Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от s0me0ne » 06 Май 2016, 10:54

Taruno написа:Тогава проблема ти е, че търсиш хем мега накипрен екземпляр хем го търсиш за сравнително ниска сума (не е невъзможно, но се приготви за бая търсене)


:yes:

Бюджета не е лимитиран, но трябва да бъде разумен за екземпляра. Т. е. и 16-18 могат да се дадат, но не за кола 2005 примерно. Оглеждам и Е46 пак някоя специална. Най-голямото ми предимство е, че бърза работа нямам (бързал съм и е погрешно) и че кеша е наличен. Когато - тогава. Искам да ме радва и да е 100% това, което търся без компромис.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 06 Май 2016, 21:07

Това е правилната нагласа-поздравявам те за което, с бързане има винаги драма ;) моята я чаках близо 9 месеца, не съм търсил, но заветното обаждане от моя човек "имам кола точно за теб" отне толкова време

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.11.2008

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от axlastro » 07 Май 2016, 13:28

Един бърз въпрос - дизел, кой да гледам - досега всичките е90 със 163 к.с. двигател които гледах пушат от щеката (вероятно са сдухани) и всички 3.0 дизели работят отлично. Ако гледам 3.0 - до коя година е мотора, на който се ремонтират лесно дюзите и какво да гледам в него за да го позная. Благодаря. Правилно ли съм се насочил към 3.0 дизела или ще се сблъскам с по-висок разход и данък без особен смисъл ...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 08 Май 2016, 6:45

axlastro написа:Един бърз въпрос - дизел, кой да гледам - досега всичките е90 със 163 к.с. двигател които гледах пушат от щеката (вероятно са сдухани) и всички 3.0 дизели работят отлично. Ако гледам 3.0 - до коя година е мотора, на който се ремонтират лесно дюзите и какво да гледам в него за да го позная. Благодаря. Правилно ли съм се насочил към 3.0 дизела или ще се сблъскам с по-висок разход и данък без особен смисъл ...


Това с пушенето от щеката е някакъв филм за който само ти знаеш.
И дали пуши или излиза по скоро пара от топлината на маслото?
Щото изгорели газове надали има там.
Но там има картерно налягане и като махне щеката то почва да излиза от някъде.
Тези мотори изкарват по 700-800 хиляди без сериозни ремонти, как така ги решавате че са сдухани, без дори да измерите една компресия, направо незнам.
Конкретно по въпроса М57 е по здрав и по ефтин за поддръжка пред N57.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 08 Май 2016, 8:13

2ката дизел е доста по-здрава от 3ката, независимо, че ти се струва, че работятя отлично, което е нормално 6така е по-мазен с по-малко шум и вибрации, но като почнеш от това, че маслото е повече, трябва да се сменя верига като мине 250к, демфера е по-скъп, дюзите на 235 са пиезо. Изяждат си торк конвертора на около 250к. Та 3ката дизел е малко по-пипкав автомобил (доста е здрав, но 2ката е бетон). 3ката по-лесно си пукат турбо маркучите, но турбото пък е една идея по-здраво(ама маркучите са 400+ лв)

Стандартни проблеми и при двата двигателя са - свещи и реле, термостати.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 08 Май 2016, 10:23

Че е по скъп за поддръжка съм съгласен, ама да напишеш че М47 е по корав от М57...., нещо си се объркал.
М57 е легендарен мотор, на негова база са изградени всички напомпани дизели на марката и сравнен с конкурентните марки си е направо безпроблемен.
М47 чупи колянов вал чат пат ей така от нищо и в Е46 и в Е90.
Всичко останало им се износва еднакво. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 08 Май 2016, 14:56

vld написа:Че е по скъп за поддръжка съм съгласен, ама да напишеш че М47 е по корав от М57...., нещо си се объркал.
М57 е легендарен мотор, на негова база са изградени всички напомпани дизели на марката и сравнен с конкурентните марки си е направо безпроблемен.
М47 чупи колянов вал чат пат ей така от нищо и в Е46 и в Е90.
Всичко останало им се износва еднакво. :yes:


Чат пат не е от нищо, а най-редовното е от това, че хората им се свиди да си сменят двумасовия маховик на съединителя ;) но да и двата са за предпочитане от алтернативите в мерц и ауди особено вторите

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.11.2008

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от axlastro » 08 Май 2016, 16:00

Гледах днес един 2.0 163 к.с. който ми хареса. Гледах и един 177 к.с. на който собственика каза че е сменил веригата. После гледах и един 3.0D ... е не е истина тоя 6так ... Колко струва смяната на веригата му и другите неща. Колата е уж на 218 000 кмет но знаеш ли ... Много ми хареса обаче... Разубедете ме

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 08 Май 2016, 20:00

Зависи от това колко пътуваш, колко караш градско и какви пари ти се дават за година в поддръжка. Примерно ако ми беше изпаднал хубав 6так щях да го взема, но това е, защото смятам, че нямаше да олекне особено джоба и да си занижавам стандарта на живот заради тъпата кола :D (все пак минах от Е61 530 xd, което беше доста по-скъпо за поддръжка от Е90), но ако мислиш, че тези разходи и евентуални ремонти ще нарушат начина ти на живот - според мен си вземи 2.0 дизел и ако толкова умираш да е бърза ремап и става супер според темата на колегите

Примери за 4 цил:
-реле + подгревни свещи на беру са ти около 200 лв
-демферна шайба оригинал 500-600 лв зависи от отстъпките
-масло и филтри без труд с mobil малко под 200 лв.
-накладки и дискове около 15-20% по-евтини от тези на 6така
-разход градско 8-10 в зависимост от стила и града и маршрутите
-разход извънградско 140 на автопилот 5.5
-данък 320 лв
-торк конвертор на около 380-400к - цена със маслото и труда 1000 лв

Примери за 6 цил:
-реле + подгревни свещи на беру са ти около 280 лв
-демферна шайба оригинал 700-900 лв зависи от отстъпките
-масло и филтри без труд с mobil малко под 280 лв.
-накладки и дискове около 15-20% по-скъпи от тези на 4ка
-разход градско 10.5-13 в зависимост от стила и града и маршрутите
-разход извънградско 140 на автопилот 6.5
-данък 470 лв
-торк конвертор на около 220-250к - цена със маслото и труда 1100 лв
-смяна на верига 1000-1200 лв мин. в повечето случаи 1500 лв, скъсана от 3к нагоре


други неща, са примерно имаш две свещи в повече - рядко се намират 6таци на малко км, защото са лакоми в града и си ги зимат за сериозно каране.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.11.2008

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от axlastro » 08 Май 2016, 21:54

Цифрата с торк конвертора и веригата бих ги приел, но разхода ще ми идва много - аз доста карам в града... a и ще се изкушавам от време на време да настъпя малко ... този 6-так.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от julkata1 » 09 Май 2016, 10:34

Bexim написа:
Taruno написа:Привидя ми се бежов таван ама си е черен - М пакет дали е оригинал се познава супер бързо ;)

Това казвам и аз. Тази си е явно с истински М-пак. За такова оборудване, аз бих я огледал по-обстойно..
Тези забележки са направо дребни.. Все пак повечето хора забравят, че си купуват коли втора ръка. Нормално е да има степен на амортизация и детайли за боя. :dunno:
Със сигурност е въртян пробегът, ама може да си види приблизителния.. Поне този мотор си носи на км.

Половината казват М-пак на една предна и една задна броня, което е абсурдно, включително и в момента има една 25-ца пусната тук.. Не е лоша, ама не може да тръбиш М-пакет като просто липсва.


Колега понеже визираш моята кола :mhihi: може да коментираме направо какво съм сложил от М-пакета, даже имам и тема за това http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=378383 Дали е лоша или добра, въпрос на вкус, но мога да каже че е 3ката с най-много екстри на пазара 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 09 Май 2016, 10:48

julkata1 написа:Колега понеже визираш моята кола :mhihi: може да коментираме направо какво съм сложил от М-пакета, даже имам и тема за това http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=378383 Дали е лоша или добра, въпрос на вкус, но мога да каже че е 3ката с най-много екстри на пазара 8)


Колега, за коя обява става на въпрос, искам да видя кои екстри ми липсват :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 8.05.2016

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от d1mitar » 09 Май 2016, 10:49

axlastro написа:Гледах днес един 2.0 163 к.с. който ми хареса. Гледах и един 177 к.с. на който собственика каза че е сменил веригата. После гледах и един 3.0D ... е не е истина тоя 6так ... Колко струва смяната на веригата му и другите неща. Колата е уж на 218 000 кмет но знаеш ли ... Много ми хареса обаче... Разубедете ме

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

гледа ли 330-та от враца, че се чудя дали да търся човек да ходи да я види? :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от julkata1 » 09 Май 2016, 10:53

dextuar написа:
julkata1 написа:Колега понеже визираш моята кола :mhihi: може да коментираме направо какво съм сложил от М-пакета, даже имам и тема за това http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=378383 Дали е лоша или добра, въпрос на вкус, но мога да каже че е 3ката с най-много екстри на пазара 8)


Колега, за коя обява става на въпрос, искам да видя кои екстри ми липсват :winky:

Това е, ще ти пратя и вин ако искаш :yes:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=46&t=407900

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 09 Май 2016, 13:51

julkata1 написа: Дали е лоша или добра, въпрос на вкус, но мога да каже че е 3ката с най-много екстри на пазара 8)


Знам аз, че ще се видиш :smoke:
Не съм искал нищо лошо да кажа, даже напротив, кола от мераклия е най-добре да се купува.
Въпреки, че не търсех автомат, ако твоята беше излезнала 2 месеца по-рано - щях да дойда да я видя.. :yes:
То повече за онази ставаше дума в моя отговор тогава.
Даже гледах твоята тема, когато на 320д-то исках да мятам М-пак и като видях листа просто се отказах.. :angel:

Хората винаги забравят праговете при М-пакета.. Разликата не е голяма, но я има. :bchug:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook