е46 320д 150 кс охлажда на място

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 31 Дек 2015, 21:14

Здравейте колеги ! Искам да попитам нещо.Колата е е46 320д 150кс. При мен проблема е следния. Смених си термостата, защото не загряваше ( колата е САМО С 1 ТЕРМОСТАТ !!! ) Сложил съм нов на Билщайн.Проблема е следния: Колата загрява малко по бавно отколкото със стария термостат и като загрее в движение не разваля 90 градуса, без значение надолнище нагорнище и каквото и да е друго.НО, когато оставя колата да работи на място за около 5-10 мин ( в момента е около 0 градуса) колата охлажда и ако кажем че 90 градуса са 12ч на часовника, стрелката отива около 11 ? Като тръгна отново си отива на 12 ч. Някой има ли си идея по въпроса???

Извинявам се за новата тема, но точно такъв проблем не видях из форума.

Благодаря !!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от oci » 31 Дек 2015, 21:21

garfield90 написа:Здравейте колеги ! Искам да попитам нещо.Колата е е46 320д 150кс. При мен проблема е следния. Смених си термостата, защото не загряваше ( колата е САМО С 1 ТЕРМОСТАТ !!! ) Сложил съм нов на Билщайн.Проблема е следния: Колата загрява малко по бавно отколкото със стария термостат и като загрее в движение не разваля 90 градуса, без значение надолнище нагорнище и каквото и да е друго.НО, когато оставя колата да работи на място за около 5-10 мин ( в момента е около 0 градуса) колата охлажда и ако кажем че 90 градуса са 12ч на часовника, стрелката отива около 11 ? Като тръгна отново си отива на 12 ч. Някой има ли си идея по въпроса???

Извинявам се за новата тема, но точно такъв проблем не видях из форума.

Благодаря !!!!



Провери го този термостат дали затваря пипне маркучите на големия и малкия кръг. Не са малко случайте на дефектни термостати

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 31 Дек 2015, 21:23

И мен това ме съмнява, но ще проверя догодина хихихи. Благодаря колега :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от DiGital » 01 Яну 2016, 21:10

Първо как знаеш че са 90 градуса? Стрелката застава на 12 часа от 75 до 105-10 градуса. Гледал ли си през скритото меню? И последно изстива с пуснато парно или и в двата случая? Много верояно е тоя новия термостат да е калпав и въобще дори до 90 градуса дане стига!
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 02 Яну 2016, 0:44

Да на пуснато парно го прави.Като е на студено не мърда от 12ч. Стана ми интересно, понеже със стария не го правеше и знам че стигне ли 12ч не трябва да мърда каквото и да го правиш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от NGneer4eto » 02 Яну 2016, 1:39

garfield90 написа:Да на пуснато парно го прави.Като е на студено не мърда от 12ч. Стана ми интересно, понеже със стария не го правеше и знам че стигне ли 12ч не трябва да мърда каквото и да го правиш


Не трябва да мърда стрелката. Най-добрият тест на термостата е да я пуснаш по някое по-дълго надолнище на 6-та с 90-100 (просто да поддържаш километрите - не е необходимо да не даваш газ). Започне ли да пада температурата значи термостатът не е читав. При мен стрелката си падаше до към 60-65 градуса, когато термостата не беше наред. Най-добре следи температурата от скрито меню 7.0 за да е точно всичко. Аз моята днес я наблюдавах - при никакви обстоятелства не пада под 88 градуса.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 02 Яну 2016, 1:53

6-та нямам, но в движение нямам никакъв проблем. Утре ще проверя това скрито меню да видим какво ще покаже.Благодаря

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от ivoaudi » 02 Яну 2016, 2:05

Това просто "в движение" не е сигурен критерий. Трябва да направиш теста както ти казва колегата, да си намериш по - продължителен баир и да се спуснеш следейки температурата от менюто. А щом нямаш 6-та го направи на 5-та, същата работа е. И според мен най - вероятно си сложил кофти термостат.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 02 Яну 2016, 20:28

Здравейте! Днес направих теста за около 60 км Стара Загора - Казанлък.Има си голям байр и голямо спускане.На равен участък колата поддържаше 87 градуса, на гонене 160-180 88 - 89 някакъде.По нагорнище със постоянна скорост 88-89 а на спускане падаше до 82 градуса. Това всичко на пуснато парно . Та сега някой може ли да сподели какъв е проблем.Все пак термостата е около 100-105 лв на Билщайн чисто нов и отваря на 88 градуса и е на около 3-4 месеца.Температура на въздуха около 0-1 градуса. На място за около 5 мин свали температура от 87 до 81 стрелката не мръдна но предполагам, че ако бях изчакал някоя друга минутка щеше да помръдне. А първия път когато я видях да мърда точно беше достигнала средата но в последствие разбрах, че средата не е 90 градуса а почва от около 75-80 и може за това да е помръднала. Но според мен въпреки това би трябвало да дозагрее до работна температура, а не да я свали. Както и по надолнище не трябва да пада под 88 или 87 да кажем ( да кажем че 1 градус не е фатален)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от NGneer4eto » 02 Яну 2016, 21:54

Колега, днес цял ден наблюдавах температурата на двигателя. Минималната, която отчетох при продължително спускане падаше до 88 градуса, а при изкачване се качва до 92-93, като това са изолирани случаи. Нормалната е 89-90. Това при външна от -5 до 0 градуса. Парното работи нормално. Има и един момент, че моят двигател 6 цилиндъра и май-грее повече, но смятам, че температурната регулация не трябва да е различна, специално при ниската граница.
Иначе със стария термостат по пътя за баните, преди чешмата има едно надолнище - няма и 5 секунди като започнех да слизам от баира и виждах как стрелката за температурата започва да се движи наляво. По принцип ако пада при теб до 80 градуса не мисля, че е проблем, но започне ли стрелката да се движи(под 75), значи нещо не е наред. По принцип откакто смених термостата не съм забелязвал при мен температурата да пада и с един градус докато не загрее до 90.
И един въпрос извън темата - Как така си 150к.с, а нямаш шеста скорост? :shock:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от garfield90 » 02 Яну 2016, 23:27

Не всички са с 6-та. В движение не мърда стрелката дори и при спускане.Ще пробвам като ги вдигне тия 87 колкото прави да я оставя на поработи 10 мин и да видя дали ще охлади до такава степен, че да мръдне стрелката. Благодаря ти много.Утре след теста пак ще пиша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от luizov » 03 Яну 2016, 21:32

Според мен проблема е във водната помпа. Не прави добър дебит когато колата е на свободна, понеже се върти бавно. Имал съм такъв проблем самоче на е36 компакт тдс - бях сложил една помпа от тея с металните перки. А самата форма на оригиналната с пластмасовата турбинка е съвсем друга и прави далеч по добър дебит.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от ivoaudi » 04 Яну 2016, 0:26

Ако водната помпа няма дебит колата ще загрява, няма да преохлажда! Колеги въздържайте се да подвеждате! Този термостат просто е съмнителен.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от NGneer4eto » 04 Яну 2016, 1:03

luizov написа:Според мен проблема е във водната помпа. Не прави добър дебит когато колата е на свободна, понеже се върти бавно. Имал съм такъв проблем самоче на е36 компакт тдс - бях сложил една помпа от тея с металните перки. А самата форма на оригиналната с пластмасовата турбинка е съвсем друга и прави далеч по добър дебит.


Колега, как ако водната помпа не прави добър дебит двигателят ще се преохлажда? В това няма никаква логика. Отделно дизелът не се кара на свободна и не вярвам колегата да го прави. Дори и да го прави няма връзка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: е46 320д 150 кс охлажда на място

Мнение от JTD » 04 Яну 2016, 1:10

garfield90 написа:Здравейте! Днес направих теста за около 60 км Стара Загора - Казанлък.Има си голям байр и голямо спускане.На равен участък колата поддържаше 87 градуса, на гонене 160-180 88 - 89 някакъде.По нагорнище със постоянна скорост 88-89 а на спускане падаше до 82 градуса. Това всичко на пуснато парно . Та сега някой може ли да сподели какъв е проблем.Все пак термостата е около 100-105 лв на Билщайн чисто нов и отваря на 88 градуса и е на около 3-4 месеца.Температура на въздуха около 0-1 градуса. На място за около 5 мин свали температура от 87 до 81 стрелката не мръдна но предполагам, че ако бях изчакал някоя друга минутка щеше да помръдне. А първия път когато я видях да мърда точно беше достигнала средата но в последствие разбрах, че средата не е 90 градуса а почва от около 75-80 и може за това да е помръднала. Но според мен въпреки това би трябвало да дозагрее до работна температура, а не да я свали. Както и по надолнище не трябва да пада под 88 или 87 да кажем ( да кажем че 1 градус не е фатален)

Нямаш абсолютно никакъв проблем.
Карай си колата и не се филмирай.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook