката(оградени с червено) правят датчика на Хол. Това колело е важно да се запази цяло. Ако е спукано(както е в моя случай) или е счупено трябва да се възстанови:
Следва продължение.....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Продължението.....
4. Това са подменените елементи на платката - Q9-SUB70N06(аналози - IRF1010ES/NS, RFP 70N06, STB 60N06), Q41-2N7002(аналог - BSS138N), Q7 и Q8 -2SD1782K(аналог - MMBT5551):
5. След това трябва да се използва специално топлопроводящо лепило или в краен случай топлопроводяща силиконова паста за залепяне на алуминиевия корпус към платката.
6. Следва заливане със силикон. Обръщам внимание на това, че има специални силикони за заливане и изолация на платки и елементи - Силиконови продукти за ел. детайли. Използването на епоксидни смоли, санитарни силикони или други видове силикони и лепила могат да повредят или не добре изолират платката. Възможно е да се напукат, отлепят и др.. Целта на този силикон е изолация от влага, прах, атмосферни влияния.
7. Накрая, сглобяване на всичко и монтаж.
И както казва колегата hummer - Нека бъде торнадо!
4. Това са подменените елементи на платката - Q9-SUB70N06(аналози - IRF1010ES/NS, RFP 70N06, STB 60N06), Q41-2N7002(аналог - BSS138N), Q7 и Q8 -2SD1782K(аналог - MMBT5551):
5. След това трябва да се използва специално топлопроводящо лепило или в краен случай топлопроводяща силиконова паста за залепяне на алуминиевия корпус към платката.
6. Следва заливане със силикон. Обръщам внимание на това, че има специални силикони за заливане и изолация на платки и елементи - Силиконови продукти за ел. детайли. Използването на епоксидни смоли, санитарни силикони или други видове силикони и лепила могат да повредят или не добре изолират платката. Възможно е да се напукат, отлепят и др.. Целта на този силикон е изолация от влага, прах, атмосферни влияния.
7. Накрая, сглобяване на всичко и монтаж.
И както казва колегата hummer - Нека бъде торнадо!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна jivakula на 14 Юли 2015, 10:49, променена общо 2 пъти
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Дано стане колега. Имам такава перка свалена и чакаща. Ако си съгласен да я ремонтираш ми пиши на лични колко пари искаш и къде да ти я донеса. Има едни термолепенки, които се използват при видео картите за контакт между паметта и охлаждащия радиатор. Може би ще ти е по-лесно с тях, само ги лепваш на транзисторите.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Pavlinius написа: Има едни термолепенки, които се използват при видео картите за контакт между паметта и охлаждащия радиатор. Може би ще ти е по-лесно с тях, само ги лепваш на транзисторите.
Тези лепенки не са подходящи в случая ..... за целта или термо-проводящо лепило ,или термо-паста , както й колегата е написал .... ( има ги във всеки магазин за електроника).
Към обяснението на колегата jivakula няма какво да поправя .... мога само да допълня , че има вероятността да са изгорели повече елементи (в смисъл при него е един мощен и един маломощен транзистор, а е възможно да са повече , което изисква мерене и проверяване......Обикновен мултицет включен на диоден преход ще ви покаже дали транзистора е здрав или е пробил (въпреки че повечето големи транзистори са полеви , ако са изгорели , при мерене на диоден преход , ще дават верига ). В неговия случай дори се вижда кой е прегрял , защото тинола се е разтекъл около него, от там тока и през маломощния е нараснал и е изгорил и него и с перката е било до там .... ).
Този тип перки ще може да се ремонтира успешно ......
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Да добавя още за ремонта на перката! Тъй като нямам свободно време миналата седмица можах да залея платката със силикон за печатни платки и да затворя цялата перка.
Оказа се, че има изгоряло едно съпротивление 10 Ом и един ценер на 18V. След подмяната им перката тръгна, но като направих няколко пускания и спирания, пак спря да работи.
Беше изгорял същият транзистор Q9-RFP 70N06 който подмених(оригинално е с SUB70N06) и диода D9(MURD320) до него.
Днес подмених транзистора RFP 70N06 с IRF 1010NS а диода MURD320 с ES 3G и по-късно ще правя тестове.
Оказа се, че има изгоряло едно съпротивление 10 Ом и един ценер на 18V. След подмяната им перката тръгна, но като направих няколко пускания и спирания, пак спря да работи.
Беше изгорял същият транзистор Q9-RFP 70N06 който подмених(оригинално е с SUB70N06) и диода D9(MURD320) до него.
Днес подмених транзистора RFP 70N06 с IRF 1010NS а диода MURD320 с ES 3G и по-късно ще правя тестове.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- georgi_82bs
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 15.07.2015
- Пол: Мъж
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
jivakula написа:Да добавя още за ремонта на перката! Тъй като нямам свободно време миналата седмица можах да залея платката със силикон за печатни платки и да затворя цялата перка.
Оказа се, че има изгоряло едно съпротивление 10 Ом и един ценер на 18V. След подмяната им перката тръгна, но като направих няколко пускания и спирания, пак спря да работи.
Беше изгорял същият транзистор Q9-RFP 70N06 който подмених(оригинално е с SUB70N06) и диода D9(MURD320) до него.
Днес подмених транзистора RFP 70N06 с IRF 1010NS а диода MURD320 с ES 3G и по-късно ще правя тестове.
Здравей колега и аз се мъча със същия вентилатор, но проблема при мен е че не мога да намеря в Бургас елементи за смд монтаж като и заместител на SUB70N06. По един каталог намерих един аналог но след теста завъртя за момент и спря. Последствията са Q9, Q7, D9 за него не съм още сигурен защото не съм го свали все още и ценера до 10ом-вто съпротивление са изгорели . Можеш ли да ми кажеш от къде купуваш елементите. Благодаря!
Чакам с нетърпение отзивите от последния тест и дали си разбрал от какво гори този транзистор (SUB70N06)
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Здравей!
Има и нещо друго в тази схема, което не е наред!
След като вчера направих два пъти тестове с перката и работеше перфектно, днес след като я събрах цялостно нещо и стана и неискаше да работи отново....върна ме в първи клас пак.
Относно транзистора аз препоръчвам този IRF 1010NS макар, че пълен аналог на този SUB70N06 е IRF 1010ES. Аз поръчвам компонентите от Елимекс(Пасат електроникс) и Комет, можеш да намериш адреса в интернет.
Ще се поровя да разбера защо гори този транзистор....мощен е, управлява се с ниско напрежение....ако някой може да помогне няма да е лошо,
Sent from my LG G2 mini using Tapatalk
Има и нещо друго в тази схема, което не е наред!
След като вчера направих два пъти тестове с перката и работеше перфектно, днес след като я събрах цялостно нещо и стана и неискаше да работи отново....върна ме в първи клас пак.
Относно транзистора аз препоръчвам този IRF 1010NS макар, че пълен аналог на този SUB70N06 е IRF 1010ES. Аз поръчвам компонентите от Елимекс(Пасат електроникс) и Комет, можеш да намериш адреса в интернет.
Ще се поровя да разбера защо гори този транзистор....мощен е, управлява се с ниско напрежение....ако някой може да помогне няма да е лошо,
Sent from my LG G2 mini using Tapatalk
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи
Странно!
Изгорели са пак Q9 IRF 1010NS(SUB70N06) и диода D9 ES3G(MURD320). Другите елементи са добре. За втори път горят тези елементи след като перката е работила един-два пъти нормално.
Изгорели са пак Q9 IRF 1010NS(SUB70N06) и диода D9 ES3G(MURD320). Другите елементи са добре. За втори път горят тези елементи след като перката е работила един-два пъти нормално.
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани