Има ли колеги бояджии ?
Модератор: Общи модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Има ли колеги бояджии ?
Попринцип се занимавам с електроника(не автомобилна),но през свободното си време се занимавам с боядисване или по мойта кола или на приятел и от време на време и на черно
.Имам си компресор вкъщи и два пистолета.Нещо като хоби ми е и много ме влече.Както и да е.
Пускам темата с цел,ако има колеги автобояджий да обменяме опит и майсторлъци,както знаеме всички боядисването на металик си е майсторлък и е пипкава работа.Подготовката трябва да е идеална и както се казва човек от човек се учи.Как протичат при мен нещата:
1. Гледам гаража да ми е идеално чист.Чистя,мета,пръскам с вода по стените и лепя найлони навсякъде.Дори слагам и на пода найлон,случайно ако е останала прах да не се вдига и съответно да не се лепи по боята.
2.Гледам да демонтирам елемента който боядисвам,за да мога да го облея хубаво дори и в ъглите,та да не тръгне да се люпи лака след време.При необходимост демонтирам лайстни,уплътнения и т.н. Направил съм си и стойки ( за брони например).
3.Оглеждам елемента на светло и под ъгъл,ако има вдлъпнатини и неравенства да се фокусирам върху дадената част.
4.Започвам с водна шкурка,минавам набързо,гледам да матира навсякъде.
5.След това китосвам(ако се налага,ако не пропускам тази операция).За кита използвам втвърдител.
6.След това започва грубата работа със шкурките.За щастие си имам машинка която много ми помага,но на места трябва да се прави на ръка.Започвам от Р-150,след това 250,350 и накрая заглаждам със по ситна(600).Не трябва да се натиска много за да не се надере детайла,търка се бавно и леко за да се получи добре.По преценка пропускам някой път,минавам само със водна,но детайла трябва да е идеално прав и да няма ръжда и т.н.
7.Идва ред на филера или така нареченият Шприц-кит.Някой пръскат само там където е китосвано,но аз пръскам целият детайл,дори да няма нужда от китосване.Нанасям го на 2 ръце и на 3.5-4 атмосфери.
8.След това отново на водна шкурка,да се изравни хубаво основата,мие се детайла и се чака да изсъхне преди боята.
9.Идва ред на боята.Детайла го минавам с обезмаслител (слагам на парцал и чистя детайла).Не се гони да е гланцирано от първата ръка,за да не се омажат нещата.Разрежда се,след това се пръска се от 2 до 4 ръце.Аз например я пръскам на 3,гледам да не наливам много,да минавам бързо и равномерно и ако съм пропуснал някъде да коригирам на следващата без да се връщам.Между ръцете чакам боята да изсъхне хубаво,като не е изсъхнала детайла седи гланциран.Отново на 3.5-4 атмосфери.
10.И накрая и според мен най-пипкавата работа - лакирането.Лака се разрежда и се слага втвърдител.След като боята е изсъхнала наистина добре,минавам с лак на 2 ръце.Първата ръка пак набързо,чакам да изсъхне хубаво преди 2рата.Тук вече си е до майсторлък.Втората я пръскам внимателно,гледам да не наливам много,но да не е и малко и да не задържам на едно място.Лака го пръскам на 3 атмосфери,защото ако е високо налягането става на мехурчета на места.Хубавото е,че може да се полира ако се омаже положението,гледам да не се стига до там,но ми се е случвало да стече на места,но за щастие може да се полира след това и става супер.Полирането обаче не по рано от 10 дена след лака.
Забравих за облепването,но не ми се променя цялата тема отначало.Ако детайла не е демонтирам облепям с найлони,вестници и хартиено тиксо съседните детайли,за да не ги надера и тях евентуално с шкурките.Преди боята е задължително,за да не се омаже всичко.
Когато е по-топло времето,всичко стяга бързо (кит,шприц,боя лак),но като е студено времето гледам да пускам печка в гаража.Това е моят начин на работа,приемам препоръки и критики.Все пак за това пускам темата,да обменяме опит и тук сме да си помагаме все пак


Пускам темата с цел,ако има колеги автобояджий да обменяме опит и майсторлъци,както знаеме всички боядисването на металик си е майсторлък и е пипкава работа.Подготовката трябва да е идеална и както се казва човек от човек се учи.Как протичат при мен нещата:
1. Гледам гаража да ми е идеално чист.Чистя,мета,пръскам с вода по стените и лепя найлони навсякъде.Дори слагам и на пода найлон,случайно ако е останала прах да не се вдига и съответно да не се лепи по боята.
2.Гледам да демонтирам елемента който боядисвам,за да мога да го облея хубаво дори и в ъглите,та да не тръгне да се люпи лака след време.При необходимост демонтирам лайстни,уплътнения и т.н. Направил съм си и стойки ( за брони например).
3.Оглеждам елемента на светло и под ъгъл,ако има вдлъпнатини и неравенства да се фокусирам върху дадената част.
4.Започвам с водна шкурка,минавам набързо,гледам да матира навсякъде.
5.След това китосвам(ако се налага,ако не пропускам тази операция).За кита използвам втвърдител.
6.След това започва грубата работа със шкурките.За щастие си имам машинка която много ми помага,но на места трябва да се прави на ръка.Започвам от Р-150,след това 250,350 и накрая заглаждам със по ситна(600).Не трябва да се натиска много за да не се надере детайла,търка се бавно и леко за да се получи добре.По преценка пропускам някой път,минавам само със водна,но детайла трябва да е идеално прав и да няма ръжда и т.н.
7.Идва ред на филера или така нареченият Шприц-кит.Някой пръскат само там където е китосвано,но аз пръскам целият детайл,дори да няма нужда от китосване.Нанасям го на 2 ръце и на 3.5-4 атмосфери.
8.След това отново на водна шкурка,да се изравни хубаво основата,мие се детайла и се чака да изсъхне преди боята.
9.Идва ред на боята.Детайла го минавам с обезмаслител (слагам на парцал и чистя детайла).Не се гони да е гланцирано от първата ръка,за да не се омажат нещата.Разрежда се,след това се пръска се от 2 до 4 ръце.Аз например я пръскам на 3,гледам да не наливам много,да минавам бързо и равномерно и ако съм пропуснал някъде да коригирам на следващата без да се връщам.Между ръцете чакам боята да изсъхне хубаво,като не е изсъхнала детайла седи гланциран.Отново на 3.5-4 атмосфери.
10.И накрая и според мен най-пипкавата работа - лакирането.Лака се разрежда и се слага втвърдител.След като боята е изсъхнала наистина добре,минавам с лак на 2 ръце.Първата ръка пак набързо,чакам да изсъхне хубаво преди 2рата.Тук вече си е до майсторлък.Втората я пръскам внимателно,гледам да не наливам много,но да не е и малко и да не задържам на едно място.Лака го пръскам на 3 атмосфери,защото ако е високо налягането става на мехурчета на места.Хубавото е,че може да се полира ако се омаже положението,гледам да не се стига до там,но ми се е случвало да стече на места,но за щастие може да се полира след това и става супер.Полирането обаче не по рано от 10 дена след лака.
Забравих за облепването,но не ми се променя цялата тема отначало.Ако детайла не е демонтирам облепям с найлони,вестници и хартиено тиксо съседните детайли,за да не ги надера и тях евентуално с шкурките.Преди боята е задължително,за да не се омаже всичко.
Когато е по-топло времето,всичко стяга бързо (кит,шприц,боя лак),но като е студено времето гледам да пускам печка в гаража.Това е моят начин на работа,приемам препоръки и критики.Все пак за това пускам темата,да обменяме опит и тук сме да си помагаме все пак



- E34
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 27.10.2002
- Местоположение: Lonsdale Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Ееее шейсе
- Мечтае да кара: кънки
Re: Има ли колеги бояджии ?
Ей златен занаят е тва, що не си вземеш една камера да ти е чиста работата гледам и мерак имаш за бачкане.
" Акулата е най-добрия учител по плуване " - Тихоокеанска мъдрост
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Има ли колеги бояджии ?
Тука ще е интересно, браво за темата. По принцип малко майстори биха си дали просто така годините опит в занаята, но дано има някой който не му свиди.
По темата - не е лошо да се сподели кой с какъв пистолет пръска (марка, големина на дюзата, използва ли се различен за шприц/боя/лак) колко голям и какъв компресор се използва?
Написал си че обикновено пръскаш на 3.5-4атм. - на толкова гласиш компресора или толкова е изходното налягане при дюзата? Налягането много зависи от пистолета, дюзата както и дали е HVLP(high volume - low pressure), LVLP (low volume - low pressure) или Conventional Gun, Touch up gun...
Филтрация - какви филтри използвате за компресора. Какви филтри използвате за лично предпазване?
- аз в момента на компресора нямам филтър (предвиждам закупуване на по-голям компресор и няма смисъл за момента от филтър). Маската ми за лично предпазване е Sundstrom
Дано не се загуби темата, ще е интересно и полезно за доста колеги предполагам
По темата - не е лошо да се сподели кой с какъв пистолет пръска (марка, големина на дюзата, използва ли се различен за шприц/боя/лак) колко голям и какъв компресор се използва?
Написал си че обикновено пръскаш на 3.5-4атм. - на толкова гласиш компресора или толкова е изходното налягане при дюзата? Налягането много зависи от пистолета, дюзата както и дали е HVLP(high volume - low pressure), LVLP (low volume - low pressure) или Conventional Gun, Touch up gun...
Филтрация - какви филтри използвате за компресора. Какви филтри използвате за лично предпазване?
- аз в момента на компресора нямам филтър (предвиждам закупуване на по-голям компресор и няма смисъл за момента от филтър). Маската ми за лично предпазване е Sundstrom
Дано не се загуби темата, ще е интересно и полезно за доста колеги предполагам
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Има ли колеги бояджии ?
rhase написа:Тука ще е интересно, браво за темата. По принцип малко майстори биха си дали просто така годините опит в занаята, но дано има някой който не му свиди.
Майсторлъка е в ръката преди всичко, след това в инструментите и тяхното "поведение" при различни условия.
Има толкова много субективни и дребни неща, които влияят на процеса на боядисване и съхнене, които дори по книгите не са засегнати.
иначе главната идея е ясна:
- ламарините трябва да имат минимално количество кит по тях - по възможност идеални форми.
- после пълна програма шкурки 200-400-600-800.
- пръска се филер и след като изсъхне, може да се наръси с черен спрей, за да се установят кривини с първото шкурене и да се коригира навреме (леки градушки и подобни).
- Ако от горната точка всичко е идеално, се "воднясва" детайла с 800-1000-1200 (и нагоре ако има желание).
- Нататък мисля, че е ясно - обезмасляване и грунд, основа, боя и няколко ръце лак.
В общи линии това са процедурите - колкото по-внимателно толкова по-добри резултатите.

- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Има ли колеги бояджии ?
Ох да забравих основните неща
Имам два пистолета старички са,но вършат перфектна работа.Събират по 400мл боя.Единия ми е с дюза 2.0,него го ползвам за филера (шприцкита).Другият ми е с дюза 1.3 с него пръскам боята и лака.Компресора също е старичък 40литров е и има филтър за конденз и манометър.Също съм забравил да кажа пръскам от 20см някъде.След работа сипвам кореселин в резервоарите на пистолетите и пръскам на улицата за да ги изчистя,след това ги разглабям на съставни части и ги накисвам с кореселин.
За камера в момента нямам средства,а не ми се занимава с банки и кредити,също така не съм сигурен,че ще имам постоянно работа за да рискувам . 



- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Има ли колеги бояджии ?
Колега не знам какви китове ползваш, но аз мога да изкажа много положително мнение за Evercoat rage (за по дебело китване) и evercoat sand "нещо си" (не му помня точно името) в тубички е и се води саморазливен. Китовете са американски (не им правя реклама нито ги продавам нито внасям). На представянето им в България намазаха от този кит и след това удряха чук отгоре и не се спука. Не вярвах и с един приятел си правихме експеримент и ние бихме с чук и трябваше бая удар за да спука.
П.С. Ако модераторите сметнат мнението ми за реклама нека го изтрият.
Sent from my E2105 using Tapatalk
П.С. Ако модераторите сметнат мнението ми за реклама нека го изтрият.
Sent from my E2105 using Tapatalk
- west bam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 657
- Регистриран на: 3.02.2009
- Местоположение: Мордор
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 coupe 318is '95 M42B18++
- Мечтае да кара: квато и да е Хемка :)))
Re: Има ли колеги бояджии ?
Здравейте автобояджии, извинявам се, че така от изнивиделица се намесвам в темата, но тъй като съм доса зает с работата и нямам време много да се разхождам до места кадето правят боя може ли някой който да ми свърши работа да забърка боя с номера на цвета на колата ми в шпрей, и да ми го изпрати по ЕКОНТ, колкото струва си плащам, ще ми трябва за първо време един, но с течение на времето ще ми трябват повечко имам 4-5 детайла на колата да си изпръскам
BMW E36 TEAM and HONDA CIVIC 4G - TEAM
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
http://24.media.tumblr.com/9121c8bb0ae9 ... o1_500.gif
http://25.media.tumblr.com/ba160f33385c ... o1_500.gif
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
http://24.media.tumblr.com/9121c8bb0ae9 ... o1_500.gif
http://25.media.tumblr.com/ba160f33385c ... o1_500.gif
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Има ли колеги бояджии ?
west bam написа:Здравейте автобояджии, извинявам се, че така от изнивиделица се намесвам в темата, но тъй като съм доса зает с работата и нямам време много да се разхождам до места кадето правят боя може ли някой който да ми свърши работа да забърка боя с номера на цвета на колата ми в шпрей, и да ми го изпрати по ЕКОНТ, колкото струва си плащам, ще ми трябва за първо време един, но с течение на времето ще ми трябват повечко имам 4-5 детайла на колата да си изпръскам
Не става със спрей колега налягането пада в един момент и почва да "плюе". Отделно, ако са ти пребоядисвани детайлите може да има разлика в боята /пример перлата в металика/.
Към колегата пуснал темата. Как решаваш проблема с насмукването на кита, което често се случва след време на градушковите най си личи особено черен цвят..
Аз последно като си подготвях колата след градушката смесих влакнест кит с алуминиев от тия зелените. Да видим догодина как ще е, но е бяла и едва ли ще се забележи.
Сподели и как работиш на преливка. Аз матирам част от детайла, който ще се боядисва, ако е надрано /драскотина лека/ минавам я с кит. Пръскам локално филер на спрей само на драскотината водна 800 -база-лак накрая 2 ръце. Като изсъхне на следващия ден или може и същия, ако сложа повече втъврдител и е лято минавам на 2000 около мястото на преливката да стопя мъглата и полирам с машината. По принцип знам, че се слагат добавки за хомогенност в лака... Иначе за целите детайли като теб е процедурата.
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- west bam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 657
- Регистриран на: 3.02.2009
- Местоположение: Мордор
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 coupe 318is '95 M42B18++
- Мечтае да кара: квато и да е Хемка :)))
Re: Има ли колеги бояджии ?
Предпочитам на шпрей, знам рисковете но ще си го правя в домашни условия, благодаря все пак колега за съвета
BMW E36 TEAM and HONDA CIVIC 4G - TEAM
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
http://24.media.tumblr.com/9121c8bb0ae9 ... o1_500.gif
http://25.media.tumblr.com/ba160f33385c ... o1_500.gif
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
http://24.media.tumblr.com/9121c8bb0ae9 ... o1_500.gif
http://25.media.tumblr.com/ba160f33385c ... o1_500.gif
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Има ли колеги бояджии ?
spower написа:west bam написа:Здравейте автобояджии, извинявам се, че така от изнивиделица се намесвам в темата, но тъй като съм доса зает с работата и нямам време много да се разхождам до места кадето правят боя може ли някой който да ми свърши работа да забърка боя с номера на цвета на колата ми в шпрей, и да ми го изпрати по ЕКОНТ, колкото струва си плащам, ще ми трябва за първо време един, но с течение на времето ще ми трябват повечко имам 4-5 детайла на колата да си изпръскам
Не става със спрей колега налягането пада в един момент и почва да "плюе". Отделно, ако са ти пребоядисвани детайлите може да има разлика в боята /пример перлата в металика/.
Към колегата пуснал темата. Как решаваш проблема с насмукването на кита, което често се случва след време на градушковите най си личи особено черен цвят..
Аз последно като си подготвях колата след градушката смесих влакнест кит с алуминиев от тия зелените. Да видим догодина как ще е, но е бяла и едва ли ще се забележи.
Сподели и как работиш на преливка. Аз матирам част от детайла, който ще се боядисва, ако е надрано /драскотина лека/ минавам я с кит. Пръскам локално филер на спрей само на драскотината водна 800 -база-лак накрая 2 ръце. Като изсъхне на следващия ден или може и същия, ако сложа повече втъврдител и е лято минавам на 2000 около мястото на преливката да стопя мъглата и полирам с машината. По принцип знам, че се слагат добавки за хомогенност в лака... Иначе за целите детайли като теб е процедурата.
Колега не ми се е случвало това с кита,а на преливка същото като теб,но ги избягвам тези работи и предпочитам да се заиграя отначало.
west bam написа:Здравейте автобояджии, извинявам се, че така от изнивиделица се намесвам в темата, но тъй като съм доса зает с работата и нямам време много да се разхождам до места кадето правят боя може ли някой който да ми свърши работа да забърка боя с номера на цвета на колата ми в шпрей, и да ми го изпрати по ЕКОНТ, колкото струва си плащам, ще ми трябва за първо време един, но с течение на времето ще ми трябват повечко имам 4-5 детайла на колата да си изпръскам
Ето колега http://avto-boq.com/catalog/index.php?route=product/category&path=20_44 , снощи се рових и попаднах на този сайт,не съм ги тествал,но наистина внивай защото спрея като е на финал ще почне да плюе и ще трябва да полираш после

- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Има ли колеги бояджии ?
Преди години,някъде 1998 може би, Глазурит сменят 54 с 55 ред (металици).Съответно има повсеместно обучение как се работи с новата боя (германците в това отношение са много стриктни).....та местния дилър на Глазурит организира еднодневен семинар....и така
Идва групата от СФ заедно с германеца-инструктор.....дъра-бъра....стигаме до практиката!!
И германеца вади едно куфарче с 4 пистолета и почва да обяснява кой за какво е!!И че е желателно да сме оборудвани със всичките
Ай сиктир ве,викам си тогава,тоя ми намеква да похарча 2к за 4бр. пистолети за боядисване,тоя луд ли е
Петнайсетина години по-късно установявам,че германеца е бил прав....установих го на етапи


Идва групата от СФ заедно с германеца-инструктор.....дъра-бъра....стигаме до практиката!!
И германеца вади едно куфарче с 4 пистолета и почва да обяснява кой за какво е!!И че е желателно да сме оборудвани със всичките



Ай сиктир ве,викам си тогава,тоя ми намеква да похарча 2к за 4бр. пистолети за боядисване,тоя луд ли е



Петнайсетина години по-късно установявам,че германеца е бил прав....установих го на етапи


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Има ли колеги бояджии ?
Еха... браво колега 

- V8ka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 26.12.2012
- Местоположение: България
- Пол: Мъж
Re: Има ли колеги бояджии ?
Може ли да разкажете повече за какво е всеки пистолет и каква е разликата. Как сте започнали в началото и т.н. Аз не съм бояджия, но ми е много интересно и следя темата!
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Има ли колеги бояджии ?
V8ka написа:Може ли да разкажете повече за какво е всеки пистолет и каква е разликата. Как сте започнали в началото и т.н. Аз не съм бояджия, но ми е много интересно и следя темата!
От ляво на дясно:
1.Пистолет за базисни покрития (металици) HVLP дюза 1.4 използва се водни и конвеционални металици.
2.Същото с дюза 1.3 пак HVLP (старият ми пистолет),използва се за пръскане на подложките при преливане.
3.Пистолет с дюза 1.3 (старият ми пистолет за лак и 2К покрития),в момента се използва основно за 2К (акрилни) бои.
4.Последната придобивка от март 2015 SATA 4000 RP Digital 1.3 дюза, използва се само за безцветен лак.
5.Пистолет с дюза 1.8 само за грундфюлер (шприц-кит).Е,кога има някой бус с голяма площ за боядисване го ползвам и за боя,но е изключение.
6.Пистолет с дюза 2.5 само и единствено за полиестерен шприц-кит (течен кит).
7.Първата ми SATA NR95 HVLP,ползвам я за един вид грунд,да не си играя всеки път да разглабям и да мия

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Има ли колеги бояджии ?
Я да споделя,
обмислям в близко бъдеще да се обзаведа с нов пищов. Насочил съм се към Iwata W400(BellAria), харесвам Iwata, имам аерограф същата марка и съм безкрайно доволен. От 4 години го ползвам и няма грешка. Сменил съм му само веднъж иглата с дюзата, защото поради моя грешка закривих върха на иглата
Малко са скъпички според някои, но според мен си заслужават всеки цент. Тогава още не се намираха много тук, та си го поръчвах от интернет, така мисля да направя и сега с пищова.
Ако някой има/имал допир, ще се радвам да сподели впечатления и критики, както и други предложения.
Ето го убавеца (примерна снимка) :

обмислям в близко бъдеще да се обзаведа с нов пищов. Насочил съм се към Iwata W400(BellAria), харесвам Iwata, имам аерограф същата марка и съм безкрайно доволен. От 4 години го ползвам и няма грешка. Сменил съм му само веднъж иглата с дюзата, защото поради моя грешка закривих върха на иглата

Ако някой има/имал допир, ще се радвам да сподели впечатления и критики, както и други предложения.
Ето го убавеца (примерна снимка) :

31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: немо