Син антифриз и блока на двигателя
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			26 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Син антифриз и блока на двигателя
Колеги ,един познат ме наплаши, че синия антифриз се отразява зле на блока на мотора,т е щял да изяде алуминиевият блок ,първо не знам дали е алуминиев блока,и второ дали ще се отрази олкова зле на него,колата е от първите е 39 -на края на 1996г -520 с газов инжекцион,ако някой знае нещо повъпроса за това дали тоя антифриз ще яде алуминиевият блок ако е такъв разбира се
			
		- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
GEORGBMW написа:Колеги ,един познат ме наплаши, че синия антифриз се отразява зле на блока на мотора,т е щял да изяде алуминиевият блок ,първо не знам дали е алуминиев блока,и второ дали ще се отрази олкова зле на него,колата е от първите е 39 -на края на 1996г -520 с газов инжекцион,ако някой знае нещо повъпроса за това дали тоя антифриз ще яде алуминиевият блок ако е такъв разбира се
Колега, между другото и радиаторите са от алуминиева сплав, а синият антифриз е с кисела реакция, затова се слага или оригинален- зелен на цвят или червен, които са без съдържание на нитрити.
Re: Син антифриз и блока на двигателя
Яде  го  колега. Не  слагай от  него. Този  синия  е  от  така  наречения- антифриз  блокояд.  Даже съм виждал  неизяден нацяло двигател, а само  го  е наръбал и се е отказал.  
  
  
  Абе  какви  хора сте ,  на  20 годишни курници да им се престаравате толкова. Карайте ги тези  коли , не им робувайте. За  твое   успокоение обаче-- спи  спокойно  ,  нищо  няма  да и стане. Син, червен , розов , бенбян   просто  маркетингова стратегия.Докато  антифриза ` стръвник` ти  изяде  блока  или  радиатора , бъди  сигурен  че  до тогава колата ти  няма  да  има```живи съученици`` или  казано накратко  няма  да я  има.
Малийй ` ама ти и газ имаш
   ама  как  бе ?  Ми  тя пък  колко е вредна  за  моторааа ....Твоя  познат  нищо ли не ти каза  за нея?  
			
		Малийй ` ама ти и газ имаш
   ама  как  бе ?  Ми  тя пък  колко е вредна  за  моторааа ....Твоя  познат  нищо ли не ти каза  за нея?  - M10
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2009
 - Регистриран на: 13.11.2009
 - Местоположение: Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
 - Мечтае да кара: зил 130
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
Последици от кофти антифриз, за който не вярва

На едното място е останало малко, преди да влезе в цилиндъра. Главата е произведена 97... Просто слагайте скъпи антифризи, без мотокси и гомна.
			
		
На едното място е останало малко, преди да влезе в цилиндъра. Главата е произведена 97... Просто слагайте скъпи антифризи, без мотокси и гомна.
- larry_boy
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 323
 - Регистриран на: 25.12.2013
 - Местоположение: Трявна
 - Пол: Мъж
 - Кара: 540i M
 - Детайли за колата: С бебе в колата...
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
Отдавна мина времето в което цвета на антифриза, имаше нещо общо със състава му. За да се разбере състава на антифриза, и това дали влияе добре на мотора, се чете съдържанието на опаковката. Ако естествено сте наясно с понятията написани там  
  
  
 . Ако не сте питате някой ЗАПОЗНАТ. Пак казвам цвета отдавна не пее в хора...
			
		- ares2
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6156
 - Регистриран на: 27.03.2009
 - Местоположение: Regensburg
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
ivoo написа:Яде го колега. Не слагай от него. Този синия е от така наречения- антифриз блокояд. Даже съм виждал неизяден нацяло двигател, а само го е наръбал и се е отказал.![]()
![]()
Абе какви хора сте , на 20 годишни курници да им се престаравате толкова. Карайте ги тези коли , не им робувайте. За твое успокоение обаче-- спи спокойно , нищо няма да и стане. Син, червен , розов , бенбян просто маркетингова стратегия.Докато антифриза ` стръвник` ти изяде блока или радиатора , бъди сигурен че до тогава колата ти няма да има```живи съученици`` или казано накратко няма да я има.
Малийй ` ама ти и газ имашама как бе ? Ми тя пък колко е вредна за моторааа ....Твоя познат нищо ли не ти каза за нея?
съгласен съм с колегата..
излизшна паника е всичко това.
за 15 - 16 - 17 - 18 годишни коли каквото и да стане няма на кого да се сърдим
а и ако беше толкова разяждащ ифриза да са се пробили моторите отдавна
- stony1
 - старши ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 3285
 - Регистриран на: 25.02.2008
 - Местоположение: Somewhere In Space
 - Пол: Мъж
 - Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
 - Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
 - Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
larry_boy написа:Отдавна мина времето в което цвета на антифриза, имаше нещо общо със състава му. За да се разбере състава на антифриза, и това дали влияе добре на мотора, се чете съдържанието на опаковката. Ако естествено сте наясно с понятията написани там![]()
![]()
. Ако не сте питате някой ЗАПОЗНАТ. Пак казвам цвета отдавна не пее в хора...
Това с цвета е поредната безмислена теза. Нека някой запознат ми обясни как точно цветът на охлаждащата течност има значение. Дали е розов, червен, зелен, син или какъвто там се сетите зависи от решението на производителя и нагласата му. Важно е съдържанието на течността и то е показано на етикета, залепен на опаковката.
M10 написа:Последици от кофти антифриз, за който не вярва
На едното място е останало малко, преди да влезе в цилиндъра. Главата е произведена 97... Просто слагайте скъпи антифризи, без мотокси и гомна.
Това по-скоро са последици от вода, а не от антифриз.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
		1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- tiho_madjarov
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 209
 - Регистриран на: 1.10.2012
 - Местоположение: Стара Загора
 - Пол: Мъж
 - Кара: 325Ci
 - Мечтае да кара: М5
 
- kener
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 183
 - Регистриран на: 18.01.2012
 - Местоположение: Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: 530i E39
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
stony1 написа:larry_boy написа:Отдавна мина времето в което цвета на антифриза, имаше нещо общо със състава му. За да се разбере състава на антифриза, и това дали влияе добре на мотора, се чете съдържанието на опаковката. Ако естествено сте наясно с понятията написани там![]()
![]()
. Ако не сте питате някой ЗАПОЗНАТ. Пак казвам цвета отдавна не пее в хора...
![]()
![]()
![]()
Това с цвета е поредната безмислена теза. Нека някой запознат ми обясни как точно цветът на охлаждащата течност има значение. Дали е розов, червен, зелен, син или какъвто там се сетите зависи от решението на производителя и нагласата му. Важно е съдържанието на течността и то е показано на етикета, залепен на опаковката.M10 написа:Последици от кофти антифриз, за който не вярва
На едното място е останало малко, преди да влезе в цилиндъра. Главата е произведена 97... Просто слагайте скъпи антифризи, без мотокси и гомна.
Това по-скоро са последици от вода, а не от антифриз.
И от смотан антифриз става същото. Виждал съм го на кола карана 10г само с охладителна течнос при това със чевен антифриз. Сменян редовно 3 пъти за този период и не е имала течове и т.н. докато не текна от всякъде.
Не мога да разбера какъв е проблема като е 20г кола. Трябва да се кара и потдържа като за последно ли? Автомобилите са специален тип машини. И най-малката неизправност може да ви коства живота, а той е безценен , така, че не подценявайте(омаловажавайте) потдръжката им.
Re: Син антифриз и блока на двигателя
За алуминиев блок дават червения или инъче казано G12 мисля му беше номера, за чугнен блок синия  или най-обикновенния... лошото е че повечето хора мислят че като купуват някакъв червен и са си вързали гащите... реалноста обаче е друга... червения ня се отразява добре на чугунените части и на гумените маркучи и уплътнения на мотор който е правен за нормален (син ) антифриз... един познат не вярваше като му го казах сложи си такъв на м50 мотор и след няколко стотин километра мотора текна като лейка включително и от ганритурата на главата посока навън от мотора... 
Най-сигурния начин да знаете че взимате какъвто антифриз трябва е да купите оригинален на бмв... той е еднакъв за всичките модели тествал съм го и на алуминиев и на чугунен блок и наистина няма никакви грижи... така че залгайте на сигурното и си купувайте бмв антифриз (зелен на цвят) да спите спокойно после
 цената му е почти като на червения така че не е нещо особенно
			
		Най-сигурния начин да знаете че взимате какъвто антифриз трябва е да купите оригинален на бмв... той е еднакъв за всичките модели тествал съм го и на алуминиев и на чугунен блок и наистина няма никакви грижи... така че залгайте на сигурното и си купувайте бмв антифриз (зелен на цвят) да спите спокойно после
- ares2
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6156
 - Регистриран на: 27.03.2009
 - Местоположение: Regensburg
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
проблема на 20 годишната кола е, че всеки един ден може да и е фатален за нещо по нея...
тези мотори са здрави , но не са мислени да работят 50 години и за това никои не дава гаранции.
аз също се движа с такива коли и съм изумен от здравината, но как да приема теория, че като съм карал 15 години със син антифриз трябва да имам 40 дупки в блока? това са тотални глупости. доста мотори съм видял карани с такъв антифриз и до сега няма проблеми
			
		тези мотори са здрави , но не са мислени да работят 50 години и за това никои не дава гаранции.
аз също се движа с такива коли и съм изумен от здравината, но как да приема теория, че като съм карал 15 години със син антифриз трябва да имам 40 дупки в блока? това са тотални глупости. доста мотори съм видял карани с такъв антифриз и до сега няма проблеми
Re: Син антифриз и блока на двигателя
много зависи с какъв точно син антифриз си карано тези коли и колко точно са карани сега ще ти обесня защо...
под син антифриз всеки приема тоя най-евтиния от 4-6 лв литъра дето се произвежда в квартални гаражчета защото дори готов китайски от най-ниско качество излиза по скъпо
 
е тоя антифриз е по зле отколкото да си караш колата с вода...
Обаче ако е качествен от добра марка и струва почти колкото червения тогава вече н е проблем да си акраш колата с него ако искаш и 50 години...
другото което е от кофти антифриз алуминия корозира и се получава познатия ни бял окис... колкото по рядко се кара колата толкова повече време има антифриза да рязяжда алуминия... ако караш като такси , образувалия се окис постояно бива отмиван от работата на мотора и има доста по малко време да се образува нов.... та това е най-важния фактор, определящ колко бързо ще се отрази кофти натифриз на съответния двигател.... пак ви казвам най-лесни изход от тази драма е оригинален бмв антифриз...
			
		под син антифриз всеки приема тоя най-евтиния от 4-6 лв литъра дето се произвежда в квартални гаражчета защото дори готов китайски от най-ниско качество излиза по скъпо
 е тоя антифриз е по зле отколкото да си караш колата с вода...
Обаче ако е качествен от добра марка и струва почти колкото червения тогава вече н е проблем да си акраш колата с него ако искаш и 50 години...
другото което е от кофти антифриз алуминия корозира и се получава познатия ни бял окис... колкото по рядко се кара колата толкова повече време има антифриза да рязяжда алуминия... ако караш като такси , образувалия се окис постояно бива отмиван от работата на мотора и има доста по малко време да се образува нов.... та това е най-важния фактор, определящ колко бързо ще се отрази кофти натифриз на съответния двигател.... пак ви казвам най-лесни изход от тази драма е оригинален бмв антифриз...
- stony1
 - старши ентусиаст
 - 
				
 - Мнения: 3285
 - Регистриран на: 25.02.2008
 - Местоположение: Somewhere In Space
 - Пол: Мъж
 - Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
 - Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
 - Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
бмв е30 написа:За алуминиев блок дават червения или инъче казано G12 мисля му беше номера, за чугнен блок синия или най-обикновенния... лошото е че повечето хора мислят че като купуват някакъв червен и са си вързали гащите... реалноста обаче е друга... червения ня се отразява добре на чугунените части и на гумените маркучи и уплътнения на мотор който е правен за нормален (син ) антифриз... един познат не вярваше като му го казах сложи си такъв на м50 мотор и след няколко стотин километра мотора текна като лейка включително и от ганритурата на главата посока навън от мотора...
Най-сигурния начин да знаете че взимате какъвто антифриз трябва е да купите оригинален на бмв... той е еднакъв за всичките модели тествал съм го и на алуминиев и на чугунен блок и наистина няма никакви грижи... така че залгайте на сигурното и си купувайте бмв антифриз (зелен на цвят) да спите спокойно послецената му е почти като на червения така че не е нещо особенно
Аз пък карам с виолетов. Това ли е правилният цвят антифриз за моето Е36?
Както написах по-горе:
Цветът много често се свързва погрешно с приложението на съответния антифриз. Антифризите могат да бъдат жълти, зелени, червени, виолетови, сини и дори розови. Важно е да се отбележи, че цветът не определя качествените показатели !!! (еднакви цветове - различни формулировки и обратно).
Видовете антифриз на пазара са:
-Traditional- Това е добре познат антрифриз, съдържащ в по-голям % минерални добавки и до 10% органични. Подходящ е за двигатели произведени преди 1995 година (или поне така се твърди, само дето технологиите, използвани в нашите автомобили са изпреварили времето си и попадаме в следващата графа);
- Organic- Това е антифриз на основа органични (моно и ди-карбоксилови киселини), не съдържащ силикати, и потенциално опасни добавки като нитрати, амини и фосфати. Този вид охлаждаща течност удовлетворява завишените изисквания за дългосрочна защита на алуминиевите и железните сплави, които се използват в съвременното автомобилостроене. Този тип антифриз е със значително удължен срок за смяна и е подходящ за двигатели произведени след 1996 година;
- Hybrid- Това е охлаждаща течност на основата на органични (моно и ди-карбоксилови киселини) и силикатни инхибитори, не съдържащ потенциално опасни добавки като нитрати, амини и фосфати;
- Lobrid- Този тип охлаждаща течност също не съдържа нитрати, амини и фосфати. Използваните компоненти за защита от корозия са на органична основа и с много по-ниско съдържание на силикатни добавки в сравнение с антифриз тип Hybrid;
- Propylene Glycol- Aнтифризите на основа пропилен гликоли все повече се срещат на пазара. Причината е, че този тип охлаждаща течност не е токсична и това я прави особено търсена за формулиране на т. нар „екологични” антифризи.
G12 е краткото наименование на OEM спецификация на VAG групата автомобили. „PRISTA ANTIFREEZE LONG LIFE“ и “HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE COOLANT” на Техасо са двата продукта, които отговарят на TL-VW 774 D, F и са известни още и като G12 и G12+ антифризи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
		1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Син антифриз и блока на двигателя
А чували ли сте за новия Water-less антифриз или казано на български безводен 
 ужким на места го вграждат заводско в новите модели на бмв и други големи производители...
тва нещо казват че е вечно не му трябва никакво обслужване и точката му на кипене е почти 190 градуса... поради този факт дори и да загрее повече отколкото трябва, казват че нямало никакъв проблем за двигателя... ся не знам применро на ТДС-а колко няма да има ама уж е революция в охлаждащите течности
 
Принципно няма по добър охладител от чистата вода но пък като не кипва това нещо не прави налягане и не би трябвал ода иам проблем дори и да загрява малко повече отколкото с вода... та имали някой дето да е карал с такова нещо и да сподели опит?
Тъй като в него няма вода няма и антикорозионни добавки (които са причината антифриза да се сменя на 2 години защото те губят ефекта си) но няма и корозия защото състава му не влияел нито на металните нито на гумените части... общо взето звучи като панацея
 и едва ли не с такава течност мога да си акрам само на малкия кръг с радиаторчето на парното и няма да иам проблем щото дори и да прегрее реално сме много далече от точката му на кипене 
 
ама дали е вярно....
			
		тва нещо казват че е вечно не му трябва никакво обслужване и точката му на кипене е почти 190 градуса... поради този факт дори и да загрее повече отколкото трябва, казват че нямало никакъв проблем за двигателя... ся не знам применро на ТДС-а колко няма да има ама уж е революция в охлаждащите течности
Принципно няма по добър охладител от чистата вода но пък като не кипва това нещо не прави налягане и не би трябвал ода иам проблем дори и да загрява малко повече отколкото с вода... та имали някой дето да е карал с такова нещо и да сподели опит?
Тъй като в него няма вода няма и антикорозионни добавки (които са причината антифриза да се сменя на 2 години защото те губят ефекта си) но няма и корозия защото състава му не влияел нито на металните нито на гумените части... общо взето звучи като панацея
ама дали е вярно....
- Elesar74
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2284
 - Регистриран на: 10.04.2008
 - Пол: Мъж
 - Кара: Долното
 - Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
 
Re: Син антифриз и блока на двигателя
Интересно, гумените съединения на различните коли, правени за син или червен антифриз, от различна по състав гума ли са? И антифриза корозионни свойства ли има, та има силата да поврежда чугуна на блока/респк. алуминия, също и гумата? То тогава все едно си наливам киселина или основа в двигателя. Аз карам с червен G12, и съм минал около 3000 км от както съм го сипал, нищо от никъде не е текнало. 1:1, какъв е извода?
			Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
		
			26 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
			



