Недостатъци на метана?
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Недостатъци на метана?
Карам на газ и един притял ме облъчва да слагам метан. Оказва се, че е повече от двойно по-евтино от газта като пари на 100км. Той твърди, че метана няма недостатъци освен, че заема много място в багажника и исках да попитам дали действително е така, тъй като е малко сектант на тая тема? 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Недостатъци на метана?
Като човека в този форум минал вероятно най-много километри на метан ще ти кажа да не слушаш мнения като горното. Едно време и аз ги слушах, докато не си взех кола с метан когато всички други горива бяха доста скъпи вече за минаване на много километри всеки ден. Под много разбирай 500-600, всеки ден, хайде без неделите.
Минусите могат да дойдат само и единствено от некадърен монтаж. Най-добрия вариант е да си вземеш кола с фабричен метан, но ако искаш да слагаш, гледай монтажа да е хубав. Заема много място ако искаш голям пробег, ако искаш малък, не е проблем. Бутилките са тежки и колкото са повече, толкова по-натоварено ти е окачването. Фабричните коли са с различно окачване и е изчислено за тези 4 бутилки да речем(в най-масовия случай на фабричен метан са 4 бутилките). Не вярвам да те бърка малко по-бавното ускорение от това на газта щом питаш за метан. Тия митове, че лятото на нагорнище спирали климатика не ги слушай. Това ако е някой супер малък двигател е възможно да или да е некадърен монтажа. Метанът гори на по-високи градуси и уж износвал главата по-бързо. Фабричните коли са с усилени глави, но имам наблюдения и върху много други, които нямат проблем с главите на моторите.
Но не се подлъгвай по това, че е МНОГО по-евтино от газта. Тя е достатъчно евтина и сега, но ако колата ти лапа и бензин, тогава малко трудно ще хванеш точно колко ти гори. Разликата според мен между газ и метан е по-малка отколкото са ти казали, а това двойно е невъзможно почти. Една средностатистическа компактна кола с кубатура около 1.6 на метан с добра уредба ще ти гори 7 лева на 100 градско метан, извън града може да падне на 5 лева, но не и по-малко. Ако минаваш малко километри, не е чак толкова изгодно, но ако правиш по много е друго. Зимата вече може да усетиш разликата защото метана почти не променя горенето, не му трябва да се стопли за да гори както трябва. Той се съхранява в бутилките под голямо налягане(200-230 атмосфери срещу мисля 30 ли беше газта или по-малко дори)и няма никакъв, абсолютно никакъв проблем зимата с паленето. Излизам сутрин на минус 20 дори, въртя, пали от раз, няма колебания в оборотите, нищо няма. Маслото стои супер бистро дори на 20 000км. свещите не се сменят често както при газта, моите са едни специални NGK и ги карам до 100 000, после ги махам защото неусетно може да изгорят бобина, но си личи, че има доста каране в тях, даже съм давал стари на колеги и са ги карали.
Колата ми е Опел Зафира Б 1.6 CNG. Досега съм спестил пари сигурно за 3 дизелови Зафири или поне бяха толкова когато веднъж сметнах разликата в горивото ако бяха карал с дизелова. Да не говорим, че оная ако почне да се чупи и може да купиш още една спокойно, а бензиновия двигател си е бая непретенциозен. Ако те интересуват фабричните коли на метан, това е колата. Гарантирам, че е в пъти по-здрава от Туарана и Кадито с техните 2.0 метанови мотори. Това е проверено не един и два пъти по таксиметровите пиаци.
Ако нещо конкретно те интересува питай. Моят съвет е, че ако минаваш много километри годишно, слагай. За мен е престъпно да карам с друго гориво ако гоня печалба от тая работа.

Но не се подлъгвай по това, че е МНОГО по-евтино от газта. Тя е достатъчно евтина и сега, но ако колата ти лапа и бензин, тогава малко трудно ще хванеш точно колко ти гори. Разликата според мен между газ и метан е по-малка отколкото са ти казали, а това двойно е невъзможно почти. Една средностатистическа компактна кола с кубатура около 1.6 на метан с добра уредба ще ти гори 7 лева на 100 градско метан, извън града може да падне на 5 лева, но не и по-малко. Ако минаваш малко километри, не е чак толкова изгодно, но ако правиш по много е друго. Зимата вече може да усетиш разликата защото метана почти не променя горенето, не му трябва да се стопли за да гори както трябва. Той се съхранява в бутилките под голямо налягане(200-230 атмосфери срещу мисля 30 ли беше газта или по-малко дори)и няма никакъв, абсолютно никакъв проблем зимата с паленето. Излизам сутрин на минус 20 дори, въртя, пали от раз, няма колебания в оборотите, нищо няма. Маслото стои супер бистро дори на 20 000км. свещите не се сменят често както при газта, моите са едни специални NGK и ги карам до 100 000, после ги махам защото неусетно може да изгорят бобина, но си личи, че има доста каране в тях, даже съм давал стари на колеги и са ги карали.

Ако нещо конкретно те интересува питай. Моят съвет е, че ако минаваш много километри годишно, слагай. За мен е престъпно да карам с друго гориво ако гоня печалба от тая работа.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Недостатъци на метана?
Метановите уредби не са толкова технологично развити, като газовите- по не са безопасни.Отделно бутилка с метан тежи повече от такава с газ, и не можеш да я зареждаш навсякъде, вреди повече на двигателя и при метана има спад в мощността. С една дума- НЕ.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Недостатъци на метана?
Кратка сметка :
Разход на автомобил на бензин да кажем 10 бензин/100км. Това отговаря на 300 литра метан или 5-6кг метан.
Цена на метана 1.50 - демек около 8 9 лева.
Цена на газ. 10 Бензин разход са около 11.5 12 пропан бутан. -цена около 10 лева на 100км.
Разликата вече е много малка в цената , за капак масово бутилките са 6 7 8 килограма и са огромни.
ПРопан бутана го има навсякъде , бутилките са по малки по леки , метана не е масов. Ако тръгнеш по лятната магистрала ще пътуваш 2 часа и ще зареждаш 3, за капак и багаж няма да има къде да качиш.
Друг минус - изисква предварение да се зададе с емулатор колите които карат на метан. Старите мотори на бмв има варианти за симулатор на прдварение , новите не могат . Аз лично не бих го избрал , не си заслужава инвестицията особено ако си на пропан бутан. По добре д аинвестираш в нови инжектори .
Другия проблем са компютрите на инжекционите , за метан е хубаво да бъдат по бързи и по нови защото се задъхват старите доста.. та избора си е твой .
Разход на автомобил на бензин да кажем 10 бензин/100км. Това отговаря на 300 литра метан или 5-6кг метан.
Цена на метана 1.50 - демек около 8 9 лева.
Цена на газ. 10 Бензин разход са около 11.5 12 пропан бутан. -цена около 10 лева на 100км.
Разликата вече е много малка в цената , за капак масово бутилките са 6 7 8 килограма и са огромни.
ПРопан бутана го има навсякъде , бутилките са по малки по леки , метана не е масов. Ако тръгнеш по лятната магистрала ще пътуваш 2 часа и ще зареждаш 3, за капак и багаж няма да има къде да качиш.
Друг минус - изисква предварение да се зададе с емулатор колите които карат на метан. Старите мотори на бмв има варианти за симулатор на прдварение , новите не могат . Аз лично не бих го избрал , не си заслужава инвестицията особено ако си на пропан бутан. По добре д аинвестираш в нови инжектори .
Другия проблем са компютрите на инжекционите , за метан е хубаво да бъдат по бързи и по нови защото се задъхват старите доста.. та избора си е твой .

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Недостатъци на метана?
Не е 300 литра, а 30 литра защото 1 кг. метан е около 6 литра, грубо. 5-6 кг. бутилка метан като обем се равнява на около 30 литрова бутилка тип пура на газ, та не са огромни. Тези с фабричния метан за наредени отдолу, под колата и не заметат място, освен, че нямаш резервна гума там.
Метан има на ДОСТАТЪЧНО места и то възлови, просто, който си има брадичка си има и гребенче, един вид ще научиш много бързо къде са местата, а от големите вериги Лукойл и ОМВ имат метан, но на вторите обикновено е слабо налагането и не вкарва колкото трябва, понеже ползват оборудване за зареждане с газ.
Едно друго предимство на метана - еднакъв разход без значение къде зареждаш! Метанът идва директно от тръбата в над 90%-та от всички метан станции и рядко бива транспортиран. Не е като при газта на 5 газстанции да ти дава 6 пъти различен разход! Метанът по-скоро зависи от това колко е голямо налагането в дадена метан станция защото има такива зареждащи на 180 бара и такива на 230. В единия случай минаваш повече километри, в другия по-малко, но не си излъган, просто защото реално не са ти взели пари за вкарано гориво, което не са ти вкарали както при някои газстанции. Метановият изпарител даже няма да го видиш къде е, а да го смениш пък още по-малко, докато при газта всичко, което е като обслужване заминава в пъти по-бързо, в някои случаи и 10 пъти по-бързо. Говоря за филтърчета и изпарители. Ако ти пука за екологията, метана замърсява доста по-малко, да не говорим, че ако цъкна на бензин и усещам изгорелите газове доста по-различно и тежко, а при метана и главата в ауспуха да си навреш, пак няма нищо да усетиш. Разбира се ако търсиш динамика, метана не е твоето гориво.
И не знам къде е тая цена на метана от 1.50, това е пълна дезинформираност. Цената в цялата страна варира от лев и малко до 1.30 макс и то като не слагам в кюпа на Марешки бензиностанциите! В Стара Загора е 1.10 примерно и то на тебелка, в Казанлък 1.26 и то защото е само една метанстанцията, в София винаги варира около тази цена, но няма големи разлики, може и по-ниска да е.
Метан има на ДОСТАТЪЧНО места и то възлови, просто, който си има брадичка си има и гребенче, един вид ще научиш много бързо къде са местата, а от големите вериги Лукойл и ОМВ имат метан, но на вторите обикновено е слабо налагането и не вкарва колкото трябва, понеже ползват оборудване за зареждане с газ.

Едно друго предимство на метана - еднакъв разход без значение къде зареждаш! Метанът идва директно от тръбата в над 90%-та от всички метан станции и рядко бива транспортиран. Не е като при газта на 5 газстанции да ти дава 6 пъти различен разход! Метанът по-скоро зависи от това колко е голямо налагането в дадена метан станция защото има такива зареждащи на 180 бара и такива на 230. В единия случай минаваш повече километри, в другия по-малко, но не си излъган, просто защото реално не са ти взели пари за вкарано гориво, което не са ти вкарали както при някои газстанции. Метановият изпарител даже няма да го видиш къде е, а да го смениш пък още по-малко, докато при газта всичко, което е като обслужване заминава в пъти по-бързо, в някои случаи и 10 пъти по-бързо. Говоря за филтърчета и изпарители. Ако ти пука за екологията, метана замърсява доста по-малко, да не говорим, че ако цъкна на бензин и усещам изгорелите газове доста по-различно и тежко, а при метана и главата в ауспуха да си навреш, пак няма нищо да усетиш. Разбира се ако търсиш динамика, метана не е твоето гориво.
И не знам къде е тая цена на метана от 1.50, това е пълна дезинформираност. Цената в цялата страна варира от лев и малко до 1.30 макс и то като не слагам в кюпа на Марешки бензиностанциите! В Стара Загора е 1.10 примерно и то на тебелка, в Казанлък 1.26 и то защото е само една метанстанцията, в София винаги варира около тази цена, но няма големи разлики, може и по-ниска да е.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Недостатъци на метана?
30де 30..то човек да не сбърка.
Ми и пропана е 80 стотинки във Варна ама в София е левче.
Ми и пропана е 80 стотинки във Варна ама в София е левче.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Недостатъци на метана?
При цена от 1 лева газ или 90 стотинки, и цена на метана 1.20-1.30 разликите в града при горе-долу една и съща кола(среден тип 1.6-2.0) ще са 3-4 лева на сто някъде в полза на метана.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Недостатъци на метана?
В момента съм с кола на метан! Е39 2,2 -170 коня. Разхода ми извън градско е около 5 лв на 100 км при цена във Варна 1,20!
В Добрич е 79 стотинки!
В Добрич е 79 стотинки!
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Недостатъци на метана?
Ако е заводски метан - може. Ако тепърва ще се преправя не си заслужава - трябва да се подсилва окачването, половината багажник го отписваш, емулатори, 2 литра двигател върви като 1.6 ... но е евтино де. Карал съм Форд Сиера с метан, така дойде от Италия, но по онова време почти нямаше станции в България и я разкарахме набързо.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Недостатъци на метана?
pe6kata_ написа:В момента съм с кола на метан! Е39 2,2 -170 коня. Разхода ми извън градско е около 5 лв на 100 км при цена във Варна 1,20!
В Добрич е 79 стотинки!
И с колко караш 80-90.
За милиони-няма закони.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Недостатъци на метана?
Колега Топ-Гън, малко страничен въпрос, М5-цата можеше ли да я направиш на метан вместо газ и кое те спря?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Недостатъци на метана?
don't be написа:pe6kata_ написа:В момента съм с кола на метан! Е39 2,2 -170 коня. Разхода ми извън градско е около 5 лв на 100 км при цена във Варна 1,20!
В Добрич е 79 стотинки!
И с колко караш 80-90.
Не колега със 120 -140 магистрала ! Същия разход е и ако я карам с 90-100км . Аз съм си доволен от метана . Мисля , че за такава кола този разход е смешен .
Последна промяна pe6kata_ на 02 Яну 2017, 22:56, променена общо 1 път
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Недостатъци на метана?
c04 написа:Метановите уредби не са толкова технологично развити, като газовите- по не са безопасни
Колега би ли обяснил разликата в компонентите на газовата и метановата уредба
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Кратка сметка :
Разход на автомобил на бензин да кажем 10 бензин/100км. Това отговаря на 300 литра метан или 5-6кг метан.
Цена на метана 1.50 - демек около 8 9 лева.
Цена на газ. 10 Бензин разход са около 11.5 12 пропан бутан. -цена около 10 лева на 100км.
Разликата вече е много малка в цената , за капак масово бутилките са 6 7 8 килограма и са огромни.
ПРопан бутана го има навсякъде , бутилките са по малки по леки , метана не е масов. Ако тръгнеш по лятната магистрала ще пътуваш 2 часа и ще зареждаш 3, за капак и багаж няма да има къде да качиш.
Друг минус - изисква предварение да се зададе с емулатор колите които карат на метан. Старите мотори на бмв има варианти за симулатор на прдварение , новите не могат . Аз лично не бих го избрал , не си заслужава инвестицията особено ако си на пропан бутан. По добре д аинвестираш в нови инжектори .
Другия проблем са компютрите на инжекционите , за метан е хубаво да бъдат по бързи и по нови защото се задъхват старите доста.. та избора си е твой .
Цената на метана в София е между 1.09 и 1.15, колкото до компютрите аз съм с мегаджет 1 и ми дава 9лв на 100 градско м50б20 и колата си вдига 200
don't be написа:pe6kata_ написа:В момента съм с кола на метан! Е39 2,2 -170 коня. Разхода ми извън градско е около 5 лв на 100 км при цена във Варна 1,20!
В Добрич е 79 стотинки!
И с колко караш 80-90.
София пазарджик 180-200 даде разход 11лв нека някой колега с м50б20 на газ да сподели с тая скорост колко му харчи да видиме колко е малка разликата между газ и метан както се твърди
Може да стане много ползотворна тема но има доста хора които нямат понятие от метан а пишат в темата аз карам от 4 години на метан по груби сметки съм минал 80к км ако трябваше да ги мина на бенз са около 10 000лв повече. В началото имаше доста проблеми от кофти майстори но ако човек влезе в час се ориентира къде да ходи и какво да прави (моля когато съпоставяте метан и газ не ги сравнявайте обикновен метан хвърлен просто под капака и културно сложен ги) Като недостатък багажинкът изчезна и задницата кляка което се решава с пружини от комби. Кажете според вас може ли да се сложи метан на турбо кола
П.С. Забравих за ресурса все още не са ми потънали леглата на клапаните, клапаните или главата по преки наблюдения м50 80к км 103 мотор на мерц 150к км и няколко хюндая по 500к-800к км
Всички пътища водят към НАДИН 

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Недостатъци на метана?
Ох не знам , доста бакшиши почнаха да карат дизели вече.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани