Шоферите от Лесидрен......
Модератор: Общи модератори
Re: Шоферите от Лесидрен......
Аз пък виждам как се движи отвътре на линията и после камиона прави рязко движение за да го избегне, явно не е имало място да мине покрай него. А това че първия камион е минал, може да се дължи на това че колоездача е бил извън линията тогава. Вижда се, че и извън линията има достатъчно място според другарчето му, който беше на много по-голяма дистанция.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Шоферите от Лесидрен......
И кой според теб е виновен, изпреварващия или изпреварвания? Спорез ЗДВП чия е отговорността да осигури дистанция при изпреварване?
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Шоферите от Лесидрен......
като зачекнахте колелата,в седмицата правя поне 200км. на колело като 90% е по улиците заедно с колите.Та едно от нещата които супер често ми правят впечатление и е супер дразнещо като колко пъти ми е идвало да откъртя някое огледало не е истина,та както си карам плътно в дясно и винаги някой тулуп който туко що ме е минал и спира на светофара на 20см. от тротоара...
като го застигна след 10сек. например е аз откъде да мина

- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Шоферите от Лесидрен......
bum_bum написа:(bubsa) написа:Ако е с колата шанса да кара с 20км в завой е малък.Мен специално ме дразнят групичките извънградско.Ако е сам колоездач не пречи толкова.
Шанс, човека има право да бъде на пътя и да кара с колкото му позволяват условията или велосипеда. Ако искаш да идем да се спуснем от Бистрица- аз с колелото ти с колата и да ти покажа на мен колко ми пречиш там. Прав ли ще бъда да кажа, че колите спускащи се по остри завои са бавни и ми пречат да си карам колелото?
Ето какво му е позволено на пътя:
(5) Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите на
мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за движение
разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, АКО той е годен за това и
ако това не пречи на другите участници в движението.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Раздел XVIII.
Особени правила за някои участници в движението
Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване,
всеки велосипед трябва да има изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и
червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена
светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на
колелата.
Чл. 80. (Изм. – ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е
длъжен:
1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места,
през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено:
1. да се движи успоредно до друго двуколесно пътно превозно средство;
2. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка, както и да
освобождава педалите, с които контролира превозното средство;
3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се
държи за него;
4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на
превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
5. да управлява превозно средство по площите, предназначени само за пешеходци;
тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12 години.
Чл. 82. Забранено е движението на велосипедисти в група за тренировка, ако пред и
зад групата няма придружители с автомобил или мотоциклет.
После мотористите били еди кви си.... И като почнат да се оплакват ,че нямало маршрути и алеи - МИ НЯМА, ше си носиш колелото до където има, същото е и като някой каже карам с 200 градско щото няма писта.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Шоферите от Лесидрен......
Т.е според теб точка 5 означава, че велосипедите нямат право да се движат по пътя?
Прочети го пак 5 пъти и се опитай да разбереш смисъла на текста.
Прочети го пак 5 пъти и се опитай да разбереш смисъла на текста.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Шоферите от Лесидрен......
kinetism написа:Иначе всички подкупни ДАЙ-яджии, отговорни за провеждането на изпитите за шофьорски книжки, инструктори, които подпомагат това и подкупни катаджии, трябва да се чувстват много виновни за тази статистика.
Моя инструктор помня как си ми обясни и неговата гледна точка. В началото не е подпомагал това и не се е занимавал. Но когато конкурентите му го правят... той един вид губи клиенти


Re: Шоферите от Лесидрен......
kiko написа:като зачекнахте колелата,в седмицата правя поне 200км. на колело като 90% е по улиците заедно с колите.Та едно от нещата които супер често ми правят впечатление и е супер дразнещо като колко пъти ми е идвало да откъртя някое огледало не е истина,та както си карам плътно в дясно и винаги някой тулуп който туко що ме е минал и спира на светофара на 20см. от тротоара...като го застигна след 10сек. например е аз откъде да мина
Смятам велосипедите за едно от най-смислените средства за придвижване измислени от човека. Ако живеех в друга държава може би щях да науча дъщерите си да карат велосипед, но докато има хора които смятат, че е нормално да ме изпреварват вдясно от мен с велосипед и после да обясняват, не само, че това е нормално ами и че аз трябва да гледам отзад вдясно и да им оставям достатъчно място за изпреварване отдясно, най-вероятно не само ще спирам на 20 см от тротоара ами и ще свиря, въртя гуми и прочие дейности които да ги откажат от изпреварването отдясно, минаването по пешеходни пътеки карайки ППС ( в случая велосипед ) напреки на пътя. Знам, че ще си навлека критики, псувни, споменаване на роднини и т.н., но намалявам шанса роднините на велосипедиста със сълзи на очи да обясняват как съм го прегазил докато той тълкувал ППЗДП по свой начин.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Шоферите от Лесидрен......
Нашия закон просто е надописан и недогледан, щото ония дебелогъзи пумяри последно са се качвали на колело в 8-ми клас и нямат и идея и понятие, нито пък интерес да го завършат за велосипедния транспорт.
Това за което говориш е т.нар. лейн сплитинг или филтъринг и в болшинството нормални страни е нещо съвсем нормално, позволено и законно. В много страни е позволено и за моторите.
Блокирайки движението на велосипеди в дясно от теб, свирейки, въртейки гуми и т.н. показваш един манталитет който предпочитам да не коментирам
Айде кажете ми при положение, че в града е разрешено да се движиш в най-удобната пътна лента на никой ли не му се е случвало да изпревари някой през дясната лента на околовръстното? Или щом сме с кола може, а щом е колело не може?
Това за което говориш е т.нар. лейн сплитинг или филтъринг и в болшинството нормални страни е нещо съвсем нормално, позволено и законно. В много страни е позволено и за моторите.
Блокирайки движението на велосипеди в дясно от теб, свирейки, въртейки гуми и т.н. показваш един манталитет който предпочитам да не коментирам

Айде кажете ми при положение, че в града е разрешено да се движиш в най-удобната пътна лента на никой ли не му се е случвало да изпревари някой през дясната лента на околовръстното? Или щом сме с кола може, а щом е колело не може?
Re: Шоферите от Лесидрен......
Свиренето е начин за предотвратяване на ПТП - явно не го знаеш. Хубаво е, че вече ми определи и манталитета. Сега остава и бъдещето да ми предскажеш
. Какво е законодателството в другите държави по отношение на велосипедистите - нямам никаква представа, но за сметка на това не ме и интересува защото не съм активен такъв по обществените пътища. Когато стане и в България такова каквото е в "болшинството нормални страни" просто като шофьор ще се съобразявам с него. Това, че някой не го кефи законодателството и не само не желае да се съобразява с него ами и смята тези които се съобразяват с него за тулупи, само доказва, че логиката на Лесидренските рейсъри е широко разпространена - " ППЗДП важи за другите! - мен не ме кефи."

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Шоферите от Лесидрен......
Оу мамоу... за "изпреварването" отдясно
Кой съм аз с 200вата максимална мощност, че да те изпреваря, бре колега!? Аз си карам леко и спокойно, къде лесно, къде трудно, достигнал някаква мижава скорост. Дишам ти смрадта и си карам уж за здраве
А ТИ след като си ме изпреварил, докато съм ти в полезрението и в огледалото за задно виждане си длъжен (длъжен не, ама айде трЕбва да ти е съвестно), да ми оставиш една мааалка лентичка да се движа зад теб. Може О-пръстен на китайските ми спирачки да е изпуснал. Може да гледам на някоя под полата
Що па да не се размажа задницата ти, к'во пък. Я си ме усетил, я не
Поне аз така карам кола като знам, че има велосипедист около мен. Нарочно на светофар криввам леко в ляво хората да си ходят напред, а не да ни дишат л@йната. Ама малко трябва да се покара в кочинката и тогава някои хора ше се позамислят
Ай със здраве, мислех да не пиша в тая тема, за велосипедите точно, ама някои хора грам не мислят





Ай със здраве, мислех да не пиша в тая тема, за велосипедите точно, ама някои хора грам не мислят

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Шоферите от Лесидрен......
Пак казвам съвестно ми е. И то много. Затова когато изпреварвам велосипедист гледам на него като на ППС - тоест трябва да подсигуря достатъчно странично разстояние, да подам мигач и тогава да го изпреваря. Отляво. И ми се ще когато велосипедиста ме изпреварва да не го прави отдясно. Независимо от идеята на много хора каращи велосипеди и смятащи, че щом шофьорите на автомобили по принцип ги пазят, то тогава всичко им е позволено. Независимо от това дали мислите, че всичко ви е позволено като велосипедисти, независимо от това какъв е правилника за движение в Индия, Бангладеш и Индонезия, когато не дай Боже стане ПТП си важи БГ ППЗДП. И да, някои хора грам не мислят, защото смятат, че действащите закони трябва да се спазват. Звучи все едно сме в български форум. Докато смятате, че ППЗДП е пожелателен и хората, които смятат, че трябва да се спазва "грам не мислят", пак казвам - по нищо не се различавате от Лесидренските рейсъри защото и те хората мислели, че ППЗДП не е необходимо да се спазва, защото не им харесвал.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Шоферите от Лесидрен......
Начи единствено се дразня ако вземат в голям трафик да карат по средата на лентата, щото спират цялото движение, ма кво да ги прайш и те душа носят. Иначе не ми пречат. Може и малко да се понаучат повечето да дават сигнал с ръка на къде ще ходят да не гадая зад тях, ама и тва не е болка за умиране. По принцип много важен навик е като правите десен завой да хвърляте по един поглед назад в дясно (не в огледалата) ако има велосипедист да не го съберете в тротоара... особено пък ако има велоалея.
Също се дразня и на коли по планински пътища като се мъкнат с 20 и не ти правят път да минеш. Стават едни безумни колони... Аз като видя, че някой е по-бърз или си карам бавно да разглеждам, винаги се дърпам в дясно и пускам... тираджиите са по-точни в тва отношение, като може да минеш и ти дават знак.
Тва с изпреварването от дясно е разрешено в града. Не знам що толкова изкача тая тема през няколко месеца? Само на шибаната магистрала и на скоростен път не може, просто щото е забранено да се движиш в лявата лента освен ако не изпреварваш.
Също се дразня и на коли по планински пътища като се мъкнат с 20 и не ти правят път да минеш. Стават едни безумни колони... Аз като видя, че някой е по-бърз или си карам бавно да разглеждам, винаги се дърпам в дясно и пускам... тираджиите са по-точни в тва отношение, като може да минеш и ти дават знак.
Тва с изпреварването от дясно е разрешено в града. Не знам що толкова изкача тая тема през няколко месеца? Само на шибаната магистрала и на скоростен път не може, просто щото е забранено да се движиш в лявата лента освен ако не изпреварваш.
чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.);
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 кm/h;
Последна промяна steeN на 18 Авг 2015, 1:19, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Шоферите от Лесидрен......
steeN написа:Има разлика между грешки и умишлени идиотщини все пак. Не ми е нужно да съм бил от другата страна. Камиона просто по-бавно спира и ускорява. Не е някакво космическо умение да караш камион... усещам някакъв намек за някакво превъзходство, което си е препратка към първобитното общество. Аз съм с по-голяма машина начи съм нещо повечеЕй точно това вреди супер много.
Изобщо не си ме разбрал какво искам да кажа.Ще ти го обясня по-просто.Аз като съм от страната на по-уязвимия гледам да се пазя.А когато съм от другата страна гледам да пазя,защото последиците няма да харесат на никой.Това е проблема и ако всеки го осъзнае и спазва ще е много по-лесно.Предвижвал съм се едно лято с колело и не съм си позволявал никога да набода слушалките и да се ръгам между колите,както правят 90% от безсмъртните колоездачи.Даже си избирах маршрути през квартални улички и паркове за да избегна трафика.
ПС И аз съм от тези,който не оставят място на светофарите.Причината е,че предпочитам колоездача да остане някъде назад,за да не му треперя и след това и да се чудя как да го изпреварвам в движението.Не че се получава повечето пъти.
Re: Шоферите от Лесидрен......
(bubsa) написа:ПС И аз съм от тези,който не оставят място на светофарите.Причината е,че предпочитам колоездача да остане някъде назад,за да не му треперя и след това и да се чудя как да го изпреварвам в движението.Не че се получава повечето пъти.
Колега, що не го пернеш с вратата докато минаваш покрай него, та да отървеш всички шофери от него направо. Не само ти, а и никой друг няма да го мисли тоя нахален колоездач, дето е решил, че може да кара свободно на 20 см от тротоара. Чак не мога да повярвам, че изобщо съществува някаква логика (до сега не успях да разбера точно каква е вашата) да не се пуска колоездача да мине първи на светофара при условие, че колите са спрели и реално той не им пречи по никакъв начин, освен това няма и забрана в правилника това да се прави. Как па не ви щраква една лампичка у главата, че тоя колоездач е една кола по-малко в тоя безумен трафик, дето всички "гъзари" правят постоянно и не само трябва да го пуснете да мине, а и да го поздравите, че е решил да лиши града и пътя от това безсмислено поголовно разтакаване с всякакви 20годишни каруци, дето правят въздуха в София един от най-мръсните в Европа...
Последна промяна pampo на 18 Авг 2015, 9:36, променена общо 1 път
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Шоферите от Лесидрен......
pampo написа:(bubsa) написа:steeN написа:ПС И аз съм от тези,който не оставят място на светофарите.Причината е,че предпочитам колоездача да остане някъде назад,за да не му треперя и след това и да се чудя как да го изпреварвам в движението.Не че се получава повечето пъти.
Колега, що не го пернеш с вратата докато минаваш покрай него, та да отървеш всички шофери от него направо. Не само ти, а и никой друг няма да го мисли тоя нахален колоездач, дето е решил, че може да кара свободно на 20 см от тротоара. Чак не мога да повярвам, че изобщо съществува някаква логика (до сега не успях да разбера точно каква е вашата) да не се пуска колоездача да мине първи на светофара при условие, че колите са спрели и реално той не им пречи по никакъв начин, освен това няма и забрана в правилника това да се прави. Как па не ви щраква една лампичка у главата, че тоя колоездач е една кола по-малко в тоя безумен трафик, дето всички "гъзари" правят постоянно и не само трябва да го пуснете да мине, а и да го поздравите, че е решил да лиши града и пътя от това безсмислено поголовно разтакаване с всякакви 20годишни каруци, дето правят въздуха в София един от най-мръсните в Европа...
Мога да го поздравя и даже да последвам примера ако имаме инфраструктура за колоездене.До тогава за мен ще бъде просто самоубиец и колкото по далеч е от мен,толкова по-добре.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани