Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 18.08.2015
Пол: Мъж

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от striking » 02 Сеп 2015, 17:51

Ориентировъчно:
- Масло 5w30 - от 15 лева литър - събира около 6 литра. Въздушен, маслен, горивен, филтър купе - 50/30/50/40 лева (може и по-евтини, зависи от марка, магазин, отстъпки и т.н.). Филтър картерни газове - стотина лева, но се сменя по-рядко или ако е от по-новите се твърди, че не се сменя - има богата дискусия във форума.
Не мисли толкова дюзите на М47, за Н47 е по-различно - повече информация на стр. 98 или в търсачката. По-скоро гледай за премахнат ДПФ, шумове и течове от турбината, уплътнения и агрегати. Виж как ускорява - дали е плавно или изведнъж излита след 2200-2500 оборота.
- Разход градско от 8 до 12 - зависи от маршрута и температурата навън. Ако ти гори много, почти сигурно ще имаш термостати за смяна. Около 200 лева май бяха двата, но не помня вече. Извънградско може и на 5/100 да я докараш.
- Читавите бройки сигурно се броят на пръсти и цената не е в долния ценови диапазон, като вероятно има изключения, но със сигурност не е правило.

- Препоръчително е да има ясна история, като тук не визирам написана на коляно сервизна книжка, а преглед на сервизна история в БМВ, а още по-добре да си платиш в интернет за съпоставка*, последни километри, документи за обслужване и преглед в сервиз преди да я платиш. Пак ще се повторя - кола се купува на късмет.

*Доживяхме в официален представител да имат автомобил с ясна индикация за върнат километраж и да си премълчат, но няма да пояснявам къде, поради ред причини.

Като цяло е много добър автомобил, ако имаш читав екземпляр, иначе може да те побърка от ремонти на всевъзможни неща.


- малко евтино ми се вижда това масло :)) Хубаво ли е? Добре, значи 300лв за консумативи на година горе долу.
- Не разбирам какво е M47 и какво е H47, прочетох 98 страница, разбрах че са 2 видя двигател ама на 2006/7 320д кой е?
- Как така от 8 до 12 градско дизел? Това е супер много o.O ?
- Колко пари горе-долу струва читава бройка?

- vanka7a мерси за отговова, сега разбрах дилемата с гумата

НОВИ ВЪПРОСИ:

1. Ако автомобила се прегледа в добър сервиз за БМВ, възможно ли е да се получи изненада със скъпите части на дизела, като дюзи, верига и т.н.? Имам предвид, там да кажат че са
добре, и после след 10к км да загине?
2. Чупят ли се някакви части често по колата... дори и не толкова скъпи? Как е с окачването за БГ пътищата?
3. Честно казано, знам че тук е БМВ форум, но тази Honda Аccord facelift 2006/7 с бензинов двигател, я хвалят толкова много че е супер здрава, че просто не е истина. Някой
от вас имал ли е такава кола, и може ли някой да я съпостави с БМВ-то? Знам че, визуално БМВ-то печели... но от към поддръжка и здравина на автомобила според това, което знам Хондата печели или греша, и ако да защо?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Leon » 02 Сеп 2015, 22:47

Колега, като ти чета въпросите, не си причинявай покупка на БМВ... Много скоро ще се включиш в групата хейтъри, които плюят по марката, защото очакванията им са се разминали с реалността.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 03 Сеп 2015, 0:27

striking написа:
Ориентировъчно:
- Масло 5w30 - от 15 лева литър - събира около 6 литра. Въздушен, маслен, горивен, филтър купе - 50/30/50/40 лева (може и по-евтини, зависи от марка, магазин, отстъпки и т.н.). Филтър картерни газове - стотина лева, но се сменя по-рядко или ако е от по-новите се твърди, че не се сменя - има богата дискусия във форума.
Не мисли толкова дюзите на М47, за Н47 е по-различно - повече информация на стр. 98 или в търсачката. По-скоро гледай за премахнат ДПФ, шумове и течове от турбината, уплътнения и агрегати. Виж как ускорява - дали е плавно или изведнъж излита след 2200-2500 оборота.
- Разход градско от 8 до 12 - зависи от маршрута и температурата навън. Ако ти гори много, почти сигурно ще имаш термостати за смяна. Около 200 лева май бяха двата, но не помня вече. Извънградско може и на 5/100 да я докараш.
- Читавите бройки сигурно се броят на пръсти и цената не е в долния ценови диапазон, като вероятно има изключения, но със сигурност не е правило.

- Препоръчително е да има ясна история, като тук не визирам написана на коляно сервизна книжка, а преглед на сервизна история в БМВ, а още по-добре да си платиш в интернет за съпоставка*, последни километри, документи за обслужване и преглед в сервиз преди да я платиш. Пак ще се повторя - кола се купува на късмет.

*Доживяхме в официален представител да имат автомобил с ясна индикация за върнат километраж и да си премълчат, но няма да пояснявам къде, поради ред причини.

Като цяло е много добър автомобил, ако имаш читав екземпляр, иначе може да те побърка от ремонти на всевъзможни неща.


- малко евтино ми се вижда това масло :)) Хубаво ли е? Добре, значи 300лв за консумативи на година горе долу.
- Не разбирам какво е M47 и какво е H47, прочетох 98 страница, разбрах че са 2 видя двигател ама на 2006/7 320д кой е?
- Как така от 8 до 12 градско дизел? Това е супер много o.O ?
- Колко пари горе-долу струва читава бройка?

- vanka7a мерси за отговова, сега разбрах дилемата с гумата

НОВИ ВЪПРОСИ:

1. Ако автомобила се прегледа в добър сервиз за БМВ, възможно ли е да се получи изненада със скъпите части на дизела, като дюзи, верига и т.н.? Имам предвид, там да кажат че са
добре, и после след 10к км да загине?
2. Чупят ли се някакви части често по колата... дори и не толкова скъпи? Как е с окачването за БГ пътищата?
3. Честно казано, знам че тук е БМВ форум, но тази Honda Аccord facelift 2006/7 с бензинов двигател, я хвалят толкова много че е супер здрава, че просто не е истина. Някой
от вас имал ли е такава кола, и може ли някой да я съпостави с БМВ-то? Знам че, визуално БМВ-то печели... но от към поддръжка и здравина на автомобила според това, което знам Хондата печели или греша, и ако да защо?


Подкрепям колегата Leon и да добавя по точка 3.
Недей да слушаш тия хвалещите, защото ОСОБЕНО в БГ много хора казват" тая кола е перфектна нищо не съм пипнал супер здрава е" ама като се качи някой по взискателен и се хваща за главата

Иначе от трите премиум немски марк БМВ е най-евтината откъм поддръжка, окачването е много здраво в смисъл да трябва да правиш шарнири, или носачи значи коалта сигурно е много на 300к км, Е90 е по-малкото зло и определено няма особени детски болежки - дизелите имат демферната шайба за консуматив и издържа 150-200к, дюзите са доста здрави и евтини дори нови(400 лв бройката, пред 1200 лв бройката за VW Пасат 6) М47( - 2литровия дизел кара 500к + без смяна на верига докато М57, N47 не (първи е хубаво след 250к да се смени, а N47 е коментиран достатъчно). турбината си е консуматив за всеки автомобил на пазара, който е турбо, но с правиланта поддръжка една турбина и 300к може да изкара преди рециклиране.

Мисли така ако средно 200-400 лв. за ремонт са ти скъпи не си за никоя от премиум марките в този клас като брой и VW и Опел в този кюп. Японките също си имат болежките(бърз преглед на чуждестранните форуми ще ти ги покажат) и там частите често са скъпи(пример при нас Toyota Landcruiser скъса колянов вал на 60к още в гаранция, след това имаше проблеми с електрониката, и две дюзи и замина за продан веднага след като изтече гаранцията).
15 лв на литър си купуваш буклук масло с недоказан произход ама айде, ориентирай се около 20л на литър и за по-дълъг живот на турбината.

п.с. ако разход 8.5/100 ти се вижда много за 2 литров дизел, не знам от коя планета падаш ама това е една от икономичните коли в класа си. 12 ще е само ако не е в час колата, над 10.5 е висок разход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vanka7a » 03 Сеп 2015, 14:28

Аз бих посъветвал колегата, да си закупи Е36 или Е39 и да си свирка. Ремонтите са им жълти стотинки в сравнение с Е9x и имат много дребни болежки. Новите БМВ-та, не си ли ги следиш, ще те оставят на пътя, а ремонтите им не са евтини, макар че повечето части не са и толкова скъпи, но има части, както е при мен водната помпа, които започват от 500лв. :mhihi: А колегата виждам, че не е от тези ентусиасти, които биха давали торба с пари за автомобила си :!:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 18.08.2015
Пол: Мъж

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от striking » 03 Сеп 2015, 19:18

Колега, като ти чета въпросите, не си причинявай покупка на БМВ... Много скоро ще се включиш в групата хейтъри, които плюят по марката, защото очакванията им са се разминали с реалността.


Leon много добре си го написал, моята основна и главна цел е да разбера РЕАЛНОСТТА :) Само че е доста трудно, когато това ти е първи собствен автомобил и това което знаеш за колите като цяло се свежда до 1 година research в нета и разговори с различни хора. Отделно много хора не говорят самата истина, когато ти обесняват нещо.

Подкрепям колегата Leon и да добавя по точка 3.
Недей да слушаш тия хвалещите, защото ОСОБЕНО в БГ много хора казват" тая кола е перфектна нищо не съм пипнал супер здрава е" ама като се качи някой по взискателен и се хваща за главата

Иначе от трите премиум немски марк БМВ е най-евтината откъм поддръжка, окачването е много здраво в смисъл да трябва да правиш шарнири, или носачи значи коалта сигурно е много на 300к км, Е90 е по-малкото зло и определено няма особени детски болежки - дизелите имат демферната шайба за консуматив и издържа 150-200к, дюзите са доста здрави и евтини дори нови(400 лв бройката, пред 1200 лв бройката за VW Пасат 6) М47( - 2литровия дизел кара 500к + без смяна на верига докато М57, N47 не (първи е хубаво след 250к да се смени, а N47 е коментиран достатъчно). турбината си е консуматив за всеки автомобил на пазара, който е турбо, но с правиланта поддръжка една турбина и 300к може да изкара преди рециклиране.

Мисли така ако средно 200-400 лв. за ремонт са ти скъпи не си за никоя от премиум марките в този клас като брой и VW и Опел в този кюп. Японките също си имат болежките(бърз преглед на чуждестранните форуми ще ти ги покажат) и там частите често са скъпи(пример при нас Toyota Landcruiser скъса колянов вал на 60к още в гаранция, след това имаше проблеми с електрониката, и две дюзи и замина за продан веднага след като изтече гаранцията).
15 лв на литър си купуваш буклук масло с недоказан произход ама айде, ориентирай се около 20л на литър и за по-дълъг живот на турбината.

п.с. ако разход 8.5/100 ти се вижда много за 2 литров дизел, не знам от коя планета падаш ама това е една от икономичните коли в класа си. 12 ще е само ако не е в час колата, над 10.5 е висок разход.


Т.е. 320д е с М47, но коя година производство 2006/7? 200-400лв за ремонт не са ми скъпи, но ако трябва да ги давам на 2-3 месеца, като си дръпна чертата за годината ще ми дойде малко скъпо 2к само за ремонт да отделя, че като включа и поддръжката на колата + каско и т.н. 4-5к на година ми е твърде много да давам за кола. Мога да ги отделя, но не искам.
BMW е90 май е точно такава кола нали? То ако тя е такава, това автоматично включва и е60?

Друго което искам да добавя е, че аз не говоря за всички японски под общ знаменател, а за този акорд конкретно бензин+фейслифт. Само за справка дизел на акорда харчи 5.5 l/100 km (mixed), 7.2 l/100 km (city), 4.5 l/100 km (country). А бензинката 7.7 l/100 km (mixed). Разход над 8 дизел градско при нормално шофиране ми е малко много.
Да харесва ми Е90, но както по-горе бях отговорил на Leon, аз се опитвам да разбера реалността за тези автомобили, защото аз имам изисквания не само за това как изглежда, а цена за поддръжка, здравина, разход на гориво, първоначална цена за покупка.

Аз бих посъветвал колегата, да си закупи Е36 или Е39 и да си свирка. Ремонтите са им жълти стотинки в сравнение с Е9x и имат много дребни болежки. Новите БМВ-та, не си ли ги следиш, ще те оставят на пътя, а ремонтите им не са евтини, макар че повечето части не са и толкова скъпи, но има части, както е при мен водната помпа, които започват от 500лв. :mhihi: А колегата виждам, че не е от тези ентусиасти, които биха давали торба с пари за автомобила си :!:


Не ми се търси такава кола, защото е на 13 години, струва 9к грубо и на улицата е пълно с такива. Аз искам автомобил на не повече от 10 години, за да мога да си го карам 3-4 преди да тръгна да мисля за смяна. А тези E36 и E39, след 3-4 години ще са на по 17-18 ... ще са се обезценили доста сериозно най-малкото.

----------------

- И в крайна сметка, аз така и не разбрах аджаба поддръжка на е90 320д, нека кажем при нормално читава бройка, колко горе-долу коства на година. Приятели, които имат наблюдения ме плашат, че трябва да имаш 5к за ремонт заделени на година, защото не се знае какво ще здаде багажа... а частите не са евтини... Да може и нищо, ама ако стане, трябва да имаш заделени доста пари. Какво е вашето мнение :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 03 Сеп 2015, 20:02

striking написа:Друго което искам да добавя е, че аз не говоря за всички японски под общ знаменател, а за този акорд конкретно бензин+фейслифт. Само за справка дизел на акорда харчи 5.5 l/100 km (mixed), 7.2 l/100 km (city), 4.5 l/100 km (country). А бензинката 7.7 l/100 km (mixed). Разход над 8 дизел градско при нормално шофиране ми е малко много.
Да харесва ми Е90, но както по-горе бях отговорил на Leon, аз се опитвам да разбера реалността за тези автомобили, защото аз имам изисквания не само за това как изглежда, а цена за поддръжка, здравина, разход на гориво, първоначална цена за покупка.


Колега, предполагам гледаш каталожни данни, на е90 320д (163 коня) по каталог са горе-долу същите! Но това е малко несериозно...

Разход на гориво - градско 6.5 л./100 км.
Разход на гориво - извънградско 4.5 л./100 км.
Разход на гориво - комбиниран 5.3 л./100 км.


striking написа:Само че е доста трудно, когато това ти е първи собствен автомобил и това което знаеш за колите като цяло се свежда до 1 година research в нета и разговори с различни хора.


Напълно те разбирам :yes: Бях в твоята ситуация преди няколко месеца. Моят съвет към теб е да се повозиш ( карайки :mhihi: ) на няколко автомобила различен клас, размери и т.н и да видиш кой ти пасва най-добре. Най-добре помоли някой приятел или роднина за едно кръгче ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 03 Сеп 2015, 20:32

ЗНачи 2к на година за ремонти ако си си купил хубава кола е абсурд - при мен за тази година в РЕМОНТ (не смяна на консумативи) имам грубо 200 лв., но ако очакваш за 13 хил лв да си купиш читав екземпляр то се лъжеш и ще трябва да дадеш едни 2-5к лв, за да я направиш качествен автомобил и след това ще те слуша.

Недей да гледаш каталожните данни на НИКОЯ марка :D давам пример Honda CRV 2009та година 2 литра дизел и дават 6.5 смесен разход, но в реалността смесения на 60/40 извънградско/градско е към 8.5.

Ако желаеш по-нисък разход трябва да си купиш кола от най-новите поколения, което разбирам не е възможно. А ако вярваш, че бензинка кола с на ханда малоумната VTEC ще ти даде 8 смесен то много горчиво ще се разочароваш от реалността. Като погледнеш каталожните данни винаги си слагай един литър отгоре.

Е60 напълно забрави там ремонтите са по-солени, поддръжката е по 2 спрямо Е90, а разхода е с 1-2 литра нагоре за всеки двигател.

Един съвет ако караш по-малко от 20++++ хил. км на година то недей да взимаш дизел на, която и да е марка. Дизеловия двигател обича движението и далеч не му е толквоа приятно в градска среда по 5-10к на година, ако обаче караш 35к нагоре то дизела ще ти се отблагодари много.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Alexi » 03 Сеп 2015, 21:10

тая голяма и тежка кошара Акорда забрави да гори толкова малко .. още не е измислен 2.2 дизел със среден разход 5.5 .. на толкова може да падне но извънградско без климатик и с каране 90-100

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 3.09.2015
Пол: Мъж

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от gaterpillar » 03 Сеп 2015, 21:35

Здравйте!
Търся си Е90 318 или 320 за предпочитане бензиново, но и на дизел няма да се разсърдя... Та от доста време гледам в интернет, ходих и на огледи няколко, но не разбирам особено да си призная. Като цяло се спрях на модела, защото ми допада като визия и доколкото знам е здрава кола. Ценово до около 13000 се ограничавам и бих искал да попитам някой за инфо и мнение за някоя от следните:

1. http://www.cars.bg/c1226664
2. http://www.cars.bg/c1286824
3. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=ahnqbk
4. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=ahnqbk
5. http://www.cars.bg/c1308945
6. http://www.cars.bg/c1007625
7. http://www.cars.bg/c1300904
8. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=ahfpyy

Благодаря

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 25.07.2015
Пол: Жена

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от cyrex » 03 Сеп 2015, 21:41

Някой да е гледал таз колица дали я бива http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11441111243682764&slink=ahmuqf ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Leon » 03 Сеп 2015, 23:29

Интересна кола, цената е примамлива, не й се чуди дълго...

gaterpillar написа:Здравйте!
Търся си Е90 318 или 320 за предпочитане бензиново, но и на дизел няма да се разсърдя... Та от доста време гледам в интернет, ходих и на огледи няколко, но не разбирам особено да си призная. Като цяло се спрях на модела, защото ми допада като визия и доколкото знам е здрава кола. Ценово до около 13000 се ограничавам и бих искал да попитам някой за инфо и мнение за някоя от следните:

1. http://www.cars.bg/c1226664
2. http://www.cars.bg/c1286824
3. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=ahnqbk
4. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=ahnqbk
5. http://www.cars.bg/c1308945
6. http://www.cars.bg/c1007625
7. http://www.cars.bg/c1300904
8. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=ahfpyy

Благодаря


В този бюджет най-добре търси бензинов мотор с ръчни скорости. Механично Е90 наистина е здрава кола. Тези, които си пуснал на мен ми изглеждат горе-долу еднакво, така че реши коя ти допада и я закарай на сервиз. Ако продавачът откаже - не е била твоята.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Phil » 04 Сеп 2015, 10:12

Колеги,

Някой случайно да е гледал тази? Или да е от Шумен и да има желание да й хвърли едно око. Подозрително евтина ми се струва.

http://www.cars.bg/c1313986

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vicho » 04 Сеп 2015, 10:24

Phil написа:Колеги,

Подозрително евтина ми се струва.



и на мен, на 10 години трябва да е поне 20к :yes:

иначе на снимки е приятна, ако е читава сигурно ще отлети бързо за около 13 ;)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Phil » 04 Сеп 2015, 10:45

vicho написа:
Phil написа:Колеги,

Подозрително евтина ми се струва.



и на мен, на 10 години трябва да е поне 20к :yes:

иначе на снимки е приятна, ако е читава сигурно ще отлети бързо за около 13 ;)


Дам, колата е на 10 години, но разгледай другите 10 годишни с подобни екстри и ще разбереш какво има предвид ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vicho » 04 Сеп 2015, 10:54

Phil написа:Дам, колата е на 10 години, но разгледай другите 10 годишни с подобни екстри и ще разбереш какво има предвид ;)


Не искам да гледам нищо, нито да разбирам... някой гледат/други купуват и се радват (или плачат)

Колега преди няколко дни си взе фейс 325д (3.0 197hp) за 17к, 20ските преди фейса по 14к били евтини... ае стига.

това, че искат безумни пари, не значи, че "струват" толкова

2006-ста

146,210 км


:mhihi: :kuku:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=ahrulg

2012

165,800 км


if you know, what I mean :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook