проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ibonev
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.09.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
overclock написа:ZALMAN написа:ibonev написа:
Същото бучене имах ... с нерви свалих единия датчик на разпределителните (за който показваше грешка освен за коляновия вал) и го почистих от нагара. Това бучене изчезна, но сега на моменти около 2500 оборота за секунда прекъсва двигателя и светва лампата за акумулатора, като пусна газта си продължава нормално. Понякога го прави по сто пъти на ден, понякога 2 дни нищо. Засега мисля да сменя датчика на коляновия вал (все тази грешка излиза), но дали наистина не е прескочило нещо
P.S. за N42b18 говоря
Имам същия проблем с лампата на акумулатора и губене на мощност (прекъсва двигателя) за секунда и веднага се оправя.
Нов ми е алтернатора и дебитомера. Дайте съвет откакво може да е. Предстоят ми около 2500км и не знам да тръгвам ли с този проблем.?
Ако имаш и грешка за датчик колянов вал, направо го сменявай (само оригинален). Датчика пробива, буксата се омаслява и не прави контакт.
сега отивам да поръчвам датчика за Коляновия вал...от там ще започна пък да видим. Не знам къде мога да проверя дали е правилно зацепена веригата (сложно ли е !? )..да не е прескочило нещо, но едва ли, защото би трябвало да работи зле..
- ZALMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 8.09.2012
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
niko8926 написа:Вчера смених датчика на КВ и проверих дали е зацепен двигателя и всичко е наред, но пак не иска да работи... пак прекъсва пука и тръгва да се форсира и сега си мисля, че може да смуче от някъде въздух, но едвали защото стоиностите на датчика (на изпускателя) са едни и същи 163!
Обтегача е нов "оригинален на БМВ" за такъв ми го продадоха, но е по-мек от този който смъкнах ... довечера ще сменя и обтегача да видим какво ще стане![]()
Сега в главата ми се зароди идея за трансплантация на друг двигател
Я си провери кутията на въздушния филтър по точно допълнението и отдолу близо до ролката на алтернатора да не се е изместила и да се е пробила от ремъка ако упира. Ако колите ви издават странен Звук и ръмжат повече от колкото сте свикнали да чувате проверявайте това.
- niko8926
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 22.11.2015
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е46 318и
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Като смъквах кутията не видях да й има нещо, но ще проверя пак 
Вчера реших пак да проверя дали е зацепена и докато бяха сложени фиксаторите смъкнах обтегача, но ми направи впечатление, че се разви много лесно (след разхлабване с ключ, вървеше на ръка) Не знам как, но обтегача не стигаше до банана .... и явно е прескочила някой друг зъб. Довечера като я сглобя ще видим дали ще заработи нормално. Дано само да не са се срещнали клапаните с буталата..

Вчера реших пак да проверя дали е зацепена и докато бяха сложени фиксаторите смъкнах обтегача, но ми направи впечатление, че се разви много лесно (след разхлабване с ключ, вървеше на ръка) Не знам как, но обтегача не стигаше до банана .... и явно е прескочила някой друг зъб. Довечера като я сглобя ще видим дали ще заработи нормално. Дано само да не са се срещнали клапаните с буталата..

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Малко развитие по проблема ми
Вчера след смяна на соленоидите, колата заработи нормално.Но сега пък записва грешки Camshaft sensor outlet и inlet и crankshaft sensor outlet vanos Колкото четох из нета явно веригата е за смяна , но странното е че е нова (на 30 хиляди. км.)
Вчера след смяна на соленоидите, колата заработи нормално.Но сега пък записва грешки Camshaft sensor outlet и inlet и crankshaft sensor outlet vanos Колкото четох из нета явно веригата е за смяна , но странното е че е нова (на 30 хиляди. км.)
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ще напиша и аз нещичко от моя скромен 6 годишен опит с n42.Вие сами преценете дали е лош двигател.
Купих колата и започнаха проблемите.
1. Горене на масло- 600-700 мл на 1000км
2. От повишеното картерно налягане надуване от всички о-пръстени и гарнитури в следствие на което целия двигател е в масло и маслени пари.
3. Теч от вакуум помпата.
4. Теч от почти всички водни съединения
5. Пукна се водния радиатор.
6. Неравномерна работа и записване на грешки които нямат триене:
например 2782 , 27bb
7. Скъсване на оста на маслената помпа защото цедката са я измислили много тъпо да е пластмасова.
8.Проблем с клапъна на картерните газове и тръбите към него
9.Трака от оптегача на веригата
10. Накрая издуха и гарнитура на главата.
Това вече беше последното преди сериозно да подхвана с ремонт двигателя.
Така карах общо 65 000 км с много мъки ,ремонти и зверско доливане на масло.
Моята заблуда беше,че от течове губи масло.
Започнах да сменям едно след друго:
1.Гарнитури на капака на главата и картера.
2.О-пръстени на соленоидите,на тялото на филтъра,на вакуум помпа,на датчици разпределителни валове,даже и на един паразитен отвор на задната страна на главата който се използва при двуг двигател но със същата глава.
3.Подмяна на клапана на картерните газове заедно с тръбите
4. Подмяна на водния радиатор заедно с течащите съединения.
5. Смяна на оптегача на веригата
6.Смяна на маслената помпа и побългаряване на цедката с метална
7.Смяна на компютър и преинсталиране заради грешките и неравномерната работа.
8. Дойде и време на цялостен основен ремонт
След като разглобих мотора картинката беше следната:
1.Двигатела беше прегряван и затова водния радиатор се беше изкривил направо.Затова и водните съединения изпускаха.
2.В следствие на прегряването маслените сегменти се бяха запекли вътре в каналите защото те са от много тънки ламаринки.
3.Компресионните бяха много добре и затова колата вървеше 220-230 но гореше масло като луда.
4.Не пушеше от ауспуха дори и при зверско натоварване защото катализаторите работеха добре.
5.Течеше от всички възможни места защото картерното налягане беше повишено.Затова и през клапъна на картерните газове не минаваха пари ,а направо масло,което отиваше в цилиндрите.
6.Гумичките на клапаните се бяха опекли и втвърдили.
7.В следствие на повишеното изгаряне на масло се бяха образували много нагари които запушваха частично тънките маслени магистрали на валветроника,соленоидите и оттам и ванусите и оптегача на веригата.
Затова колата работеше неравномерно , тракаше и светеха лампи на емл чек ит.н
8.издуханата гарнитура беше щото някой се беше правил на майстор в Англия и след прегряването не е работил с динамометричен ключ на 30nm и два пъти по 90 градуса.После се бяха мъчили да навиват вложки в блока ама неуспешно.
Затова надуваше и течеше от водните съединения.
9.Компютъра го бяха изгорили от скъсана жица на датчика на разпределителния вал.
10.Маслената помпа вече е единствения фабричен дефект за мен.Но те и тук бяха помогнали да се пръсне цедката като бяха слагали силикон по разни уплатнения.От силикона е попаднало в картера,а оттам в цедката.След като се пръска цедката пърчетата попадат в помпата и оста се къса.
преди да се скъса оста обаче имаше и силикон по тялото на масления филтър и вакуум помпата.Оттам пърченца запушват частично маслени магистрали към соленоидите и масло не стига до ванусите.Резултатът: двигателя работи неравномерно и свети емл.Решението: всичко се оправи след почистване на соленоидите.
Резултатът след пълен основен ремонт:
1.шлаиф на глава и напасване на клапъни.
2.челосване на блока
3.Смяна на всички гарнитури и о-пръстени
4.Нови биелни лагери
5.новия оптегач на веригата.От бмв са го направили по дълъг
6.Смяна на гумички на клапъните
7.нови свещи и бубини
8.Почистване на всичко от нагарите и сглобяване
9.нови болтове на главата и т.н т.н
Единствената допусната грешка: късно разбрах ,че са навивали вложка в блока преди мене.Независимо,че стягах по учебник с динамометричен на 30nm и два пъти по 90 градуса едната вложка отпусна.
Реших да видя колко ще изкара така.Идеята ми беше да разбера двигателя n42 ли е калп6в или тези които го карат и най -вече тези които се правят на майстори.
Резултатът: Смяна на първо масло на 5000 км заради стружкоте.
Нито капка доливане.
Смяна на второ масло на 10 000
Нито капка доливане.Маслото беше слезнало 2 мм под максимума.
Работата на двигатела беше тиха и равномерна все едно излиза от завода.Без излишни шумове,тракане като малометражен дизил и клатене не оборотите.
Вървеше умопомрачаващо за 4 цилиндъра де.220-230 и се развърташе още в ниските.
Грешки нямаше вече никакви.Течове също
ИЗВОД: бмв двигателите на n42b20 са си много сполучливи,но мърлячи ги карат и некадърници ги обслужват и ремонтират.
не се сменят маслата на 10 000 щото били лонглайф.......ами нагара и маслените магистрали.
кара се с полусинтетични масла.
този двигател най добре си приема 5w40 ако е кастрол да е немски,а не турски.Аз лично карам с мотул и го препоръчвам
Трака........бмв са измислили след 2003 по дълъг оптегач.
Работи на високи градуси и това е рисково да се опече всичко гумено и да се прегрее.Термостара се преправя от заводските 105 на 90
Цедката на маслената помпа се преправя с метална мрежа.Става лесно.
Соленоидите от бмв също след 2003 са с мрежи
дефакто единственото проблемно което човек трябва сам да си го подсигури е термостата и цедката на маслената помпа.Всичко друго по двигателя са си го измислили супер.
След 15 000 както очаквах влошката се предаде и издуха гарнитурата на главата.
Тогава намерих читав двигател от ударена кола.Нямаше как да го запаля и чуя преди да го купя.Даже и километрите му незнаех колко са.Но знаех вече какво да гледам на един n42
Купих го и го монтирах на мястото на моя защото не ми се занимаваше тогава да навивам резби пък и оригиналното си е оригинално.
резултатът:
карам втория двигател вече 170 000 км имам 17 смени на мадлото с мотул специфик 5w40
нито капка не съм долял за тези километри.Слиза за 10 000 с 2-3 мм
Върви супер много.Работи страшно тихо и без никакви шумове и тракане и клатене ит.н
Никакви ама никакви ремонти не съм правил за тези 170 000 по двигателя де.Окачването е еднакво за е46
като се има предвид,че аз даже незнам на колко км беше като купих двигателя.
И до днес го карам и няма никакви течове нито на масло нито на антифриз.
единственото което направих при смяната на двигателя е да сменя цедката на маслената помпа с побългарена от мен с метална мрежа и да преустроя термостата да работи на 90 градуса.
айде сега кажете ми добър или лош двигател е n42
след време направих и другия двигател с болтове от s-класа от 10 на 12 мм и стъпка1,75 но това е за друга тема
Извод: гледайте какво купувате.Няма лошо бмв
Купих колата и започнаха проблемите.
1. Горене на масло- 600-700 мл на 1000км
2. От повишеното картерно налягане надуване от всички о-пръстени и гарнитури в следствие на което целия двигател е в масло и маслени пари.
3. Теч от вакуум помпата.
4. Теч от почти всички водни съединения
5. Пукна се водния радиатор.
6. Неравномерна работа и записване на грешки които нямат триене:
например 2782 , 27bb
7. Скъсване на оста на маслената помпа защото цедката са я измислили много тъпо да е пластмасова.
8.Проблем с клапъна на картерните газове и тръбите към него
9.Трака от оптегача на веригата
10. Накрая издуха и гарнитура на главата.
Това вече беше последното преди сериозно да подхвана с ремонт двигателя.
Така карах общо 65 000 км с много мъки ,ремонти и зверско доливане на масло.
Моята заблуда беше,че от течове губи масло.
Започнах да сменям едно след друго:
1.Гарнитури на капака на главата и картера.
2.О-пръстени на соленоидите,на тялото на филтъра,на вакуум помпа,на датчици разпределителни валове,даже и на един паразитен отвор на задната страна на главата който се използва при двуг двигател но със същата глава.
3.Подмяна на клапана на картерните газове заедно с тръбите
4. Подмяна на водния радиатор заедно с течащите съединения.
5. Смяна на оптегача на веригата
6.Смяна на маслената помпа и побългаряване на цедката с метална
7.Смяна на компютър и преинсталиране заради грешките и неравномерната работа.
8. Дойде и време на цялостен основен ремонт
След като разглобих мотора картинката беше следната:
1.Двигатела беше прегряван и затова водния радиатор се беше изкривил направо.Затова и водните съединения изпускаха.
2.В следствие на прегряването маслените сегменти се бяха запекли вътре в каналите защото те са от много тънки ламаринки.
3.Компресионните бяха много добре и затова колата вървеше 220-230 но гореше масло като луда.
4.Не пушеше от ауспуха дори и при зверско натоварване защото катализаторите работеха добре.
5.Течеше от всички възможни места защото картерното налягане беше повишено.Затова и през клапъна на картерните газове не минаваха пари ,а направо масло,което отиваше в цилиндрите.
6.Гумичките на клапаните се бяха опекли и втвърдили.
7.В следствие на повишеното изгаряне на масло се бяха образували много нагари които запушваха частично тънките маслени магистрали на валветроника,соленоидите и оттам и ванусите и оптегача на веригата.
Затова колата работеше неравномерно , тракаше и светеха лампи на емл чек ит.н
8.издуханата гарнитура беше щото някой се беше правил на майстор в Англия и след прегряването не е работил с динамометричен ключ на 30nm и два пъти по 90 градуса.После се бяха мъчили да навиват вложки в блока ама неуспешно.
Затова надуваше и течеше от водните съединения.
9.Компютъра го бяха изгорили от скъсана жица на датчика на разпределителния вал.
10.Маслената помпа вече е единствения фабричен дефект за мен.Но те и тук бяха помогнали да се пръсне цедката като бяха слагали силикон по разни уплатнения.От силикона е попаднало в картера,а оттам в цедката.След като се пръска цедката пърчетата попадат в помпата и оста се къса.
преди да се скъса оста обаче имаше и силикон по тялото на масления филтър и вакуум помпата.Оттам пърченца запушват частично маслени магистрали към соленоидите и масло не стига до ванусите.Резултатът: двигателя работи неравномерно и свети емл.Решението: всичко се оправи след почистване на соленоидите.
Резултатът след пълен основен ремонт:
1.шлаиф на глава и напасване на клапъни.
2.челосване на блока
3.Смяна на всички гарнитури и о-пръстени
4.Нови биелни лагери
5.новия оптегач на веригата.От бмв са го направили по дълъг
6.Смяна на гумички на клапъните
7.нови свещи и бубини
8.Почистване на всичко от нагарите и сглобяване
9.нови болтове на главата и т.н т.н
Единствената допусната грешка: късно разбрах ,че са навивали вложка в блока преди мене.Независимо,че стягах по учебник с динамометричен на 30nm и два пъти по 90 градуса едната вложка отпусна.
Реших да видя колко ще изкара така.Идеята ми беше да разбера двигателя n42 ли е калп6в или тези които го карат и най -вече тези които се правят на майстори.
Резултатът: Смяна на първо масло на 5000 км заради стружкоте.
Нито капка доливане.
Смяна на второ масло на 10 000
Нито капка доливане.Маслото беше слезнало 2 мм под максимума.
Работата на двигатела беше тиха и равномерна все едно излиза от завода.Без излишни шумове,тракане като малометражен дизил и клатене не оборотите.
Вървеше умопомрачаващо за 4 цилиндъра де.220-230 и се развърташе още в ниските.
Грешки нямаше вече никакви.Течове също
ИЗВОД: бмв двигателите на n42b20 са си много сполучливи,но мърлячи ги карат и некадърници ги обслужват и ремонтират.
не се сменят маслата на 10 000 щото били лонглайф.......ами нагара и маслените магистрали.
кара се с полусинтетични масла.
този двигател най добре си приема 5w40 ако е кастрол да е немски,а не турски.Аз лично карам с мотул и го препоръчвам
Трака........бмв са измислили след 2003 по дълъг оптегач.
Работи на високи градуси и това е рисково да се опече всичко гумено и да се прегрее.Термостара се преправя от заводските 105 на 90
Цедката на маслената помпа се преправя с метална мрежа.Става лесно.
Соленоидите от бмв също след 2003 са с мрежи
дефакто единственото проблемно което човек трябва сам да си го подсигури е термостата и цедката на маслената помпа.Всичко друго по двигателя са си го измислили супер.
След 15 000 както очаквах влошката се предаде и издуха гарнитурата на главата.
Тогава намерих читав двигател от ударена кола.Нямаше как да го запаля и чуя преди да го купя.Даже и километрите му незнаех колко са.Но знаех вече какво да гледам на един n42
Купих го и го монтирах на мястото на моя защото не ми се занимаваше тогава да навивам резби пък и оригиналното си е оригинално.
резултатът:
карам втория двигател вече 170 000 км имам 17 смени на мадлото с мотул специфик 5w40
нито капка не съм долял за тези километри.Слиза за 10 000 с 2-3 мм
Върви супер много.Работи страшно тихо и без никакви шумове и тракане и клатене ит.н
Никакви ама никакви ремонти не съм правил за тези 170 000 по двигателя де.Окачването е еднакво за е46
като се има предвид,че аз даже незнам на колко км беше като купих двигателя.
И до днес го карам и няма никакви течове нито на масло нито на антифриз.
единственото което направих при смяната на двигателя е да сменя цедката на маслената помпа с побългарена от мен с метална мрежа и да преустроя термостата да работи на 90 градуса.
айде сега кажете ми добър или лош двигател е n42
след време направих и другия двигател с болтове от s-класа от 10 на 12 мм и стъпка1,75 но това е за друга тема
Извод: гледайте какво купувате.Няма лошо бмв
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Най- накрая и едно положително мнение
Аз, честно да си призная, също към момента съм изключително доволен от този мотор. Не бях имал толкова икономичен, малолитражен, а в същото време и динамичен двигател. При мен става въпрос за Б18, обаче. Двигателят беше издухан. Реших да не минавам през ремонти, които не се знае до какво биха довели, най- вече в следствие на калпави майстори. Закупих двигател на реално малко километри от един запален автомобил и ето - никакви ядове към момента. Дано и да продължава така, че темата е малко страшничка
Разход на масло около 0л, не мога да го засека е такава точност по щеката, няма прекъсвания, светещи лампи, грешки и т.н., а разходът на гориво е около 5.5 извън градско, колкото и невероятно да изглежда това. С две думи, ако е в добро състояние, това е един чудесен агрегат за малък, градски автомобил, изискващ своята поддръжка, но имащ нелоши характеристики.
П.С. Навремето, М40 също беше доста пооплюван, а аз имах Е30 с този мотор, която около 140000км ми служи вярно и безотказно. Явно всички ядове идват от експлоатацията и поддръжката.


П.С. Навремето, М40 също беше доста пооплюван, а аз имах Е30 с този мотор, която около 140000км ми служи вярно и безотказно. Явно всички ядове идват от експлоатацията и поддръжката.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
- ibonev
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.09.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivan_krilov написа:Най- накрая и едно положително мнениеАз, честно да си призная, също към момента съм изключително доволен от този мотор. Не бях имал толкова икономичен, малолитражен, а в същото време и динамичен двигател. При мен става въпрос за Б18, обаче. Двигателят беше издухан. Реших да не минавам през ремонти, които не се знае до какво биха довели, най- вече в следствие на калпави майстори. Закупих двигател на реално малко километри от един запален автомобил и ето - никакви ядове към момента. Дано и да продължава така, че темата е малко страшничка
Разход на масло около 0л, не мога да го засека е такава точност по щеката, няма прекъсвания, светещи лампи, грешки и т.н., а разходът на гориво е около 5.5 извън градско, колкото и невероятно да изглежда това. С две думи, ако е в добро състояние, това е един чудесен агрегат за малък, градски автомобил, изискващ своята поддръжка, но имащ нелоши характеристики.
П.С. Навремето, М40 също беше доста пооплюван, а аз имах Е30 с този мотор, която около 140000км ми служи вярно и безотказно. Явно всички ядове идват от експлоатацията и поддръжката.
Наистина добър двигател (b18), никакъв разход на масло...А след вторник ще кажа дали наистина е перфектен или не чак толкова, след като сменя датчика на коляновия вал, който ме тормози и излиза като грешка постоянно. Интересно как са го измислили да се сменява след разглобяване на половината кола - двигател, окачване...


- niko8926
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 22.11.2015
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е46 318и
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Има ли тема във форума как се преправя термостата да работи на 90 гр. ?
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
niko8926 написа:Има ли тема във форума как се преправя термостата да работи на 90 гр. ?
Kъм въпроса на колегата да попитам може ли същата процедура да се направи и за термостат на М54?
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
има варианти хиляди.Става от всяка кола термостат но като се направи корпус с легло от стругар.Реже се дебелия маркуч и се хваща със скоби.Най-важното е да се избере термостат от кола която се знае,че ако забие ще забие в отворено положение.Щото ако е някакъв ментак и заседне прегряването е сигурно.
Но най-лесно става от рено 5 или рено клио.Имат едни термостати които просто се мушкат в маркуча и нищо не се реже.Маха се оригиналния патрон и се слага този на реното.Това е всичко.ИМА на различни градуси на 86, 89 ,90 ,92
https://autoprofi.bg/termostat-za-renau ... 57_-5-357_)-12-(b-c-s577)-14908.html
https://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D ... 54c44.html
Те повечето бакшиши с такива карат.Това от тях го разбрах.Има много теми във форума на фиат и алфа за тези побългарявания.
Само напишете в гугъл термостат от рено 5 и ще ви излезнат
Но най-лесно става от рено 5 или рено клио.Имат едни термостати които просто се мушкат в маркуча и нищо не се реже.Маха се оригиналния патрон и се слага този на реното.Това е всичко.ИМА на различни градуси на 86, 89 ,90 ,92
https://autoprofi.bg/termostat-za-renau ... 57_-5-357_)-12-(b-c-s577)-14908.html
https://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D ... 54c44.html
Те повечето бакшиши с такива карат.Това от тях го разбрах.Има много теми във форума на фиат и алфа за тези побългарявания.
Само напишете в гугъл термостат от рено 5 и ще ви излезнат
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
http://download.fiat-bg.org/Books/Bravo ... mostat.pdf
това може да ви е от полза.Аз лично имам чисто нов оригинален термостат купен от м-кар,но го смених,защото отваря на 105 градуса и лятото от скритото меню ми е побелявала косата(108-112).Всички гумени уплътнения се опичат.Някой сега ще каже да ама тези градуси са ги измислили от Мюнхен.Еми да са живи и здрави.Всеки сам си преценява.Аз не съм го направил от ценови съображения както правят бакшишите,а защото искам да отваря на 90 градуса и да ги държи там някъде.Смятам ,че за износване на двигателя при 90,92 градуса не може да става на въпрос.Все пак колата не се кара в синьото.
това може да ви е от полза.Аз лично имам чисто нов оригинален термостат купен от м-кар,но го смених,защото отваря на 105 градуса и лятото от скритото меню ми е побелявала косата(108-112).Всички гумени уплътнения се опичат.Някой сега ще каже да ама тези градуси са ги измислили от Мюнхен.Еми да са живи и здрави.Всеки сам си преценява.Аз не съм го направил от ценови съображения както правят бакшишите,а защото искам да отваря на 90 градуса и да ги държи там някъде.Смятам ,че за износване на двигателя при 90,92 градуса не може да става на въпрос.Все пак колата не се кара в синьото.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
https://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D ... 48176.html
ако някой го е страх,че може да стане фал с термостат от рено има друг вариант.От е90 дизел 318d 143коня.Тук обаче става с малко преправяне.Но е по-сигурен.Не е от 30 годишен модел кола.Съвременен е.От бмв е.Отваря на 87 градуса.Единственото е,че тук трябва да се занимавате със стругари.
ако някой го е страх,че може да стане фал с термостат от рено има друг вариант.От е90 дизел 318d 143коня.Тук обаче става с малко преправяне.Но е по-сигурен.Не е от 30 годишен модел кола.Съвременен е.От бмв е.Отваря на 87 градуса.Единственото е,че тук трябва да се занимавате със стругари.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
То хубаво сменяте термостати, колкото и да не ми харесва идеята да се преправят водните системи, но как променяте алгоритъма за управление на перката? То не става ли малко безсмислено, особено в градски условия, а да не говорим и лятото с включен климатик? Може би съм го пропуснал някъде, извинете.
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз скоро имах цяла тема за скъсване на няколко маркуча към радиатора.Оказа се че термостатът ми отваря след 105 градуса(на BERH) и на скритото меню винаги стоеше 113 градуса- зима или лято все толкова.И проблема бе, че перката се пускаше едва за 10 секунди и другите скорости изобщо не се пускаха.Сега всеки би си помислил, че перката е развалена- ама не бе. Смених термостата с някакъв италиански FACET (нарочно купих обикновен),който отваря на 95 градуса и го дават че става за N42.Единствената разлика при поставянето е че долния маркуч към термостата стои леко извит, но не пречи на циркулацията на антифриза.Та резултатът-колата извънградско стои на 101 градуса , а сега лятото в Пловдив стига 104 и всичките степени на перката си бачкат Коректно. Та по-добре си вземете готов термостат отколкото да се занимавате със стругари и колкото е по-ниска температурата, толкова се държи и по-ниско налягане в охладителната система, което от своя страна допринася за по-дълъг живот на всичко гумено и пластмасово в моторния отсег.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани