Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Здравейте, колеги!
Първо искам да помоля да не бъда нахокван за тази тема, а ако има хора с представа по изложените въпроси, ако биха били така добри, да помогнат.
Касае се за кола като моята, закупена от тъста ми. Именно темата е и в този раздел, както и поради което отправям молбата по-горе за толерантност. Нямам регистрация във форума на Мерцедес, той е тъп, както и питащият също няма регистрация там, тъй като след множество опити, така и не го допусна някакъв бъг да се регистрира.
Та, тъстът ми си е въобразил, че двигателят трака повече от нормалното. Първоначално не намирах разлика, но след като поставихме колите една до друга, се установиха следните разлики. На празен ход неговата трака повече. На високи обороти на място няма разлика, но в движение при ускорение моята категорично е по-тиха, а неговата между 2000 и 2500 освен, че трака повече и съвсем лекичко, едвам осезаемо притриса. Моята е с ръчни скорости, неговата автомат.
И след тази констатация, той тръгна по най-квалитетните сервизи в Пловдив. На едно място му казаха, че няма проблеми и да си я кара. На друго констатираха компенсиране между стойностите в показанията на дюзите и решиха да ги сменят. Интересното е, че шумът остана, а стойностите на компенсация между отделните дюзи намаля, но не изчезна.
Смениха му и тампони на двигателя, от което имаше явен ефект, но шумът не изчезна напълно. Бе изразено и всеобщото мнение за лошата нафта.
Чува се повече отдолу пред педалите. Не е нарушена шумоизолация от напукан каучук около рейката, което е проверено.
И последната теория на последния сервиз, който посети е, че имат съмнение за разбит лагер на колянов вал. Това обаче е само съмнение, не дават гаранция и не дават друго предположение и решение. Тази манипулация обаче е скъпа, като само за работа са му казали цена от 1000 лева, а за частите не знам, но само чакането от 10 дни е достатъчно.
Съмнителното в случая е, че на въпроса има ли проблем колата да се кара така, е получил отговор, че няма никакъв проблем и можел да я кара колкото и както иска.
И тук идват въпросите ми:
1. От какво според Вас може да е това повишено тракане? Колата не харчи повече, върви съвсем нормално, не пуши.
2. Може ли да е разбит лагер на колянов вал? Ако е така, вярно ли е, че може да се кара колкото и както иска или могат да настъпят по-сериозни последици? Съмняваме се да не го дърварят заради високата цена на работата, след което да кажат, че не е от това и само да приберат парите.
Ще съм Ви благодарен за мненията, тъй като въпросът ми се струва мноого заплетен, ако разбира се изобщо излезе нещо. Засега за скоростната кутия няма никакви съмнения, защото и при позиция N, шумът си го има на празен ход. Тя е проверена и на диагностика, където също е отхвърлена като евентуална причина.
На диагностика на двигателя, той излиза перфектен.
Първо искам да помоля да не бъда нахокван за тази тема, а ако има хора с представа по изложените въпроси, ако биха били така добри, да помогнат.
Касае се за кола като моята, закупена от тъста ми. Именно темата е и в този раздел, както и поради което отправям молбата по-горе за толерантност. Нямам регистрация във форума на Мерцедес, той е тъп, както и питащият също няма регистрация там, тъй като след множество опити, така и не го допусна някакъв бъг да се регистрира.
Та, тъстът ми си е въобразил, че двигателят трака повече от нормалното. Първоначално не намирах разлика, но след като поставихме колите една до друга, се установиха следните разлики. На празен ход неговата трака повече. На високи обороти на място няма разлика, но в движение при ускорение моята категорично е по-тиха, а неговата между 2000 и 2500 освен, че трака повече и съвсем лекичко, едвам осезаемо притриса. Моята е с ръчни скорости, неговата автомат.
И след тази констатация, той тръгна по най-квалитетните сервизи в Пловдив. На едно място му казаха, че няма проблеми и да си я кара. На друго констатираха компенсиране между стойностите в показанията на дюзите и решиха да ги сменят. Интересното е, че шумът остана, а стойностите на компенсация между отделните дюзи намаля, но не изчезна.
Смениха му и тампони на двигателя, от което имаше явен ефект, но шумът не изчезна напълно. Бе изразено и всеобщото мнение за лошата нафта.
Чува се повече отдолу пред педалите. Не е нарушена шумоизолация от напукан каучук около рейката, което е проверено.
И последната теория на последния сервиз, който посети е, че имат съмнение за разбит лагер на колянов вал. Това обаче е само съмнение, не дават гаранция и не дават друго предположение и решение. Тази манипулация обаче е скъпа, като само за работа са му казали цена от 1000 лева, а за частите не знам, но само чакането от 10 дни е достатъчно.
Съмнителното в случая е, че на въпроса има ли проблем колата да се кара така, е получил отговор, че няма никакъв проблем и можел да я кара колкото и както иска.
И тук идват въпросите ми:
1. От какво според Вас може да е това повишено тракане? Колата не харчи повече, върви съвсем нормално, не пуши.
2. Може ли да е разбит лагер на колянов вал? Ако е така, вярно ли е, че може да се кара колкото и както иска или могат да настъпят по-сериозни последици? Съмняваме се да не го дърварят заради високата цена на работата, след което да кажат, че не е от това и само да приберат парите.
Ще съм Ви благодарен за мненията, тъй като въпросът ми се струва мноого заплетен, ако разбира се изобщо излезе нещо. Засега за скоростната кутия няма никакви съмнения, защото и при позиция N, шумът си го има на празен ход. Тя е проверена и на диагностика, където също е отхвърлена като евентуална причина.
На диагностика на двигателя, той излиза перфектен.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Лагер на коляновият вал се чува при около 1200-1800 оборота на двигателя, като звука е все едно трака повдигач.
По-вероятно е да е повдигачи, случва се при мерцедес, даже заради подобен звук преди години (когато се занимавах с такива работи) сменявахме верига.
По-вероятно е да е повдигачи, случва се при мерцедес, даже заради подобен звук преди години (когато се занимавах с такива работи) сменявахме верига.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Измерете му налягането на маслото и проверете коляновия вал за аксиален луфт - да ви е спокойно. После сменете маслото, малко tda в нафтата и газ 

Ubi dubium, ibi libertas
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Благодаря за отговорите, колеги!
И двете неща не са проверени така, че ще му предам информацията.
Между другото той самият има съмнения за клапан, което кореспондира с предположението за повдигача.
И един малко "срамен" въпрос - Какво е ТДА?
И двете неща не са проверени така, че ще му предам информацията.
Между другото той самият има съмнения за клапан, което кореспондира с предположението за повдигача.
И един малко "срамен" въпрос - Какво е ТДА?
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
П.П. Маслото е сменено съвсем скоро. И преди това, и след това няма разлика от самата смяна.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Valve-tronic написа:П.П. Маслото е сменено съвсем скоро. И преди това, и след това няма разлика от самата смяна.
То че маслото е сменено, не премахва въпроса с запушени хидравлични повдигачи.
Освен това, всеки добър майстор, и не до там добър, може да разбере от къде се чува звука, само с един стетоскоп, само че преправен.
Това са лекарски слушалки за преслушване, но в края се поставя парче плътен метал и досущ като доктора, който преслушва пациента, се слуша двигателя от къде издава шума.
п/п
Може да е и обтегач на веригата
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Valve-tronic написа:Благодаря за отговорите, колеги!
И един малко "срамен" въпрос - Какво е ТДА?
Добавка за дизелово гориво на Castrol .
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Благодаря за разясненията!
Предадох информацията. При някакви резултати ще пиша с обратна информация.
Поздрави!
Предадох информацията. При някакви резултати ще пиша с обратна информация.
Поздрави!
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
При толкова разбит лагер, че да се чува да трака, 100% ще има метални стружки в масления филтър.
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Няма никакви. Било е чисто като сълза при смяната и от това, както и той, така и сервиза считат, че двигателят е много съхранен и вероятно реално на 123 000.
Предадох и за обтегача, но засега нямам обратна връзка докъде е стигнал с разследването. :ok:
Предадох и за обтегача, но засега нямам обратна връзка докъде е стигнал с разследването. :ok:
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Здравейте отново!
Еврика - след изследване на колата из основи буквално до най-малките подробности се разкри какво е.
В крайна сметка едни момчета, с които тъстът се познава и им има доверие, предложиха направо да я отворят и той се нави. Първо прегледаха обтегачи, верига, повдигачи, клапани и какво ли не - всичко здраво, компресия на максимум, абсолютно еднаква в четирите цилиндъра. Колата буквално е като чисто нова.
Оказа се обаче, че една от биелите е сменяна поради незнайна причина - момчетата подозират, че е късала верига, и то още в гаранция, тъй като в книжката има отбелязан смяна на Central unit на двигателя, като с това може би са се опитали да прикрият нещата. Не се виждат обаче никакви следи от други поражения. Проблемът с бученето, тракането, притрисането и всички неприятни негативни усещания идва от неправилно монтирани балансиращи валове. Когато са я събирали "спецовете", са монтирали касетата с балансиращите валове на обратно.
Балансиращите валове са два - един над друг, като са поставени в една обща касета. Трябва да бъдат монтирани по точно определен начин, за да обира първия вал вибрациите от двигателя, а вторият - да укротява поетите от първия вибрации и шумове. Има точни указания от Мерцедес как да стане монтажа, но "майсторите" в Балканстар са я монтирали точно наобратно цялата касета и така вместо да се обират вибрациите и шума, се засилват двойно.
Сега колата спи и си върви прекрасно. Хубавото от цялата история е, че цялата е разкостена и всичко по нея вече се знае - на реални 123000, с перфектна компресия, всичко по двигател, скоростна кутия - перфектно.
Благодаря на всички отзовали се колеги и се надявам, че с тази информация е възможно да бъда полезен на някой със сходен проблем.
Еврика - след изследване на колата из основи буквално до най-малките подробности се разкри какво е.
В крайна сметка едни момчета, с които тъстът се познава и им има доверие, предложиха направо да я отворят и той се нави. Първо прегледаха обтегачи, верига, повдигачи, клапани и какво ли не - всичко здраво, компресия на максимум, абсолютно еднаква в четирите цилиндъра. Колата буквално е като чисто нова.
Оказа се обаче, че една от биелите е сменяна поради незнайна причина - момчетата подозират, че е късала верига, и то още в гаранция, тъй като в книжката има отбелязан смяна на Central unit на двигателя, като с това може би са се опитали да прикрият нещата. Не се виждат обаче никакви следи от други поражения. Проблемът с бученето, тракането, притрисането и всички неприятни негативни усещания идва от неправилно монтирани балансиращи валове. Когато са я събирали "спецовете", са монтирали касетата с балансиращите валове на обратно.
Балансиращите валове са два - един над друг, като са поставени в една обща касета. Трябва да бъдат монтирани по точно определен начин, за да обира първия вал вибрациите от двигателя, а вторият - да укротява поетите от първия вибрации и шумове. Има точни указания от Мерцедес как да стане монтажа, но "майсторите" в Балканстар са я монтирали точно наобратно цялата касета и така вместо да се обират вибрациите и шума, се засилват двойно.
Сега колата спи и си върви прекрасно. Хубавото от цялата история е, че цялата е разкостена и всичко по нея вече се знае - на реални 123000, с перфектна компресия, всичко по двигател, скоростна кутия - перфектно.
Благодаря на всички отзовали се колеги и се надявам, че с тази информация е възможно да бъда полезен на някой със сходен проблем.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Симптоми и последици от разбит лагер на колянов вал
Много добре!!
Що се отнася до момчетата от Балкан Стар, там знаем и за други неща, които обичат да монтират наобратно........ тааа нормално
Що се отнася до момчетата от Балкан Стар, там знаем и за други неща, които обичат да монтират наобратно........ тааа нормално

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани