Недостатъци на метана?
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Недостатъци на метана?
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Ох не знам , доста бакшиши почнаха да карат дизели вече.
Това е вярно и аз го забелязвам . Що , нямам понятие и ми е супер чудно . Е то пък има и такива с обръщанки дет карат само на бенз


- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Недостатъци на метана?
Това говори че дизела е станал по икономичен примерно елантрата дава 6-7лв на 100 за да караш дизел ако зареждаш на бензиностанция по 2 лв значи колата харчи 3-4 литра на 100км или бакшишите не могат да си правят сметка
а дали случайно не може да се сложи метан на дизелов двг

Всички пътища водят към НАДИН 

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Недостатъци на метана?
dextuar написа:Колега Топ-Гън, малко страничен въпрос, М5-цата можеше ли да я направиш на метан вместо газ и кое те спря?
Не знам доколко ти е сериозен въпроса, не е стояло на дневен ред никога, но ако сега ме караш да се замислям, не бих понеже не вярвам да има добра уредба за тая цел на този сложен автомобил плюс, че ще се загуби много динамика и място в багажника защото тая кола няма да гори малко в килограми.

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Ох не знам , доста бакшиши почнаха да карат дизели вече.
По едно време и пак минаха на метан някои от тях.

пълно с доволни и така. Едно ще ти кажа обаче, процента на карали на метан и останали на него таксита е огромен спрямо този карали на метан и минали на дизел.

sixstraight написа:Това говори че дизела е станал по икономичен примерно елантрата дава 6-7лв на 100 за да караш дизел ако зареждаш на бензиностанция по 2 лв значи колата харчи 3-4 литра на 100км или бакшишите не могат да си правят сметкаа дали случайно не може да се сложи метан на дизелов двг
Дава 6-7, ама литра тая Елантра.
По въпроса ти за дизела ДА, МОЖЕ. Има го в не един случай. Тук някои автобуси бяха така, имаше един-два тира на метан, които редовно зареждаха, отделно все още има бусове и така нататък. Но не е толкова удачно колкото да направиш бензинов двигател.
Иначе има няколко таксита, които имат и газ, и метан, и бензин като отделни системи за каране. Хора всякакви.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Недостатъци на метана?
Напълно сериозен ми беше въпроса. Не вярвам да са много хората слагали газ на Е60 М5, но слагали метан със сигурност няма, поне аз не намерих в нетаTop Gun Maverick написа:dextuar написа:Колега Топ-Гън, малко страничен въпрос, М5-цата можеше ли да я направиш на метан вместо газ и кое те спря?
Не знам доколко ти е сериозен въпроса, не е стояло на дневен ред никога, но ако сега ме караш да се замислям, не бих понеже не вярвам да има добра уредба за тая цел на този сложен автомобил плюс, че ще се загуби много динамика и място в багажника защото тая кола няма да гори малко в килограми.![]()

Re: Недостатъци на метана?
sixstraight написа:c04 написа:
И с колко караш 80-90.
София пазарджик 180-200 даде разход 11лв нека някой колега с м50б20 на газ да сподели с тая скорост
с тая скорост се събуждаш с двата пръста в контакта с М50Б20, еле пък на метан
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Недостатъци на метана?
За да е толкова масова газта значи има доста повече предимства спрямо метана. А и незнам защо всички слагат разход на газ извънградско по 11 12 , аз примерно правя Хасково София Хасково 440км с 34 35 литра газ. Имам познат със Зафира 2009 с фабричен метан и преди да тръгне някъде започва едно разузнава къде има метан станции и т.н. За чужбина пък дума не може да става.
Иначе е супер направен фабричния метан , но за мен си остава основен недостатък слабата динамика на автомобила и липсата на масови метанстанции по пътищата.
Иначе е супер направен фабричния метан , но за мен си остава основен недостатък слабата динамика на автомобила и липсата на масови метанстанции по пътищата.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Недостатъци на метана?
Да, вероятно метана си е оферта ако:
Работиш само в града и на разстояния до 150 километра и разбира се, гониш някаква печалба в разхода.
Ако обаче се ползва за лични цели, грам не виждам далавера метан срещу газ, особено ако тръгнеш от София за Бургас.
Всъщност колко се изминава с едно зареждане в стандартно оборудвана кола на метан, без допълнителни резервоари?
Работиш само в града и на разстояния до 150 километра и разбира се, гониш някаква печалба в разхода.
Ако обаче се ползва за лични цели, грам не виждам далавера метан срещу газ, особено ако тръгнеш от София за Бургас.
Всъщност колко се изминава с едно зареждане в стандартно оборудвана кола на метан, без допълнителни резервоари?
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Недостатъци на метана?
Пасат 7 Комби 1.4 Турбо ЦНГ 150 коня 2013г. - огромно място и разход извън града 3.5 кг. метан.
Имат бензинов резервоар всички фабрични метани. Но е доста малък.
Фолксвагеновите метани от завода още бензиновия резервоар им е 14 л. най-често.
Бакшишите като навъртят 250-270 000 км. гледат да се отърват бързо защото много скъпа подмяната на части на фабричния метан.
За Зафира 2009г. подмяната на дюзите на фабричния метан му искали 3000 лв. и да чака 4 месеца от Опел Варна.
Всяка евтиния с горивото си има недостатъци.
Хибрида пък на 8-тата година подмяна на батерията 7-8000 долара.
Имат бензинов резервоар всички фабрични метани. Но е доста малък.
Фолксвагеновите метани от завода още бензиновия резервоар им е 14 л. най-често.
Бакшишите като навъртят 250-270 000 км. гледат да се отърват бързо защото много скъпа подмяната на части на фабричния метан.
За Зафира 2009г. подмяната на дюзите на фабричния метан му искали 3000 лв. и да чака 4 месеца от Опел Варна.
Всяка евтиния с горивото си има недостатъци.
Хибрида пък на 8-тата година подмяна на батерията 7-8000 долара.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Недостатъци на метана?
Карам Е34 на метан, предишната ми кола беше на метан, карал съм и с пропан-бутан. Метана е по евтин обаче има редица недостатъци спрямо LPG: по-тежки и по-големи бутилки, загуба на мощност (не е фрапантна, но има такава).
От гледна точка на безопастността го има и това, че метана се пълни на налягане 200-220 bar ! Докато пропан-бутана мисля че е около 10 бар, някой да ме поправи ако греша.
Моята следваща кола ще бъде на пропан-бутан, защото вече разликата в цената не е чак толкова голяма. Едно време карах една от първите коли с метанова уредба във Варна и буквално карах без пари, защото метана мисля че беше около 0,60 лв./кг. Сега метана е към 1,45лв/кг. вече просто не си заслуважа да караш на метан вместо на пропан-бутан, разликата в цената е малка...
От гледна точка на безопастността го има и това, че метана се пълни на налягане 200-220 bar ! Докато пропан-бутана мисля че е около 10 бар, някой да ме поправи ако греша.
Моята следваща кола ще бъде на пропан-бутан, защото вече разликата в цената не е чак толкова голяма. Едно време карах една от първите коли с метанова уредба във Варна и буквално карах без пари, защото метана мисля че беше около 0,60 лв./кг. Сега метана е към 1,45лв/кг. вече просто не си заслуважа да караш на метан вместо на пропан-бутан, разликата в цената е малка...
alx написа:Маратона април го избягах грубо за 3 часа което за аматьор като мене хич не е зле- рова е квалификационно време на две възрастови групи под моята. Висок съм малко над 180см и тежа 82кг сутрин… пиша ги тези неща щото явно нещо правя вярно
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Недостатъци на метана?
Тоя метан не излизаше ли от гъза? Вие що го слагате по колите?
Едно предназначение му стига.

Едно предназначение му стига.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Недостатъци на метана?
dextuar написа: Напълно сериозен ми беше въпроса. Не вярвам да са много хората слагали газ на Е60 М5, но слагали метан със сигурност няма, поне аз не намерих в нета
На метан не съм чувал да.





don_gori написа:За да е толкова масова газта значи има доста повече предимства спрямо метана. А и незнам защо всички слагат разход на газ извънградско по 11 12 , аз примерно правя Хасково София Хасково 440км с 34 35 литра газ. Имам познат със Зафира 2009 с фабричен метан и преди да тръгне някъде започва едно разузнава къде има метан станции и т.н. За чужбина пък дума не може да става.
Иначе е супер направен фабричния метан , но за мен си остава основен недостатък слабата динамика на автомобила и липсата на масови метанстанции по пътищата.
Зависи от много неща кое колко харчи, но като цяло ако не беше по-евтино, никой нямаше да кара на метан. Алтернативна Зафира на газ знам колко гори и все са едни условности, особено зимата.
Динамиката е слаба откъм ускорение, но пък като си я караш в обороти, проблем няма. А и тя се чувства добре. Кутията е къса и не е чак толкова слабо ускорението. Да, максималната скорост, която съм вдигал е малко над 170, но реално за тая кола въобще не е нужно толкова, а редовно си я карам 100-120, понякога 140 ако искам по-бързо да стигна донякъде, което за път, който не е магистрала е предостатъчно. Бая БМВ-та ми пречат понякога да ти кажа.

За чужбина не може да става дума викаш...ами баща ми ходи горе-долу веднъж в месеца до Германия за разни неща и веднъж беше станало така, че нямаше с какво друго да се иде освен...с неговата Зафира на метан. Та не вика неволята по пътя, ходи и се върна, близо до района на Мюнхен.
Е.Димитров написа:Да, вероятно метана си е оферта ако:
Работиш само в града и на разстояния до 150 километра и разбира се, гониш някаква печалба в разхода.
Ако обаче се ползва за лични цели, грам не виждам далавера метан срещу газ, особено ако тръгнеш от София за Бургас.
Всъщност колко се изминава с едно зареждане в стандартно оборудвана кола на метан, без допълнителни резервоари?
Ако не минаваш много километри или не изгаряш много литри газ на година също няма смисъл. Жена ми примерно има Пежо 1.6 90 коня с което прави малко километри годишно реших да си остане на бензин. Кара се предимно на къси разстояния и особено зимата смисъла от газ е нулев защото колата докато стопли трябва да върви на бензин така или иначе. Метанът няма този проблем, но съм решил, че няма смисъл. Та прав си, работата е кой за какво го ползва.
Иначе на въпроса ти, Зафирата ми минава 360-400 км. градско(зависи как съм я напълнил и колко я натискам)и 400-500 извънградско. Последният модел имат още 5кг метан вместимост и са с карбонови бутилки, което ще рече по-малко тегло(около 80 кг мисля беше)и още към 100 км. извънградско над пробега на моята Зафира Б. Кадитата минават с около 100км. повече от Зафирите обаче с общо взето това им се изчерпва предимството пред по-старата Зафира.
Вече обикновените таксита с нефабричен метан обикновено имат по две бутилки за около 150-200км. максимум. някои имат и за 70-100, зависи кой как е решил.
Демирев написа:Пасат 7 Комби 1.4 Турбо ЦНГ 150 коня 2013г. - огромно място и разход извън града 3.5 кг. метан.
Имат бензинов резервоар всички фабрични метани. Но е доста малък.
Фолксвагеновите метани от завода още бензиновия резервоар им е 14 л. най-често.
Бакшишите като навъртят 250-270 000 км. гледат да се отърват бързо защото много скъпа подмяната на части на фабричния метан.
За Зафира 2009г. подмяната на дюзите на фабричния метан му искали 3000 лв. и да чака 4 месеца от Опел Варна.
Всяка евтиния с горивото си има недостатъци.
Хибрида пък на 8-тата година подмяна на батерията 7-8000 долара.
Ето един човек, който е КРАЙНО дезинформиран. Никой бакшиш не гледа да се отърве от Зафирите на тези километри, те ще заровят много коли, колкото и да не ти се вярва. Моята в момента е на 1 млн. километра в момента и ще иде почти на 2 млн. мисля спокойно докато я спра от употреба. Няма да ти казвам колко здрави са тези коли защото трябва специална тема за тях. По едно време беше взела да гори масло, отворих мотора, смених едни сегменти и поправка на главата, лагерите за всеки случай така и така бе отворена и така съм вече 250 000 след ремонта, маслото на 20 000 го вадя по-бистро от цвета на някои нови масла, които хората слагат по колите си.

Та относно дюзите, по-голям виц скоро не бях чел. 3000лв, сериозно?


Grozdanoff написа:Карам Е34 на метан, предишната ми кола беше на метан, карал съм и с пропан-бутан. Метана е по евтин обаче има редица недостатъци спрямо LPG: по-тежки и по-големи бутилки, загуба на мощност (не е фрапантна, но има такава).
От гледна точка на безопасността го има и това, че метана се пълни на налягане 200-220 bar ! Докато пропан-бутана мисля че е около 10 бар, някой да ме поправи ако греша.
Моята следваща кола ще бъде на пропан-бутан, защото вече разликата в цената не е чак толкова голяма. Едно време карах една от първите коли с метанова уредба във Варна и буквално карах без пари, защото метана мисля че беше около 0,60 лв./кг. Сега метана е към 1,45лв/кг. вече просто не си заслужава да караш на метан вместо на пропан-бутан, разликата в цената е малка...
И като е на 220 атмосфери ти какви мислиш, че са бутилките? Защо мислиш тежат толкова и всеки това говори? Аз съм виждал разрязана бутилка на метанова кола и трябва да ти кажа, че дебелината е смайваща.

Виждал съм и какво става ако пуска от някъде метан...ами нищо. Нито на запален двигател, нито по никакъв повод. Има едни гумикчи на бутлките или на зарядното, които след няколко стотин хиляди може да дадат фира. Та метана ако лятото го надъниш до горе и след това оставиш колата в покой без да я караш, то той се разширява още защото се вкарва чрез охладител, а като влезе в бутилките и се разширява повечко ако вън е повече от 25 градуса да речем. Виждал съм два пъти какво става. Цяла нощ цъска все едно ще свърши всеки миг. На сутринта не е свършило и половината количество.


Имаше тук по едно време едни случа с разчистване на конкуренция при таксита. Та изгоряха няколко метанови, дори и Зафира имаше една. Колите леш, бутилките вътре цели, целенички, нито взривове, нито нищо.
та недейте слуша и тези митове за опасното голямо налягане. Хората са го изчислили и неслучайно е пълно със заводски коли на метан, а колко такива на газ знаете да са заводски?

Мога да ви пиша цяла вечер за метана и няма да ми стигне, но отивам да лапна.

Последна промяна Top Gun Maverick на 03 Яну 2017, 21:20, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Недостатъци на метана?
Никога не съм се замислял за метан, карам си газови инжекциони на всичките коли, но искам да споделя нещо, което видях, и което категорично, за мен поне, зачерква дори идеята за метан. Видях кола, на която е гръмнала в момент на зареждане едната от двете метанови бутилки - колата беше надута като балон, без нито едно стъкло, на арматурното табло даже стрелките на уредите ги нямаше!Покривът на бензиностанцията беше частично издухан!За съжаление загина и човек при този инцидент, бил е в колата, външно нищо, но умира от вътрешни травми.Може и бутилките да са били стари, може и друг да е бил проблема, но в кола, в която си возя децата не бих сложил нещо такова!
only rear wheel drive
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Недостатъци на метана?
Дават ги с 20 години живот и да се сменят. Някои майстори продават втора ръка, а това е опасно. Даже от тия горелите коли за които ви казах си продадоха бутилките на един майстор и той ги монтира!
Заводските са направени да зареждат по-бавно са по-голяма сигурност. На всичко отгоре гумичките, които се износват с времето и се сменят както писах по-горе са и с такава цел - да са по-слабото звено ако налягането нещо стане прекалено голямо и се късат те, а от там не може да им взрив. Не знам как е станало това за което говориш. Да не говорим, че метан станциите си изключват всичко когато трябва просто защото не могат да вкарат повече налягане отколкото бара може да направи компресора. Самият метан започва да влиза още по-бавно и накрая спира. Тая не е била заводска във всички случаи, особено като казваш, че са били 2. Поне сега зная вече един инцидент. Може да са били всякакви бутилки от всякакви коли. Но с газ знам много и то от куп причини. Не толкова гръмнали газови, колкото изпускала газ и пламнала кола. Но метана като си изпуска, проблем няма. защото съм виждал куп шантави шофьори да идват и да зареждат и да се чува, че изпуска от зарядното, но някои намерили решение - слиза и отива отзад да спре подаването от бутилките напред, тогава отива отпред(на незаводските повечето се зареждат отпред, не знам защо така ги монтират масово)отвива капачката на зареждането и зарежда. После завива капачката и отива отзад да пусне газа.
Пак се чува, че изпуска, но по техни думи като било завито било по-малко.
На тия на метана им казвам, че аз ако съм няма да я заредя тая кола. И това са не един и два случая. И така си карат по пътищата с изпускащи метан системи.







Последна промяна Top Gun Maverick на 03 Яну 2017, 23:24, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Недостатъци на метана?
Колега Top Gun Maverick кое не ти стана ясно за 220 bar и опасност?! Естественно че бутилките са изчислени за наляганията с които ще са пълни.
Но при един евентуален взриз този газ ще се разшири 220 пъти от обема в който се намира, докато при пропан-бутан то ще е 10пъти. Това означава че парчетата, шрапнелите от бутилката ще хвърчат на доста по-дълго разтояния и с по-голяма сила. Тук вече не говорим за "гръмнало газово", а за бомба !
Ти не си чувал, аз обаче съм чувал за един случей на гръмнала метанова уредба. Това е на метан станцията в Търговище преди някоя друга година. Това нещастие се е случило понеже домашен майстор си е направил метанова уредба обаче с бутилка от СО, които бутилки ги пълнят и са направени за по-ниско налягане, бутилката е гръмнала при първото си пълнене. Имало е човек в колата, трагедия... За това кой ни прави метановото/газовото е много важно !
Относно течовете: метана е по-опасен тъй като газът няма никакъв мириз! теч на метан около колата можеш да усетиш само по слух ако някъде тече и то доста !
Но при един евентуален взриз този газ ще се разшири 220 пъти от обема в който се намира, докато при пропан-бутан то ще е 10пъти. Това означава че парчетата, шрапнелите от бутилката ще хвърчат на доста по-дълго разтояния и с по-голяма сила. Тук вече не говорим за "гръмнало газово", а за бомба !
Ти не си чувал, аз обаче съм чувал за един случей на гръмнала метанова уредба. Това е на метан станцията в Търговище преди някоя друга година. Това нещастие се е случило понеже домашен майстор си е направил метанова уредба обаче с бутилка от СО, които бутилки ги пълнят и са направени за по-ниско налягане, бутилката е гръмнала при първото си пълнене. Имало е човек в колата, трагедия... За това кой ни прави метановото/газовото е много важно !
Относно течовете: метана е по-опасен тъй като газът няма никакъв мириз! теч на метан около колата можеш да усетиш само по слух ако някъде тече и то доста !
Последна промяна Grozdanoff на 03 Яну 2017, 22:47, променена общо 1 път
alx написа:Маратона април го избягах грубо за 3 часа което за аматьор като мене хич не е зле- рова е квалификационно време на две възрастови групи под моята. Висок съм малко над 180см и тежа 82кг сутрин… пиша ги тези неща щото явно нещо правя вярно
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Недостатъци на метана?
Колега с зафирата колко литра са бутилките и извънградско колко км минаваш
Всички пътища водят към НАДИН 

42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани