Проблем автоматична ск. кутия
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- aligator89
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 25.08.2015
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Детайли за колата: 530D 193 hp automat 02'
Проблем автоматична ск. кутия
Здравейте колеги! Нов съм във форума. И така от два месеца съм собственик на 530 D E39 автомат и започнаха проблемите колата рита при смяна на скорости след 3.та предавка ако ги сменям с по-малко газ и до момента два пъти ми влиза в авариен режим. Това става като загрее и ако я напъна. Ходих днеска при Цанко "М&Д авто" (Варна) закачи я и директно ми каза 2500 лв. цялостен ремонт...цитирам "кутията е GM и в момента правя 2 такива тази година съм ремонтирал 170 такива общо взето са проблемни изкарват около 200к км." И друг който се занимава с ремонт на кутии ми препоръча първо да си сменя маслото и има вероятност да се оправи и не знам какво да правя. Дайте съвети. Благодаря !
Последна промяна aligator89 на 14 Окт 2015, 18:23, променена общо 1 път
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем автоматична ск. кутия
За толкова пари трябва да ти смени всичко отвътре на кутията, което едва ли е наложително. Питай го какъв е проблемът на кутията според него. И такива коментари, че тия кутии карат по 200 хиляди... Не ми вдъхват доверие такива майстори, ако ще и 1700 кутии да е правил. Моята пише, че е на 270 хиляди в момента и няма никакви индикации, че скоро ще има нужда от ремонт... Моят съвет е, да потърсиш коректен качествен майстор, най-малкото за още един акъл...
Гледам, че си от Варна - има наоколо доста колеги, които могат да ти помогнат.
Не сменяй маслото, преди да си сигурен какъв е проблемът, за да не се наложи да го сменяш два пъти...
Гледам, че си от Варна - има наоколо доста колеги, които могат да ти помогнат.
Не сменяй маслото, преди да си сигурен какъв е проблемът, за да не се наложи да го сменяш два пъти...

Последна промяна Z3Ro* на 13 Окт 2015, 22:40, променена общо 1 път
- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Проблем автоматична ск. кутия
aligator89 написа:Здравейте колеги! Нов съм във форума. И така от два месеца съм собственик на 530 D E39 автомат и започнаха проблемите колата рита при смяна на скорости след 3.та предавка ако ги сменям с по-малко газ и до момента два пъти ми влиза в авариен режим. Това става като загрее и ако я напъна. Ходих днеска при Цанко "М&Д авто" (Варна) закачи я и директно ми каза 2500 лв. цялостен ремонт...цитирам "кутията е MG и в момента правя 2 такива тази година съм ремонтирал 170 такива общо взето са проблемни изкарват около 200к км." И друг който се занимава с ремонт на кутии ми препоръча първо да си сменя маслото и има вероятност да се оправи и не знам какво да правя. Дайте съвети. Благодаря !
Почвай.
От там се почва.





- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем автоматична ск. кутия
кутията е MG и в момента правя 2 такива тази година съм ремонтирал 170 такива
Дали не претупва ремонта- по 1 кутия на два дни, това е направо конвейер...

Колега, наистина виж нивото на маслото, ако решиш да го сменяш го направи с правилното, по правилният начин. Съществува риск, ако кутията не се оправи, да направиш втора смяна, след ремонта. По принцип, ако проблема се окаже по-дълбок, смени кутията с друга втора ръка, най-добре взета от работеща кола.
Re: Проблем автоматична ск. кутия
При мен като падне под 10 градуса вън , при студена кутия първото и 2-то превключване от 1-ва предавка към 2-ра се получава нещо като удар или придърпване , като колкото повече газ дам толкова е по-силен ефекта . Явно при промяна на вискозитета на маслото и кутията си променя работата...
При теб може да е същото и да се оправи от смяна на масло но може и да е от друго ...
При теб може да е същото и да се оправи от смяна на масло но може и да е от друго ...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем автоматична ск. кутия
aligator89 написа:Здравейте колеги! Нов съм във форума. И така от два месеца съм собственик на 530 D E39 автомат и започнаха проблемите колата рита при смяна на скорости след 3.та предавка ако ги сменям с по-малко газ и до момента два пъти ми влиза в авариен режим. Това става като загрее и ако я напъна. Ходих днеска при Цанко "М&Д авто" (Варна) закачи я и директно ми каза 2500 лв. цялостен ремонт...цитирам "кутията е MG и в момента правя 2 такива тази година съм ремонтирал 170 такива общо взето са проблемни изкарват около 200к км." И друг който се занимава с ремонт на кутии ми препоръча първо да си сменя маслото и има вероятност да се оправи и не знам какво да правя. Дайте съвети. Благодаря !
Колега, бягай далеч от този сервиз. Една календарна година има 250 работни дни, а до края на годината остават около 50 работни дни. На практика когато си говорил с "майстора" илиза, че сервизът е успял да ранотира 170 кутии, което прави по 1,17-1,18 кутии на ден. Нали се сещаш, че ремонт за 2500 лв. не се прави 10 часа. И къде точно я закачи кутията, че му показа какво е дефектирало и колко ще струва

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проблем автоматична ск. кутия
Вие защо си мислите , че има нещо сложно в тия кутии и не могат да се ремонтират от разбиращ човек в рамките на 1 ден ?
Ако имаш частите и знаеш какво правиш ще я отвориш и затвориш точно за 1 ден като ще си смениш всичките фрикционни дискове , прожинки и т.н.
Да парите са много , но са малко тия дето ремонтират и за това си правят каквото искат.
Ако имаш частите и знаеш какво правиш ще я отвориш и затвориш точно за 1 ден като ще си смениш всичките фрикционни дискове , прожинки и т.н.
Да парите са много , но са малко тия дето ремонтират и за това си правят каквото искат.
- aligator89
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 25.08.2015
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Детайли за колата: 530D 193 hp automat 02'
Re: Проблем автоматична ск. кутия
В петък ще сменя маслото. Поръчал съм го вече мой познат който се занимава с продажба на авточасти ми предложи FEBI -20 лв литъра. Трябва ли да сменям и гарнитура - към капака на кутията. И последно майстора каза, че не може да се източи цялото масло, а към 7 л.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем автоматична ск. кутия
omegaart написа:Вие защо си мислите , че има нещо сложно в тия кутии и не могат да се ремонтират от разбиращ човек в рамките на 1 ден ?
Ако имаш частите и знаеш какво правиш ще я отвориш и затвориш точно за 1 ден като ще си смениш всичките фрикционни дискове , прожинки и т.н.
Да парите са много , но са малко тия дето ремонтират и за това си правят каквото искат.
Никой не е казал, че е сложно, но определно е трудоемко. Пресметни колко време отнема свалянето и слагането на кутията заедно с всички съпътстващи работи. После пресметни самото разглобяване, обслужване и сглобяване на кутията. На забравяй, че обслуженета кутия трябва да се тества. Далеч съм от мисълта, че всеки сервиз в БГ разполага със стенд за автоматични скоростни кутии, което води до реален тест след монтирането на кутията на автомобила. Та за всичко това един ден е малко недостатъчен дори и да имат необходимите резервни части.
П.П. Аз лично сменях скоростна кутия, свалих старата 5-степенна и я смених с 6-степенна. Предварително бях подготвил всички необходими части и консумативи. Въпреки това цялата процедура ми отне около 8 часа. След тези 8 часа колата беше 100% готова за употреба.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- s73r01d
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 13.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530iA '02 Sedan
- Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
- Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19
Re: Проблем автоматична ск. кутия
aligator89 написа:Здравейте колеги! Нов съм във форума. И така от два месеца съм собственик на 530 D E39 автомат и започнаха проблемите колата рита при смяна на скорости след 3.та предавка ако ги сменям с по-малко газ и до момента два пъти ми влиза в авариен режим. Това става като загрее и ако я напъна. Ходих днеска при Цанко "М&Д авто" (Варна) закачи я и директно ми каза 2500 лв. цялостен ремонт...цитирам "кутията е MG и в момента правя 2 такива тази година съм ремонтирал 170 такива общо взето са проблемни изкарват около 200к км." И друг който се занимава с ремонт на кутии ми препоръча първо да си сменя маслото и има вероятност да се оправи и не знам какво да правя. Дайте съвети. Благодаря !
Колега смени си маслото като стъпка 1, имай в предвид че може да не помогне и наистина да се наложи ремонт на автомата.
При този майстор аз лично не бих отишъл, причините са няколко. Сменях маслото на моя автомат с машина и отидоха 3-4 часа, 1 час чакахме колата да изстине малко да може да се пипа. Как ще ти свали автомата, ще го отвори и ще го ремонтира+ нов филтър и ново масло за 1 ден, не ми е ясно. Ако правят по 3-4 едновременно може, ама пък идваме на въпроса чак толкова популярни ли са тия кутии та и да се чупат толкова много че да прави 170 за година, да работи на някоя магистрала в САЩ да му повярвам. Той трябва да кара чисто нова F10тка М5чка.
Твоята кола е 2002-ра като моята и автомата ми е ZF не съм и чувал за автомат MG, има GM (General Motors) но той се слага до 2000та, след началото на 2001ва слагат ZF.
Освен това там където си сменях маслото ми казаха, че ако имам проблеми (които не се очакваха за моя радост и за сега е пушка) то цената за ремонт може да се определи само и единствено след цялостно разопаковане на автомата и визуален оглед на детайлите, а не само с диагностика, която е необходима разбира се, но недостатъчна.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем автоматична ск. кутия
На бензиновите модели автомата е ZF, на дизелите е GM, като на вторите мисля, че има няколко варианта. GM е моята кутия и маслото, което слагам, е Феби - доволен съм. Обаче го сменям с машина и го източват цялото + промивка на кутията - иначе няма смисъл много ново и старо масло да се смесват. Ако се източи с машина, кутията ми събира точно 8,4 литра, ако го точат на ръка, ще събере с около 2 литра по-малко...
Ако сменяш маслото, сменяш и филтъра + гарнитурата и болтовете...
Ето два варианта на кутия GM - преди и след фейслифта:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_0830
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_0830


Ето два варианта на кутия GM - преди и след фейслифта:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_0830
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_0830
Последна промяна Z3Ro* на 18 Окт 2015, 20:46, променена общо 3 пъти
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Проблем автоматична ск. кутия
zvetiko написа:Дали не претупва ремонта- по 1 кутия на два дни, това е направо конвейер...
Цанко прави средно по 3-4 кутии на ден

И въобще не ги претупва....... От 5 години взимам кутии от него,правил ми е над 50-60 кутии и един единствен път съм имал проблем,като той си го оправи гаранционно.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем автоматична ск. кутия
Хубаво, човекът може много да разбира, но така, както колегата е описал с едно закачване и "цялостен ремонт"... Все едно да са тръгнали две дюзи и да се сменят всичките + помпите + всички сензори +++ всичко по горивната система. Друго е, ако майсторът е казал, че максимумът е 2500, но ще се разбере какво има за смяна и какво е хубаво да се подмени, когато се отвори кутията. Така е според мен, а иначе не твърдя, че съм най-големия специалист в правенето на бизнес... 

Последна промяна Z3Ro* на 18 Окт 2015, 20:47, променена общо 1 път
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем автоматична ск. кутия
Тази кутия със смяна на масло няма да се оправи и само ще се дадат едни пари на вятъра.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Проблем автоматична ск. кутия
Да подкрепя колегата Илко Иванов, в сервиза на Цанко във Варна си разбират от работата и с това се занимават от много години. Още 2010 г. си бяха взели такава машина, която възстановява параметрите на клапанните тела до заводските им настройки (мисля даже че тогава беше единствената такава в България). Освен това постоянно ходят на обучения в Германия, така че пият вода от извора.
Да не говорим че постоянно в сервиза им идват и коли от София за ремонти, сами си направете изводите.
Доволен клиент съм от тях, не съм служител. Така че каквото и да кажат на колегата, съмнявам се да го мотаят нещо с ремонта.
Да не говорим че постоянно в сервиза им идват и коли от София за ремонти, сами си направете изводите.
Доволен клиент съм от тях, не съм служител. Така че каквото и да кажат на колегата, съмнявам се да го мотаят нещо с ремонта.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани