Слаби места на охладителната система - M52b25

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.08.2014
Кара: 523i
Детайли за колата: e39 1996 г.

Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от sakata01 » 14 Авг 2015, 13:07

Здравейте колеги. Колата е 523и с въпросния мотор и ми губи вода,а не мога да видя нито едно място, от което има или е имало някакъв теч. Загубите се получават само при каране, при престои от 10 дена не загуби грам. Пътувайки към морето за малко да я изтърва и след това и долях 4 - 4.5 литра вода( с обезвъздушаване през 2-те пробки), на връщане за 200 километра беше загубила 1 - 1.2 литра. Обаче в града не губи почти нищо - 100-200 грама на месец. Прочетох теми на колеги с подобен проблем, но антифриза е бистър и изключвам варианта с глава и гарнитура. И така, търся нещо видимо, на завряно място. Със сигурност този мотор има слаби места, които не се виждат като гледаш мотора отгоре и за това пускам тази тема, за да може някой колега да сподели някое скрито място.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от Alexch » 14 Авг 2015, 17:14

Слабо място им е корпуса на термостатното тяло около или под пробката за обезвъздушаване често се появява микро-пукнатина, от която се губи по малко течност, но не си личи защото там температурата е висока и веднага се изпарява. Проблема се забелязва чак когато системата почне да губи налягане. Най-лошото е, че влиза въздух в системата, става възглавница и датчика за температурата не го отчита. После се чудиш как се губят 4 литра антифриз без да разбереш.

Друго слабо място е долната част на казанчето от страната на радиатора. И там отначало е малка пукнатината, после почва доволно да си тече.

Пробката за източване на радиатора също има едно проблемно кранче, от което може да капе.

Разбира се, трябва да си сигурен във всички съединения и маркучи.

Може би пропускам още 1-2 проблемни места, нека колегите да ме допълнят. Успех! :yes:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 6.02.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от todor_garchev » 15 Авг 2015, 6:16

Колега,
Колата на газ ли е? Ако да, виж тройника под челното стъкло. Също слабо място е долния маркуч на казанчето за течността, свали корите под двигателя и я остави да работи на място с пуснат климатик в жегите и ще го видиш, ако е от там, останалото е както по-горе колегата го е описал.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.08.2014
Кара: 523i
Детайли за колата: e39 1996 г.

Re: Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от sakata01 » 15 Авг 2015, 16:42

Сухи са и тройниците, и долния маркуч на радиатора, и фланеца на термостата, и водната помпа, единствено под колекторите нямам досъп да пипна. Има ли някое място там, от което да капе?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.08.2014
Кара: 523i
Детайли за колата: e39 1996 г.

Re: Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от sakata01 » 20 Сеп 2015, 11:49

Колеги, теча е намерен и отстранен. След много оглеждания на двигателя и щателна проверка на всички маркучи и скоби намерих проблемното място - входящата тръба на радиатора за парното. Изображение

Оказа се с разяден ръб(бог знае как е станало). Проблема оправих като набих нипел. Маркуча също беше надут и стар, та реших да сменя и него, сложих оригинален - Изображение. Реших че проблема е решен.

Уви, проблема се оказа на същата тръба, но на задния и край - язва точно след периферията за маркуча. (втората стрелка от първата снимка). Отрязах гумения маншон около тази тръба и монтирах маркуча след периферията. Изображение.

Мисля, че това е доста често срещан теч за е39-ките на тези години.Но като не се вижда, не може да бъде хубаво опипан (поради местоположението си) изолацията по купето попива изтеклото и остава нелокализиран. Та всички колеги, които доливат малко количество антифриз на месец могат да си проверят точно това място.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от ares2 » 19 Окт 2015, 18:06

при мен като сложиха газта и капе от единия троиник ..
много тъпо е заврян някъде си и няма как да го достигна.. но поне го видях, че съхне много бързо и не личи
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от Владо » 20 Окт 2015, 10:19

Трябва да се подменят вече разните маркучи по охлаждането, станаха си на години тез коли, и независимо дали се вижда, или не, дали губи, или не, всеки момент ще тръгне :banghead:

Прокапа тройника от уплътнението към главата, нямате си идея на какво мязаше и той, и маркуча :banghead: ... Външно нищо, ама вътре... Трябваше да снимам...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Слаби места на охладителната система - M52b25

Мнение от ares2 » 23 Окт 2015, 22:14

а този тройник дали е съвместим с алуминиевия слаган на М50?
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook