Цените в атосервизите...

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от KPETEH » 28 Дек 2016, 17:34

Ти па си се сетил точно в тоя момент да търсиш смазка... Ако си бил отишъл предния ден, сигурно друго е щяло да бъде, ма тогава ти е потрябвало, шанс, късмет, нахой и тнт. Ко са афектираш? Купи си една нормална кола и ше ти мине... :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от ceco_kd » 28 Дек 2016, 17:43

dr.peshev написа:
ceco_kd написа:Ами просто някои хора явно са родени да са хирург-стоматолози или там както им се вика, ама поради липсва на късмет са станали автомонтьори и сега искат все пак в едно отношение поне да приличат на стоматолози :mrgreen:

Като учиш 6 години в Медицинска академия , 4 години специализираш хирургия и сам си плащаш консумативите- тогава евентуално може и да разбереш защо цените в кабинетите са такива!Доста тъпо сравнение! :kuku:

Та по темата: за всеки влак си има пътници!Бързо ,евтино и качествено няма как да стане.Всеки сам си определя цените и това се нарича: Пазарна икономика . Като не ти харесва- сменяш сервиза ! Не виждам каква голяма драма е товал


Колега да ти се извиня въпреки, че не виждам с какво съм те обидил. По същата схема можех да направя сравнение с астронавт, но за това се сетих първо. И м/у другото очаквах, че може да реагираш :mhihi: . Надявам се, не съм те засегнал жестоко... Извинявам се на автора за :OT:
Иначе този път по темата серизоно: за сервизите, гумаджиите, магазините за авточасти всеки си спекулира с цената както си иска. Мен за това ме е яд, че в БГ ако искаш можеш да си заложиш печалба за дадена услуга 5 лева, ама ако и 50 лева си заложиш никой няма копче да ти каже.
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от KPETEH » 28 Дек 2016, 17:47

Ма това е фатката бе хора. Ако смяташ, че ще правиш нещо което другите не могат. Давайте! Не вярвам обаче некой от тук пишещите да отвори сервиз. Нема да му се занимава или как вика колегата, не му се работи :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от k.milanov » 28 Дек 2016, 18:52

Бях взел едно 28мицово гърне да слагам на ис-ката :mhihi: И понеже гърнето е с два входа и два изхода, а моето сегашно с един вход и един изход трябва преходник - т.нар гащи + да се пипнат куките на правивлните места за е36, тъй като гърнето идваше от е46.

Ходих в три дупки, така де сервиза, по сливница и още 2-3 места по люлин/овча купел и на всякъде за тези 'гащи' и две заварки на куките ми искаха между 75 и 100лв за труд ?! :shock: Аз ли нещо не съм наред ама да завариш една тръба и две куки не струва толкова пари?! Гърнето седя, седя в мазето па го продадох, че и на плюс даже излязох. :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от dimodi » 28 Дек 2016, 19:44

Много обширна тема е това. На мен ми е най-странно като ми кажат "труда е 30 лева на час, колкото време отнеме толкова". Логично, в същия този сервиз на механика му трябваше близо един час да ми смени горивния филтър. Първо ме убеждаваше, че бил някъде под предния капак и се разби да го търси, при положение, че няколко пъти му казах, че е под шофьорската седалка. Когато все пак се убеди, че не е там където го търси, му трябваше сумати време да свали една кора отдолу, да извади филтъра и да сложи новия. В същото време като сменях ангренажната верига при майстор, на който са му минали стотици Е60-ки през ръцете, за един час 6-те дюзи бяха долу и вече сваляше капака на двигателя (с един помощник, който му подаваше инструментите). Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура :lol:


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от Bogat-Beden » 28 Дек 2016, 19:52

Кофтито е,че високата цена на труд не е никаква гаранция.
Истината е ,че най-качествената услуга е сравнително скъпа.Казвам сравнително,защото в дългосрочен план пък се изплаща пак като спестени пари и време+нерви.
Но има и сервизчета и гумаджийници,където работят добре и не вземат скъпо,дори напротив.Е,не е най-добрата услуга ,но за по-народни и стари возила понякога е най-добрият вариант.
Учиш се на принципа "проба-грешка",което къса джоба и нервите ,или четеш и проучваш много обстойно преди да ползваш нечии услуги. Това е.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от @2bar » 28 Дек 2016, 20:23

Cyberloner написа:....Та се чудя как си правят ценообразуването тия хора.....


като повечето неща в нашата мила татковина.....

сещам се веднага за една поговорка - за лудо работи, за лудо не стой.....с две думи, да се намираме на някаква работа....

Много ясно, че не е нормално разлика от 300% в цените между два филиала на една и съща фирма. До към 5% разлика, мога да го приема за нормално/стратегия и т.н., ама повече от 10%.....си е смешно.

Няма какво да се учудваш - шефовете на повечето от сервизите са бивши монтьори, които са направили някой друг лев и са решили да го играят шефове. Проблемът на цялата работа е, че от всяко дърво свирка не става....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от немо » 28 Дек 2016, 20:56

dimodi написа:На мен ми е най-странно като ми кажат "труда е 30 лева на час, колкото време отнеме толкова".

На такава оферта казвам:Благодаря,довиждане!
dimodi написа: Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура :lol:

Така е редно да се прави....само че има един тънък момент:някои операции,които от гледна точка на клиента са елементарни могат на практика да не са съвсем елементарни,и когато някой,който е запознат за каква става въпрос обяви адекватна цена,в очите на клиента може автоматично да стане "кожодер".
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от dr.peshev » 28 Дек 2016, 21:11

Няма стандарти в BG и затова не може да се работи на час.В DE за смяна на съединител примерно е определено 2 часа и се плаща на час.Ако майсторът си разбира от работата ще го смени за 1 час и ще си вземе двойно пари и ще почне друга кола.Ако е бавен и го смени за 3 часа , ще му платят за 2 и следващия път ще е мотивиран да работи по-бързо!Ако сгафи и прецака нещо , сам си го плаща , но клиента си тръгва с гаранция и касова бележка.
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от mfandakov » 28 Дек 2016, 21:16

dr.peshev написа:Няма стандарти в BG и затова не може да се работи на час.В DE за смяна на съединител примерно е определено 2 часа и се плаща на час.Ако майсторът си разбира от работата ще го смени за 1 час и ще си вземе двойно пари и ще почне друга кола.Ако е бавен и го смени за 3 часа , ще му платят за 2 и следващия път ще е мотивиран да работи по-бързо!Ако сгафи и прецака нещо , сам си го плаща , но клиента си тръгва с гаранция и касова бележка.



Ако мога да вметна само,че не е точно така,но пък и няма значение. :yes:
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от @2bar » 28 Дек 2016, 21:18

dr.peshev написа:Няма стандарти в BG и затова не може да се работи на час.В DE за смяна на съединител примерно е определено 2 часа и се плаща на час.Ако майсторът си разбира от работата ще го смени за 1 час и ще си вземе двойно пари и ще почне друга кола.Ако е бавен и го смени за 3 часа , ще му платят за 2 и следващия път ще е мотивиран да работи по-бързо!Ако сгафи и прецака нещо , сам си го плаща , но клиента си тръгва с гаранция и касова бележка.


баш така не стоят нещата в DE, но като цяло за всяка операция си има норма и тя се спазва. Накрая се плаща работно време и материали. Гаранция има, ама......зависи, какъв е точно случая....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от @2bar » 28 Дек 2016, 21:20

немо написа:.......Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура :lol:

Така е редно да се прави....само че има един тънък момент:някои операции,които от гледна точка на клиента са елементарни могат на практика да не са съвсем елементарни,и когато някой,който е запознат за каква става въпрос обяви адекватна цена,в очите на клиента може автоматично да стане "кожодер".


То това си е пълен комунизъм.....ся к'во ще ми се плацика на един филтър 2 часа ли? Аре стига, няма да плащам някй да се учи на колата ми....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от немо » 28 Дек 2016, 21:51

@2bar написа:
немо написа:.......Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура :lol:

Така е редно да се прави....само че има един тънък момент:някои операции,които от гледна точка на клиента са елементарни могат на практика да не са съвсем елементарни,и когато някой,който е запознат за каква става въпрос обяви адекватна цена,в очите на клиента може автоматично да стане "кожодер".


То това си е пълен комунизъм.....ся к'во ще ми се плацика на един филтър 2 часа ли? Аре стига, няма да плащам някй да се учи на колата ми....

Не ме разбра....давам ти примерче:Предна броня на Е60 се сваля за 15мин.Предна броня на ФВ Бийтъл се сваля за 40мин.И в 2-та случая знам как се прави и не се мотая.Цената една и съща ли трябва да е?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от @2bar » 28 Дек 2016, 22:03

явно не съм те разбрал. определящо е, какво казва БМВ като време за сваляне на бронята и какво VW. Оттам идва и разликата в крайната цена за клиента. Иначе всички фирмени сервизи взимат едно и също на час - около 80 пари (в Германия) + ДДС.

Та с две думи отговорът на твоят въпрос е - не, цената не трябва да е една и съща.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Цените в атосервизите...

Мнение от Е.Димитров » 30 Дек 2016, 5:32

Принципно, има едни книги, в които е описана всяка процедура от работата на механика и колко време отнема. Книгите бяха издадени пред 70 те и 80 те години, но предполагам в момента са по съвременни.
Та нещата са прости, знае се колко е работната ставка на час, чете се по книгата и се прилага. Впрочем ставките са писани като за охлюви. Смяна на съединител със всички съпътващи операции, може да удари далеч повече от 2 часа.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook