Покупка на старо BMW - но кое?
Модератор: Общи модератори
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Покупка на старо BMW - но кое?
Никога не съм имал проблем да паля на -20, защото сипвам от евтиния дизел + БДЦ и никога не ми е замръзвала нафтата. На магистрала не виждам причина да ми се пука бутало, сила има предостатъчно и не ми трябва да държа колата на 6к оборота, за да изпреварвам. Турбината я смених, сигурно ми е излязло колкото твойта газова. Но най-важното - автомобила е такъв, какъвто Гюнтер го е конструирал, а не както Бай Иван в гаража го е препрявал. Аз подкрепям автора, че иска да кара на бензинDirty M5 driveR написа:Ми нека съм комплексар. Ама на -20 паля винаги, защото не ми замръзва бензина. На магистралата няма да ми се спука бутало. Няма да ми се издъни турбината. Сменям едни филтри на газта и веднъж може би рейка с дюзи и това е.То всеки си прави сметката кое му е по-добро.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
То и аз подкрепям автора, че иска да кара на бензин. И аз го правя, газова нямам.
Но в конкретния случай колегата host май беше, който спомена колко лесен и лек за поддръжка е М52. Общо взето на цената на рециклаж на турбина ще смениш почти всичко по М52.
И не искам да правя такива сравнения въобще, просто го споменавам. Няма лошо колегата ако иска и М57 да купи. Просто трябва да знаеш какво купуваш и дали то отговаря на нуждите ти. Защото без BDC при -20 шанса да не запалиш е поне 50%. Спукването на бутало се случи на мой приятел, докато си караше по магистрала. И никъде не държа 6000 оборота, защото това са над 200, а в БГ не е разрешено.
Иначе Гюнтер не е мислил М47 да се кара с добавки към дизела, ама не е и мислил да се кара с дизел като нашия. Това е сигурно най-изтъркания довод във връзка ползването на газови инжекциони "а не както Бай Иван в гаража го е препрявал". Ако на някого бай Иван му е слагал газта и не е доволен как се е получило е едно. Но има една огромна част от потребители, дето си слагат газта в добри сервизи и после само наливат и карат. При е90 само за М-ката е предвид шпер, пък разни фирми предлагат варианти за всички модели. Защо? Защото се постига дадено предимство. Е, газовият инжекцион е също предимство - да шофираш здрав и непретенциозен бензинов двигател и да плащаш като за малък и неподходящ за пътуване дизел. Ако ви е срам да сипвате газ е друго... Мен пък ще ме е срам, ако карам с гуми за боклука. Ама всяко второ БМВ сигурно е с такива.



Re: Покупка на старо BMW - но кое?
acho.rs написа:Е хубаво - купи си Е38 тогава...
Няма да е Е38, щото е твърде голяма, а и съм чел, че след време имат проблеми с резервоарите, чието решение струва $$$$... Просто няма да смогвам с парите да я държа в топ състояние, а и не ми трябва такава кола все още. За зимата, зимните гуми и задното - не ме притеснява тая работа, човек не може да предвиди всичко, а държа на задно, кот такоа - засилки, бутания, на врати, досега не се е случвало да не се оправя. За еластичността - няма какво да спорим, дизела бие с нютони от ниските, бензина догонва с коне на високите. "Ма аз бях на 4-та, ма той на 3-та", в реалния свят дизела те издухва, пък, който иска и на 2-ра да връща


vatdim написа:...
На твое място, а аз съм там донякъде:) - бих гледал и търсил най-доброто късно Е34 525i, което мога да намеря, дори това да означава да отложа малко покупката или да вкарам някоя друга хилка. 5к лева за покупка ми звучи точно за читав екземпляр от тях, виждал съм и някои за около 7к., които изглеждат поне в обявите страхотно. Автомобила вече е твърдо модерна класика, но и възрастен - основния проблем там би бил ръжда, която е по-вероятно да липсва при по-новите коли от тая генерация. За двигателя не мога да коментирам - според мен и при ранните и при късните, характерните черти са си там - старите уж по-здрави, новите уж по-икономични... Фейслофтово Е34 с големия бъбрек и малкия волан и си ти - предполагам и че почти нищо няма да изгубиш като пари при евентуална продажба - вече не са на дъното, което е и една от основните причини и аз да реша да дръпна спусъка на пролет. Успех!
За газовите уредби - всеки си има глава на раменете и може да прецени за себе си. Това, което мен лично ме спира са намаленото товарно пространство, намалената автономия и операциите по конверсията. Не съм такъв идиот, че да искам да плащам двойно за едно и също нещо, но за мен не е това начина човек да спести, а и просто няма да карам колата толкова много, да не кажем и че с усмивка бих сипвал 100 октана всеки път... а може и да съм идиот, не знам още, ще видим скоро

Понеже няколко колеги казват "гледай топ шестцилиндровите версии, вървят повече, харчат еднакво почти,, няма как да ти е твърде мощна" ето какво мисля аз. Напълно ви разбирам, определено има резон. Мненията ви се припокриват и с тези на много мои познати, с които обсъждам темата и вече са имали не едно и две BMW-та. Те викат - в един момент ще съжаляваш, че не си скочил на 330i или 530i/540i.
Първата и най-очевидна причина е сумата за първоначалната покупка: хубавите 3-литрови бензинки са над 10к+... 12к-13к лева, в Германия нали. А виждам и много хубави 2,2 и 2,5 за по 7-8к лева... Разликата не е малка и не съм убеден, че си струва за немного повечето тяга и коне - взимам колата за характера й, не за това как ускорява. Топ версиите идват с повече ектри - ОК, но бих направил известен компромис с тях - пак ще карам бензинов BMW шестак - което ми е основното.
Другата, и за мен основна причина, е че 320i/323i/325i и най-вече 523i/525i и донякъде 528i, бидейки междинни модели откъм двигател, вярвам че може да са имали и по-лек живот от някоя наточена 328i/330i/530i М-спорт. Междинните модели са много повече на пазара и избора е по-голям, тва важи особено за 323i/325i и 523i - виждам много коли, голи като пушка с врътките на климатика и задните прозорци, с ени 16-ки с тасове, обаче изглеждат честни, поддържани коли и много силно ме привличат тези базови спесификации... та това ме бута основно към тях - по-големият избор.
turbonetic написа:никога ,не би(х) сложил газ на 6 или 8 цилиндрово Бмв
Ти го каза и за мен

Поздрави!
make bitches make me sandwiches!!!
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
Dirty M5 driveR написа:...
Тука съм съгласен - ако си фен на марката и твърдо искаш BMW шестак, ама такова ти е ежедневието, че въртиш по 150 км градско всеки ден - еми слагам и аз една хубава газова тогава, 'бал съм го и в Гюнтера

Тва с гумите е друга работа и за мен е недопустимо - те са и едно от първите неща, които гледам като ходя на оглед. Не става върпос да е с Пирелите/Мишелини за по 400лева едната, ама като й видя грайфера или пък са различни марки предни и задни - ми човек си правя някъв извод.
make bitches make me sandwiches!!!
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
от всички изброени модели - е39 или се замисли за е38. Общо взето техниката е една и съща и цените на резервни части и т.н. са също горе - долу еднакви. Дали бензин или дизел - май е все тая. Дизел за България си е направо песен - можеш да правиш всичко и на никой не му пука. Аз бих зачеркнал ръчни скорости и търсил само автоматик - дали в градско, дали магистрала, в задръстване - удоволствието е голямо.
За е39 моторът трябва да е 2.5 или 3.0. Ако е е38 - 4.0 автоматик и отново идва радостта от шофирането....
е34.......си е класика (минал съм над 100к км с моето), но е доста старо и като концепт и като техника.
За е39 моторът трябва да е 2.5 или 3.0. Ако е е38 - 4.0 автоматик и отново идва радостта от шофирането....
е34.......си е класика (минал съм над 100к км с моето), но е доста старо и като концепт и като техника.
- vatdim
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 1.04.2014
- Пол: Мъж
- Кара: без спирачки
- Мечтае да кара: BMW E34 M5
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
SASquach написа:На твое място, а аз съм там донякъде:) - бих гледал и търсил най-доброто късно Е34 525i, което мога да намеря, дори това да означава да отложа малко покупката или да вкарам някоя друга хилка. 5к лева за покупка ми звучи точно за читав екземпляр от тях, виждал съм и някои за около 7к., които изглеждат поне в обявите страхотно. Автомобила вече е твърдо модерна класика, но и възрастен - основния проблем там би бил ръжда, която е по-вероятно да липсва при по-новите коли от тая генерация. За двигателя не мога да коментирам - според мен и при ранните и при късните, характерните черти са си там - старите уж по-здрави, новите уж по-икономични... Фейслофтово Е34 с големия бъбрек и малкия волан и си ти - предполагам и че почти нищо няма да изгубиш като пари при евентуална продажба - вече не са на дъното, което е и една от основните причини и аз да реша да дръпна спусъка на пролет. Успех!
И в моята глава минават точно такива мисли напоследък, радвам се, че ги откривам и при други колеги, иначе щях да реша, че има шанс да съм се смахнал!



- cucibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.09.2007
- Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
turbonetic написа:
никога ,не би(х) сложил газ на 6 или 8 цилиндрово Бмв
Аз пък си мисля че точно на такова би трябвало да се сложи
Защото на по малко няма да има ефект
никога ,не би(х) сложил газ на 6 или 8 цилиндрово Бмв
Аз пък си мисля че точно на такова би трябвало да се сложи
Защото на по малко няма да има ефект

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
SASquach написа:Dirty M5 driveR написа:...
Тука съм съгласен - ако си фен на марката и твърдо искаш BMW шестак, ама такова ти е ежедневието, че въртиш по 150 км градско всеки ден - еми слагам и аз една хубава газова тогава, 'бал съм го и в Гюнтера![]()
Тва с гумите е друга работа и за мен е недопустимо - те са и едно от първите неща, които гледам като ходя на оглед. Не става върпос да е с Пирелите/Мишелини за по 400лева едната, ама като й видя грайфера или пък са различни марки предни и задни - ми човек си правя някъв извод.
Ако въртиш 150кмнанден се предполага че си - таксиджия, дистрибутор на кренвирши, шефче. Освен в първия случай, при други положения е смешно да слагаш газ. Да не говорим колко реално ги смятате тия километри - аз правя 5к на месец , ама август гат ходих два пъти на слънчака за по ден и половина, после минахме до Германия с брачеда. Аз напускам темата - е30 е най-добре вариант, само на метан
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
acho.rs написа:SASquach написа:Dirty M5 driveR написа:...
Тука съм съгласен - ако си фен на марката и твърдо искаш BMW шестак, ама такова ти е ежедневието, че въртиш по 150 км градско всеки ден - еми слагам и аз една хубава газова тогава, 'бал съм го и в Гюнтера![]()
Тва с гумите е друга работа и за мен е недопустимо - те са и едно от първите неща, които гледам като ходя на оглед. Не става върпос да е с Пирелите/Мишелини за по 400лева едната, ама като й видя грайфера или пък са различни марки предни и задни - ми човек си правя някъв извод.
Ако въртиш 150кмнанден се предполага че си - таксиджия, дистрибутор на кренвирши, шефче. Освен в първия случай, при други положения е смешно да слагаш газ. Да не говорим колко реално ги смятате тия километри - аз правя 5к на месец , ама август гат ходих два пъти на слънчака за по ден и половина, после минахме до Германия с брачеда. Аз напускам темата - е30 е най-добре вариант, само на метан
Начи викаш дистрибутор на кренвирши е смешно на газ, пък ако си шефче пак е смешно и защо? Да не би парите да ги копат. Както и да е. Това е личен избор, някой решава да си даде парите на бензин и да пише по форумите, че не кара на газ, друг слага газ и води гажето на почивка с разликата в парите, според зависи колко кара може на слънчака може и в Париж

По темата, е39 или е46 което да избереш няма да сбъркаш. е39 е по комфортна, е46 е по-рязка. Проблема обаче е друг, като тръгнеш да търсиш няма голям избор на бензинки щотото в бг гъзара търси дизел "да вари много и да гори малко" още по рядко се намират истински(не обръщалки) и пазени коли, от опит ти го казвам. Така, че избора опира до това колко време ще изтраяш да търсиш и какво ще ти предложи пазара в дадения момент.
Като гледам темата как върви все едно с някъв шоурум има по една от всеки модел и ти се чудиш кво да земеш.

- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
cucibg написа:turbonetic написа:
никога ,не би(х) сложил газ на 6 или 8 цилиндрово Бмв
Аз пък си мисля че точно на такова би трябвало да се сложи
Защото на по малко няма да има ефект
Ми то това 4 цил БМВ харчи колкото 6 цилиндъра,а и защо да слагам газ с тоя евтин бензин

- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
turbonetic написа:Ми то това 4 цил БМВ харчи колкото 6 цилиндъра,а и защо да слагам газ с тоя евтин бензин.За 3 месеца и навъртях 20 000км без проблеми даже,не ми е минавало на ум да сложа ГИ..
За 3 месеца и 20000км т.е. 80000км на година няма смисъл от газ, само да разваляш хубавата кола

По темата е46 328i комби

- cucibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.09.2007
- Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
turbonetic написа:cucibg написа:turbonetic написа:
никога ,не би(х) сложил газ на 6 или 8 цилиндрово Бмв
Аз пък си мисля че точно на такова би трябвало да се сложи
Защото на по малко няма да има ефект
Ми то това 4 цил БМВ харчи колкото 6 цилиндъра,а и защо да слагам газ с тоя евтин бензин.За 3 месеца и навъртях 20 000км без проблеми даже,не ми е минавало на ум да сложа ГИ..
Ами кво да кажа има богати хора и такива който си правят сметката
щом теб не те бърка за 20000 да спестиш 2000 лв

при мен са даже повечко около 3000
Карам 4.8 ис от 12 години а от 7 съм на гас така че като гледам сега мога да си взема същата само от спестеното и да седи на бензин вгаража за резерва
По темата това е просто една кола качваш се караш и в която се чусваш удобно и приятно взимаш
Със сигурност няма да е вечна

- cucibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.09.2007
- Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
georgi_1986 написа:turbonetic написа:Ми то това 4 цил БМВ харчи колкото 6 цилиндъра,а и защо да слагам газ с тоя евтин бензин.За 3 месеца и навъртях 20 000км без проблеми даже,не ми е минавало на ум да сложа ГИ..
За 3 месеца и 20000км т.е. 80000км на година няма смисъл от газ, само да разваляш хубавата кола
По темата е46 328i комби
И със какво я разваляш

Пък и чак хубава
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
То ако си направя сметката за бензина дето съм похарчил щях да си купя 330и до сега 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Покупка на старо BMW - но кое?
Винаги съм уважавал избора на хората да карат на каквото искат. Ама като ми излезе някой да ми обяснява как съм развалял колата и съм бил псевдо бмв-ист... просто млъквам и това е. Щото по тая логика мога да му кажа, че ако не си поддържа колата САМО с оригинални части и той е псевдо бмв-ист. Само че на всички е ясно колко струва и колко е оправдано. Имам един познат, дето караше е34 20-ка и всеки ден върти по 50-60км по работа. Не е таксиджия очевидно. Всеки може да сметне каква е разликата в разхода да караш на едното и на другото гориво. После взе е39ка и нея също кара така. И не от гъзария, ами защото иска удобен автомобил (едричък е) и надежден. Ако някой почне да му развива теории кое-как ще му се изсмее и ще си тръгне.
Аз винаги съм разглеждал употребата на газ като възможност да караш класен и удобен автомобил с достатъчно мощност, а със спестените пари да го поддържаш адекватно, което ще рече да не се циганиш за гуми, окачване, спирачки и т.н. Всички доводи в обратна посока са ми безразлични.
Аз винаги съм разглеждал употребата на газ като възможност да караш класен и удобен автомобил с достатъчно мощност, а със спестените пари да го поддържаш адекватно, което ще рече да не се циганиш за гуми, окачване, спирачки и т.н. Всички доводи в обратна посока са ми безразлични.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани