проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги.По отношение на заглавието на темата аз искам да се похваля с този мотор.Карам колата вече 3-та година и около 50к км при това на ГАЗ,до момента съм сменил само два датчика на разпределителните валове-това заради калпава диагностика,и този на коляновия-от него идваше проблема.Разбрах го благодарение на форума.Редовна смяна на масло и филтри и това е.Преди 20 дни 2300км.с нула проблеми по маршрут София-Дидим-София.Та гледам темата отдавна и се се чудя неспира да расте,а и с такова заглавие.
Хайде поздрави-мотора си е бомба 8.8/100 газ при скорост 100-120,пък нека е скапан
Хайде поздрави-мотора си е бомба 8.8/100 газ при скорост 100-120,пък нека е скапан

- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
inkubos написа:Здравейте колеги.По отношение на заглавието на темата аз искам да се похваля с този мотор.Карам колата вече 3-та година и около 50к км при това на ГАЗ,до момента съм сменил само два датчика на разпределителните валове-това заради калпава диагностика,и този на коляновия-от него идваше проблема.Разбрах го благодарение на форума.Редовна смяна на масло и филтри и това е.Преди 20 дни 2300км.с нула проблеми по маршрут София-Дидим-София.Та гледам темата отдавна и се се чудя неспира да расте,а и с такова заглавие.
Хайде поздрави-мотора си е бомба 8.8/100 газ при скорост 100-120,пък нека е скапан
Стига глупости или пиши по темата или не се бъркай че ще има още колеги които да изгорят !!!
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Тя темата е доста стрнно именована, а и малко ограничаващо ми се струва в нея да пишат всички, които имат проблем с този мотор. Към колегата с газовото: Ти, ако караше само на бензин, май пак толкова щеше да даваш като сума/ 100км?!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
То нищо лошо няма наистина да се допълва темата и от доволни хора, но поне да има наистина какво да кажат! Първо, че 50хкм са буквално нищо за да се направи какъвто и да е извод, има хора тези км ги правят за по няколко месеца, второто геройство, че била минала 2300 и не се повредила.....голямо геройство ще да е това. Ако това е критерий за здрав двигател.....Всъщност колегата дори не се усети, че му направи голяма антиреклама на същия този двигател. Наистина ли има някой, който вярва, че всичките 16 страници в тая тема са писани от глупост, невежество и желание, ей тъй, да си чешем пръстите?? Аз пък си мисля, че тази тема за съжаление се оказа една от най - стойностните във форума, мамка му 

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Нека се пише само за "най-скапания двигател" на BMW N42B20 ако някой иска да си пише глупости със сигурност не и тук!Тъй като много хора се подведоха с този двигател и почти всички изгоряха.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
хората които са изгорели не са били запознати какво да гледат като купуват този двигател.Това ,че са си купили кола с n42 не значи,че са се набутали заради модификацията на двигателя,а заради окаяното му състояние което те не са знаели как да разпознаят при покупката.
Аз първия път също изгорях и ми се стъжни дикато взема втори читав двигател и с него минах 170000 без проблем.Никой не може да ме убеди,че тоя двигател е лош.Просто е прецизен и иска редовна смяна на масло,а не както гюнтер е писал лонглайф 25000.
Другото е прегряването.
Замислете се колко двигатели има с валветроници в новите купета.Ами май почти всичко бензиново вече е валветроник.
Значи нови бензини на бмв няма да купуваме а?
Или сега някой ще ме убори,че n42 е първия двигател с валветроник ,а следващите са по-съвършени.
Приемчика на м-кар ми е приятел и ми каза,че толкова гаранционна работа,колкото в момента през годините никога не са имали.Айде сега и бмв-та да не си купуваме.
И най-интересното което ми стана е мнението на един много голям майстор за мен.Няма да му казвам името да не стане реклама.Той също е работил в м-кар и сега си има сервиз.Каза,че това за него е много добър,сполучлив,здрав и икономичен двигател на бмв.Вика.....тоя двигател е най-лесен за ремонти.Има няколко проблема и ако се отстранят превантивно караш колкото прословутия м43
Единия проблем е оптегача на веригата.Другия е цедката на маслената помпа.Леки течове от о-пръстени.Вакуум помпата запомнете,че ако колата не е прегряване не тече.Аз за 170000 на втория двигател не съм сменял о-пръстени защото няма деформации нито на алуминия нито на о-пръстените.По двигатела има само леки маслени пари около о-пръстените на соленоидите където е станало черно от прах.Но теч на масло никаде няма и капка.
Деректното впръскване е много много по проблемно от този двигател.
Другото което си говорехме с майстоа е,че почти не страда от проблеми с ванусите този модел.
Буталата и блока са много добри.Биелите са късани.Който е наясно с тази заводска уникална технология ще ме разбере за тяхното предимство.
Коляновия вал има доста точки на основни лагери и е уникално хванат към блока.Вала също е безупречен.Главата с валовете не е нищо особенно.Едно моторче което по моргите е 50 лева и в което често няма проблем,а проблема е в модула на валветроника.
Вала на валветроника се износва на пределни километри но нов не е никак скъп.
Гарнитурата на главата е уникално измислена.Стягането се прави само по заводски предписания защото в противен случай колегите после почват да плюят двигателя в тази тема.
Лесно се сменя термостат,водна помпа,хидравлична помпа,алтернатор.Единствено по трудно достъпни са клапън на маслените пари,датчик колянов вал и стартер.И трите са под колектора който аз лично за 20 мин свалян и за 20 го качвам.
И още едно последно нещо ще напиша.Задавате ли си въпроса колко неуки майстори са предпоставка да се напълни тази тема.
Аз първия път също изгорях и ми се стъжни дикато взема втори читав двигател и с него минах 170000 без проблем.Никой не може да ме убеди,че тоя двигател е лош.Просто е прецизен и иска редовна смяна на масло,а не както гюнтер е писал лонглайф 25000.
Другото е прегряването.
Замислете се колко двигатели има с валветроници в новите купета.Ами май почти всичко бензиново вече е валветроник.
Значи нови бензини на бмв няма да купуваме а?
Или сега някой ще ме убори,че n42 е първия двигател с валветроник ,а следващите са по-съвършени.
Приемчика на м-кар ми е приятел и ми каза,че толкова гаранционна работа,колкото в момента през годините никога не са имали.Айде сега и бмв-та да не си купуваме.
И най-интересното което ми стана е мнението на един много голям майстор за мен.Няма да му казвам името да не стане реклама.Той също е работил в м-кар и сега си има сервиз.Каза,че това за него е много добър,сполучлив,здрав и икономичен двигател на бмв.Вика.....тоя двигател е най-лесен за ремонти.Има няколко проблема и ако се отстранят превантивно караш колкото прословутия м43
Единия проблем е оптегача на веригата.Другия е цедката на маслената помпа.Леки течове от о-пръстени.Вакуум помпата запомнете,че ако колата не е прегряване не тече.Аз за 170000 на втория двигател не съм сменял о-пръстени защото няма деформации нито на алуминия нито на о-пръстените.По двигатела има само леки маслени пари около о-пръстените на соленоидите където е станало черно от прах.Но теч на масло никаде няма и капка.
Деректното впръскване е много много по проблемно от този двигател.
Другото което си говорехме с майстоа е,че почти не страда от проблеми с ванусите този модел.
Буталата и блока са много добри.Биелите са късани.Който е наясно с тази заводска уникална технология ще ме разбере за тяхното предимство.
Коляновия вал има доста точки на основни лагери и е уникално хванат към блока.Вала също е безупречен.Главата с валовете не е нищо особенно.Едно моторче което по моргите е 50 лева и в което често няма проблем,а проблема е в модула на валветроника.
Вала на валветроника се износва на пределни километри но нов не е никак скъп.
Гарнитурата на главата е уникално измислена.Стягането се прави само по заводски предписания защото в противен случай колегите после почват да плюят двигателя в тази тема.
Лесно се сменя термостат,водна помпа,хидравлична помпа,алтернатор.Единствено по трудно достъпни са клапън на маслените пари,датчик колянов вал и стартер.И трите са под колектора който аз лично за 20 мин свалян и за 20 го качвам.
И още едно последно нещо ще напиша.Задавате ли си въпроса колко неуки майстори са предпоставка да се напълни тази тема.
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
dentamed написа:хората които са изгорели не са били запознати какво да гледат като купуват този двигател.Това ,че са си купили кола с n42 не значи,че са се набутали заради модификацията на двигателя,а заради окаяното му състояние което те не са знаели как да разпознаят при покупката.
Аз първия път също изгорях и ми се стъжни дикато взема втори читав двигател и с него минах 170000 без проблем.Никой не може да ме убеди,че тоя двигател е лош.Просто е прецизен и иска редовна смяна на масло,а не както гюнтер е писал лонглайф 25000.
Колега благодаря за изчерпателният отговор за доста неща си прав повечето от елементите на този двигател са здрави и добре конструирани но има едно голямо НО докато елементите по двигателя са правени в Германия и Австрия то самият двигател са сглобява от бай Хасан в Англия и което е признато от БМВ като причина за дефектите по този мотор, при Е90 вече има модифицирана версия на този двигател при които ги няма тези дефекти и при сглобяването вече не се ползват полуграмотни джихадисти

- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
има вярно и в това което казваш колега.Маслата в бг са много интересни по произход.Да не говорим за бензина.
Ката се замисля и за Англия си прав.Първия моя двигател беше английски.Защото колата ми е обръщана.
Втория е от германия и дори да не знам на колко км. го купих защото колата беше ударена и нямаше даже как стойностите на таблото да видя.Навил съм аз 170000 без проблми,а смятай колко е имало навити преди мене.Масло не гори.
Обаче като купувах колата отворих капака на клапъните и нямаше грам нагар.Всичко светеше.Свещите и всмукателните клапъни светеха.Бяха керамично бели.
Аз лично маслото го сменям на 10000 с мотул.Защото незнам колко е качествено колкото и да го хвалят.5w40
Ката се замисля и за Англия си прав.Първия моя двигател беше английски.Защото колата ми е обръщана.
Втория е от германия и дори да не знам на колко км. го купих защото колата беше ударена и нямаше даже как стойностите на таблото да видя.Навил съм аз 170000 без проблми,а смятай колко е имало навити преди мене.Масло не гори.
Обаче като купувах колата отворих капака на клапъните и нямаше грам нагар.Всичко светеше.Свещите и всмукателните клапъни светеха.Бяха керамично бели.
Аз лично маслото го сменям на 10000 с мотул.Защото незнам колко е качествено колкото и да го хвалят.5w40
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Taricate написа:Taricate написа:baylazar написа:Колеги имам проблем ако някой се сети да помага.При определени обороти се чува странно жужене мисля от двигателя но самия звук го чувам през таблото или по точно най ясно се чува от централните отвори на парното.Като се натоварима 3-4 човека примерно се засилва.При завой също много се чува или при неравности на пътя когато купето ляга при пропадане(страшно обяснение няма що.Гледах отпред,разглабях пластмаси разни и там където е стойката за филтъра на купето но не открих нищо, жуженето е много дразнещо.Някой беше споменал за някакъв дълъг болт с някаква пружина на самия двигател.....В смисъл мисля че е вибрация от двигателя и се чува през отворите на парното по средата.Общо взето е гадно и дразнещо
Туй гадно прискърцане / вибриране се появява и при мен понякога. И аз не съм открил от какво се получава, но се чува наистина откъм предните и пасажерски духалки. Ако някой има успех с този "проблем" - моля да сподели.
Малко равитие (по-скоро проверка) по този случай - със скърцането / пукането откъм таблото и духалките.
Разглобих цялото табло и проверих ВСЯКА част отдолу и вътре - въздуховоди , закрепващи части , навигация, управление климатик , пасажерски airbag , жабка , тръби за парно/климатик, всички пластмаси. НИКОЕ от тези не скърца , дори и при силно напъване. Обаче установих, че този феномен се получава (при мен) САМО И ЕДИНСТВЕНО между 1600 - 1900 об/мин. Започвам да изследвам, какво вибрира в тоя оборотен диапазон ! Всяко мнение ще е от полза !
Колега при мен пластмасовите капаци на мотора вибрират и опират в кутията на филтъра(легенчето)на купето.Докато го разбрах си скъсах нервите.При мен се получава,защото под корите са прокарани газови маркучи и кабелите за дюзите и това малко ги повдига.
BMW POWER
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
И аз го имах този проблем с това опиране на корите на двигателя, които чукаха в легенчето отгоре на филтъра на купето. И аз като теб си скъсах нервите и се убих да отварям табло и да пристягам чак жички и всякви дреболии. Така ясно се чуваше, че дрънка в купето, а то какво се оказа. Отделно от това двата шипа на кората са леко невидими и гаражистите често не ги вкарват в ушите, от което са пак леко повдигнати дори да няма газово. Може да провери колегата, лесно е и бързо.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:И аз го имах този проблем с това опиране на корите на двигателя, които чукаха в легенчето отгоре на филтъра на купето. И аз като теб си скъсах нервите и се убих да отварям табло и да пристягам чак жички и всякви дреболии. Така ясно се чуваше, че дрънка в купето, а то какво се оказа. Отделно от това двата шипа на кората са леко невидими и гаражистите често не ги вкарват в ушите, от което са пак леко повдигнати дори да няма газово. Може да провери колегата, лесно е и бързо.
Предполагам става дума за капака (звукоизолатора) над всмук. колектор ?!
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Да. Можеш дори просто да го огледаш внимателно откъм задната му страна, ако наистина опира и не е добре сложен направо си му личи къде е търкал. Изобщо, огледай внимателно в моторния кош в задната страна на мотора, всичко наред, недей изключва възможността нещо от там да ти дрънка и да те заблуждава. И друг случай имах с шум от коша на мотора освен декоративния капак (тръбички на спирачките) и се чуваше така ясно, че дрънка в купето, и беше такава мъка да ги открия и тях..... Просто идея.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Да. Можеш дори просто да го огледаш внимателно откъм задната му страна, ако наистина опира и не е добре сложен направо си му личи къде е търкал. Изобщо, огледай внимателно в моторния кош в задната страна на мотора, всичко наред, недей изключва възможността нещо от там да ти дрънка и да те заблуждава. И друг случай имах с шум от коша на мотора освен декоративния капак (тръбички на спирачките) и се чуваше така ясно, че дрънка в купето, и беше такава мъка да ги открия и тях..... Просто идея.
Мисля, че открих 90% от причината за тракането - точно акустичния капак е единия виновник. Отделно под него се намира маркуча на масления сепаратор, който също вибрираше в пластмасата.
Остана едва доловима вибрация някъде в дясно, пред пасажера, но смятам и нея да открия ! Подозренията са за маркуча на вакуум помпата или тръбите на климатика...
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- baylazar
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
dentamed написа:хората които са изгорели не са били запознати какво да гледат като купуват този двигател.Това ,че са си купили кола с n42 не значи,че са се набутали заради модификацията на двигателя,а заради окаяното му състояние което те не са знаели как да разпознаят при покупката.
Аз първия път също изгорях и ми се стъжни дикато взема втори читав двигател и с него минах 170000 без проблем.Никой не може да ме убеди,че тоя двигател е лош.Просто е прецизен и иска редовна смяна на масло,а не както гюнтер е писал лонглайф 25000.
Другото е прегряването.
Замислете се колко двигатели има с валветроници в новите купета.Ами май почти всичко бензиново вече е валветроник.
Значи нови бензини на бмв няма да купуваме а?
Или сега някой ще ме убори,че n42 е първия двигател с валветроник ,а следващите са по-съвършени.
Приемчика на м-кар ми е приятел и ми каза,че толкова гаранционна работа,колкото в момента през годините никога не са имали.Айде сега и бмв-та да не си купуваме.
И най-интересното което ми стана е мнението на един много голям майстор за мен.Няма да му казвам името да не стане реклама.Той също е работил в м-кар и сега си има сервиз.Каза,че това за него е много добър,сполучлив,здрав и икономичен двигател на бмв.Вика.....тоя двигател е най-лесен за ремонти.Има няколко проблема и ако се отстранят превантивно караш колкото прословутия м43
Единия проблем е оптегача на веригата.Другия е цедката на маслената помпа.Леки течове от о-пръстени.Вакуум помпата запомнете,че ако колата не е прегряване не тече.Аз за 170000 на втория двигател не съм сменял о-пръстени защото няма деформации нито на алуминия нито на о-пръстените.По двигатела има само леки маслени пари около о-пръстените на соленоидите където е станало черно от прах.Но теч на масло никаде няма и капка.
Деректното впръскване е много много по проблемно от този двигател.
Другото което си говорехме с майстоа е,че почти не страда от проблеми с ванусите този модел.
Буталата и блока са много добри.Биелите са късани.Който е наясно с тази заводска уникална технология ще ме разбере за тяхното предимство.
Коляновия вал има доста точки на основни лагери и е уникално хванат към блока.Вала също е безупречен.Главата с валовете не е нищо особенно.Едно моторче което по моргите е 50 лева и в което често няма проблем,а проблема е в модула на валветроника.
Вала на валветроника се износва на пределни километри но нов не е никак скъп.
Гарнитурата на главата е уникално измислена.Стягането се прави само по заводски предписания защото в противен случай колегите после почват да плюят двигателя в тази тема.
Лесно се сменя термостат,водна помпа,хидравлична помпа,алтернатор.Единствено по трудно достъпни са клапън на маслените пари,датчик колянов вал и стартер.И трите са под колектора който аз лично за 20 мин свалян и за 20 го качвам.
И още едно последно нещо ще напиша.Задавате ли си въпроса колко неуки майстори са предпоставка да се напълни тази тема.
Колега,къде се намира този модул на валветроника,че не се сещам?
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1648
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Как да разберем,че двигателя не е прегряван? Аз,така като чета,вероятността е почти нищожна с този термостат и раб.температура от 105'С ! Този обтегач и цедка са гадни недостатъци! Иска отваряне за смяната! Картера сваля ли се докато мотора е в коша?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани