Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Nickelback написа:А колко от влезлите завършват, не помня, ама май беше нещо около 30% под ножа.
Че те и в УНСС отпадат по ~10% на година, за цялото обучение не знам колко се падат. Това не е много голям критерий.
madafaka_donkele написа:...и всякакви такива суперлативи...ама докато не заговорим за $$$$.




- Larbi
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 28.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Голяма грешка правите с набиването на някакви образования и хипер яките завършени курсове. Всичко това е много хубаво, но едното нещо е че не е за всеки и второто нещо е проблема с реализацията за съответният индивид хванал под мишничка 7 папки с дипломи и сертификати с 20 чужд езика и тръгнал по интервюта за раб/(Божий?)/ота. В задачата на темата се пита как го правите, а не как да стана мега учен. Или може би всичките, които карат тия коли за над 100-200 бона са все някакви мега умници с 1000 дипломи от междугалактическия университет и като видят дипломата работодателите припадат от кеф и го вземат на най-високата възможна заплата и т.н.
Бях чел преди време една статия на тема нещо от сорта на защо като цяло умните и интелигнетни хора са ако не бедни, то са неуспели финансово в живота, а не толкова интелигентните карат нови коли и си живеят живота. Има много интелигентни хора, които без значение колко усилено се трудят, пак не успяват да направят кариера и да забогатеят. За разлика от тях има други индивиди, които са с доста по-ограничени умствени възможности, но са по-успешни в живота. Отговора на загадката се крие в нещо което бяха писали че е социална оправност или подобно. Обикновено тези които успяват в живота са хитри, пресметливи и умеят да общуват с хората по такъв начин, че да имат изгода и да се катерят нагоре в живота. И разбира се късмет - много късмет да бъдеш винаги на точното място в точното време.
Та тук се пита за някакви бизнеси/далавери като цяло с които човек може да "направи пачка". Далеч съм от идеята че в България и по Света особено тези 20-35-годишни индивиди които карат баш скъпите коли са най-умните хора на света или са инженери, ИТ или някакви мега умове в дадена област.
Цялата работа опира до няколко неща като основното е късмет.
1. Да си мега хищната акула, която да може да прави пари ит от въздуха и да надушва успешните сделки и далавери от милион километра.
2. Да имаш освен вродена пробивност и едно здраво родителско/роднинско рамо в развит бизнес/и и ти само да започнеш да бачкаш в цялата готова обстановка и после да се биеш по гърдите, че всичко сам си направил.
3. Да завършиш нещо мега конвертируемо, да имаш късмета и пробивността да работиш на точното място (показателен е примера със СИС АДМИНИТЕ от които единият бачка за 600 лв., а другият за 4200!!!)
Бях чел преди време една статия на тема нещо от сорта на защо като цяло умните и интелигнетни хора са ако не бедни, то са неуспели финансово в живота, а не толкова интелигентните карат нови коли и си живеят живота. Има много интелигентни хора, които без значение колко усилено се трудят, пак не успяват да направят кариера и да забогатеят. За разлика от тях има други индивиди, които са с доста по-ограничени умствени възможности, но са по-успешни в живота. Отговора на загадката се крие в нещо което бяха писали че е социална оправност или подобно. Обикновено тези които успяват в живота са хитри, пресметливи и умеят да общуват с хората по такъв начин, че да имат изгода и да се катерят нагоре в живота. И разбира се късмет - много късмет да бъдеш винаги на точното място в точното време.
Та тук се пита за някакви бизнеси/далавери като цяло с които човек може да "направи пачка". Далеч съм от идеята че в България и по Света особено тези 20-35-годишни индивиди които карат баш скъпите коли са най-умните хора на света или са инженери, ИТ или някакви мега умове в дадена област.
Цялата работа опира до няколко неща като основното е късмет.
1. Да си мега хищната акула, която да може да прави пари ит от въздуха и да надушва успешните сделки и далавери от милион километра.
2. Да имаш освен вродена пробивност и едно здраво родителско/роднинско рамо в развит бизнес/и и ти само да започнеш да бачкаш в цялата готова обстановка и после да се биеш по гърдите, че всичко сам си направил.
3. Да завършиш нещо мега конвертируемо, да имаш късмета и пробивността да работиш на точното място (показателен е примера със СИС АДМИНИТЕ от които единият бачка за 600 лв., а другият за 4200!!!)
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Идеята нали беше как се правят пари и стандарт на живот. Много да не кажа повечето от лъскавите коли купени с легални пари са изкарани или в чужбина или с бизнеси свързани с чужбина.
Не очаквам едно ccie в България да прави по $120-150к на година. Това е ясно. Затова написах в първото си мнение, че пари (в България) се правят ако предлагаш нещо на платежоспособния запад. Най- лвсното е да предлагаш себе си защото за това не се изисква гръб. Както казах преди- Може и да произвеждаш. Но за това се изисква често позиция която нормалните хора нямат и в родината няма и как да постигнат.
С оглед на горенаписаното инвестицията в себе си е най- добрия бизнес. Но понякога ганьовщината пречи да се прозре. Не визирам никого.
Не очаквам едно ccie в България да прави по $120-150к на година. Това е ясно. Затова написах в първото си мнение, че пари (в България) се правят ако предлагаш нещо на платежоспособния запад. Най- лвсното е да предлагаш себе си защото за това не се изисква гръб. Както казах преди- Може и да произвеждаш. Но за това се изисква често позиция която нормалните хора нямат и в родината няма и как да постигнат.
С оглед на горенаписаното инвестицията в себе си е най- добрия бизнес. Но понякога ганьовщината пречи да се прозре. Не визирам никого.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
alx написа:.....С оглед на горенаписаното инвестицията в себе си е най- добрия бизнес. Но понякога ганьовщината пречи да се прозре. Не визирам никого.
Ганьо инвестира в себе си, но знае, че друг Ганьо ще го оценява, дава заплата и т.н. в България.

п.с. Даваха по една БГ тв как един човек живее в ЮК и поправя покриви. Не гледах предаването, но чух следното " Най-обичам да работя за българи, защото си знаем номерата".

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
nqmam_bmw написа:...
Всичко е относително. Има кинти повече от колкото има кинти за тези, които не са

п.с.
Хайде може да се каже, че инженерните неща и математиките са добри в България, но останалото е подигравка.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
TNT написа:Nickelback написа:А колко от влезлите завършват, не помня, ама май беше нещо около 30% под ножа.
Че те и в УНСС отпадат по ~10% на година, за цялото обучение не знам колко се падат. Това не е много голям критерий.
Нещо сравняваш УсеРеСе с MIT ли?


Не ме разбра, мисля...
Някакси се предполага, че голямата част от тия дето са дали мило и драго да бъдат в MIT, не са се "объркали", а и не са тия същите профанизирани чалгаджии дето са в УНСС, кажи-речи, от немай къде и за едното вишУ



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Просто процента на отпаднали не е критерий за колко е сложно и т.н. Причини много за прекъсване. По българските университети голяма част записват, за да отидат на бригада в САЩ и да останат там
В чужбина пък струват страшно много и я има финансовата част.


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
TNT написа:Просто процента на отпаднали не е критерий за колко е сложно и т.н. Причини много за прекъсване. По българските университети голяма част записват, за да отидат на бригада в САЩ и да останат тамВ чужбина пък струват страшно много и я има финансовата част.
Съгласен съм, бре човек!


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Larbi
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 28.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Ако ще учите, то учете докато сте млади до към 25-7 години макс да сте завършили това което искате да работите щото ако излезеш от университета на 30-37 години и като тръгнеш по интервюта шанса не ти е особено голям. Дори да си по-добър от повечето техни служители, те няма как да го знаят и искат опит примерно 3-5 години опит за да те наемат. А ти на 35 кога ще го трупаш тоя опит и кога ще се доказваш като на вратата чукат мощно 23 годишни напористи младежи с дипломи и нкакъв стаж в ръка? Само на обявите за компаньонки пише: "може и без опит"
Та, като изХодиМ от позицията на човек, който не е на 25 и няма време тепърва да отдели 4-5 години за супер якото образование и после опит, какви са идеите? Банков обир, нещо
Има го и другото, че не всеки може да става за инженер, мега икономист-акула или ИТ гуру и да отиде да ги учи тия неща файда йок. Тогава какво прави?

Та, като изХодиМ от позицията на човек, който не е на 25 и няма време тепърва да отдели 4-5 години за супер якото образование и после опит, какви са идеите? Банков обир, нещо

Има го и другото, че не всеки може да става за инженер, мега икономист-акула или ИТ гуру и да отиде да ги учи тия неща файда йок. Тогава какво прави?
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
larbi написа:...Тогава какво прави?
Форумните мъдреци мълчат оглушително.

Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
larbi написа:Бях чел преди време една статия на тема нещо от сорта на защо като цяло умните и интелигнетни хора са ако не бедни, то са неуспели финансово в живота, а не толкова интелигентните карат нови коли и си живеят живота.
Колега, а замисли ли се, че причината поради която въпросните интелигентни хора не са успели финансово, може да не е, че не могат да го направят, а че са достигнали до някои изводи, мирогледът им се е променил и целта им в живота не е свързана с финансово богатство и не биха си потъпкали принципите заради пари?
В днешно време звучи повече от странно, подобни хора се определят от масата като "будали". А дали наистина е така

Последна промяна Делян на 03 Яну 2016, 22:03, променена общо 1 път
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
Просто за повечето хора MIT/Ivy League итн са наплюнчени имена, които асоциират с нещо малко по-елитно.
Нещо като хотелите - БГ университетите за тях са 3-звездни хотели, а онези специфични университети са петзвездни.
Ама не е баш така, по-скоро са десетзвездни. Нивото е съвсем различно.
УНСС, ТУ-София, СУ, УАСГ са последните бастиони паднали в борбата с чалга поколението. Да, те вече са превзети от посредствеността. Връщане назад няма.
Просто в БГ икономическата среда, където да знаеш програмни езици е по-важно отколкото да имаш техническо образование и да имаш добри умения за преговори (и съответно да познаваш много хора) е по-важно отколкото да имаш икономическо образование, няма място за образовани кадри.
Нещо като хотелите - БГ университетите за тях са 3-звездни хотели, а онези специфични университети са петзвездни.
Ама не е баш така, по-скоро са десетзвездни. Нивото е съвсем различно.
УНСС, ТУ-София, СУ, УАСГ са последните бастиони паднали в борбата с чалга поколението. Да, те вече са превзети от посредствеността. Връщане назад няма.
Просто в БГ икономическата среда, където да знаеш програмни езици е по-важно отколкото да имаш техническо образование и да имаш добри умения за преговори (и съответно да познаваш много хора) е по-важно отколкото да имаш икономическо образование, няма място за образовани кадри.
Последна промяна Хаос на 03 Яну 2016, 22:04, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
madafaka_donkele написа:speeder88 написа:...
Преди месец някъде за UK:
- Would you be able to come for a face to face interview?
- If you provide or reimburse a two-way ticket.
- Sorry, we don't cover such expenses.
- Sorry, I can't afford such expenses either.
- In that case I'm afraid we wont process further your application. We really need and insist on face to face interviews with all of the candidates. We wish you good luck.
това нищо не значи.
преди време на един от съучениците ми от университета му покриха 2 пътувания до UK за интервюта, като след второто му предложиха работата и му покриха и 3-тото пътуване.
то до Лондон особено почти навсякъде има евтини полети, не е нещо кой знае какво.
освен бизнеса, и аз съм на мнение, че най-добрата опция е инвестиция в себе си, но много хора не го осъзнават. а и да не забравяме, че ученето не приключва със завършването на университета.
а пък ако оставиме настрана големите заплати и само се замислиме колко хора има, които са безработни, но не правят нищо, което да ги направи по-конкурентноспособни. в интернет има толкова много безплатна информация. барман/сервитьор да си, пак може да научиш страшно много неща.

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
larbi написа:...
Бях чел преди време една статия на тема нещо от сорта на защо като цяло умните и интелигнетни хора са ако не бедни, то са неуспели финансово в живота, а не толкова интелигентните карат нови коли и си живеят живота. Има много интелигентни хора, които без значение колко усилено се трудят, пак не успяват да направят кариера и да забогатеят. За разлика от тях има други индивиди, които са с доста по-ограничени умствени възможности, но са по-успешни в живота. Отговора на загадката...
Както колегата Делян написа - може би просто интелигентните хора имат други ценности в живота и не се стремят да забогатеят на всяка цена?
Excellent! Steven is my name!
Re: Реализация, стандарт на живот и М6-ци
и какво стана след 17 страници постове и мерене на пишки?
някои си признаха, че толкова лесно фирмите в БГ не дават големи заплати, други си признаха, че само ги заприказват и като се стигне до темата с пари, всичко приключва, трети чули - не дочули и не разбрали пляскат някакви митове за заплати от рода на 150к в чужбина и то на ниво най - обикновен специалист....
и преди го написах - с обикновена работа, такива коли не могат да се карат (поне в Германия). Добрият специалист стига до към 100к (бруто, годишно) и това е всичко.С такава заплата 90% от хората не могат да си позволят такива лъскави коли. Ако говорим за автомобилна фирма, там има много преференции и повечето хора си взимат и някоя друга лъскава кола - например лизинга на 212 с малко по - слабо моторче, с не много екстри е около 600е на месец. Повечето го правят и защото получават около 25% отстъпка на труда и частите (ако колата не е на лизинг).
Нагоре до към М6 - или частен бизнес или много висок ръководен пост. Мениджъри на отдели (над 200 човека) стигат до към 1/4 милион годишно. Като сложиш и бонуси, сигурно удрят и 300к. Само, че като ги гледам - по - млад от 50г. няма. Само, че и тяхната не е лесна. Техните договори са напълно индивидуални и се договарят. И ако съответно бъдещите продажби на 213 не достигнат уговореното число....си ходят.
някои си признаха, че толкова лесно фирмите в БГ не дават големи заплати, други си признаха, че само ги заприказват и като се стигне до темата с пари, всичко приключва, трети чули - не дочули и не разбрали пляскат някакви митове за заплати от рода на 150к в чужбина и то на ниво най - обикновен специалист....
и преди го написах - с обикновена работа, такива коли не могат да се карат (поне в Германия). Добрият специалист стига до към 100к (бруто, годишно) и това е всичко.С такава заплата 90% от хората не могат да си позволят такива лъскави коли. Ако говорим за автомобилна фирма, там има много преференции и повечето хора си взимат и някоя друга лъскава кола - например лизинга на 212 с малко по - слабо моторче, с не много екстри е около 600е на месец. Повечето го правят и защото получават около 25% отстъпка на труда и частите (ако колата не е на лизинг).
Нагоре до към М6 - или частен бизнес или много висок ръководен пост. Мениджъри на отдели (над 200 човека) стигат до към 1/4 милион годишно. Като сложиш и бонуси, сигурно удрят и 300к. Само, че като ги гледам - по - млад от 50г. няма. Само, че и тяхната не е лесна. Техните договори са напълно индивидуални и се договарят. И ако съответно бъдещите продажби на 213 не достигнат уговореното число....си ходят.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: seimo