Задачка-Закачка...
Модератор: Общи модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- jordanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Задачка-Закачка...
Важното е, че накрая всички продължават напред 

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Задачка-Закачка...
Club BMW написа:vld написа:Мале голяма драма, за нещо не чак толкова съществено, незнам, може би съм му свикнал, че там съм израстнал![]()
На мен просто не ми прави впечатление чак толкова, да в нарушение са тези от дясната лента за ляв завой, но какво от това, в 99% от случаите освен ако не са много нагли това не пречи на трафика.
А какво ще кажете сутрин по арсеналски посока хемус, не знам кой номер е училището, но за мен там са най малоумните родители в целия град.
Всяка сутрин платното е задръстено от псевдо жески автомобилчета тип "поло" и "фиеста" за да се заведе детето до училището, но забележете не в най дясната лента, редовно има спрели автомобили във всички платна до осевата линияи това при положение, че на 50-100м по надолу и двете ленти са свободни и места има колкото искаш
![]()
![]()
2. Ами полуидиотите които задръстват постоянно бул България, спирайки на аварийки веднага след светофар на автобусна спирка?
Тях как да ги коментираме?
Скапана работа като, че в правилника е записано, че аварийните светлини ти дават право да спреш на средата на който и да е булевард и да си правиш каквото си искаш
Странно! В момент, в който се нарушава закона не се дразниш толкова, а в друг момент когато човек има право да спре се дразниш?!
На спирка е забранено да се паркира, но не и престой - освен ако няма знак, който да забранява, а там няма такъв знак.
Тази разлика в мнението ти явно идва от факта, че не ти пречи да продължиш от лента за наляво на право за да се придвижиш по-бързо, но когато някой те забави си недоволен ...
Първо никой не спира точно на спирката, всички спират малко преди нея или след нея(това е мега зле защото се налага и градския транспорт да ги заобикаля и става още по голямо мазало).
На булевард с ограничение 70км./ч. това е силно смущаващо за цялото движение.
Много си прав, изключително много ми пречи да вися някъде защото някой е решил да запречва лентата за движение.
Искам да ми покажеш къде е написано в правилника за движение, че имаш право да спреш на булевард с четири ленти (по две в посока) в лявата лента и да пльокнеш аварийните, да слезнеш от колата и да те няма пет минути!
В правилника много ясно е описано кога и за какво се ползват аварийни светлини, къде се поставя триъгълник, как се спира при авария на междуградски път и тн., ама наш гано ги ползва за всичко друго но не и за това за което трябва.
90% от шофьорите се държат като реститут на който са му върнали нивите в Добруджа и видиш ли целия град е негов и може да си прави каквото си поиска.
Няма никаква колегиалност на пътя, всеки е по голям тарикат от другите, несъобразеното паркиране не ми се ще да го коментирам.....колкото и място да оставиш, все ще се намери да спре някой така, че да се чудиш как да излезнеш или как да си влзенеш в колата....
Пълна трагедия, незнам върнаха ли полигона при обучението за Б категория ,но ако не са то това е нещо което трябва да го има задължително.

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Задачка-Закачка...
Аз пък имам една друга закачка - ЗАЩО мамка им, толкова хора карат на халогени и габарити, особено някакви дришльовци с 36-ци, но наскоро и много Е60-кизабелязвам и то ВЕЧЕР!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Задачка-Закачка...
vld написа:
Първо никой не спира точно на спирката, всички спират малко преди нея или след нея(това е мега зле защото се налага и градския транспорт да ги заобикаля и става още по голямо мазало).
На булевард с ограничение 70км./ч. това е силно смущаващо за цялото движение.
Много си прав, изключително много ми пречи да вися някъде защото някой е решил да запречва лентата за движение.
Искам да ми покажеш къде е написано в правилника за движение, че имаш право да спреш на булевард с четири ленти (по две в посока) в лявата лента и да пльокнеш аварийните, да слезнеш от колата и да те няма пет минути!
В правилника много ясно е описано кога и за какво се ползват аварийни светлини, къде се поставя триъгълник, как се спира при авария на междуградски път и тн., ама наш гано ги ползва за всичко друго но не и за това за което трябва.
90% от шофьорите се държат като реститут на който са му върнали нивите в Добруджа и видиш ли целия град е негов и може да си прави каквото си поиска.
Няма никаква колегиалност на пътя, всеки е по голям тарикат от другите, несъобразеното паркиране не ми се ще да го коментирам.....колкото и място да оставиш, все ще се намери да спре някой така, че да се чудиш как да излезнеш или как да си влзенеш в колата....
Пълна трагедия, незнам върнаха ли полигона при обучението за Б категория ,но ако не са то това е нещо което трябва да го има задължително.
Не искай от мен неща от правилника, които не съм твърдял.
Когато няма забрана и някой реши да спре изчакваш, престрояваш се или заобикаляш без да свириш или псуваш (примерно). Това е колегиалност.
Относно използването на аварийни светлини - "Чл. 31. За предупреждаване на участниците в движението за опасност водачът може да подава авариен сигнал чрез едновременно включване на всички пътепоказатели."
Този текст от закона дава възможност за широко приложение. Аз не мога да отговарям за всеки кога и как ги използва.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Задачка-Закачка...
dextuar написа:Аз пък имам една друга закачка - ЗАЩО мамка им, толкова хора карат на халогени и габарити, особено някакви дришльовци с 36-ци, но наскоро и много Е60-кизабелязвам и то ВЕЧЕР!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
И аз се чудя що слагат ксенон на рефлекторните фарове на 20 годишния варел - явно щото могат.
Иначе по темата, картинката обяснява проблема:

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Задачка-Закачка...
Не е вярно!Дизайнера е олигофрен.Архитектурните решения трябва да следват ергономията.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Задачка-Закачка...
dr.peshev написа:Не е вярно!Дизайнера е олигофрен.Архитектурните решения трябва да следват ергономията.
Еми именно, аз не твърдя нещо различно с картинката. Точно това е поуката - "лош дизайн" е причината, като юзърите (трафика) иска да минава от там, пък пътна администрация не се съобразява, се създават предпоставки за редовни нарушения.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Задачка-Закачка...
Ами освен да се приготвите с по един спрей боя и докато чакате на спирката, да ги маркирате наглеците, дето "не знаят" коя лента за къде е.. Или най-малкото да минавате по лентата за наляво, а в момента, в който се доберете до подходяща позиция, спирате за да пропуснете хората, които са си в правото от дясната лента - и минавате последни, след тях.Mollov написа:Проблема е, както по-горе се спомена, че тия от "лентата за ляв завой" продължават в плътна редичка напред, което кара тия от лента "направо" да се сбутват към спирката и да става така, че ненарушаващите да седят и да чакат нарушителите да се изтеглят, след което да минат те... т.е. ситуацията е още по-абсурдна...
Това, дето някакви кухи лейки смятат за "спиране" всичко, щом са пуснати аварийките, всъщност както го описваш си е паркиране. Ако с паркирането си са заели най-лявата лента, която се намира до непрекъсната осева линия. (която другите участници в движението нямат право да прескачат, за да ги заобиколят) това означава, че са блокирали движението по булеварда за неопределено време. Законът категорично забранява такова паркиране, нищо, че има още две свободни насрещни ленти, чрез които можете да ги заобиколите. Никой не е длъжен да навлиза в насрещното, заради това че някой му е паркирал в последната възможна лента за движение направо.vld написа:Много си прав, изключително много ми пречи да вися някъде защото някой е решил да запречва лентата за движение.
Искам да ми покажеш къде е написано в правилника за движение, че имаш право да спреш на булевард с четири ленти (по две в посока) в лявата лента и да пльокнеш аварийните, да слезнеш от колата и да те няма пет минути!
Да кажем, че паркиращият не е чел закона, където категорично се забранява - но не е нужно и да е прекалено умен, за да съобрази такова нещо. Освен ако има някаква схема, с която се раздават като социални привилегии СУМПС-та на изостанали в умственото си развитие майки с деца - това би обяснило подобно паркиране.
Ако наистина се случва подобно нещо (още не мога да повярвам), то изглежда, че са прекалено нагли и знаят че за 5 мин. няма да успеете да извикате паяк и че нищо не можете да направите. Щом не се страхуват от КАТ и от закона, вероятно ще вземат да се замислят единствено ако докато ги няма, ги издебнете и им напъхате някой винкел в летите жанти - така че при тръгване да се насуче около полуоската.
Друго друго - носете си развалени яйца и развалени домати, торбичка с изгнили бананови кори, някой буркан с мухлясала лютеница (предварително я разтворете с малко вода) и др. подобни, а когато видите спряла по този начин кола, може спокойно да слезете и да я изсипете отгоре.
За такова нещо не могат да ви подведат под наказателна отговорност, а отделно дето кyрвата не знам какво ще обяснява, ако извика полиция - и по-точно какво прави колата й в това платно, докато нея я няма в колата. }:->
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Задачка-Закачка...
b00st написа:dr.peshev написа:Не е вярно!Дизайнера е олигофрен.Архитектурните решения трябва да следват ергономията.
Еми именно, аз не твърдя нещо различно с картинката. Точно това е поуката - "лош дизайн" е причината, като юзърите (трафика) иска да минава от там, пък пътна администрация не се съобразява, се създават предпоставки за редовни нарушения.
Ето това е истината или поне по-голямата част от нея за хаоса в София,но и не оправдава наглостта на шофьорите.
Тъпи кръстовища колкото искаш,а новите кръгови които се правят са пълно безумие.
- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Задачка-Закачка...
dreadx написа: Или най-малкото да минавате по лентата за наляво, а в момента, в който се доберете до подходяща позиция, спирате за да пропуснете хората, които са си в правото от дясната лента - и минавате последни, след тях.
Не се гордея ... много ... ама съм го правил. Интересна палитра от коментари получавам

В интерес на истината имам и някакъв нисък процент на успеваемост - един пичага със стар бус Мерцедес раздаде газчицата, смачка клаксона, одимя крастовището, но на следващия светофар му казах най-спокойно, защо съм го направил и се извини. В действителност не знаеше, призна си и сичко приключи благополучно.
Трябва си мозък и редовната му употреба за избягването на такива неща. Тука всеки живее в негова си вселена, никво съобразяване с другия, съпричастност и всякакви такива. Не полигон, цялата държава трябва да мине на енгър мениджмънт, комюникейшън скилс, респект дъ възрастни, колкото и изкуфели да са.
Бубсата и той прав, че пътната мрежа като цяло е гроб, ама в крайна сметка кот такоата, еднакво е за всички.
Малко офтопик. Гледам често в youtube видеота от дашкамове. Много е интересно как кадрите от различните държави коренно се различават. Руските естествено са потресаюши

- M3 E92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Задачка-Закачка...
b00st написа:dextuar написа:Аз пък имам една друга закачка - ЗАЩО мамка им, толкова хора карат на халогени и габарити, особено някакви дришльовци с 36-ци, но наскоро и много Е60-кизабелязвам и то ВЕЧЕР!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro[/quote;
Иначе по темата, картинката обяснява проблема:
Бяха ми казвали, че при правенето на паркове в Япония първоначално не правят пътечки, а оставят да видят масовият поток от хора къде ще отъпче най-много. После на база на това "проучване" правят пътечките, за да не се получава като в случая с картинката

Re: Задачка-Закачка...
На конкретното кръстовище съм почти сигурен, че най-малко 80% от нарушителите не са наясно, че са в грешка. Даже ми се е случвало 3-4 коли да чакат в средна лента и дясната е празна или с една кола. Веднъж идвах от тунела в обратна посока и чаках на свтофара, при което отдолу отново се случва обичаиното мазало и две кифлета с ботокс в сравнително нова кола от типа на мини купър полудеха, щото некъв пич си зе предимството от дясната лента, като ги резна, а те бяха съответно в средната и бяка убедени, че са с предимство...
Изключително е малоумно кръстовището. Маркировка има по няколко месеца на 5 години и само хората, които са си направили труда дяня запомнят или пък минават често са наясно как стоят нещата.
Същата простотия е и на предишното кръстовище при левия завой от Възкресение. Преди време решиха да направят две ленти за ляв към Вардар и разказаха играта на трафика, но се усетиха и сега пак си е една за ляв и две за направо. Но си е страшна простотия само да сменяш маркировката и да объркваш шофьорите...
Изключително е малоумно кръстовището. Маркировка има по няколко месеца на 5 години и само хората, които са си направили труда дяня запомнят или пък минават често са наясно как стоят нещата.
Същата простотия е и на предишното кръстовище при левия завой от Възкресение. Преди време решиха да направят две ленти за ляв към Вардар и разказаха играта на трафика, но се усетиха и сега пак си е една за ляв и две за направо. Но си е страшна простотия само да сменяш маркировката и да объркваш шофьорите...
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Задачка-Закачка...
И по този въпрос мислих - че може и да не знаят. А е логично като имаш три ленти да са за трите посоки.
Още повече, че средната отсреща по права линия се свързва с лентата за направо.
Може би оригинално това кръстовище е било замислено точно така, или даже за известен период от време си е вършило работата по този начин. Но се е оказало, че трафикът за наляво е значително по-голям и са опитали да решат проблема чрез пренасочване на средната лента. За шофьор, инцидентно минаващ от там сигурно е нормално даже да се обърка. Но не мога да повярвам, как някой всеки ден ще минава и няма да забележи табелите за посока на лентите, които нормално стоят преди всяко кръстовище. Или това пак показва, че шофирането у нас не винаги е според знаците и пътната маркировка, дето някои явно и не могат да я четат. А вместо това се учат един от друг, като гледат какво правят и от къде минават останалите.. ;)
Това обаче не оправдава масовото нарушение на маркировката - нали целта е с двете ленти наляво, по-добре да се разпредели трафика.
Изглежда, че ако върнат кръстовището както си е замислено с лява-средна-дясна, ще се минава по-бързо през него, отколкото на изхода му да се застъпват нарушители и тези, които пък могат да четат знаците и не искат да са нарушители. (- а в случая са и ощетени заради това.)
Още повече, че средната отсреща по права линия се свързва с лентата за направо.
Може би оригинално това кръстовище е било замислено точно така, или даже за известен период от време си е вършило работата по този начин. Но се е оказало, че трафикът за наляво е значително по-голям и са опитали да решат проблема чрез пренасочване на средната лента. За шофьор, инцидентно минаващ от там сигурно е нормално даже да се обърка. Но не мога да повярвам, как някой всеки ден ще минава и няма да забележи табелите за посока на лентите, които нормално стоят преди всяко кръстовище. Или това пак показва, че шофирането у нас не винаги е според знаците и пътната маркировка, дето някои явно и не могат да я четат. А вместо това се учат един от друг, като гледат какво правят и от къде минават останалите.. ;)
Това обаче не оправдава масовото нарушение на маркировката - нали целта е с двете ленти наляво, по-добре да се разпредели трафика.
Изглежда, че ако върнат кръстовището както си е замислено с лява-средна-дясна, ще се минава по-бързо през него, отколкото на изхода му да се застъпват нарушители и тези, които пък могат да четат знаците и не искат да са нарушители. (- а в случая са и ощетени заради това.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Задачка-Закачка...
dreadx написа:И по този въпрос мислих - че може и да не знаят. А е логично като имаш три ленти да са за трите посоки.
Още повече, че средната отсреща по права линия се свързва с лентата за направо.
Може би оригинално това кръстовище е било замислено точно така, или даже за известен период от време си е вършило работата по този начин. Но се е оказало, че трафикът за наляво е значително по-голям и са опитали да решат проблема чрез пренасочване на средната лента. За шофьор, инцидентно минаващ от там сигурно е нормално даже да се обърка. Но не мога да повярвам, как някой всеки ден ще минава и няма да забележи табелите за посока на лентите, които нормално стоят преди всяко кръстовище. Или това пак показва, че шофирането у нас не винаги е според знаците и пътната маркировка, дето някои явно и не могат да я четат. А вместо това се учат един от друг, като гледат какво правят и от къде минават останалите..
Това обаче не оправдава масовото нарушение на маркировката - нали целта е с двете ленти наляво, по-добре да се разпредели трафика.
Изглежда, че ако върнат кръстовището както си е замислено с лява-средна-дясна, ще се минава по-бързо през него, отколкото на изхода му да се застъпват нарушители и тези, които пък могат да четат знаците и не искат да са нарушители. (- а в случая са и ощетени заради това.)
Това кръстовище има 4 ленти.Две за наляво,една за направо и една за надясно.Преди вардар беше двупосочен с по едно платно в посока и за това кръстовището остана с толкова ленти.Тогава па какъв цирк беше с блеещи типове,които се набиваха в насрещното

44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани