проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bigfinger » 18 Сеп 2016, 21:59

До колегата demanted.

Виж дали има по нов софтуер на двигателя.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 19 Сеп 2016, 23:21

ок.колега
ще проверя и това.Но най-интересното е,че от около 10 000 км не се е включвал eml-a
Странен проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 01 Окт 2016, 22:16

И....някой с разрешения проблем с прекъсването?При мене работата зле.Предполагам,че тоя дето ми е игнорирал ламдата е преебал и нещо друго и за това не ми бачка помпата за нагнетяване на въздух към изпускателя.Предполагам,че от там идват мойте проблеми,щото тая помпа е свързана със загряването на двигателя и достигане на нормална работна температура по бързо на катализатора,който нямам и ламда,която е игнорирана.Забелязах,че моето прекъсване започва по време на загряването на мотора до нормална работна температура,след което от време на време се замисля ,но пък си работи добре и се кара нормално......баси схемата....кво правим....? :dunno: ....А дали тоя дето ми еровил по ламдата не е преебал и нещо дето не знам деба....? :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ZALMAN » 02 Окт 2016, 11:40

Колеги имам следния проблем. Вътрешното тяло на катализатора все едно се е отлепило и издава звук на ламарина все едно да удряш две парчета метал. Ако го премахна и сложа само заместител какво ще стане , ще даде ли някакви грешки на таблото и какъв ще е ефекта от заместителя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 03 Окт 2016, 0:08

чека ще ти свето понякога.Сондите също може да се шашкат.Доста колеги са махали катализаторите и някои се оплакват други не.По-добре намери друго от морга и си направи пак оригинално всичко.
Според мен и да го махнеш нощо няма да се промени ама айде.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ZALMAN » 03 Окт 2016, 19:03

Става въпрос , че сега се чуват отдолу както беше писал друг колега в друга подобна тема , блъскане на тенджери и чиниии. ;) Мисля да го смъкна да го разпоря да му сменя ватата , която сигурно вече я няма и да го сложа пак.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 03 Окт 2016, 20:32

Ще промениш входно-изходното съпротивление на двигателя и оттам и работата му. Нещо, което почти никой не споменава никъде. Защо не потърсиш някой здрав и читав катализатор по моргите? Не съм проверявал, но не вярвам да са скъпи. На някоя англичанка или блъсната сигурно вече няма да са и нужни катализатори.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от overclock » 04 Окт 2016, 11:18

Аз имах съмнения, че катализатора ми прави номера и питах на няколко места, върви 100лв. без сондите.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 08 Окт 2016, 12:41

ZALMAN написа:Колеги имам следния проблем. Вътрешното тяло на катализатора все едно се е отлепило и издава звук на ламарина все едно да удряш две парчета метал. Ако го премахна и сложа само заместител какво ще стане , ще даде ли някакви грешки на таблото и какъв ще е ефекта от заместителя.

Ако махнеш катализатора ще ти светва чека на дълъг път след минаване на 100 до 150 км.В градско няма да трупа грешка.Ако не намериш оригинален мисля че и заместител върши работа,но не прави моята грешка с игнориране на сондата,защото аз май сега от това си патя(описаното от мене по горе).

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 08 Окт 2016, 12:56

Колеги имам проблем ако някой се сети да помага.При определени обороти се чува странно жужене мисля от двигателя но самия звук го чувам през таблото или по точно най ясно се чува от централните отвори на парното.Като се натоварима 3-4 човека примерно се засилва.При завой също много се чува или при неравности на пътя когато купето ляга при пропадане(страшно обяснение няма що :D .Гледах отпред,разглабях пластмаси разни и там където е стойката за филтъра на купето но не открих нищо, жуженето е много дразнещо.Някой беше споменал за някакъв дълъг болт с някаква пружина на самия двигател.....В смисъл мисля че е вибрация от двигателя и се чува през отворите на парното по средата.Общо взето е гадно и дразнещо :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 09 Окт 2016, 17:00

baylazar написа:Колеги имам проблем ако някой се сети да помага.При определени обороти се чува странно жужене мисля от двигателя но самия звук го чувам през таблото или по точно най ясно се чува от централните отвори на парното.Като се натоварима 3-4 човека примерно се засилва.При завой също много се чува или при неравности на пътя когато купето ляга при пропадане(страшно обяснение няма що :D .Гледах отпред,разглабях пластмаси разни и там където е стойката за филтъра на купето но не открих нищо, жуженето е много дразнещо.Някой беше споменал за някакъв дълъг болт с някаква пружина на самия двигател.....В смисъл мисля че е вибрация от двигателя и се чува през отворите на парното по средата.Общо взето е гадно и дразнещо :banghead:


Туй гадно прискърцане / вибриране се появява и при мен понякога. И аз не съм открил от какво се получава, но се чува наистина откъм предните и пасажерски духалки. Ако някой има успех с този "проблем" - моля да сподели.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ZALMAN » 10 Окт 2016, 20:00

ivoaudi написа:Ще промениш входно-изходното съпротивление на двигателя и оттам и работата му. Нещо, което почти никой не споменава никъде. Защо не потърсиш някой здрав и читав катализатор по моргите? Не съм проверявал, но не вярвам да са скъпи. На някоя англичанка или блъсната сигурно вече няма да са и нужни катализатори.


Добре а втория начин с поренето и поставяне на вата затварянето му и поставяне от ново каакъв ще е проблема ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 10 Окт 2016, 22:43

Аз именно за този втори начин отговорих. Едва ли ще е същата ватата, която ще използваш, едва ли ще я закрепиш по същия начин, на съвсем същите места, питите може да разместиш.....Със сигурност ще е различно пропусклив катализаторът ти след интервенцията. А в съвременните, особено пък атмосферни мотори, като гледам баш най-тестваните и изчислявани неща по стендовете, са именно резонансните вх. изходни характеристики. Огромно влияние оказват дебити, скорости и налягания на флуидите и във входа и на изхода. Отново споменавам за РЕЗОНАНС на входно-изходната част, именно той се гони най-много и именно на него най-много ще навредиш. Ако ще и само ЕДИН процент да влошиш нещата, разпръснати по километрите в бъдеще ще платиш в десетки иконимисаните 50лв(щото поне 50 ше идат за заварки, вата и други) от друг катализатор. Все пак ти си знаеш.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 11 Окт 2016, 20:05

така е ама тея малоумници по моргите ги връщат за ценни метали и много рядко се намират.
Иначе най-добре си е с оригинален катализатор.
Моя предишния двигател издумка някъде около 50-60 литра масло.Толко ми изгори колата за 65 000 км.После сложих другия двигател и вече с него съм минал 170 000км.
Катализатора си е все същия и не е махан.Никакъв проблем.Даже питах тоя на годишния технически преглед дали може да ми каже на 100 процента дали работи или е тръгнал.Каза ми на 100 процента,че дава показания в нормите което много ме учуди.А смятайте колко масло е изгорила и преди да я купя,за саждите от горивата да не говорим.На километража пише 340 000км.А на колко е реално незнам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 17 Окт 2016, 13:01

Taricate написа:
baylazar написа:Колеги имам проблем ако някой се сети да помага.При определени обороти се чува странно жужене мисля от двигателя но самия звук го чувам през таблото или по точно най ясно се чува от централните отвори на парното.Като се натоварима 3-4 човека примерно се засилва.При завой също много се чува или при неравности на пътя когато купето ляга при пропадане(страшно обяснение няма що :D .Гледах отпред,разглабях пластмаси разни и там където е стойката за филтъра на купето но не открих нищо, жуженето е много дразнещо.Някой беше споменал за някакъв дълъг болт с някаква пружина на самия двигател.....В смисъл мисля че е вибрация от двигателя и се чува през отворите на парното по средата.Общо взето е гадно и дразнещо :banghead:


Туй гадно прискърцане / вибриране се появява и при мен понякога. И аз не съм открил от какво се получава, но се чува наистина откъм предните и пасажерски духалки. Ако някой има успех с този "проблем" - моля да сподели.


Малко равитие (по-скоро проверка) по този случай - със скърцането / пукането откъм таблото и духалките.
Разглобих цялото табло и проверих ВСЯКА част отдолу и вътре - въздуховоди , закрепващи части , навигация, управление климатик , пасажерски airbag , жабка , тръби за парно/климатик, всички пластмаси. НИКОЕ от тези не скърца , дори и при силно напъване. Обаче установих, че този феномен се получава (при мен) САМО И ЕДИНСТВЕНО между 1600 - 1900 об/мин. Започвам да изследвам, какво вибрира в тоя оборотен диапазон ! Всяко мнение ще е от полза !
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook