Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от khaled » 23 Окт 2015, 23:47

Здравейте, реших да напиша едно сравнение между бмв-тата, които съм имал във времето, защото аз много съм се ровил да търся информация и рядко съм намирал нещо полезно.
Първото БМВ, което купих беше Е39 530д 1999г М-пакет, ръчка. Това за мен си остава най-здравата и безпроблемна кола, до която съм се доближавал. Уникална возия, трябваше и само малко повече мощност за да е забавна. Сложих К§Н филтър, смених дебитомера(той не беше много важен след тунинга),махнах катализаторите, сложих резонаторно гърне и после при Тони за настройка. Излезе 200 коня на колелата(още пазя графиката някъде). Тази кола стана по-бърза от 3-ката ми. Скоростната кутия се оказа на предела, не можа повече от 235км/ч. Не че е проблем, защото аз само 2 пъти съм я вдигал за пред приятели. Единственото нещо, което дразнеше малко е тежкия волан и леко виене от климатика. За 5-6 години са сменени само биалетки, лагер на задно колело, предни амортисьори, профилактика на горивна помпа и ремонт на фарове. Колата е при втори приятел вече. Който я е карал веднага се влюбва и така и не е стигала до мобилебг. Разхода е 5.5-7.0 извън града, 8-9 градско.
Следващото бмв е Е53 2002г. 3.0д. Същия мотор, но повече километри. Загледах и аз от високо. В града е полезно вярно, но извън града няма значение. Удобно е влизането и излизането от колата и това, че няма праг. Твърда возия, особено отзад сякаш е заварено. Волана се върти леко, но от край го край е 4 оборота, вместо 2,8 на 5-цата. Хич не вървеше и затова веднага при Тони. Тя стана 15 коня по малко от 5-цата, но не съм пипал нищо друго. Четях по форумите, че 4х4 било архаично и скапано, но аз не мисля така. Никакви проблеми през зимата и ходене на ски. Единствено страха от дълбока пряспа и отнемането на газта ме закопа веднъж, но и субару форестер не се представи по-добре. Все пак успях да изляза след малко разчистване около колелата и после издърпах колегата, че на него колелата бяха във въздуха. Много ми хареса, че като дам газ в завой на сняг бмв-то само завива, а това субару продължава направо. Скоростната кутия казват била консуматив. Според мен това не е толкова страшно. Сменя се на 120000км и неудоволствието струва 2500лв. Ами те и гумите не са по-евтини, а и съединител да смениш на дизелова кола с ръчни скорости май е повече от 1000лв, а ако е заминал маховика и повече. На моето старо ауди 1.8т маховика струваше 900лв, а съединител, който да издържа 420Нм струва 1200лв. За сметка на това смяната на скорости е най-плавната и неусетна от всички останали коли, които съм пробвал. А слизането по нанадолнища не е неприятно като при 3-ката. На тази кола съм сменил 2 дюзи, помпа ниско налягане, предните носачи, динамото и дръжка на врата. Дюзите май започват да излизат след 250000км, защото разпръсквачите са били оригиналните според майстора. Понеже обичам да разглобявам сам забелязах, че сглобките не са толкова добри като на 5-цата. Лесно може да се счупи нещо има скърцащи елементи.
Следващата кола беше Е91 330хд автомат. Нея я купих емоционално, защото исках нещо да гори малко и да върви много и пак да става за ски(има и ски сак). Нея я продадох бързо, защото не ми хареса. Най ме подразни возията и това, че няма резервна гума. Заради тези рънфлат гуми БМВ са направили толкова компромиси, че чак ме е яд. Окачването е меко и при рязки бабуни удря в тампоните. А тези гуми като ги спукаш може да се кара до 100км и после стават на парцал и трябва нова. Това не е толкова зле ако намериш бързо гумаджия, който има същата и твоите гуми са нови. При всички останали случаи трябва да смениш 4-те гуми. А ако стане белята на хърватската магистрала и отиваш към австрия примерно няма да е голямо удоволствие. Отделно, че тези гуми са с по-лошо сцепление и комфорт на лагерна количка. Решението е патерица от Е46 за 17 цола в багажника и нормални гуми. Другото което не ми хареса много е скоростната кутия. Бавно сменя и се усеща. На нея смених зъбното колело на хидротрансформатора, което струва 800лв без труда. Ръчния режим е полуръчен, защото като подам повече газ пак връща предавки. Разхода също не беше чак толкова приятен като за малка кола, 7.5-9.0 извънградско. Като я премерих на кантар се оказа че тежи 1715кг(егати слона). Мисля, че и тези ДПФ-и направо скопяват колите. Вярно, че е приятно да не ти пуши отзад и да не мирише, но цената ми се струва малко висока. Разхода е поне с 0.5 литра по-голям и турбото се мъчи във високите обороти. Аз измерих налягане преди ДПФ-а от 350мбара на пълен надув и 120мбара при постоянна скорост от 120км/ч. Мога да сравня с аудито, което си го настройвах сам с голяма турбина и стандалоне ЕКУ. Всяко 0.1бар вдигане на турбото се усеща веднага. А тука губя 0.3 само в ДПФа. Не го махнах само заради това, че вече исках да я продам и е по-добре като видят чистия аспух, което си е показателно за километрите. Забравих да спомена, че това са данни на тунингована кола. На нея съм сменил една пластмасова тръба от която капеше антифриз, маркуч на въздуха, задни амортисьори, притягане на скърцащия шибедах и смазване на скърцащия волан. Доста пластмаси тука са на щипки, като ги махна трудно влизат и лесно се чупят.
Новата ми придобивка е пак Х5. Бях решил да пробвам мерцедес за разнообразие, но тая сама ми падна в ръцете и не издържах. Тя е 4.0д динамик драйв с комфортните седалки. Интересен автомобил. Даже се чудя дали искам да я чипосвам, защото има много мощност и не ми е мудна. Ще я сравня със старата ми 5-ца някой ден да видим какво ще покаже. Возията е доста добре като за СУВ, окачването е меко и комфортно, леко лашка по лош път, но влизането в завоите е като спортен автомобил. Динамик драйв е голямата работа. Адаптив драйв също се усеща и е добре да е на спортен режим при високи скорости. Не знам дали е нормално за СУВ от такъв клас, но при доста висока скорост стана леко нестабилна. Скоростната кутия е добра, сменя неусетно, но при някои режими подскача между 1 и 2-ра и понякога 3-та. Хубаво е, че не сменя скорости постоянно и ако искам динамика трябва да натисна доста педала. При спокойно каране държи между 1000- 1800 оборота. При 90км/ч е под 1200, но се усещат вибрации. Разхода е 10.5 извън града( същия като на Е53 след ремап), предполагам ако се махне ДПФ-а и се тунингова ще падне доста. Камерите за мен засега са глезотия, само задната наистина е полезна. Музиката на професионала сравнена със средното ниво е страхотна. Седалките са уникални. Според това, което разбрах разликите в Е70 преди и след фейслифта са огромни. Много неща са като на Ф15. За съжаление няма печка. Оказва се, че на новите СУВ вече не ги слагали, но пък те били с електрически термостат и загрявали по-бързо. Това за мен засега е най-универсалния автомобил, който може да се купи, но задължително с динамик драйв. Карах 7-ма серия и С-класа докато търсих какво да купя и смятам, че возията на моята не е много по –лоша, а простора и мястото за задните пътници в С-клас не е повече ако не е дълга база. На 7-цата багажника е много малък и не може да се сложи резервна гума. Въпреки това тя ми е фаворит. Жалко, че 750хи се оказва пълен провал и подкопава уважението ми към марката.
Това е засега, много писах. Надявам се да съм бил полезен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1969
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от barty » 24 Окт 2015, 16:12

Колега, прочетох написаното с интерес, смятам че темата е полезна и дори необходима тъй като се надъхваме да си купим даден модел, спестяваме и накрая излизат "проблеми" които развалят и вгорчават притежаването на даден модел.
Липсата на резервна гума е проблем, поне за мен - например.

Благодаря за написаното :yes:
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от expl0de » 25 Окт 2015, 8:41

Интересна тема, само не си казал приблизитлно на колко км и години си взимал колите и откъде. Прави впечатление, че не си имал сериозни проблеми с нито една. Относно сглобката, външно стават по-масивни и луксони, но основите все по паянтови, за съжаление.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от khaled » 25 Окт 2015, 11:30

Ами омръзна ми да пиша и реших, че ако нямкой му е интересно ще пита.
Е39 1999г я имам от 2009 ужким на 80000км(не ме питай колко са реални, но колата изглеждаше като нова). сега е на 180000км. Още няма проблеми при новия собственик, но той я кара само за екскурзии.
Е53 2002г я имам от 2011 на 278000км сега е на 355000км. Не знам как ще я продам само на тези км. Имам да оправям радиото, изгорели пиксели и втория ключ.
Е90 2006г я имах миналата и тази година от 230000 до 260000км.
Е70 2010 е на 195000км. Има дребни забележки ,които ги нямаше при Е53. По-шумен мотор, по-тежко тръгва, самонагласянето на волана е по-шумно(даже си мисля да го отворя да го смажа), жабката е малка и леко прискърцва. Фаровете са по-слаби от на Е90( или ло6о нагласени).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от BorislavB » 26 Окт 2015, 21:44

интересна тема наистина цапни и по една снимка ако имаш. дет' са вика око да види, ръка да пипне :lol:
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 15.09.2015
Пол: Мъж

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от Edmundo » 01 Ное 2015, 14:42

доста интересна тема.Сменил си доста модели БМВ и така като гледам май най си хвалиш е39.Разбирасе като изключим е70.И аз сега карам е39 и съм много доволен ама мисля да си взема и е53 фейса за зимата защото доста ме радва а и предполагам не са и кой знае какви разликите с е39.Евалата и аз обичам да експериментирам с колите ама за сега е39 ми легна на сърцето и е първата която задържам повече от година.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от khaled » 03 Ное 2015, 0:55

Ще те радва Е53, ама ще имаш и повече ядове. Най-малкото ще ти поскърцва, нищо че е на същата платформа. Аз съм пробвал да усуча Е39, но не става, а Е53 се усуква малко. По-шумно е, вратите не се затварят кат хладилник, и ме дразни факта, че задните гуми са настроени да са под ъгъл и износват по-бързо вътрешния кант. гледаш я гумата перфектна отвън а иначе грайфера отвътре изяден. Има ексцентрик за реглаж, който при мен е максимално отворен и пак не е добре.
Бях чел и за раздатките, на фейса казват че прехвърляла 0-100% въртящия момент, но се оказва че задните колела са твърдо свързани към вала а момента е от 0 до 100% само към предните колела и има фрикционни дискове. Моята я гледахме на стенда като се тунингова и предните колела бързо спират да се въртят, а задните продължават. Това ме навежда на мисълта, че не е такъв проблем като на фейса да са еднакви гумите. (лично мое мнение).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 22.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '10 E550

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от DAN40_91 » 29 Ное 2015, 19:24

Браво на колегата khaled, много готино ревю :clap: . Лично аз не бях виждал някой толкова подробно да е описал впечатленията си от различните коли, които е имал. Не можах да намеря специална тема за такива по-обстойни ревюта от колеги (предварително се извинявам, ако вече има такава, а просто аз не мога да намеря). Мисля, че такава тема би била доста интересна за всички, а и полезна за хората, които обмислят покупка на определен модел. Има доста теми за конкретни технически въпроси, но (от личен опит :mhihi: ) бих казал, че е доста важно някой да ти разкаже, какво е да живееш с дадена кола месеци/години наред. Какво ще кажете, да направим една такава тема и, който иска, да се чувства поканен да сподели подробни впечатления относно колата/колите си? :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2009
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от seimo » 29 Ное 2015, 19:57

Мисля че ще се получи страхотна тема :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от BiTurbo » 10 Дек 2015, 16:01

Интересно......... ами нека и аз споделя моята одисея с БМВ-тата

2008ма се сдобихме с първото в семейството - 318i M43 за баща ми, колата беше на 142 000км нереални 100%, сложи се газ и се кара все още и до момента, в момента е на 300 000км. За тези 160 000км до момента са смененяни шарнири 3 пъти, алтернатор, съединител, водна помпа, термостат, разни гарнитури и още разни дреболии. Тоя мотор се убедих, че е страшно дурако устойчив за всекидневна употреба и доста непретенциозен, той и като цяло е доста прост като конструкция и дизайн, тъй че то и до някъде си е обяснимо.

После купихме на брат ми 2012та 323i Е46, един също доста дурако устойчив автомобил, пиша за него тъй като съм запознат с историят му въпреки, че не е моя кола. Та Е346цата дойде на 119 000км :mhihi: , естествено се сложи газ и до момента все още се кара, сега е на 280 000км. Шестака все още е в отлично състояния, ни гори масло ни нищо, катализаторите са си на него, всичко работи, при тая кола профилактично е сменена водна помпа + термостат, както и ново носачи отпред, тампони и амортисьори, както и алтернатор и още разни дреболийки, но нищо фрапиращо, кара се все още редовно и по много ;)

И стигаме и до моята кола, която аз карам и поддържам - Е36 320i M52. Имам я от 2010та, тогава я взех на 157 000км и естествено пак беше обурудвана с газчица :mhihi: В момента си я карам все още, а километража показва сега 280 000км. Сменял съм почти всичко без мотор и скорости :mhihi: - водна помпа, термостат, 2 пъти ревизия алтернатор, 2 пъти шарнири, задни амортисьори, сложих и предна и задна М броня + прагове (щото тва е задължително упражнение на всеки Е36 ентусиаст :mhihi: ), пребоядисах я цялата, сложил съм големия борд че и автопилот си има вече даже :wave: . Колицата супер много си ме радва все още и си я джиткам доста доволно по немско, ама нещо ми стана прекалено дискомфортна та сега се оглеждам може би за нещо от рода на Ф30, не съм голям фен на новото, ама май ще тряя, а Е36цата вероятно ще продължи да радва, но вече като проект за Нюрбургринг :winky:

Та тва е от мен, някой ако го интересува нещо мога да помагам с инфо.


П.С. Всички ремонти и по трите коли са проведени почти изцяло от мен :mhihi:
П.С.2 за Е36цата даже имам един екселски файл в който съм описал всеки ремонт на колко километра е направен, какво е сменено, с какви части и колко струва, накрая съм сумирал всичко и бих могъл да го дам на който му е интересно, за да се порадва :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от павката » 10 Дек 2015, 20:43

BiTurbo написа:..

битурбина,вие тези коли сериозно ги карате,браво :D
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 22.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '10 E550

Re: Впечатленията от БМВ-тата ми през годините.

Мнение от DAN40_91 » 24 Дек 2015, 11:32

Здравейте, колеги!
Да споделя и аз впечатленията от БМВ-тата, които съм карал.
По принцип от малък съм фен на марката и да карам баварец беше детската ми мечта. :D Преди няколко години успях да я осъществя, като си взех Е36 320i купенце '97-ми набор.
В сравнение с първата ми кола - Вектра А 1.8, 90 кс., ми се стори истински самолет. Е36цата я имах 2 години и половина и впечатленията са ми, че това е един наистина здрав и надежден автомобил! Не съм имал сериозни технически проблеми (с изключение на рейката, която сдаде багажа след малко донъти, ама за това аз съм си виновен :mhihi: ), а колата си я карах здраво, даже веднъж след някои изпълнения на Бухово, чак тениската ми миришеше на съединител после :D.
Доста дълго време търсех читав екземпляр, ходих по разни автокъщи и се нагледах на такива кенефи, просто не е истина... Най-накрая, намерих моята кола от една обява в cars.bg. Не беше кой знае какво като визия - сребриста, без емблема, с поолюпен преден капак, отвътре тавана провиснал. Но пък като я закарах на сервиз, моят майстор доста я хареса и каза, че е доста читава. Общо взето, това наклони везните в нейна полза, та я взех. Общо взето, приоритет ми беше техническото състояние, а не визията.
Малко по малко започнах да си я постягам, да си я правя така, както на мен ми харесва - претапицирах салона, волана и т.н. и стана наистина страхотна. Дето се вика, кеф цена няма - колата ми е донесла толкова много радост и хубави спомени през годините... Всеки път, като завъртах ключа, вътрешно се усмихвах и забравях всички ядове. Просто това е кола, направена да удовлетвори шофьора си - уникално поведение (дори със сток окачване), позиция на седене, ергономия в интериора, реакция на педалите, директно управление (макар че и возията беше доста добра на 15ки джанти) и т.н. :bowdown: Доста коли са минали през ръцете ми, но не съм карал друга, която така да "прегръща" завоите и да ти дава такава интимна връзка с пътя. Много хора казват, че това за БМВ и the ultimate driving machine са глупости и просто маркетингов трик, но аз смятам, че си е напълно вярно... А моторът.. просто чудесен - развърта се прилично, иска още и още обороти, звука е уникален. Проблемът е, че има още мноого какво да се желае откъм въртящ момент (все пак беше 20-ка, нормално :mhihi: ). Иначе яко дуракоустойчив се оказа М52, според мен е един от най-сполучливите двигатели от Мюнхен.
Продадох колата, преди да замина да уча в чужбина, и сега, от позицията на опита, искрено съжалявам за това решение... В крайна сметка, колата завърши тотал щета в едно дере на Витоша, след изпълнение на колегата, който я взе. Нищо де, поне той е невредим. Таа, количката много ми беше легнала на сърцето и някой ден пак бих карал Е36, стига да намеря що-годе запазен екземпляр.
Другото БМВ, с което имам по-дълъг опит, е Е39 525dA '03-та. Определено има доста по-различен характер, в сравнение с 3ката. Качеството на материалите е светлинни години напред, возията е истинска класа, страхотна шумоизолация, комфортни седалки и адски много други екстри. Мен лично, винаги ме е карала да се чувствам специален, дето има една приказка "като бял човек". По-скоро круизър, отколкото спортна кола, яде километрите за закуска, дори след дълъг път оставаш свеж. Моторът имаше доста добра тяга и изпреварването не беше никакъв проблем. Много еластичен мотор, дори и с автоматик. Даже спортния режим на скоростите почти не съм го използвал, кикдаунът обикновено е достатъчен. Създава впечатление за по-бърза кола, нещо което аз обичам да наричам "ефекта на дизела", най-вероятно заради по-високия въртящ момент. Точно този мотор доста добре се комбинира с автоматичната кутия, макар че, тя беше GM-ска и сменяше леко мудничко. Колата имаше доста добро поведение за размерите си, но на мен ми липсваше прецизността на 3-ката. Иначе, като семеен автомобил за по-улегнали хора, за пътуване на дълги разстояния, е просто перфектна. Недостатък е по-скъпата поддръжка - алуминиеви компоненти по окачването и т.н. Скоростите в един момент сдадоха багажа и трябваше ремонт - 2500лв... Иначе, освен скоростите, и по нея не сме правили нещо кой знае какво. Баща ми обаче в един момент реши да я продаде, защото имаше твърде много разходи по нея, особено при положение, че не се караше много.
От 2 години сме с Octavia 1.8T '99-та. Взехме я от Еуратек на доказуемо реални 97К км. Колата е супер запазена, но просто "няма душа", макар и да върви повече от Е36цата. Та така, догодина, живот и здраве, ще търся някоя 328-ца, че 3-ките са страшна краста :mhihi:
Друго не се сещам, ако нещо по-конкретно ви интересува да ви разкажа, драскайте! ;)
Весели и светли празници на всички! :) :bchug:
DSC00803.JPG

033101829.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook