Съвет за 4х4

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Съвет за 4х4

Мнение от Cyberloner » 25 Яну 2016, 16:42

Търся си нещо проходимо с просвет поне 20см.
Дизайн не ме интересува, марка - също.

Изискванията са:
1. Ръчни скорости
2. надеждност и Евтина поддръжка
3. Да не е лада нива или субару форестър, защото ми е тясно в тях.
4. Да не е КИА - нагледах се на опитите на комшията със sportage-a да се измъкне от гаража - просто е ниска.
4. до 10к лева

Ще го ползвам да се измъкна от вкъщи(бояна) - непочстени улици, коловози по 20+ см и т.н.

За момента гледам Mitsubishi Pajero/Montero преди 2000.
До момента не съм се интересувал от джипове и съм много бос в материята.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Haddess » 25 Яну 2016, 16:46

Един път се возих в Паджеро ( тези до 2000г.) къса база 2.5 дизел,ами джипа е уникален ! :shock:
И като гледам, не ходят много по сервизите. :ok: Бих си купил с мерак, по якото е, че гледаш от високо и си е истински джип :mhihi: !

Ето от този тип:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Пресиян Василев » 25 Яну 2016, 18:22

Паджеро ако е ,гледай рамата че гният на поразия.а 10 к лева можеш да вземеш и 3-то поколение.
Предлагам ти Терано с 2.7тди,че Патрола вече е истински камион.
Ланд Ровър Дискавъри ТД5 също е добра машина.Въобще заповядай в офроуд форума и чети на воля.
А комшията ти да се поинтересува що е лифт,и имали почва у ТЯХ.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Съвет за 4х4

Мнение от alx » 25 Яну 2016, 18:57

взимаш един стар разкован мл и си ти.

може да е малко повече пари, но ще ти върши работа и в калта и на асфалта.
алекс
трабант 601с
разни други возила

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Bavarcho » 25 Яну 2016, 19:43

Както писа колегата по нагоре влизаш в офф роуд форума и четеш.
Щом казваш Паджеро .. до 10-ка лева може да вземеш прилично Паджеро 3-ка или много добро Паджеро 2-ка, избора е твой.
И двете са със супер селект фул тайм раздатка, това означава че можеш да караш - само на задно// 4х4 по какъвто терен искаш, сух, мокър, може да се включва в движение / 4х4 с заключена раздатка това извън асфалта / като предния режим но бавни скорости + 100% твърд блокаж на задния диф от копче или лсд диф. Предполаам знаеш че има джипове постоянно на 4х4 има други дето не могат да се карат по сух терен постоянно 4х4. При мицубиши хубавото е че когато не ти е нужно 4х4 караш на задно което чуствително намаля разхода + възможността при терен където само на места е нужо 4х4 да си караш спокойно (например на магистрала където е сухо и само на места има навявания от сняг)
3-ката е доста по-компфортна от 2-ката - отвътре, като возия и т.н.
П3-ка има дизели 2.5тди и 3.2дид - първия е здрав и прост, малко слабичък според мен / втория си подхарчва повечко (като се има предвид че е джиБ) чест проблем е гнп-то бош вп 44 (същото като на Е46 320д 136к.с)
П2-ка има 2.5тди и 2.8тди - първия не е същия като при 3-ката изобщо не е препоръчителен / втория 2.8 е здрав, относително пъргав за конете си, добър разход, на верига за разлика от 2.5тди // при П2 най-важно е да избереш читав от към ръжда, рамата ръждясва пред пред задните гуми, както и зад тях // при П2-ка фейслифт (тези с издутите калници след 1996г/97г.) е поуправен малко проблема с ръждата (по мой наблюдения)

Всичко това го има писано доста в офф роуда, както и подобно инфо за всякакви други джипове дето можеш да се сетиш.
Изображение

Е46 Fanatic
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d; GLK 320

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Hito » 25 Яну 2016, 20:37

Разгледай ако искаш и JEEP Grand Cherokee WJ 1999 - 2004 г
За тази цена взимаш перфектен екземпляр ,НО правиш компромис със скоростите (само автоматици са)
Ако искаш дизел гледай за 2,7 и бягай далеч от 3,1 !!!
При бензиновите всичко от 4,7 на горе е ок :twisted:
Аз лично съм с такъв 2,7 CRD за първа зима и съм от доволен предоволен :)
Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Re: Съвет за 4х4

Мнение от ukelichko » 25 Яну 2016, 23:19

Haddess написа:Един път се возих в Паджеро ( тези до 2000г.) къса база 2.5 дизел,ами джипа е уникален ! :shock:
И като гледам, не ходят много по сервизите. :ok: Бих си купил с мерак, по якото е, че гледаш от високо и си е истински джип :mhihi: !

Ето от този тип:
Изображение

Това май е Единица, не Двойка. Имал съм и Двойка, сега карам Тройка. Най-доброто в тези джипки е Суперселктът, който позволява задвижване на четирите колелета през междуосев диференциал, както и блокаж на междуосевия диф, бавни и само задно. Повечето Паджера имат и блокаж на задния диф, което ги прави доста проходими. Високи са, големи са, абе животни... Двойката много ръждясва. Тройката е пълна с електроника, като за сметка на това е доста комфортна. Да не забравя и една много голяма екстра на дългата база. Седалките са конструирани така, че като се разпънат вътре става нещо като спалня.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Cyberloner » 26 Яну 2016, 9:04

@Hito - добре де, а тия автоматици надеждни ли са?
И как са откъм поддръжка тези модели като цяло?

@Bavarcho - а като казваш, че подхарчва повечко каквоо имаш предвид? :)
Интересува ме по-скоро извънградското.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Re: Съвет за 4х4

Мнение от ukelichko » 26 Яну 2016, 12:29

На Паджеро 3 автомата не ми е правил проблеми, но.....Има една тънкост, която прочетох в руските форуми. Системата за блокиране на хидрото и директно зацепване на вала на двигателя към вала на кутията, на която все забравям името. Като се износи, на 5-та се забелязва нещо като претрисане. Докато си търсех Тройка, попаднах на един такъв екземпляр. Пак според рушняците, може да се кара така без проблеми, просто малко дразни. Иначе масло на автомата, което за Паджерото е специфично и филтър на 60К и всичко е ОК. Раздатката на Тройката се включва с ел моторчета и често клеясват или замръзват зимата. В самото ръководство препоръчват режимите да се превключват един път в месеца, за да няма проблеми. Тройката е с верига, но производителят препоръчва смяна на 100К(по спомени). При пенсионерско каране до 100 на дълго ако всичко е ОК, разхода ми е падал и под 9. На градско 16. Вътре пластмасите са калпави и се раздрънкват след известно време. На мен даже фабричният касетофон се разтроопа, но в наше село има много паваж и само Е46-цата навремето не се раздрънка отвътре.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Nickelback » 26 Яну 2016, 12:35

Не казваш мотора кой е.. 3.2DI-D..?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Съвет за 4х4

Мнение от v_p_m » 26 Яну 2016, 13:01

Cyberloner написа:@Hito - добре де, а тия автоматици надеждни ли са?
И как са откъм поддръжка тези модели като цяло?

@Bavarcho - а като казваш, че подхарчва повечко каквоо имаш предвид? :)
Интересува ме по-скоро извънградското.


Автомата на П2 издържа неща като:
- при движение с 70-80 км превключване на задна (блокират колелата) от там пак "D" и продължаваш.
- при зверско окопаване в сняг , педала се заварява до долу и само се сменя позицията на лоста от "R" на "D" :shock: (скача като коза :))
и тн.
Имай предвид че трансмисията и окачването на п2 с 2.8тди и бензиновия 3.5 са еднакви

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 3.12.2011
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 99
Мечтае да кара: Ново БМВ
Детайли за колата: Сребристо седанче с ремап

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Pesho Apostolov » 26 Яну 2016, 13:03

От гледна точка на ниски разходи за поддръжка разгледай Хонда CR-V. Иначе не са предназначени за офроуд.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Re: Съвет за 4х4

Мнение от ukelichko » 26 Яну 2016, 17:10

Nickelback написа:Не казваш мотора кой е.. 3.2DI-D..?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Да. 3.2 DID. Като всеки японски дизел, в най-големия студ пали моментално с врътването на стартера. Когато бях с Паджеро 2-2.5 дизел, беше същото. С хубава нафта и хубав акумулатор, разбира се. Не си хваля моето, не ме разбирайте погрешно, даже сега ако имах избор, бих си взел Гранд с Куадрадрайв 2. Някак си са по-комфортни и еднакво проходими. Все пак Паджерото си е трактор спортен вариант. Ама много ме кефеше като тръгнех да доливам течност за чистачки на Двойката. Разбърквах една градинска лейка с материал, стъпвах на високо и сипвах като на ЮМЗ. И като сложим и системата за миене на фаровете, си поемаше почти цялата градинска лейка :confused:
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Съвет за 4х4

Мнение от Bavarcho » 26 Яну 2016, 17:30

Cyberloner написа:@Hito - добре де, а тия автоматици надеждни ли са?
И как са откъм поддръжка тези модели като цяло?

@Bavarcho - а като казваш, че подхарчва повечко каквоо имаш предвид? :)
Интересува ме по-скоро извънградското.


2.8tdi
градско 12 - 13 / 100км
извънградско 7 - 7.5 / 100км
3.2did
градско 15 - 16 / 100км
извънградско 9 - 10 / 100км
С други думи около 3 литра отгоре.
Личен опит с 2-ка 2.8тди къса база 7 години, с 3.2дид къса база 2 години (ръчни скорости, супер селект)

За мен 2-ката е много ама много здрав джип. За 7-те години (все още с баща ми го караме като работно добиче) в които имаме 2-ката всичко направено по нея е само от нас. 3-ката е по-капризна, но пък много по-комфортна за път. (отзад вече не е цял мост / вътре е по-удобна)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Съвет за 4х4

Мнение от vicho » 26 Яну 2016, 18:04

You said: "Time will change!" What if it changes you?

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook