Запитване за е39 530d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- donev1990
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22.08.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бавно..
- Мечтае да кара: e30 M3
- Детайли за колата: // - e30 - M40B16
// - e46 - M54B30
- е39 - М57D30
Запитване за е39 530d
Здравейте колеги, автомобила е е39 530d (aвтоматик) 2002година. След като преди 3-4дни откраднаха бронята проблемите за мен продължават. Оставих колата за смяна на масла, филтри и т.н + смяна на маслко на скоростите + филтри и всичко към нея. Колата съм я карал около 1000-1300км (повече градско, но има около 400 извън-градско) от закупуването до обслужването ( сега не я карам, заяото освен бронята ми взеха и номера). За тези 1000-1300км нивото на маслото на пръчката остана непроменено (следя маслото често), не съм забелязъм да има петна от масло когато е стояла по-дълго време (3-4 дни) паркирана. Има леко омасляване около турбото, но предполових, че е от стар ремонт. Според майстора, двигателя е "издухал", маслото излизало през някаква тръбичка за изгорелите газове (не съм запознат, нещо подобно обясняваше). Според него колата "плюе" маслко и повече от 5000км няма да изкара и също каза, че скоростите били много зле, защото на филтъра имало масло стружки. Топчето беше колкото нокътя на кутрето (не се знае дали преди това, някога е било сменяно). Според мен колата върви много добре (имах е46 330i) и смея да твърдя, че дърпа еднакво дори повече. Скоростите се сменят плавно, няма да придърпва, няма драми. Колата не пуши, дори при по-рязко подаване на газ.
Ще може ли малко повече информация, как да разбера дали найстина двигателя и скоростите за заминали? Това нещо не се ли поправя (той каза, че няма как)?
Ще може ли малко повече информация, как да разбера дали найстина двигателя и скоростите за заминали? Това нещо не се ли поправя (той каза, че няма как)?
Жив е той, жив е! Там под капака,
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: Запитване за е39 530d
Колега , лошо си я подкарал работата.
Първо - смени си майстора, ако имаш възможност.
Второ - новия майстор да ти смени филтър картерна вентилация ( консуматив ) заедно с маслото и филтрите. След това двигателя ще изкара доста над обявените 5000 км.
Трето - промивка на скоростите и правилна смяна на маслото и филтрите от човек, който разбира. Стружки винаги има в такава кутия. Щом не рите и не скача още не е за ремонт. С новото масло да ти сложат и фрикционна добавка !!!
След това дано скоро си я сглобиш и да си я караш дълго време безаварийно.
Първо - смени си майстора, ако имаш възможност.
Второ - новия майстор да ти смени филтър картерна вентилация ( консуматив ) заедно с маслото и филтрите. След това двигателя ще изкара доста над обявените 5000 км.
Трето - промивка на скоростите и правилна смяна на маслото и филтрите от човек, който разбира. Стружки винаги има в такава кутия. Щом не рите и не скача още не е за ремонт. С новото масло да ти сложат и фрикционна добавка !!!
След това дано скоро си я сглобиш и да си я караш дълго време безаварийно.

(oOO \ [||] [||] / OOo)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Запитване за е39 530d
Колега, за каква промивка на стара автоматична скоростна кутия говориш- дори смяната на маслото с цялостно източване с машина може да е с последици, какво остава за промивка- и с какво трябва да се направи, бензин, коресилин или...
За колегата donev1990- състоянието на кутията може да се оцени по записаните грешки при диагностика, оценка на старото масло и вида и количеството на стружките върху магнита.
За омасляването- както ти е казал колегата, смени клапана за картерни газове, задължително се сменя с оригинален, след това, след 60000км се сменя само ойл- сепаратора и гарнитурите. За това дали двигателят е "издухал"- има си начини да се провери.
За колегата donev1990- състоянието на кутията може да се оцени по записаните грешки при диагностика, оценка на старото масло и вида и количеството на стружките върху магнита.
За омасляването- както ти е казал колегата, смени клапана за картерни газове, задължително се сменя с оригинален, след това, след 60000км се сменя само ойл- сепаратора и гарнитурите. За това дали двигателят е "издухал"- има си начини да се провери.

- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Запитване за е39 530d
Под "промивка" вероятно има предвид написаното тук - http://www.gemini4.com/atf.php , иначе освен ако не е свалена кутията, не си представям някой да я напълни с бензин/коресилин, и да покара 100км за да я "промие" 

- donev1990
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22.08.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бавно..
- Мечтае да кара: e30 M3
- Детайли за колата: // - e30 - M40B16
// - e46 - M54B30
- е39 - М57D30
Re: Запитване за е39 530d
zvetiko написа:Колега, за каква промивка на стара автоматична скоростна кутия говориш- дори смяната на маслото с цялостно източване с машина може да е с последици, какво остава за промивка- и с какво трябва да се направи, бензин, коресилин или...
За колегата donev1990- състоянието на кутията може да се оцени по записаните грешки при диагностика, оценка на старото масло и вида и количеството на стружките върху магнита.
За омасляването- както ти е казал колегата, смени клапана за картерни газове, задължително се сменя с оригинален, след това, след 60000км се сменя само ойл- сепаратора и гарнитурите. За това дали двигателят е "издухал"- има си начини да се провери.
Колега, сподели какви са тези начини?
Жив е той, жив е! Там под капака,
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Запитване за е39 530d
zvetiko написа:Колега, за каква промивка на стара автоматична скоростна кутия говориш- дори смяната на маслото с цялостно източване с машина може да е с последици, какво остава за промивка- и с какво трябва да се направи, бензин, коресилин или...
За колегата donev1990- състоянието на кутията може да се оцени по записаните грешки при диагностика, оценка на старото масло и вида и количеството на стружките върху магнита.
За омасляването- както ти е казал колегата, смени клапана за картерни газове, задължително се сменя с оригинален, след това, след 60000км се сменя само ойл- сепаратора и гарнитурите. За това дали двигателят е "издухал"- има си начини да се провери.
Промивката се прави с машина, като се ползва ново масло за скоростите + добавка за промиване. Това се прави при пълна смяна на маслото. Последици може и да има за кутии с проблем преди процедурата, но моята вече близо 100 000 км. след такава процедура си работи перфектно. Живот и здраве след 20к пак ще правя пълна смяна + промивка...

- donev1990
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22.08.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бавно..
- Мечтае да кара: e30 M3
- Детайли за колата: // - e30 - M40B16
// - e46 - M54B30
- е39 - М57D30
Re: Запитване за е39 530d
Колеги повече ме притеснява това, което чух за двигателя. Вече е ясно, че ще сменя филтъра и клапана за картерните газове. Но какво друго мога да направя? Диагностика? Как да проверя дали двигателя е "издухал"? Какви са тези начини за проверка?
Жив е той, жив е! Там под капака,
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Запитване за е39 530d
Смени си филтъра на картерните газове и повече не го мисли тоя мотор ...
Скоростите също , тези стружки по магнита са няма нищо . Сменяш филтър и масло и край .
Скоростите също , тези стружки по магнита са няма нищо . Сменяш филтър и масло и край .
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Запитване за е39 530d
Отиди да ти замерят компресията с компресомер, щом си притеснен...
Ако колата си пали топла и студена нормално, не виждам за какво се филмираш, но замери компресията, за да си сигурен. Може да погледнеш и дюзите през диагностична програма, а ако ги свалят, за да мерят компресията, можеш да ги дадеш за проверка на стенд. Ако всеки път обаче й трепериш на тая кола, когато някой майстор си търси работа, по-добре я продавай...

- donev1990
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22.08.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бавно..
- Мечтае да кара: e30 M3
- Детайли за колата: // - e30 - M40B16
// - e46 - M54B30
- е39 - М57D30
Re: Запитване за е39 530d
Просто претендирам да знам, че колата ми е изправна. Искам да знам, че мога да карам, без да изпаднат скоростите
. 


Жив е той, жив е! Там под капака,
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани