Цените в атосервизите...
Модератор: Общи модератори
75 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Цените в атосервизите...
Ти па си се сетил точно в тоя момент да търсиш смазка... Ако си бил отишъл предния ден, сигурно друго е щяло да бъде, ма тогава ти е потрябвало, шанс, късмет, нахой и тнт. Ко са афектираш? Купи си една нормална кола и ше ти мине... 

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Цените в атосервизите...
dr.peshev написа:ceco_kd написа:Ами просто някои хора явно са родени да са хирург-стоматолози или там както им се вика, ама поради липсва на късмет са станали автомонтьори и сега искат все пак в едно отношение поне да приличат на стоматолози
Като учиш 6 години в Медицинска академия , 4 години специализираш хирургия и сам си плащаш консумативите- тогава евентуално може и да разбереш защо цените в кабинетите са такива!Доста тъпо сравнение!![]()
Та по темата: за всеки влак си има пътници!Бързо ,евтино и качествено няма как да стане.Всеки сам си определя цените и това се нарича: Пазарна икономика . Като не ти харесва- сменяш сервиза ! Не виждам каква голяма драма е товал
Колега да ти се извиня въпреки, че не виждам с какво съм те обидил. По същата схема можех да направя сравнение с астронавт, но за това се сетих първо. И м/у другото очаквах, че може да реагираш


Иначе този път по темата серизоно: за сервизите, гумаджиите, магазините за авточасти всеки си спекулира с цената както си иска. Мен за това ме е яд, че в БГ ако искаш можеш да си заложиш печалба за дадена услуга 5 лева, ама ако и 50 лева си заложиш никой няма копче да ти каже.
Карам бавно! Стигам Бързо!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Цените в атосервизите...
Ма това е фатката бе хора. Ако смяташ, че ще правиш нещо което другите не могат. Давайте! Не вярвам обаче некой от тук пишещите да отвори сервиз. Нема да му се занимава или как вика колегата, не му се работи 

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Цените в атосервизите...
Бях взел едно 28мицово гърне да слагам на ис-ката
И понеже гърнето е с два входа и два изхода, а моето сегашно с един вход и един изход трябва преходник - т.нар гащи + да се пипнат куките на правивлните места за е36, тъй като гърнето идваше от е46.
Ходих в три дупки, така де сервиза, по сливница и още 2-3 места по люлин/овча купел и на всякъде за тези 'гащи' и две заварки на куките ми искаха между 75 и 100лв за труд ?!
Аз ли нещо не съм наред ама да завариш една тръба и две куки не струва толкова пари?! Гърнето седя, седя в мазето па го продадох, че и на плюс даже излязох. 

Ходих в три дупки, така де сервиза, по сливница и още 2-3 места по люлин/овча купел и на всякъде за тези 'гащи' и две заварки на куките ми искаха между 75 и 100лв за труд ?!


Re: Цените в атосервизите...
Много обширна тема е това. На мен ми е най-странно като ми кажат "труда е 30 лева на час, колкото време отнеме толкова". Логично, в същия този сервиз на механика му трябваше близо един час да ми смени горивния филтър. Първо ме убеждаваше, че бил някъде под предния капак и се разби да го търси, при положение, че няколко пъти му казах, че е под шофьорската седалка. Когато все пак се убеди, че не е там където го търси, му трябваше сумати време да свали една кора отдолу, да извади филтъра и да сложи новия. В същото време като сменях ангренажната верига при майстор, на който са му минали стотици Е60-ки през ръцете, за един час 6-те дюзи бяха долу и вече сваляше капака на двигателя (с един помощник, който му подаваше инструментите). Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура 

- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Цените в атосервизите...
Кофтито е,че високата цена на труд не е никаква гаранция.
Истината е ,че най-качествената услуга е сравнително скъпа.Казвам сравнително,защото в дългосрочен план пък се изплаща пак като спестени пари и време+нерви.
Но има и сервизчета и гумаджийници,където работят добре и не вземат скъпо,дори напротив.Е,не е най-добрата услуга ,но за по-народни и стари возила понякога е най-добрият вариант.
Учиш се на принципа "проба-грешка",което къса джоба и нервите ,или четеш и проучваш много обстойно преди да ползваш нечии услуги. Това е.
Истината е ,че най-качествената услуга е сравнително скъпа.Казвам сравнително,защото в дългосрочен план пък се изплаща пак като спестени пари и време+нерви.
Но има и сервизчета и гумаджийници,където работят добре и не вземат скъпо,дори напротив.Е,не е най-добрата услуга ,но за по-народни и стари возила понякога е най-добрият вариант.
Учиш се на принципа "проба-грешка",което къса джоба и нервите ,или четеш и проучваш много обстойно преди да ползваш нечии услуги. Това е.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: Цените в атосервизите...
Cyberloner написа:....Та се чудя как си правят ценообразуването тия хора.....
като повечето неща в нашата мила татковина.....
сещам се веднага за една поговорка - за лудо работи, за лудо не стой.....с две думи, да се намираме на някаква работа....
Много ясно, че не е нормално разлика от 300% в цените между два филиала на една и съща фирма. До към 5% разлика, мога да го приема за нормално/стратегия и т.н., ама повече от 10%.....си е смешно.
Няма какво да се учудваш - шефовете на повечето от сервизите са бивши монтьори, които са направили някой друг лев и са решили да го играят шефове. Проблемът на цялата работа е, че от всяко дърво свирка не става....
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Цените в атосервизите...
dimodi написа:На мен ми е най-странно като ми кажат "труда е 30 лева на час, колкото време отнеме толкова".
На такава оферта казвам:Благодаря,довиждане!
dimodi написа: Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура
Така е редно да се прави....само че има един тънък момент:някои операции,които от гледна точка на клиента са елементарни могат на практика да не са съвсем елементарни,и когато някой,който е запознат за каква става въпрос обяви адекватна цена,в очите на клиента може автоматично да стане "кожодер".
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Цените в атосервизите...
Няма стандарти в BG и затова не може да се работи на час.В DE за смяна на съединител примерно е определено 2 часа и се плаща на час.Ако майсторът си разбира от работата ще го смени за 1 час и ще си вземе двойно пари и ще почне друга кола.Ако е бавен и го смени за 3 часа , ще му платят за 2 и следващия път ще е мотивиран да работи по-бързо!Ако сгафи и прецака нещо , сам си го плаща , но клиента си тръгва с гаранция и касова бележка.
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Цените в атосервизите...
dr.peshev написа:Няма стандарти в BG и затова не може да се работи на час.В DE за смяна на съединител примерно е определено 2 часа и се плаща на час.Ако майсторът си разбира от работата ще го смени за 1 час и ще си вземе двойно пари и ще почне друга кола.Ако е бавен и го смени за 3 часа , ще му платят за 2 и следващия път ще е мотивиран да работи по-бързо!Ако сгафи и прецака нещо , сам си го плаща , но клиента си тръгва с гаранция и касова бележка.
Ако мога да вметна само,че не е точно така,но пък и няма значение.

В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Re: Цените в атосервизите...
dr.peshev написа:Няма стандарти в BG и затова не може да се работи на час.В DE за смяна на съединител примерно е определено 2 часа и се плаща на час.Ако майсторът си разбира от работата ще го смени за 1 час и ще си вземе двойно пари и ще почне друга кола.Ако е бавен и го смени за 3 часа , ще му платят за 2 и следващия път ще е мотивиран да работи по-бързо!Ако сгафи и прецака нещо , сам си го плаща , но клиента си тръгва с гаранция и касова бележка.
баш така не стоят нещата в DE, но като цяло за всяка операция си има норма и тя се спазва. Накрая се плаща работно време и материали. Гаранция има, ама......зависи, какъв е точно случая....
Re: Цените в атосервизите...
немо написа:.......Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура
Така е редно да се прави....само че има един тънък момент:някои операции,които от гледна точка на клиента са елементарни могат на практика да не са съвсем елементарни,и когато някой,който е запознат за каква става въпрос обяви адекватна цена,в очите на клиента може автоматично да стане "кожодер".
То това си е пълен комунизъм.....ся к'во ще ми се плацика на един филтър 2 часа ли? Аре стига, няма да плащам някй да се учи на колата ми....
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Цените в атосервизите...
@2bar написа:немо написа:.......Но човека не взема на час, а дава крайна цена за цялата процедура
Така е редно да се прави....само че има един тънък момент:някои операции,които от гледна точка на клиента са елементарни могат на практика да не са съвсем елементарни,и когато някой,който е запознат за каква става въпрос обяви адекватна цена,в очите на клиента може автоматично да стане "кожодер".
То това си е пълен комунизъм.....ся к'во ще ми се плацика на един филтър 2 часа ли? Аре стига, няма да плащам някй да се учи на колата ми....
Не ме разбра....давам ти примерче:Предна броня на Е60 се сваля за 15мин.Предна броня на ФВ Бийтъл се сваля за 40мин.И в 2-та случая знам как се прави и не се мотая.Цената една и съща ли трябва да е?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Цените в атосервизите...
явно не съм те разбрал. определящо е, какво казва БМВ като време за сваляне на бронята и какво VW. Оттам идва и разликата в крайната цена за клиента. Иначе всички фирмени сервизи взимат едно и също на час - около 80 пари (в Германия) + ДДС.
Та с две думи отговорът на твоят въпрос е - не, цената не трябва да е една и съща.
Та с две думи отговорът на твоят въпрос е - не, цената не трябва да е една и съща.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Цените в атосервизите...
Принципно, има едни книги, в които е описана всяка процедура от работата на механика и колко време отнема. Книгите бяха издадени пред 70 те и 80 те години, но предполагам в момента са по съвременни.
Та нещата са прости, знае се колко е работната ставка на час, чете се по книгата и се прилага. Впрочем ставките са писани като за охлюви. Смяна на съединител със всички съпътващи операции, може да удари далеч повече от 2 часа.
Та нещата са прости, знае се колко е работната ставка на час, чете се по книгата и се прилага. Впрочем ставките са писани като за охлюви. Смяна на съединител със всички съпътващи операции, може да удари далеч повече от 2 часа.
75 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани