проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 9.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 318i n42b20
Детайли за колата: e46 318i n42b20 143 h.p.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pApit0 » 26 Дек 2015, 22:24

ivoaudi написа:Непременно провери отново компресията и на студен и топъл мотор! Резултатите от двата различни теста може и да те озадачат силно.

Компресията я мерихме на студен двигател колега. Бях чел твое мнение за тази "прахосмукачка"(която се включва при студен старт) която си изключил и работата се подобрила при теб ... при мен се чува наистина когато запаля колата за около под минута и след което спира. Но разлика с нея и без нея няма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 27 Дек 2015, 10:55

Нищо нямах предвид за прахосмукачката колега, тя от години е елиминирана като възможен проблем, а аз самия преди дни отново писах, че и при мен не е била тя проблемът. Просто имах буквално същия проблем като теб, дори на два пъти, като и двата пъти бе частично издухана гарнитура на главата. Тъй като тази гарнитура е изцяло метална, малко по-трудно се хваща с мерене на компресия, защото не винаги "изпуска", особено когато не е добре издухана. Както и да е, при теб явно проблема е другаде.
Последна промяна ivoaudi на 15 Яну 2016, 21:01, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 13 Яну 2016, 12:48

Здравейте, за да се смени веригата на този двигател n42b20 смъква ли се главата и има ли ангренажен капак на блока ?
Благодаря предварително !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 14 Яну 2016, 12:09

Буквално всичко можеш да смениш без да слиза главата, въпреки че ангренажен капак няма.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 22 Яну 2016, 22:20

Колеги имам 2 въпроса
1 къде е пробката през която се фиксира КВ при зацепване?
2 нормално ли е докато въртя КВ веригата между двете зъбни колела както е опъната да става леко охлабена , дали е за смяна веригата ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 24 Яну 2016, 18:05

niko8926 написа:Колеги имам 2 въпроса
1 къде е пробката през която се фиксира КВ при зацепване?
2 нормално ли е докато въртя КВ веригата между двете зъбни колела както е опъната да става леко охлабена , дали е за смяна веригата ?


1. Не е пробка , а "дупка" за фиксиране - намира се долу вдясно на мотора (гледайки отпред) , под стартера с диам. f8.
2. трябва да смениш обтегача - намира се вляво на мотор до/зад хидр. помпа. С ключ 27.

Но !!! Ако не си запознат с тоя мотор - недей се пробвай със зацепвания. Лесно е , но си има начини. Смени си обтегача на веригата и евентуално свали пластмасовия капак отпред, за да видиш, дали не е счупен пластмасовия водач на веригата. Друго недей да пипаш дотогава. Закачи я на диагностика и виж дали реално има разместване на газоразпределението.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от гумата » 25 Яну 2016, 11:27

Моят мотор цъка като швейцарски часовник и хора до него онзи ден казаха, че не са го чували, докато са стояли до него.
Когато се пише толкова критично- екзалтирано, за който и да е от моторите на БМВ е добре да не се изключват обективните особености за случая , както е сега.
-Авторът изключва собствената си преценка при закупуването на колата, която не е била осведомена преценка и изборът му е при условията на неосведоменост.
-Явно е, че колата е имала нужда от смяна на гумички на клапани и сегменти. Е, хубаво какво от това? Това не прави моторът лош. С времето се налага. Ама харчела масло! Няма машина да не харчи при по- голямо натоварване. Сменил е гумичките на клапаните и не му харчи.
-Колата не е имала нужда от сваляне на катализатора, но проблемът не е в мотора, а в майстора, който дори не е измервал изгорели газове, а е препоръчал "разкарване на катализатора". И на мен ми предлагат, но аз мисля, че е друга действителната причина.. Прави ли това моторът лош, обаче?
-Ама налагали се ремонти!
Който си вземе БМВ или каквато и да е друга кола- ФИАТ. Уважавам много италианския производител и затова ще пиша за него. Фиат се чупят лесно, имат недъгава електрическа инсталация и "само емблемата отпред не се чупи"/по думите на един мой близък приятел.
Истината е, че всяка кола изисква много повече техническо познание у собственика, отколкото се изискваше едно време. Фиат правят чудесни двигатели, БМВ също, но колата е съвкупност от агрегати. На ФИАТ една от основните слабости е температурния датчик термостата, който трябва да се смени с оригинален по- скъпичък, ако не можеш да си го изпишеш по нет'а. Хората слагат бюджетен вариант и се започва. Първо двигателят не загрява и не отваря втория кръг на водата, После започва едно постоянно пренагряване и по висок разход. "Тръгват" си елемент след елемент, когато един ден не започне голямото размазване. Най- често през лятото. Гарнитурата на главата пуска масло тръгва към водица и се връщат първи цилиндър и бозицата залива един прекрасен мотор. Двигателят блокира не заради гарнитурата на главата, а защото някога във времето един човек не е купил един оригинален термостат. И "двигателят на тази кола е лош". С БМВ е същото. Когато купих колата не разполагах с ИНПА, "за да си прочета домашното", а слушах "цъкащия" двигател. Той и днес си цъка и пали в зимните студове, но нямаше как да видя, че датчика на коляновия вал в мъртъв, а след него и датчика на разпределителния вал е не по- жив. Всеки струва по 180 лв и се слага само Сименс. Това не направи двигателят лош. Просто смених скъп елемент и то не за последен път.
Е- означава на немски "развитие". Първите мотори , а и автомобили като цяло от 1997 имат "детски болести", но при фейса ги няма и пак се прави колата за нещо, което е вече за смяна. Хората сменят стави, кожа, присаждат се органи, какъв е проблема с колите тогава? Не е оправдание цената. Двигателят се измерва в моточасове и се прави според натоварването, а не според изминатите километри. Как автора на тази тема, може да бъде уверен в експлоатацията на същата кола преди него?
Досега смених какво ли не и как ли не правих ходова част, но ще уверя автора, защото няма нужда да уверявам другите тук- Аз все повече обиквам моята Е 46 и все повече се възхищавам от нея. Защото това е един чудесно балансиран автомобил, който иска обич и разбиране. Обичах и една Е 36, която днес едно мило семейство с болно детенце карат и все още не са поправяли- 2 години освен една дръжка на врата.. Онзи двигател все още цъка и майсторите му се радват като го видят. Всъщност радват се хората, които могат да осмислят какво се случва в конкретния момент с автомобила им. Това е БМВ- обич и разбиране.
Който иска да получи същото от своята кола, трябва да 'и дава обич и разбиране. А когато тръгнеш по пътя изпитваш истинското удоволствие от шофирането.
п.п.
Така го чувствам и не уча другите как да се отнасят с колите си.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 29.01.2005
Местоположение: София

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от StuNNeR » 25 Яну 2016, 13:37

гумата написа:Моят мотор цъка като швейцарски часовник и хора до него онзи ден казаха, че не са го чували, докато са стояли до него.
Когато се пише толкова критично- екзалтирано, за който и да е от моторите на БМВ е добре да не се изключват обективните особености за случая , както е сега.
-Авторът изключва собствената си преценка при закупуването на колата, която не е била осведомена преценка и изборът му е при условията на неосведоменост.
-Явно е, че колата е имала нужда от смяна на гумички на клапани и сегменти. Е, хубаво какво от това? Това не прави моторът лош. С времето се налага. Ама харчела масло! Няма машина да не харчи при по- голямо натоварване. Сменил е гумичките на клапаните и не му харчи.
-Колата не е имала нужда от сваляне на катализатора, но проблемът не е в мотора, а в майстора, който дори не е измервал изгорели газове, а е препоръчал "разкарване на катализатора". И на мен ми предлагат, но аз мисля, че е друга действителната причина.. Прави ли това моторът лош, обаче?
-Ама налагали се ремонти!
Който си вземе БМВ или каквато и да е друга кола- ФИАТ. Уважавам много италианския производител и затова ще пиша за него. Фиат се чупят лесно, имат недъгава електрическа инсталация и "само емблемата отпред не се чупи"/по думите на един мой близък приятел.
Истината е, че всяка кола изисква много повече техническо познание у собственика, отколкото се изискваше едно време. Фиат правят чудесни двигатели, БМВ също, но колата е съвкупност от агрегати. На ФИАТ една от основните слабости е температурния датчик термостата, който трябва да се смени с оригинален по- скъпичък, ако не можеш да си го изпишеш по нет'а. Хората слагат бюджетен вариант и се започва. Първо двигателят не загрява и не отваря втория кръг на водата, После започва едно постоянно пренагряване и по висок разход. "Тръгват" си елемент след елемент, когато един ден не започне голямото размазване. Най- често през лятото. Гарнитурата на главата пуска масло тръгва към водица и се връщат първи цилиндър и бозицата залива един прекрасен мотор. Двигателят блокира не заради гарнитурата на главата, а защото някога във времето един човек не е купил един оригинален термостат. И "двигателят на тази кола е лош". С БМВ е същото. Когато купих колата не разполагах с ИНПА, "за да си прочета домашното", а слушах "цъкащия" двигател. Той и днес си цъка и пали в зимните студове, но нямаше как да видя, че датчика на коляновия вал в мъртъв, а след него и датчика на разпределителния вал е не по- жив. Всеки струва по 180 лв и се слага само Сименс. Това не направи двигателят лош. Просто смених скъп елемент и то не за последен път.
Е- означава на немски "развитие". Първите мотори , а и автомобили като цяло от 1997 имат "детски болести", но при фейса ги няма и пак се прави колата за нещо, което е вече за смяна. Хората сменят стави, кожа, присаждат се органи, какъв е проблема с колите тогава? Не е оправдание цената. Двигателят се измерва в моточасове и се прави според натоварването, а не според изминатите километри. Как автора на тази тема, може да бъде уверен в експлоатацията на същата кола преди него?
Досега смених какво ли не и как ли не правих ходова част, но ще уверя автора, защото няма нужда да уверявам другите тук- Аз все повече обиквам моята Е 46 и все повече се възхищавам от нея. Защото това е един чудесно балансиран автомобил, който иска обич и разбиране. Обичах и една Е 36, която днес едно мило семейство с болно детенце карат и все още не са поправяли- 2 години освен една дръжка на врата.. Онзи двигател все още цъка и майсторите му се радват като го видят. Всъщност радват се хората, които могат да осмислят какво се случва в конкретния момент с автомобила им. Това е БМВ- обич и разбиране.
Който иска да получи същото от своята кола, трябва да 'и дава обич и разбиране. А когато тръгнеш по пътя изпитваш истинското удоволствие от шофирането.
п.п.
Така го чувствам и не уча другите как да се отнасят с колите си.


Много точно казано, колега! :yes: Когато се прави нещо, детайлите са много важни!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 25 Яну 2016, 18:31

И на мен веригата ми стои леко хлабава , горния оптегач ми е здрав. Долния ли е за смяна ? Може ли парт код ?

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 25 Яну 2016, 20:59

1. Не е пробка , а "дупка" за фиксиране - намира се долу вдясно на мотора (гледайки отпред) , под стартера с диам. f8.
2. трябва да смениш обтегача - намира се вляво на мотор до/зад хидр. помпа. С ключ 27.

Но !!! Ако не си запознат с тоя мотор - недей се пробвай със зацепвания. Лесно е , но си има начини. Смени си обтегача на веригата и евентуално свали пластмасовия капак отпред, за да видиш, дали не е счупен пластмасовия водач на веригата. Друго недей да пипаш дотогава. Закачи я на диагностика и виж дали реално има разместване на газоразпределението.

Благодаря колега за бързия отговор !
Аз търсех пробка като тези които са на челната страна на блока за смъкването на банана
Относно обтегача, той е нов, уж "оригинален" на бмв, но ми направи впечатление, че е по-мек от този който смъкнах.След смяната няма никаква промяна в работата на двигателя.Причината да я проверявам дали е зацепена както трябва е, че ми държи ниски обороти като загрее около 600 и притриса леко мотора (на газ притриса по-силно) и започва да звучи като нов дизел.Иначе докато е студена работи напълно нормално.Също така ми направи впечатление, че оборотите пропадат бързо от 1000 до 500 и след това се вдигат на 600 (това е при загрял двигател) дросела ми стои на 2 градуса при загрял двигател.
Не знам кои данни да гледам като я закача, че да разбера дали е добре газорапределението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 26 Яну 2016, 1:10

niko8926 написа:Благодаря колега за бързия отговор !
Аз търсех пробка като тези които са на челната страна на блока за смъкването на банана
Относно обтегача, той е нов, уж "оригинален" на бмв, но ми направи впечатление, че е по-мек от този който смъкнах.След смяната няма никаква промяна в работата на двигателя.Причината да я проверявам дали е зацепена както трябва е, че ми държи ниски обороти като загрее около 600 и притриса леко мотора (на газ притриса по-силно) и започва да звучи като нов дизел.Иначе докато е студена работи напълно нормално.Също така ми направи впечатление, че оборотите пропадат бързо от 1000 до 500 и след това се вдигат на 600 (това е при загрял двигател) дросела ми стои на 2 градуса при загрял двигател.
Не знам кои данни да гледам като я закача, че да разбера дали е добре газорапределението.


Не трябва да е мек обтегача ! С един пръст трябва трудно да се свива... нещо не е по реда твоя. Принципно новите обтегачи са с по-плоски глави (гайката) и по-дълго тяло на резбата.
Иначе играенето на оборотите може да е от картерната вентилация или дебитомер. Виж дали има някакви грешки записани, както и провери въздушните маркучи - често има пукнатини и смуче паразитен въздух.
За газоразпределението отговаря валвтроника (+ексцентричния вал) и соленоидите. Рядко там има проблем, освен ако наистина не е прескочил някой зъб от хлабава верига. Обикновено в диагностичните програми се записват ъглите на сработване в градуси от 0° - 120°, но по-добре не пипай валовете
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 26 Яну 2016, 15:48

Ще проверя всички възможни маркучи на картерната вентилация.Относно данните за положението на РВ и КВ виждам ги като я закача, но не знам в какви новми трябва да са :dunno: Понеже ми казаха, че горивния филтър вървял със регулатор за налягането на горивото, възможно ли е той да прави проблем ако не се лъжа май има вакуумно маркуче което стига до горивния филтър (примерно сместа да е бедна и затова да държи ниски обороти или обратното да се дави на ПХ или прблема да е в дросела)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 27 Яну 2016, 1:01

niko8926 написа:Ще проверя всички възможни маркучи на картерната вентилация.Относно данните за положението на РВ и КВ виждам ги като я закача, но не знам в какви новми трябва да са :dunno: Понеже ми казаха, че горивния филтър вървял със регулатор за налягането на горивото, възможно ли е той да прави проблем ако не се лъжа май има вакуумно маркуче което стига до горивния филтър (примерно сместа да е бедна и затова да държи ниски обороти или обратното да се дави на ПХ или прблема да е в дросела)



Добри са показателите на валвтроника и моментните стойности (не са КВ / РВ данни ) ,но оборотите са ниски.
Търси проблема около дебитомер -> клапан картерна вентилация -> дросел... все въздух и горивна смес. Там е проблема. Често се цепи гофрираната тръба от възд. филтър към дросела или тънкото маркуче след дебитомера.
Ако имаше проблем с налягането на горивото - ще имаш записана грешка. Допускам, че и някоя от сондите може да дава грешни данни, но също би трябвало да има грешка. Също допускам, че и буксата на валвтроник мотора е яко омаслена и може да прави проблем. Откачи минуса и я почисти ХУБАВО със обезмаслител + контактен спрей.

А има ли изобщо някакви грешки ?
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 5.11.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 N46B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Luki Junior » 27 Яну 2016, 9:14

По спецификация, оборотите на н42/н46 са около 660 на цялосно загреан двигател. Просто така е настроен да работи на бедна смеса. Газовото допълнително ги убива оборотите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 27 Яну 2016, 9:59

Luki Junior написа:По спецификация, оборотите на н42/н46 са около 660 на цялосно загреан двигател. Просто така е настроен да работи на бедна смеса. Газовото допълнително ги убива оборотите.


Няма такова нещо ! По спецификации в ISTA дават:
Idle speed : 700+/-50 rpm (Not Adjustable)
Idle speed (alternative) : 850+/-50 (Not Adjustable) - валвтроник режим, с напълно отворен дросел + климатик (в запас)
Ламбда : 0,97 - 1,03
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook