Катастрофа след гонка с БМВ на околовръстен път
Модератор: Общи модератори
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
Факт е, че наблягат на БМВ, но толкова простотии по улиците колкото виждам да правят с БМВ пишлигари с 36-ци ( да не се обиждат колегите от подфорума), а и далеч по-нови, е с други марки не виждам. И Мерцедесите са със задно и може да ги дрифтиш и ги има на цената на 36-цата, ама никой сополанко не си ги купува и не прави зулуми с тях...
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
dan-dam написа:(bubsa) написа:Пак пресолявате манджата прибързано ми се струва![]()
Не знам какво е станало и кой е виновен,но не е хубаво да се съди някой прибързано,а и не сме ние хората които да го направят.
Там преди 2-3 години имах интересен случай.
Караме си два камиона един след друг.Караме с 70 в средна лента и този пред нас наби зверски спирачки,защото колегата му се бил залепил много и му давал зорАз успях да избягам в дясната лента,но колегата направи комбито на пикап.Ако бяха дошли да снимат щеше да има в новините "камион убиец",а реално нямаше вина и караше на около 20м от колата.
Колко много глупости написа. И то само в 6 реда...
Никакви глупости не пиша.
Какво ми се правите на ущипани госпожици,все едно е станало нещо скандално и невиждано

Другото което много ме дразни е как с лекота обвинявате и съдите

Мислете как да се опазите от подобни ситуации,вместо да триете клавиатурите с безмислени мнения.
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
Между другото лошата слава на БМВ шофьорите не се носи единствено в България 

- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
(bubsa) написа:dan-dam написа:(bubsa) написа:Пак пресолявате манджата прибързано ми се струва![]()
Не знам какво е станало и кой е виновен,но не е хубаво да се съди някой прибързано,а и не сме ние хората които да го направят.
Там преди 2-3 години имах интересен случай.
Караме си два камиона един след друг.Караме с 70 в средна лента и този пред нас наби зверски спирачки,защото колегата му се бил залепил много и му давал зорАз успях да избягам в дясната лента,но колегата направи комбито на пикап.Ако бяха дошли да снимат щеше да има в новините "камион убиец",а реално нямаше вина и караше на около 20м от колата.
Колко много глупости написа. И то само в 6 реда...
Никакви глупости не пиша.
Какво ми се правите на ущипани госпожици,все едно е станало нещо скандално и невиждано![]()
Другото което много ме дразни е как с лекота обвинявате и съдите![]()
Мислете как да се опазите от подобни ситуации,вместо да триете клавиатурите с безмислени мнения.


- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
(bubsa) написа:dan-dam написа:(bubsa) написа:Пак пресолявате манджата прибързано ми се струва![]()
Не знам какво е станало и кой е виновен,но не е хубаво да се съди някой прибързано,а и не сме ние хората които да го направят.
Там преди 2-3 години имах интересен случай.
Караме си два камиона един след друг.Караме с 70 в средна лента и този пред нас наби зверски спирачки,защото колегата му се бил залепил много и му давал зорАз успях да избягам в дясната лента,но колегата направи комбито на пикап.Ако бяха дошли да снимат щеше да има в новините "камион убиец",а реално нямаше вина и караше на около 20м от колата.
Колко много глупости написа. И то само в 6 реда...
Никакви глупости не пиша.
Какво ми се правите на ущипани госпожици,все едно е станало нещо скандално и невиждано![]()
Другото което много ме дразни е как с лекота обвинявате и съдите![]()
Мислете как да се опазите от подобни ситуации,вместо да триете клавиатурите с безмислени мнения.
Аз по тоя случай не съм взел отношение, и никой в нищо не съм обвинил. Само теб, че пишеш глупости. И ако искаш мога да напиша какво имам предвид. Ама първо опитай да проумееш сам.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
dan-dam написа:(bubsa) написа:dan-dam написа:(bubsa) написа:Пак пресолявате манджата прибързано ми се струва![]()
Не знам какво е станало и кой е виновен,но не е хубаво да се съди някой прибързано,а и не сме ние хората които да го направят.
Там преди 2-3 години имах интересен случай.
Караме си два камиона един след друг.Караме с 70 в средна лента и този пред нас наби зверски спирачки,защото колегата му се бил залепил много и му давал зорАз успях да избягам в дясната лента,но колегата направи комбито на пикап.Ако бяха дошли да снимат щеше да има в новините "камион убиец",а реално нямаше вина и караше на около 20м от колата.
Колко много глупости написа. И то само в 6 реда...
Никакви глупости не пиша.
Какво ми се правите на ущипани госпожици,все едно е станало нещо скандално и невиждано![]()
Другото което много ме дразни е как с лекота обвинявате и съдите![]()
Мислете как да се опазите от подобни ситуации,вместо да триете клавиатурите с безмислени мнения.
Аз по тоя случай не съм взел отношение, и никой в нищо не съм обвинил. Само теб, че пишеш глупости. И ако искаш мога да напиша какво имам предвид. Ама първо опитай да проумееш сам.
Разясни ми ако обичаш.
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
Даже не се и опита. Или ако си се опитвал то е било цяла една минута
Щом мислиш, че колегата ти не е виновен, че е влязъл на тоя преди него в багажника, даже напротив..., че ти не си виновен, щото и ти не си спрял и за щастие не е имало други автомобили в платното, в което ти си навлязъл... не виждам смисъл да се опитвам да ти обяснявам каквото и да е.
със здраве

Щом мислиш, че колегата ти не е виновен, че е влязъл на тоя преди него в багажника, даже напротив..., че ти не си виновен, щото и ти не си спрял и за щастие не е имало други автомобили в платното, в което ти си навлязъл... не виждам смисъл да се опитвам да ти обяснявам каквото и да е.
със здраве

- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
dan-dam написа:Даже не се и опита. Или ако си се опитвал то е било цяла една минута![]()
Щом мислиш, че колегата ти не е виновен, че е влязъл на тоя преди него в багажника, даже напротив..., че ти не си виновен, щото и ти не си спрял и за щастие не е имало други автомобили в платното, в което ти си навлязъл... не виждам смисъл да се опитвам да ти обяснявам каквото и да е.
със здраве
На теория си прав,но в практиката е доста различно.Ако трябва с камион 50т да спазваш винаги нужната дистанция за да си безопасен във всякаква ситуация няма как да се придвижваш изобщо.А и очите ни са за това,да се предвиждат ситуациите,но съм сигурен,че и ти ако от високо виждаш,че няма никой освен въпросния тъпунгер ще си караша по същия начин.Тоя просто,защото е голям играч скочи с двата крака на спирачките.Дори и с кола трудно ще успее да реагира някой.
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
(bubsa) написа:На теория си прав,но в практиката е доста различно.Ако трябва с камион 50т да спазваш винаги нужната дистанция за да си безопасен във всякаква ситуация няма как да се придвижваш изобщо.
Съгласен съм, въпреки че никога не съм карал камион.

Помня преди 18 години ходих на листовки в щатите, за да си имам тяхна шофьорска книжка, и имаше специална секция от въпросите посветена на тежкотоварните автомобили - къде не трябва да им заставаш (мъртви зони), как да ги изпреварваш и т.н. Не зная дали в нашите съвременни изпити за "B" категория има такива неща. Неадекватно е когато ходиш на изпит за дадена категория да няма въпроси/обяснения и за другите (по-леки и по-тежки) категории, защото с 1 тонен автомобил спирането и маневрирането не е като с 200кг мотор или 15т камион и това всички "обикновени" шофьори трябва да са го научили.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
deank написа:(bubsa) написа:На теория си прав,но в практиката е доста различно.Ако трябва с камион 50т да спазваш винаги нужната дистанция за да си безопасен във всякаква ситуация няма как да се придвижваш изобщо.
Съгласен съм, въпреки че никога не съм карал камион.За жалост ако остави 20-30 метра дистанция почти веднага някой ще го изпревари и ще се набута пред него и при критична ситуация става още по-зле.
Помня преди 18 години ходих на листовки в щатите, за да си имам тяхна шофьорска книжка, и имаше специална секция от въпросите посветена на тежкотоварните автомобили - къде не трябва да им заставаш (мъртви зони), как да ги изпреварваш и т.н. Не зная дали в нашите съвременни изпити за "B" категория има такива неща. Неадекватно е когато ходиш на изпит за дадена категория да няма въпроси/обяснения и за другите (по-леки и по-тежки) категории, защото с 1 тонен автомобил спирането и маневрирането не е като с 200кг мотор или 15т камион и това всички "обикновени" шофьори трябва да са го научили.
Тези неща ги обяснявам на всички при които се возя,но много трудно вдяват.
Има и доста други няприятни възможностти и за това е най-важно,когато е възможно да се кара по-далече от камионите.Независимо дали са отпред,отзад или в съседна лента.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
zvetiko написа:
Колега, BMW не е просто средство за придвижване от точка А до точка Б.Не отнемай удоволствието от излитането до следващия светофар, в противен случай за какво ни е колата от тази марка.
![]()
С една дума- управлението трябва да е активно, да забелязваш всичко около теб, защото ако не са две гонещи се коли може да е камък, пясък, заледяване, кръгово на Околовръстното и какво ли още не...
Ясно...жената с Полото не е внимавала да не развали удоволствието от придвижването на 2-мата келеши с Е60,и не е активирала своевременно системата за вертикално излитане на Полото,за да го вдигне 20м над пътното платно,докато минат БМВ-тата....



Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
3186 написа:Между другото лошата слава на БМВ шофьорите не се носи единствено в България
Абеее... и 'ондаджите, и те не отстъпват в световен мащаб



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
немо написа:zvetiko написа:
Колега, BMW не е просто средство за придвижване от точка А до точка Б.Не отнемай удоволствието от излитането до следващия светофар, в противен случай за какво ни е колата от тази марка.
![]()
С една дума- управлението трябва да е активно, да забелязваш всичко около теб, защото ако не са две гонещи се коли може да е камък, пясък, заледяване, кръгово на Околовръстното и какво ли още не...
Ясно...жената с Полото не е внимавала да не развали удоволствието от придвижването на 2-мата келеши с Е60,и не е активирала своевременно системата за вертикално излитане на Полото,за да го вдигне 20м над пътното платно,докато минат БМВ-тата....![]()
![]()

- rosengeorgiev14
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 6.01.2017
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
(bubsa) написа:Пак пресолявате манджата прибързано ми се струва![]()
Не знам какво е станало и кой е виновен,но не е хубаво да се съди някой прибързано,а и не сме ние хората които да го направят.
Там преди 2-3 години имах интересен случай.
Караме си два камиона един след друг.Караме с 70 в средна лента и този пред нас наби зверски спирачки,защото колегата му се бил залепил много и му давал зорАз успях да избягам в дясната лента,но колегата направи комбито на пикап.Ако бяха дошли да снимат щеше да има в новините "камион убиец",а реално нямаше вина и караше на около 20м от колата.
Колега, не е нужно да ти обяснявам на колко метра трябва да се движиш от предния автомобил, още повече с камион. Абсолютен не на място коментар.
Enviado desde mi ZTE BLADE A512 mediante Tapatalk
- vatdim
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 1.04.2014
- Пол: Мъж
- Кара: без спирачки
- Мечтае да кара: BMW E34 M5
Re: Катастрова след гонка с БМВ на околовръстен път
Колеги, тази тема е сложна и в нея няма бързи решения или лесни отговори. Аз я разисквам от години с познати, роднини и т.н., но малко хора се замислят като цяло за комплекса от причини нещата да са на тоя хал.
1) В България шофьорските курсове са една смешка. С малки изключения, никой не се е научил на елементарно поведение на пътя от тях. Помня как инструкторите ми ме караха да се движа с не повече от 35 км/ч на 3-лентов булевард с ограничение 70 км/ч, за да не би да стане нещо. Ако дигнех случайно 40, бивах строго порицаван и каран да намаля. Веднъж докато инструкторът си четеше вестник, аз вдигнах 60 на едно нанадолнище. Като вдигна очи от вестника и погледна към километража, очите му щяха да изхвръкнат и истерично завика да намаля.
При смешната скорост от под 40 км/ч по широк прав път няма как да се научиш: 1) да въртиш волана при завой; 2) да натискаш спирачката адекватно; 3) да реагираш при засичане от друг шофьор, защото просто всички са по-бързи от теб, т.е. физически няма как да бъдеш засечен.
Часовете за извънградско шофиране са формалност, часовете за магистрала не се провеждат, а часовете за нощно каране удобно се компенсират от часове покрай залез. В резултат на това не се научаваш да взимаш завои, не се научаваш да изпреварваш, не се научаваш да се вливаш в движението, не се научаваш да управляваш автомобила при ограничената видимост на нощната обстановка.
2) В България понастоящем няма култура за каране на кола със задно предаване. Младите шофьори са израснали с четвърта ръка западноевропейски таратайки с предно предаване като разните фолксвагени, опели, рена, пежа и т.н. От друга страна, колите на BMW, Mercedes, Porsche винаги са били считани по-скоро за екзотика и лукс у нас. Никой не се замисля за това, че задното предаване е класическото решение, което се е срещало масово и в коли за простосмъртни като (най-)старата Костенурка на VW, например. Резултатът е, че човек трябва изцяло наново да се научи да кара подобен автомобил след като е взел книжка на някой таралясник с предно предаване. 18-годишният Хасан, който е събрал цял бон за смачкана Е36, с която иска да впечатли Айшето, обаче, едва ли намира това за пръв приоритет преди да се е метнал в някоя пропаст.
3) Липсва цялостното разбиране за т. нар. дефанзивно шофиране. Основното правило трябва да е, че не е важното кой ще бъде виновен при инцидент - важното е инцидентът да не се случва. Хората обаче предпочитат да карат сякаш това, че в дадена ситуация са "прави" ще ги направи и безсмъртни. Физиката не работи по този начин. Има техники, които могат да направят един водач по-малко вероятен участник в ПТП, дори когато другите карат неразумно и в нарушение на правилата.
Жалко е за марката и асоциациите, които се правят с нея, но какво ни остава да направим?
1) В България шофьорските курсове са една смешка. С малки изключения, никой не се е научил на елементарно поведение на пътя от тях. Помня как инструкторите ми ме караха да се движа с не повече от 35 км/ч на 3-лентов булевард с ограничение 70 км/ч, за да не би да стане нещо. Ако дигнех случайно 40, бивах строго порицаван и каран да намаля. Веднъж докато инструкторът си четеше вестник, аз вдигнах 60 на едно нанадолнище. Като вдигна очи от вестника и погледна към километража, очите му щяха да изхвръкнат и истерично завика да намаля.

При смешната скорост от под 40 км/ч по широк прав път няма как да се научиш: 1) да въртиш волана при завой; 2) да натискаш спирачката адекватно; 3) да реагираш при засичане от друг шофьор, защото просто всички са по-бързи от теб, т.е. физически няма как да бъдеш засечен.

Часовете за извънградско шофиране са формалност, часовете за магистрала не се провеждат, а часовете за нощно каране удобно се компенсират от часове покрай залез. В резултат на това не се научаваш да взимаш завои, не се научаваш да изпреварваш, не се научаваш да се вливаш в движението, не се научаваш да управляваш автомобила при ограничената видимост на нощната обстановка.

2) В България понастоящем няма култура за каране на кола със задно предаване. Младите шофьори са израснали с четвърта ръка западноевропейски таратайки с предно предаване като разните фолксвагени, опели, рена, пежа и т.н. От друга страна, колите на BMW, Mercedes, Porsche винаги са били считани по-скоро за екзотика и лукс у нас. Никой не се замисля за това, че задното предаване е класическото решение, което се е срещало масово и в коли за простосмъртни като (най-)старата Костенурка на VW, например. Резултатът е, че човек трябва изцяло наново да се научи да кара подобен автомобил след като е взел книжка на някой таралясник с предно предаване. 18-годишният Хасан, който е събрал цял бон за смачкана Е36, с която иска да впечатли Айшето, обаче, едва ли намира това за пръв приоритет преди да се е метнал в някоя пропаст.

3) Липсва цялостното разбиране за т. нар. дефанзивно шофиране. Основното правило трябва да е, че не е важното кой ще бъде виновен при инцидент - важното е инцидентът да не се случва. Хората обаче предпочитат да карат сякаш това, че в дадена ситуация са "прави" ще ги направи и безсмъртни. Физиката не работи по този начин. Има техники, които могат да направят един водач по-малко вероятен участник в ПТП, дори когато другите карат неразумно и в нарушение на правилата.

Жалко е за марката и асоциациите, които се правят с нея, но какво ни остава да направим?
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: mr_petroff