Има ли колеги бояджии ?
Модератор: Общи модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Има ли колеги бояджии ?
Навремето и аз бях в тоя бранш - бях колорист на PPG
Единия от гръцките техници имаше Iwata Supernowa и казваше, че нямало по-добър пищов за тяхната водна база. Като вносител ние предлагахме SATA и също нямаше оплаквания, jet4000 ги продавахме като топъл хляб като го пуснаха на пазара.

Единия от гръцките техници имаше Iwata Supernowa и казваше, че нямало по-добър пищов за тяхната водна база. Като вносител ние предлагахме SATA и също нямаше оплаквания, jet4000 ги продавахме като топъл хляб като го пуснаха на пазара.
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Има ли колеги бояджии ?
Истината е, че всяка марка пистолети от висок клас са повече от отлични, но трябва да свикнеш с тях.
Аз имам:
SATA JET 2000 HVLP. Няма по кораво "куче", изключително здрав. Прекрасно нанася базата и невероятно икономичен. За лак става, но не повече от три-четири елемента.
SATA JET 3000 HVLP. Според моите виждания, този пистолет става и за база и за лак, но не е съвършен.
SATA JET 3000 RP. Много добър пистолет особено за лак, но е малко "лаком" и отива повечко материал.
SATA JET 4000 RP. Това е фаворитът за лично за мен. Много лек и удобен за ръката, не уморява, силно икономичен и работи с малко количество въздух, като по този начин материала постъпва на детайла, който се боядисва, а не отива в атмосферата. Супер тих и приятен за работа. Факела (метлата) на този пистолет е с идеална форма, като при "отворен" до край тя минава 330мм., което за цялостно боядисване дори и в жегите става лесно безупречно.
SATA JET 5000 RP. Силно съм разочарован от този, по-тежък е от предшественика си и по-бавен, което мен ме дразни!, а пък по брошурите го описват, като "изпреварил времето си!"
Конкретно за Иватата, дават го за по-икономичен от Сата и Девилбис, но при отворен до край(метла и игла) понякога "разцепва метлата". Формата и не е идеална, в средата материла е по-малко от колкото в краищата.
При девилбиса, както и да отвориш, метлата не може да се разцепи, но е по-богата в средата а в краищата е по-бедна.
При Сата метлата е с отлична форма, което лично за мен си е фаворит при пистолетите.
Истината е, че като свикнеш да работиш с дадена марка и модел пистолет, работата става удоволствие. Един пистолет си го свикнал,
едва тогава, когато детайла можеш да го направиш както е необходимо, със заводска структора, съответно: по-ситна, по-едра или гладък като порцелан, за да не се различава от съседния до него небоядисан детайл.
Всички пистолети съм ги купувал чисто нови, просто съм педантичен, даже в камерата не влизам с обувки...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Аз имам:
SATA JET 2000 HVLP. Няма по кораво "куче", изключително здрав. Прекрасно нанася базата и невероятно икономичен. За лак става, но не повече от три-четири елемента.
SATA JET 3000 HVLP. Според моите виждания, този пистолет става и за база и за лак, но не е съвършен.
SATA JET 3000 RP. Много добър пистолет особено за лак, но е малко "лаком" и отива повечко материал.
SATA JET 4000 RP. Това е фаворитът за лично за мен. Много лек и удобен за ръката, не уморява, силно икономичен и работи с малко количество въздух, като по този начин материала постъпва на детайла, който се боядисва, а не отива в атмосферата. Супер тих и приятен за работа. Факела (метлата) на този пистолет е с идеална форма, като при "отворен" до край тя минава 330мм., което за цялостно боядисване дори и в жегите става лесно безупречно.
SATA JET 5000 RP. Силно съм разочарован от този, по-тежък е от предшественика си и по-бавен, което мен ме дразни!, а пък по брошурите го описват, като "изпреварил времето си!"

Конкретно за Иватата, дават го за по-икономичен от Сата и Девилбис, но при отворен до край(метла и игла) понякога "разцепва метлата". Формата и не е идеална, в средата материла е по-малко от колкото в краищата.
При девилбиса, както и да отвориш, метлата не може да се разцепи, но е по-богата в средата а в краищата е по-бедна.
При Сата метлата е с отлична форма, което лично за мен си е фаворит при пистолетите.
Истината е, че като свикнеш да работиш с дадена марка и модел пистолет, работата става удоволствие. Един пистолет си го свикнал,
едва тогава, когато детайла можеш да го направиш както е необходимо, със заводска структора, съответно: по-ситна, по-едра или гладък като порцелан, за да не се различава от съседния до него небоядисан детайл.
Всички пистолети съм ги купувал чисто нови, просто съм педантичен, даже в камерата не влизам с обувки...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Има ли колеги бояджии ?
Борис_Малинов написа:[b][i]Истината е, че всяка марка пистолети от висок клас са повече от отлични
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Точно от теб очаквах включване, колега

Това и за разпръскването на Iwata и аз го бях чел/гледал някъде. Но наистина трябва да се докосне човек, да опита да свикне, ако не стане - не е пистолета за мен значи.
От известно време следя канала на един австралиец. Доста полезни неща споделя, прави клипове ревюта на големите марки в бранша. Абе не сваля ГоПро-то от главата докато работи

Да не му правя реклама, но на мен доста неща ми разясни чрез клиповете си - ЛИНК
Re: Има ли колеги бояджии ?
За да не лалам излишно, ето:
https://www.youtube.com/user/MrZoeystevenson/videos
Тоя пич е профсионалист с години опит и показва всичко от до как се прави. Особенно за начинаещи е супер. Сядате и гледате клиповете наред от старите към последните. И аз се занимавах с бояджийството като хоби, но откакто започнах да следвам съветите му работата ми се подобри драстично и постигам страхотни резултати.Всеки може да се научи стига да има достатъчно време и желание!
https://www.youtube.com/user/MrZoeystevenson/videos
Тоя пич е профсионалист с години опит и показва всичко от до как се прави. Особенно за начинаещи е супер. Сядате и гледате клиповете наред от старите към последните. И аз се занимавах с бояджийството като хоби, но откакто започнах да следвам съветите му работата ми се подобри драстично и постигам страхотни резултати.Всеки може да се научи стига да има достатъчно време и желание!
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Има ли колеги бояджии ?
mityo105 написа: Сядате и гледате клиповете наред от старите към последните. !
Аз куче касапин не съм виждам,ама може и да има,знам ли....



Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Има ли колеги бояджии ?
Жaлкa рaботa, типично по бългaрски! Нaпрaви си трудa дa рaзгледaш клиповете и тогaвa коментирaй, a нaй добре aко вдевaш aнглийския чуй кaкво кaзвa! Клипa е ревю нa тaя хуйня и обяснявa имa ли смисъл от нея. Също обяснявa че си я е купил нaй вече щото ше му върши рaботa вместо SunGun....Кaкто имa и сумa ревютa нa пистолети, бои и т.н. Явно не е обaче нa твойто ниво, нищо че имa клипове кaк прaви лaмботa, мaзерaтитa и секви тaкивa и обяснявa всичко, кaто зa идиоти без никвa облaгa от цялaтa рaботa... Който имa желaние, некa гледa и може дa понaучи нещо от професионaлист, който не жив и здрaв....
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Има ли колеги бояджии ?
А за компресорите какво можем да кажем? Кой какво ползва, какво се препоръчва, колко литра резервоар, колко бутален, дебит? Повечето ревюта са за пистолети и бои, но рядко се среща някой да говори за компресора си, а и той е важна част
п.с - надявам се темата да не се разводни с караници, спорове и даване на сух акъл (Не се обръщам към никой конкретно)

п.с - надявам се темата да не се разводни с караници, спорове и даване на сух акъл (Не се обръщам към никой конкретно)
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Има ли колеги бояджии ?
Истината е само във винтов компресор. Аз съм с такъв, с вграден дехидратор работещ с фреон за да отделя влагата от сгъстения въздух. Зимата въздуха се затопля до 23C. а лятото сътветно се охлажда пак до 23C.
Е това ако мислиш с бояджийство да си вадиш хляба, защото този струва 7000лв.
https://www.google.bg/search?q=ceccato+ ... XOJsLWM%3A
Иначе не е проблем да се работи и бутален, но поне да бъде с 200лтр. бутилка и група от филтри за да пречистват въздуха. В тази група има филтър за твърди частици, маслоотделител и влагоотделител.
Е това ако мислиш с бояджийство да си вадиш хляба, защото този струва 7000лв.
https://www.google.bg/search?q=ceccato+ ... XOJsLWM%3A
Иначе не е проблем да се работи и бутален, но поне да бъде с 200лтр. бутилка и група от филтри за да пречистват въздуха. В тази група има филтър за твърди частици, маслоотделител и влагоотделител.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Hellthrone
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 318i/ M34 Engine/ 10/1998
Re: Има ли колеги бояджии ?
Здравейте майстори, а може би и колеги. От Пловдив съм, от скоро и аз съм в занаята. Мога да кажа за тези два три месеца, че ме е грабнал изключително много. Уви работя при един Пламен в едни подземни гаражи и тоя е гола вода - за него буквално важи поговорката ”Икономията е майка на мизерията”! За разбирачество и т.н. няма да казвам още повече, че последната му издънка беше на едно SLK AMG черен мат да се пробва да полира едни стари птичи лайна, а като блесна тоя мат само да седи и да се чеши. Както и да е, да е жив и здрав, да му карат още дълго джамбазите коли за да яде нещо човечеца. Още не пръскам при него - нямам опит, но ще го получа - при него или другаде. Осъзнах, че нищо не ме е научил когато отидох да се опитам да работя и да ме учи Бай Илия от Мотоексперт. Човека имаше желание, ама шефа ми разби мечтите. Няма значение, това ме мотивира още повече. Важното е, че бай Илия ми показа коооолко нищо не знам и си нямам представа. Сега си търся сам клипове, съвети от тук и там, а дай боже и някой майстор от Пловдив да ми позволи да му открадна занаята. Дори смятам да почна постепенно да си обурудвам свое домашно местенце и да се уча сам с опити на жена ми колата и т.н. Някой може ли да ми даде препратка или някакви съвети какво мога да направя за да се развия сам професионално? Или някой към който можете да ме препратите за да ме вземе под крилото си? Четох какво сте писали, вече гледам някой от сайтовете, браво и благодаря и за това малко инфо. На колвгата, който написа за Overcoat ако го знаете този бай Илия той го е ползвал този кит, аз също имах възможност да врътна една шпатула от него. Нищо за него не е преувеличено, ако почна да си правя нещо сам ще е само с него!!!! Моля да ме извинят админите ако на нещо или някой съм направил реклама. Не е било нарочно, можете да ми модерирате коментара!
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Има ли колеги бояджии ?
Здравейте момци искам да се включа с няколко питания. Не плюйте моля, че не съм чел в google
.
Намерих си малко помещения с един приятел и искам да си купя компресор като с нето искам да боядисвам неща по окачването, железа в общи линии.
Като за целта обема не трябва да е много голям и съм се ориентирал около 50 л. като за железа примерно задно магаре от е36 ще бъде ли досатъчно?
Какво друго ще ми бъде нужно освен компресор, пистолет и тези кръглите като тубички филтри?
Как пръскате Zinga или други алтернативи на цинк с цел запечатване, с полиестерен филер ли се обработва цинка след това и ако не гоня ефект уау все едно шегрен
, трябва ли да търкам цинка на водно.
Можете ли да ми дадете повече информация на какво казват Уош Праймър, в Офроуд форума казват, че се пръска преди филера.
Благодаря авансово!
Поздрави!

Намерих си малко помещения с един приятел и искам да си купя компресор като с нето искам да боядисвам неща по окачването, железа в общи линии.

Като за целта обема не трябва да е много голям и съм се ориентирал около 50 л. като за железа примерно задно магаре от е36 ще бъде ли досатъчно?
Какво друго ще ми бъде нужно освен компресор, пистолет и тези кръглите като тубички филтри?
Как пръскате Zinga или други алтернативи на цинк с цел запечатване, с полиестерен филер ли се обработва цинка след това и ако не гоня ефект уау все едно шегрен

Можете ли да ми дадете повече информация на какво казват Уош Праймър, в Офроуд форума казват, че се пръска преди филера.
Благодаря авансово!
Поздрави!

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Има ли колеги бояджии ?
Ако ще боядисваш с читав пистолет си приготви по-голям компресор. Консумацията на въздух на хубав пистолет е над 250л/мин
Най-добрия вариант за защита от корозия е след като си изчистил детайла до гол метал е да обработиш с епоксиден грунд. Преди години третирах на моя кола по този начин и вече 3та година в моргата тая кола не гние
Най-добрия вариант за защита от корозия е след като си изчистил детайла до гол метал е да обработиш с епоксиден грунд. Преди години третирах на моя кола по този начин и вече 3та година в моргата тая кола не гние

- Hellthrone
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 318i/ M34 Engine/ 10/1998
Re: Има ли колеги бояджии ?
Значи към Haddes. Колега, да ти кажа колегата в поста преди мен е прав за дебита на компресора. А такъв хубав сносен компресор с такъв дебит мисля че под 500 лева няма да намериш. Ама има и друго, без значение какво ще пръскаш той ще се задъхва, откъдето ако ще и 500 литра в минута да му е дебита няма да има как да се поддържа налягането и нивото на въздух в бутилката. Става един вид принципът на поточния бойлер. Затова моето мнение е да се престрашиш, да посъберете още 300-400 лева и да си купите нещо класно я Митсубиши, я няква друга хубава марка 100 литров компресор. Сигурен съм, че след време няма да са само такива детайли каквити описа ти. И ще се нервиш и псоаш що си се наакал така с тоя компресор. Освен това ще ти трябват бързи връзки, маркучи за въздух, ама не като тези спираловидните, а обикновен прав маркуч, който няма да ти пречи на работата. Също така на Фесто са едни от най-хубавите филтри за компресори. Трябват ти три филтъра - за влага, за маслени частици и твърди частици. Също за да нямаш конденз и т.н. сложи ги максимално близко до пистолета. Не на самия маркуч за пистолета а на бързата връзка която ще е за този маркуч. Така зимата, когато въздухът в бутилката ще ти е една температута и докато стигне до пистолета ще се е охладил значително и няма да пръскаш вода с пищова. Също така компресорът ще е на едно място Х в дадените помещения. Помисли каде искаш да имаш въздух и се преготви да си купиш примерно добър и евтин вариант като ППР тръби и различните аксесоари за изграждане на цялата въздушна система. Гледай тръбите ти да са с поне 12 бара налягане за да бямаш ядове, отделно скоби, дюбели и такива работи е излишно да казвам.
Да, еъпреки, че горе съм потърсил помощ да ми се поюогне да се образивам всичко това съм го прочел в нета на различни места из форуми и прочие. Дори и с молба някой да ми помогне с ценна информация за образоването ми се оказа, че колв?егите са толкова велики, че си пазят тайните само за тях. Вместо да вземат и да ти обяснят това и това за да си кажеш "евала, тоя човек ще го слушам какво ми казва, разбира си от занаята." Ама както и да е, не искам да бъда смятан за хейтър. Но искам и да ти кажа нещо - отказите, игнорирането, казването на "Не", "Ти не можеш" са неща, които могат да преобърнат живота ти. Успех ако имал въпроси питай, с радост ще споделя каквото съм научил. За мен ще е радост и удоволствие!

- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Има ли колеги бояджии ?
Я да се посъветвам. На път съм да си вземам по-приличен компресор. Гледам че е пълно в нета с фирми, които предлагат. Повечето като гледам до 1000лв са китайски или поне така изглеждат на снимки
Оглеждам се за такъв с бутилка около 200л, повечето са 3.5-4kw. Не съм ги научил много още, но ми се струва много малко моторче за тоя голям балон.
Давам пример:
компресор за въздух italy с обем на съда 200 литра с колела и удобна дръжка за лесно транспортиране. Създаден е да генерира и съхранява въздух под налягане за инструменти работещи с такъв въздух.Захранване: 230V/50Hz Тип компресор: Маслен моноблок/Мощност:4 Нр, 3.0 kW/.Максимално налягане: 8 bar/Обем на съда: 200 литра/Дебит на въздуха: 360 л/мин/Регулиране на налягането: 2 манометъра Ниво на шума: 97dB/Тегло: 80кг. Гаранционен и след гаранционен сервиз.


Давам пример:
компресор за въздух italy с обем на съда 200 литра с колела и удобна дръжка за лесно транспортиране. Създаден е да генерира и съхранява въздух под налягане за инструменти работещи с такъв въздух.Захранване: 230V/50Hz Тип компресор: Маслен моноблок/Мощност:4 Нр, 3.0 kW/.Максимално налягане: 8 bar/Обем на съда: 200 литра/Дебит на въздуха: 360 л/мин/Регулиране на налягането: 2 манометъра Ниво на шума: 97dB/Тегло: 80кг. Гаранционен и след гаранционен сервиз.

- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Има ли колеги бояджии ?
rhase написа:Я да се посъветвам. На път съм да си вземам по-приличен компресор. Гледам че е пълно в нета с фирми, които предлагат. Повечето като гледам до 1000лв са китайски или поне така изглеждат на снимкиОглеждам се за такъв с бутилка около 200л, повечето са 3.5-4kw. Не съм ги научил много още, но ми се струва много малко моторче за тоя голям балон.
Давам пример:
компресор за въздух italy с обем на съда 200 литра с колела и удобна дръжка за лесно транспортиране. Създаден е да генерира и съхранява въздух под налягане за инструменти работещи с такъв въздух.Захранване: 230V/50Hz Тип компресор: Маслен моноблок/Мощност:4 Нр, 3.0 kW/.Максимално налягане: 8 bar/Обем на съда: 200 литра/Дебит на въздуха: 360 л/мин/Регулиране на налягането: 2 манометъра Ниво на шума: 97dB/Тегло: 80кг. Гаранционен и след гаранционен сервиз.
Moй познат взе такъв и му строши бутален болт след като му изтече гаранцията. Сега ползва от него мотора и бутилката, но с компресорна глава от зил

ATR-42/72
Re: Има ли колеги бояджии ?
Привлече вниманието ми и то доста. Давайте варианти за компресор, пистолет и другите необходими части/аксесоари, които са необходими за новобранец.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3