Недостатъци на метана?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Кръстникът
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от c04 » 03 Яну 2017, 22:40

michev написа:Никога не съм се замислял за метан, карам си газови инжекциони на всичките коли, но искам да споделя нещо, което видях, и което категорично, за мен поне, зачерква дори идеята за метан. Видях кола, на която е гръмнала в момент на зареждане едната от двете метанови бутилки - колата беше надута като балон, без нито едно стъкло, на арматурното табло даже стрелките на уредите ги нямаше!Покривът на бензиностанцията беше частично издухан!За съжаление загина и човек при този инцидент, бил е в колата, външно нищо, но умира от вътрешни травми.Може и бутилките да са били стари, може и друг да е бил проблема, но в кола, в която си возя децата не бих сложил нещо такова!

Абсолютно, нито газ, нито метан ще сложа на моя кола, без значение дали возя някого освен себе си или не... :paranoid:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от Top Gun Maverick » 03 Яну 2017, 23:30

sixstraight написа:Колега с зафирата колко литра са бутилките и извънградско колко км минаваш

Отговорил съм на друг колега в по-горния пост, но ето го:
Top Gun Maverick написа:Иначе на въпроса ти, Зафирата ми минава 360-400 км. градско(зависи как съм я напълнил и колко я натискам)и 400-500 извънградско.

Ще допълня само, че нормално побира 20 килограма метан. Ако е студено може да иде до 22 или ако направя врътката да я напълня и да изчакам да падне малко налягането, мога да вкарам още 2 да речем.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от michev » 04 Яну 2017, 1:09

Grozdanoff написа:Колега Top Gun Maverick кое не ти стана ясно за 220 bar и опасност?! Естественно че бутилките са изчислени за наляганията с които ще са пълни.
Но при един евентуален взриз този газ ще се разшири 220 пъти от обема в който се намира, докато при пропан-бутан то ще е 10пъти. Това означава че парчетата, шрапнелите от бутилката ще хвърчат на доста по-дълго разтояния и с по-голяма сила. Тук вече не говорим за "гръмнало газово", а за бомба !
Ти не си чувал, аз обаче съм чувал за един случей на гръмнала метанова уредба. Това е на метан станцията в Търговище преди някоя друга година. Това нещастие се е случило понеже домашен майстор си е направил метанова уредба обаче с бутилка от СО, които бутилки ги пълнят и са направени за по-ниско налягане, бутилката е гръмнала при първото си пълнене. Имало е човек в колата, трагедия... За това кой ни прави метановото/газовото е много важно !
Относно течовете: метана е по-опасен тъй като газът няма никакъв мириз! теч на метан около колата можеш да усетиш само по слух ако някъде тече и то доста !


Точно за този случай говоря. Виж, какви са били бутилките не знам.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от drago_pavlov » 04 Яну 2017, 11:59

Grozdanoff написа:Колега Top Gun Maverick кое не ти стана ясно за 220 bar и опасност?! Естественно че бутилките са изчислени за наляганията с които ще са пълни.
Но при един евентуален взриз този газ ще се разшири 220 пъти от обема в който се намира,

Може ли да разясниш тази зависимост между налягане и обем, че ми е интересно :mhihi:

П.П.: Жокер от публиката:
http://unitrove.com/engineering/tools/g ... as-density
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от Grozdanoff » 04 Яну 2017, 12:20

drago_pavlov написа:
Grozdanoff написа:Колега Top Gun Maverick кое не ти стана ясно за 220 bar и опасност?! Естественно че бутилките са изчислени за наляганията с които ще са пълни.
Но при един евентуален взриз този газ ще се разшири 220 пъти от обема в който се намира,

Може ли да разясниш тази зависимост между налягане и обем, че ми е интересно :mhihi:

П.П.: Жокер от публиката:
http://unitrove.com/engineering/tools/g ... as-density


Ти сериозно ли ?
alx написа:Маратона април го избягах грубо за 3 часа което за аматьор като мене хич не е зле- рова е квалификационно време на две възрастови групи под моята. Висок съм малко над 180см и тежа 82кг сутрин… пиша ги тези неща щото явно нещо правя вярно :)


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от Хаос » 04 Яну 2017, 12:35

drago_pavlov написа:
Grozdanoff написа:Колега Top Gun Maverick кое не ти стана ясно за 220 bar и опасност?! Естественно че бутилките са изчислени за наляганията с които ще са пълни.
Но при един евентуален взриз този газ ще се разшири 220 пъти от обема в който се намира,

Може ли да разясниш тази зависимост между налягане и обем, че ми е интересно :mhihi:

П.П.: Жокер от публиката:
http://unitrove.com/engineering/tools/g ... as-density

тоя калкулатор не работи - независимо от температурата, плътността седи една и съща
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от drago_pavlov » 04 Яну 2017, 12:46

При мен работи. При атмосферно налягане и 15С плътността е 0.712 кг/м3, а при 50С е 0.635 кг/м3.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 6.03.2008

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от dewey » 04 Яну 2017, 21:27

Top Gun Maverick написа:
sixstraight написа:Колега с зафирата колко литра са бутилките и извънградско колко км минаваш

Отговорил съм на друг колега в по-горния пост, но ето го:
Top Gun Maverick написа:Иначе на въпроса ти, Зафирата ми минава 360-400 км. градско(зависи как съм я напълнил и колко я натискам)и 400-500 извънградско.

Ще допълня само, че нормално побира 20 килограма метан. Ако е студено може да иде до 22 или ако направя врътката да я напълня и да изчакам да падне малко налягането, мога да вкарам още 2 да речем.


Колега сега и мен ме зариби с тази Зафира. Тъй като се очаква в рамките на годината да ми притрябва ванче, което да вози тънко, но пък ми се иска и да върви.. Гледам има и 1.6 Турбо на метан, та имаш ли поглед над тях, и кои са им слабите страни на тези автомобили. Къде трябва да внимавам най-много. Ако искаш може и на ЛС, да не сметнат модовете за СПАМ.
Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от ogata » 05 Яну 2017, 2:43

е61 м5 си е най-добра платформа за метан.
Ше върви като 530ка бенз и ше има място за багаж.
А, ако сте по-креативни дори бутилките може да ги треснете на тавана и да им лепнете едни стикерчета "THULE"
Стреляйте смело :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от Top Gun Maverick » 05 Яну 2017, 21:13

Grozdanoff написа:Колега Top Gun Maverick кое не ти стана ясно за 220 bar и опасност?! Естественно че бутилките са изчислени за наляганията с които ще са пълни.
Но при един евентуален взриз този газ ще се разшири 220 пъти от обема в който се намира, докато при пропан-бутан то ще е 10пъти. Това означава че парчетата, шрапнелите от бутилката ще хвърчат на доста по-дълго разтояния и с по-голяма сила. Тук вече не говорим за "гръмнало газово", а за бомба !
Ти не си чувал, аз обаче съм чувал за един случей на гръмнала метанова уредба. Това е на метан станцията в Търговище преди някоя друга година. Това нещастие се е случило понеже домашен майстор си е направил метанова уредба обаче с бутилка от СО, които бутилки ги пълнят и са направени за по-ниско налягане, бутилката е гръмнала при първото си пълнене. Имало е човек в колата, трагедия... За това кой ни прави метановото/газовото е много важно !
Относно течовете: метана е по-опасен тъй като газът няма никакъв мириз! теч на метан около колата можеш да усетиш само по слух ако някъде тече и то доста !

Сега пак ще ти кажа, за гръмнал метан не съм чувал НИКОГА! Това вашето е първия случАй и както се оказва, то дори не се брои. Какво значи "направил си бутилка"? :shock: Не мисля, че има какво да го коментирам. Относно гръмнали газови знам доста случаи и тези атмосфери са съвсем достатъчни за да литне колата и това не е само от налягането, а и от състава на дадения газ.
И как да ти обясня, че тоя взрив е почти невъзможно да се случи заради съответните капани и гумички, които след доста по-голямо налягане от това на която и да е метан-станция или след износване, ще започнат те да изпускат метана безопасно? Стига вече с тия глупости сякаш хората правят ходещи бомби. Една желязна бутилка метан, която побира 5 кг газ тежи 35 килограма, това как мислиш се къса с тая дебелина? Никак, късат се гумичките предвидени за тая цел.
Метанът няма никакъв мириС викаш а? Ти как го рещи това и колко пъти си го пробвал? Аз защото съм го "душил" доста пъти, като почнеш от това когато ми изпускаше зарядното съвсем леко и не се чуваше, а първо понамирисваше, та стигнеш до това, че се налагаше да запушвам с пръст зарядното з ада усетя някакво съпротивление от изтичащия газ за да съм сигурен, че е от там. Та сега ще ти кажа колко пъти ти си се мъчил да провериш дали мирише метана - НИКОЛКО. Това понеже всеки използващ това гориво знае, че го "овкусяват" и мирише малко по-различно от пропан-бутана, но може и да ги сбъркаш без да разбереш. Та това е още един мит от ония назад.


dewey написа:
Top Gun Maverick написа:
sixstraight написа:Колега с зафирата колко литра са бутилките и извънградско колко км минаваш

Отговорил съм на друг колега в по-горния пост, но ето го:
Top Gun Maverick написа:Иначе на въпроса ти, Зафирата ми минава 360-400 км. градско(зависи как съм я напълнил и колко я натискам)и 400-500 извънградско.

Ще допълня само, че нормално побира 20 килограма метан. Ако е студено може да иде до 22 или ако направя врътката да я напълня и да изчакам да падне малко налягането, мога да вкарам още 2 да речем.


Колега сега и мен ме зариби с тази Зафира. Тъй като се очаква в рамките на годината да ми притрябва ванче, което да вози тънко, но пък ми се иска и да върви.. Гледам има и 1.6 Турбо на метан, та имаш ли поглед над тях, и кои са им слабите страни на тези автомобили. Къде трябва да внимавам най-много. Ако искаш може и на ЛС, да не сметнат модовете за СПАМ.
Благодаря!

То си е по темата.
Имам естествено, по едно време щях да сменям моята, но открих, че може да ми служи вярно нереално много километри и се отказах. Та турбо мотора е пак 1.6, изграден изцяло върху стария, но с някои подобрения и вече на 150 коня плюс не помня вече колко нютона. Монтират го както на по-нови Зафира Б, така и на новата Зафира. Колата там вече е с 6 скорости, разхода се е качил пренебрежимо при нормалното каране, с някакви стотинки на 100, но пък вървежа е доста по-добре от този на моите 94 коня. Това са общо взето разликите откъм динамика. Ако питаш мен, аз никога не бих си махнал атмосферния двигател и да го заменя с този за който питаш, но...това е строго субективно, понеже аз гоня само и единствено максимална здравина и максимален пробег километри с възможно най-малко разходи. Разликите са такива, че съединителя е по-скъп и то значително заради увеличената мощност, скоростната кутия трудно се намира втора ръка и някакъв последно и искаше над 1000 лв. като проверявахме, а за моята веднъж като я бяхме покарали без масло известно време и си взех втора ръка за 250лв. с малко зор де, иначе са по 300-350 и я карам вече половин милион километра. Плюс това тия с 6-те скорости почти ги няма втора ръка за нова не може да си помислиш защото е ултра скъпа. Отделно турбото естествено ще се развали след определен пробег(какъвто и да е той след моите 150 000+ на година все ще дойде сравнително бързо)а това са още разходи.
Но ако я купувам за нормално каране от сорта на 50 000 годишно, няма да му мисля и ще скоча на турбото. :mhihi: Но лично аз за турбо по-рано от 2022-ра няма да мисля ако ми се налага тогава да купувам такси. :mhihi:
Иначе колата е мулти-функционална, задните седалки като се бутне предната напред и се вкарат в пода(става за по-малко от минута всичко това ако знаеш как)исе отваря огромен хамбар отзад в който може да превозваш от перални до огромни хладилници. За мен колата има всичко необходимо и се движа на обидно ниска цена, без да ми липсва динамика почти никога ако вземем предвид едно нормално бързо придвижване по пътищата. Изключително здрава е откъм ходова част, единия оригинален шарнир го смених когато беше колата някъде на 700 000 километра. :shock: Вземаме предвид към това, че съм я карал доста, доста и по кофти пътища. :mhihi: Като се замисля, с тая кола разбрах какво значи да се износват алуминиеви джанти! С минаването на все по-голям и по-голям пробег, вътрешния борд просто изтънява и става тънък като лист хартия! Преди това започват проблемите, че като намалее и започват по-лесно да се кривят и пукат по дупките. Направо накрая започват да се лющят парчета. :mhihi: Сега съм с железни и хем не се кривят, хем не изтъняват така, а ако все пак се изкриви нещо леко, то с едно чукче от гумаджията при някой монтаж се оправят за секунди. :mhihi:
Зимата са изключително стабилни и с хубави гуми в снега се движа с почти колкото искам. :mhihi: Имат си системи за сигурност и няма проблем никога.
Та няма какво да му мислиш, този ван диктува лидерството в класа си откакто го има този клас. :mhihi:
Само ако купуваш гледай да не е било Немско такси(бежавите)или Италианско(белите)защото са на повечко километри(не гледай какво пише по обявите, слагаш за всяка година по 100 000км. пробег и това показва всичко :mhihi: )което не е страшно, а и реално нещата, които може да се наложи да смениш са съединител, дюзи или кутия, общо всичко 1500 лв макс ако поровиш за части! Пак ти казвам, че това е ако са на много километри. Иначе рейката е здрава, но и тя се прави съвсем спокойно там на едни 600-700 хиляди, в Сливсен има супер майстор и ги прави като оригиналните за малко пари, не помня вече, но 200 да речем.
Швабите доста карат и турбинираните(не, че имат избор защото вече е само такъв :mhihi: )което за мен ще рече, че през първите 400-500 хил. няма да са никак зле. :mhihi:
Между другото още един колега вече търси Зафира, ама той засега не пише в темата. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от itan75 » 05 Яну 2017, 21:58

Колега Топ Гън ето... http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... tan-video/ http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=22&t=444705 http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=460245 Има много интересни неща за метана стига човек да има желание да се зачете не само в гугъл.Аз лично имам Опел Вектра 1.6 16в на метан закупен през 2012г,когато имаше сметка да се кара на метан.Тогава газта беше 1.44лв за литър,а метана 1.40 за килограм в Бургас.Когато метана стана 1.69лв за килограм в Бургас,а газта стана 0.80лв това ме принуди да си купя БМВ-то с газов инжекцион Ланди Рензо Омегас.Просто МНОГО ПО-ИЗГОДНО ИЗЛИЗАШЕ С него. Ако има интерес мога да напиша много по подробно премеждията ми с метана,докато с газта на БМВ-то освен спекла една дюза МЕД на рейката други проблеми абсолютно никакви.Верно,че от некадърен монтаж идват проблемите,но кола с метан винаги има доста повече проблеми отколкото кола на газ.Поздрави.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Недостатъци на метана?

Мнение от Grozdanoff » 05 Яну 2017, 21:59

Top Gun Maverick написа:Сега пак ще ти кажа, за гръмнал метан не съм чувал НИКОГА! Това вашето е първия случАй и както се оказва, то дори не се брои. Какво значи "направил си бутилка"? :shock: Не мисля, че има какво да го коментирам. Относно гръмнали газови знам доста случаи и тези атмосфери са съвсем достатъчни за да литне колата и това не е само от налягането, а и от състава на дадения газ.
И как да ти обясня, че тоя взрив е почти невъзможно да се случи заради съответните капани и гумички, които след доста по-голямо налягане от това на която и да е метан-станция или след износване, ще започнат те да изпускат метана безопасно? Стига вече с тия глупости сякаш хората правят ходещи бомби. Една желязна бутилка метан, която побира 5 кг газ тежи 35 килограма, това как мислиш се къса с тая дебелина? Никак, късат се гумичките предвидени за тая цел.
Метанът няма никакъв мириС викаш а? Ти как го рещи това и колко пъти си го пробвал? Аз защото съм го "душил" доста пъти, като почнеш от това когато ми изпускаше зарядното съвсем леко и не се чуваше, а първо понамирисваше, та стигнеш до това, че се налагаше да запушвам с пръст зарядното з ада усетя някакво съпротивление от изтичащия газ за да съм сигурен, че е от там. Та сега ще ти кажа колко пъти ти си се мъчил да провериш дали мирише метана - НИКОЛКО. Това понеже всеки използващ това гориво знае, че го "овкусяват" и мирише малко по-различно от пропан-бутана, но може и да ги сбъркаш без да разбереш. Та това е още един мит от ония назад.


Съгласен съм че гръмването на метанова/газова бутилка е много трудна работа. Естественно че при изправна бутилка, при едно по-високо налягане първо биха поддали уплътненията на крановете. За въпросното метаново, пича не си е направил бутилката(ако така съм писал извинете), човека си е напрвил метанова уредба само че с бутилка за СО... Оттам е станала работата. Не ми се говори даже за такива страшни работи, аз маи отклоних темата насам с първия си пост, като леко зачекнах безопастността, но някой продължи нататък...
Иначе относно теча на газ, мен ми се струва по-опасен, тъй като наистина само по слух можеш да го усетиш около колата !!! Искам да се поправя, защото бях казал "никакъв мириз", да има мириз, но той е почти неусетим! Докато пропан-бутан има доста по-остра миризма. Да помирисвал съм метан, на мен също са ми изпускали гумичките, но когато вече чуваш фъщенето на метан от крана изтича по-голямо количество метан, отколто ако изтичаше пропан-бутан поради различните налягания в газовата/метановата уредба, а метан също е запалим газ.
Както ли да е, по цялата тема ще посъветвам автора НЕ минаваи на метан ! Лично мнение !
По-голямо тегло на бутилките в багажника+заемане на повече от обема на багажника! Загуба на мощност, която при газовия инжекцион я няма !
Иначе съм чувал легенди, че метановите "развалят двигателя" това са глупости !
Аз бях собственик на 4бр. Chevrolet Aveo, които давах под наем във Варна, 3бр бяха на метан "Tartarini", 1бр газ "tartarin", всичките минаха около 500000км на метан/газ докато ги продадах, тъй че като чуя някой да ми каже "няма да си сложа газово, вредно е колата" просто ми става смешно. Изцяло подкрепям алтернативните горива за коли, които се карат по много.
Просто за мен вече не си заслужава да се на метан, тъй като разлика в цената на метана и пропан-бутана е вече малка, едно време беше голямата файда.
alx написа:Маратона април го избягах грубо за 3 часа което за аматьор като мене хич не е зле- рова е квалификационно време на две възрастови групи под моята. Висок съм малко над 180см и тежа 82кг сутрин… пиша ги тези неща щото явно нещо правя вярно :)

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook