Иван - приятно ми е BMW E38 740

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 23 Сеп 2015, 12:55

deank написа:Ако искаш просто "да пуснеш една диагностика" - аз мога да ти помогна - няма да ти струва нищо. Ще прегледаме какви грешки има (и ще ги тълкуваме доколкото можем) и може да видим RLS модула.

Коя година е произведена колата?


Много благодаря! Колата е произведена 1999, май така излизаше, там някъде е + – няколко месеца от Януари 1999, значи може да е 1998 година в края.

Въпрос към модераторите на форума: Колко мнения трябва да имам за да не трябва вече да се разрешават постовете ми? Това мнение може и да не го пускате видимо, благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от deank » 23 Сеп 2015, 14:04

В темата с ПРАВИЛАТА пише:

Всички теми и постинги на новорегистрирани потребители ще бъдат преглеждани и одобрявани от модератор, преди да се появат във форума.
След достигане на 20 одобрени постинга, потребителят вече ще може да пуска теми и мнения свободно.

Причината да въведем подобна мярка е желанието ни да избегнем регистрации на акаунти с цел нарушаване на правилата на форума.


Пиши ми едно лично съобщение да се разберем за диагностиката.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 23 Сеп 2015, 22:17

Огромни благодарности на колегата deank!!!
Видяхме се, провери колицата, направи някои много яки промени, пусна дневните светлини, както и да светят леко мигачите когато е на фарове ( много е готино вечерно време ).
Явно сензора за дъжд няма да го бъде. Имам си вече и работеща навигация и меню, което не се превключва всеки път на немски. :bchug: И като цяло май на диагностика нещата са доста добре, което на този етап ме радва много! Още веднъж огромни благодарности към колегата!

:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от deank » 24 Сеп 2015, 8:46

И заключването при потегляне също го направихме, за да е по-безопасно за децата. Иначе AIC модула ще трябва така или иначе пак да се инициализира, след като смениш челното стъкло тези дни и тогава всичко ще е перфектно.

Поздрави за страхотната кола!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от turbo » 24 Сеп 2015, 23:01

Пръскалките на фаровете са на отделен бушон, който е 30А (зелен). Маха се и не работят, и не дразнят. Може да си видиш бушона, но по всяка верятност помпичката е заминала. Тя си е бая помпа в сравнение с другата :mhihi:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 25 Сеп 2015, 9:58

Онзи ден след като доста цъкахме и тествахме различните неща по колата, явно сме изтощили акумулатора, тъй като на финала преди да си тръгна след като дадохме ключа на 2-ра позиция се появи надпис "engine failsafe prog". Зачетох се доста за да разбера какво може да причинява това. В повечето случай се получава в движение, след което примерно колата "влиза" в авариен режим или спира да подава газ (не мисля, че е правилно да се каже така, но..). В моя случай обаче, това се появява преди да се запали автомобила и след това всичко е ок. Прочетох някъде, че това може да се дъжли на намалено напрежение на акумулатора, което ми се стори доста логично като се вземе в предвид това, че ние буквално с часове държахме колата на контакт, програмирахме светлини, пускахме и спирахме различни консуматори на напрежение и т.н.
Днес сутринта направих тест за напрежението по описание на този клип: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z4Kk3Q5co5c[/youtube] - като установих, че напрежението е едва 11.8 V, което според стандартите на BWM е доста ниско напрежение. Всичко под 12.5 V ( мисля, че толкова прочетох някъде ) се води като ниско напрежение в акумулатора и може да причини надписа "engine failsafe prog" преди запалване.
До тук с това, връщам се на сензора за дъжд. Вчера валеше и все пак реших да го тествам в реални условия. Включих на първа позиция и сега вече не съм сигурен дали заради скоростта или интензитета на валежа чистачките променяха така работата си, че да е чисто стъклото, т.е. да не се натрупват толкова капки, че да затруднява видимостта ми, което ме довежда до мисълта, че може и да работи до някаква степен датчика :dunno:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от Mollov » 25 Сеп 2015, 11:51

Имай предвид, че тия сензори за дъжд понякога могат да бъдат доста НЕадекватни... така че в твоят случай най-вероятно си работи ОК. На 1-цата имах такова нещо и понякога ме изнервяше колко малоумно "преценява" кога да пусне чистачките...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от deank » 25 Сеп 2015, 13:05

Онзи ден забравих да взема спрея, за да пръскаме по стъклото и да видим дали ще реагира датчика. Иначе след 'reset' той се само калибрира и показанието му беше в зелената зона.

За engine-failsafe - възможно е да е от напрежението, защото колата стоя доста време на контакт (и с дълги светлини на някакъв % за дневните). Сега продължава ли да се появява?

Прегледай тази тема: http://bimmerboard.com/forums/posts/857021
И провери кабелите отзад вдясно в багажника. Със сигурност не сме го причинили докато правихме настройки.

Направи ми впечатление, че голяма част от грешките, които бяха записани показваха "Mileage -1 km", което е доста странно, а също и 90% от грешките бяха свързани с напрежение/voltage. Може наистина нещо да не е наред с акумулатора или зареждането му.

Ето как изглеждаха нещата ПРЕДИ да почнем да правим каквото и да било:

Изображение

А след като приключихме:

Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 25 Сеп 2015, 13:22

Показва го да,
или акумулатора е дал фира, тъй като едва ли са ми го продали с нещо, кой знае колко читово или не съм карал достатъчно, че да го заредя добре.
Предстои ми малко по-дълго пътуване ще го видим след това.
Нали не можеше да се сверява часа и датата, е сега може, но автоматичното сверяване явно не работи, а датата и часа стоят актуални само докато колата работи (е на контакт), след което не губи настройките, а пази последната стойност, на която са били преди да я загася. Шантава работа! :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от deank » 25 Сеп 2015, 15:40

Моето предложение е да отидеш и да си купиш един хубав акумулатор и да решиш всички проблеми. От кофти акумулатор ще имаш още по-големи проблеми в бъдеще, да не говорим че след месец два като стане студено може да откаже от раз и да те изненада неприятно.

Препоръчвам ти Banner PowerBull или нещо подобно - аз взех такъв за моята Е38-ца (преди да го сменя изкара 5 години пак с такъв). Като върнеш стария ще ти излезе към 200лв.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 25 Сеп 2015, 15:43

Ще те послушам и ще го направя. Няма да се услушвам и да страдам. Пък като сложа новия, ако има още ядове тогава ще го мъдрим. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 25 Сеп 2015, 23:58

След като минах 200 км и се позареди акумулатора надписа го няма вече, но това няма да ми промени решението да взема нов. Аз си спомням навремето и с мерцедеса брах ядове от стар акумулатор и не мисля да си повтарям грешките. :smoke:

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 27 Сеп 2015, 22:57

Потвърдено, датчика за дъжд работи. Личното ми впечатление, че работи доста адекватно, доволен съм от него.
Искам да задам следния въпрос към всички колеги, които ще отделят внимание към темата. Искам да си сменя свещите. Не знам кога са сменяни последно, да наистина нямам ядове, но не смятам, че ще навредя по някакъв начин с това, все пак е консуматив. Какви свещи според вас са подходящи за този двигател, искам да сложа някакви, които са си предписани от производителя и да са надеждни и качествени. Моля, помогнете ми да направя правилния избор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amgpower » 28 Сеп 2015, 15:20

Сложи си НЖК.Скъпи са но са най-добрите.С Бош също работи,но аз специално на колкото коли съм сложил Бош се нещо не е както трябва.След това слагам НЖК и всичко заспива.Все пак тези свещи се сменяват на 120к+ километри.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 17.09.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740

Re: Иван - приятно ми е BMW E38 740

Мнение от amampam » 28 Сеп 2015, 16:15

amgpower написа:Сложи си НЖК.Скъпи са но са най-добрите.С Бош също работи,но аз специално на колкото коли съм сложил Бош се нещо не е както трябва.След това слагам НЖК и всичко заспива.Все пак тези свещи се сменяват на 120к+ километри.


Благодаря ти за отговора, явно ще са такива свещите, тъй като и аз прочетох добри отзиви за тях. Но какъв е номера им или просто отивам и казвам NGK за M62/TU? :dunno: Отделно, трябва дали да се затягат свещите със специален динамометричен ключ или .. Нещо по специфично при смяната има ли, мога ли да я направя сам или да потърся специализирана помощ?

ПредишнаСледваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook