проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 07 Фев 2017, 0:07

Закс по принцип би трябвало уж да държат повече и минах и през тях на два пъти, да. Имам дори смътни спомени, че май са ориг. вграждани за нашите каручки. Толкова изкараха и при мен 30-40х. Явно толкова са били Закс-и двете бяха купувани във Варна. Даже заради тея честите смени на помпи специално съм отварял съединител да гледам да няма нещо от вътре, което да ги троши преждевременно, всичко е топ.
Иначе легенчето бе първото, което погледнах за масло и изглежда сухо но.....някак много странно ми изглеждаше изкривено. Нямам спомени да беше така. Сякаш нарочно има оформен улей в средата на тенекията да се изтича от там. Но определено не е мазно и си мисля, че не е от гарнитура капак клапани. Ще погледна отново само да остане малко време, че 20 дни закъснях с отпуската зарад тоз ремонт и работата се е натрупала до небесата.
Ба си как добре работи сега мотора, не мога да му се нарадвам.
Благодаря ти предварително за живите данни, които ще постнеш. При мен предварението бягаше на около 15 градуса, което ми се виждаше ненормално много. После един диагностик прави някакви адаптации на валвтроника и падна на 9 градуса, което пак ми се види множко, но мотора като че ли заработи по-добре на празен ход след тези адаптации. Не знам какво точно е правил, но мисля диагностиката му се казва Лънч, може и аз да не съм чул добре. Искам да я вкарам където и да е и да ми вземат все ми е тая колко, но да няма никакви забележки този мотор. Единствената ми нова тревога сега е като карам на над 2500 оборота и като освободя от скорост - много често толкова падат оборотите, че направо се случва да угасне. Ако обаче преодолее момента и стабилизират, после си имам стабилен празен ход, без трептения и колебания.
Сега се сещам да попитам ако има възможност да постнеш и данните на дебитомера. Отчиташе ми около 6-7 кг, което като че ли ми се види пък малко. Огледах естествено за евентуален неотчетен въздух, но поне визуално всичко е наред и нищо не се чува. Тея дни ще пръсна с нещо да видя ще има ли разлика.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 07 Фев 2017, 9:42

Ето малко данни, но нямах време да ги снема на студено, че трябваше да тръгвам по-рано. Това , че рязко падат оборотите е признак за много въздух, или нещо по/след дросела. Погледни си и гофрирания маркуч до дросела - често има миниатюрна дупка на някое ребро.
Oтносно предварението - до 15° на студен мотор е добре според дебелите книги.При мен също е около 10 - 14° на студено и после пада до 5-7° на празен ход
1 - загрял мотор , преди запалване
inpa1.jpg


2,3 - празен ход , загрял мотор
inpa2.jpg
inpa4.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 07 Фев 2017, 22:44

Нещата приличат на неотчетен въздух, да. Ще се гледа наред де що е интейк под лупа, само да остане малко време. Засега си върви отлично и върши работа. Отчитам най-вече факта как сериозно и бързо постна това, което обеща! :) Жив и здрав бъди!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 07 Фев 2017, 23:03

ivoaudi написа:Нещата приличат на неотчетен въздух, да. Ще се гледа наред де що е интейк под лупа, само да остане малко време. Засега си върви отлично и върши работа. Отчитам най-вече факта как сериозно и бързо постна това, което обеща! :) Жив и здрав бъди!


Сетих, се още нещо , което е добре да погледнеш - вакуумната тръбичка , която е от гофрето на дебитомера към бенз. филтър долу. Принципно е пластмасова с два гумени "накрайника" - към въздуховода и към филтъра. Преди седмица се случи колата да изгасне след като ровех в снега по един баир. Оказа се , че лед/сняг е сцепил отдолу накрайника към филтъра. Ефектът е подобен на това , което казваш - 2-3000 оборота и като пуснах газта , прихълца и загасна. Пали веднага и върви нормално .
Отне ми цял ден да открия "проблема" , накрая с устата като взех да надувам всички маркучлета ... и открих виновника. И понеже други са пипали мотора - пак си направи теста с картерната вентилация. И на мен ми се е случвало да сглобя целия смукател , пък забравих да щтракна шланга за нагоре към дебитомера. Ех, след 10 км разглобявах на пътя и го оправих, де ... ама пак си ги виж нещата.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 07 Фев 2017, 23:07

хайде колега честито, дано нямаш повече проблеми с колата.
Погледни и тръбите на клапъна на картерните газове.Ако нещо е размърдано и взима въздух от някой о-пръстен може да прави такива проблеми.Направо запуши тръбата която влиза в колектора и виж дали ще се промени нещо.Капачката за наливане на маслото също понякога прави проблеми.Има и клипове за това.То има и по-нов модел капачка.Иначе тавичката си има една извивка да тече маслото далече от колекторите.Така е просто не си му обърнал внимание по-рано.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от risto416 » 08 Фев 2017, 6:21

Сетих, се още нещо , което е добре да погледнеш - вакуумната тръбичка , която е от гофрето на дебитомера към бенз. филтър долу. Принципно е пластмасова с два гумени "накрайника" - към въздуховода и към филтъра. Преди седмица се случи колата да изгасне след като ровех в снега по един баир. Оказа се , че лед/сняг е сцепил отдолу накрайника към филтъра. Ефектът е подобен на това , което казваш - 2-3000 оборота и като пуснах газта , прихълца и загасна. Пали веднага и върви нормално .
Отне ми цял ден да открия "проблема" , накрая с устата като взех да надувам всички маркучлета ... и открих виновника. И понеже други са пипали мотора - пак си направи теста с картерната вентилация. И на мен ми се е случвало да сглобя целия смукател , пък забравих да щтракна шланга за нагоре към дебитомера. Ех, след 10 км разглобявах на пътя и го оправих, де ... ама пак си ги виж нещата.[/quote]


Добро утро колега,как се право този тест с картерната вентилация,ако не те затруднявам да драснеш някой ред. Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 08 Фев 2017, 9:56

risto416 написа: Добро утро колега,как се право този тест с картерната вентилация,ако не те затруднявам да драснеш някой ред. Благодаря.


Изображение

Откачаш оттук и запушваш маркуча надясно да не смуче въздух (от дросела). Ако двигателя се успокои и работи по-равномерно отпреди - имаш проблем. Ако само леко вдигне обороти и си работи дори нормално - всичко е наред. Иначе самия клапан много трудно се разбира дали е заминал, освен ако не го отвориш :)

На мен ми е интересно за по-новата капачка за масло - колега dentamed би ли споделил нещо повече , или някой номер ?!
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от StaKo » 08 Фев 2017, 10:33

Харесах си едно Е46 комби 318 с мотор N42B20, но след като прочетох темата за този двигател и съм доста резервиран и едновременно с това озадачен. Все пак това са коли, които струват двапъти повече в ново състояние от аналогични от друга марка, а този проблем с двигателя явно е посевместен. Все пак не ми се дават 8 000 лв за запазена кола на 300 000 км и да се окаже, че освен съединител, амортисьори и спирачни дискове, ще започна и със шлайф на глава и на блок ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 08 Фев 2017, 12:26

StaKo написа:Харесах си едно Е46 комби 318 с мотор N42B20, но след като прочетох темата за този двигател и съм доста резервиран и едновременно с това озадачен. Все пак това са коли, които струват двапъти повече в ново състояние от аналогични от друга марка, а този проблем с двигателя явно е посевместен. Все пак не ми се дават 8 000 лв за запазена кола на 300 000 км и да се окаже, че освен съединител, амортисьори и спирачни дискове, ще започна и със шлайф на глава и на блок ...


Koлега, виждал съм мотори и на 80к км. , които са направо за хвърляне. Ако колата е поне малко гледана, с редовно и КАЧЕСТЕНО обслужване - няма как да е за основен ремонт, дори и на 300 000 км.Лично аз съм имал 3 такива коли с N42 и при добро сервизиране се сменят само гарнитурки, пръстенчета и т.н. дреболии. Сега, ако се кара ,стил I'M M3 , с масло 10w40 и консумативи TOPRAN и подобни глупости - не очаквай да е добре, която и да е кола, особено BMW. Mоята сегашна е на 260к км. и работи като часовник. Същата такава на комшията е на 240к км. и не се кара, защото вече е прецакана до степен пълен основен ремонт. Предните ми 2 коли с N42 бяха също по на 270 - 300к км. и още си ги карат безпроблемно. Тъй че, всичко е строго индивидуално и по-скоро късмет , на какво ще попаднеш.
:yes:

Пиша в тази тема , не за да защитавам тоя мотор, или да го плюя , а за да давам лично/и мнение/я и съвети , като се надявам да съм полезен.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 08 Фев 2017, 13:45

Мотора не е лош, а твърде технологичен за средно-статистическия "майстор" в България. Има няколко "детски болести", които лесно се отстраняват АКО ги знаеш. След това сериозни грижи няма да имаш. Моя също на близо 200к и откакто я имам (последните 60 хил) по мотора съм правил само козметични ремонти за смешни пари. Най-добре е в една нова тема (че заглавлието на тази хич не ме кефи :)) да се опишат слабите места на двигателя заедно с решенията, за да може всеки да си ги провери/оправи. Например:

1. Картерна вентилация - да се провери, ако е необходимо да се смени - 150лв с труда
2. Обтегач верига - да се смени с такъв от бензиново бмв след март 2007 - 50лв втора употреба или 100лв нов
3. Софтуер ъпдейт на мотора - решава проблема с гаснененто при полузагрял мотор - 40лв.
4. О-пръстени на вакумпомпата - решава проблема с пушека зад мотора и мириса на масло - 25лв е оригиналния комплект, ако знаете размерите са по левче
- ако 4 не помогне, може да е гарнитура на клапаните. Не знам колко струва, не съм я сменял.

Това съм направил на моята като я взех, виждате сумите. След тези (повечето превантивни) ремонти, проблем с мотора не съм имал.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 09 Фев 2017, 1:21

dentamed написа:хайде колега честито, дано нямаш повече проблеми с колата.
Погледни и тръбите на клапъна на картерните газове.Ако нещо е размърдано и взима въздух от някой о-пръстен може да прави такива проблеми.Направо запуши тръбата която влиза в колектора и виж дали ще се промени нещо.Капачката за наливане на маслото също понякога прави проблеми.Има и клипове за това.То има и по-нов модел капачка.Иначе тавичката си има една извивка да тече маслото далече от колекторите.Така е просто не си му обърнал внимание по-рано.


Прегледах ги тези тръби още щом ми изгасна първия път, а и са нови, оригинални, вече трети пореден път сменяни:) Това обаче, което споменаваш за капачката на маслото е малко интригуващо. Не изключвам възможността малко да си смуче от там. Завивайки я се плъзга някак пласмасово, може и да се е спекло уплътнението, що не? Не бях чувал досега за такава детска болест с този мотор, но не казвам, че имам голяма практика с него. Вакуумната пишка, за която споменава Taricate също е възможност, щото вече съм карал с откъсната такава за известно време : )
А първоите две изречение от поста на Pimpo под мен направо могат да се сложат като подзаглавие в тази тема. Тези изречения направо обобщават едва ли не всички причини за безбройните проблеми по този мотор!!!! :mrgreen: :banghead:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 10 Фев 2017, 7:36

едната капачка на маслото е без пластмасова периферия.Тя е едночастова така да се каже.Това е стария вариант.
Новия вариант е двучастова.Към капачката има една периферия която е хваната с нещо като панта.
Аз имах подобен проблем.Не е гаснела,но много менеше оборотите.Гледах тея клипове с капачките в youtube и като размърдах моята работата на мотора се променяше.Сложих стария вариант от другия двигател и подложих. една тънка гума под основната гума на капачката.По този начин при затваряне вече доста добре се заключваше е прилягаше плътно.Проблема изчезна.Може би с годините гумата се деформира.Другия вариант е нова капачка.Ама пробата е лесна.Може първо да се тества.

Колега да те питам нещо.Ти спомена някъде за бълбукането от парното.Аз знам за какво става въпрос щото съм го преживял като ми духна гарнитурата на главата и карах така доста километри.Обаче сега от скоро пак взех да се филмирам.
Ситоацията е следната:
Като позагрее и пусна парното на 32 градуса и на най-лекото да духа чувам отвреме навреме едно много леко булбукане.Само че не е така ясно,силно и продължително като когато беше духнала гарнитурата.Незнам дали се филмирам или е само при преминаването на антифриза през клапъна.
А тоя двигател сега на тази кола не е отварян.Ремонти не са правени.Карам 6 години с него и ядове не е имало.Нищо не е побългарявано и не е прегряван.Маслото и антифриза не мърдат.Маркучите се свиват с леко усилие.Не са баш меки,ама не са и на камък.То и системата си има налягане.
Мнения....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 10 Фев 2017, 9:35

dentamed написа:...
Като позагрее и пусна парното на 32 градуса и на най-лекото да духа чувам отвреме навреме едно много леко булбукане.Само че не е така ясно,силно и продължително като когато беше духнала гарнитурата.Незнам дали се филмирам или е само при преминаването на антифриза през клапъна.
А тоя двигател сега на тази кола не е отварян.Ремонти не са правени.Карам 6 години с него и ядове не е имало.Нищо не е побългарявано и не е прегряван.Маслото и антифриза не мърдат.Маркучите се свиват с леко усилие.Не са баш меки,ама не са и на камък.То и системата си има налягане.
Мнения....


Екстра си щом не губи антифриз или масло.Бълбукането повече идва от ел.помпата към радиатора на парното. Пробвай метода с чука :) Съвсем сериозно. Махаш кутията за въздух и удряш лекичко ,но рязко и по двата цилиндъра на помпата долу ниско. Палиш и с единия пръст допираш стените, за да се убедиш, че циркулира течност - подобно на лека вибрация е и ще го усетиш.
:yes:
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 10 Фев 2017, 10:39

Аз бих те посъветвал да си обезвъздушиш хубаво охлаждането. Особено ако си сменял скоро антифриза. Този продцес при бмв не особен умно направен! Примерно след като си я карал (напълно загрял мотор, системата е под налягане) развий леко тапата за обезвъздушаване, която е до капачката на разширителния съд. Ако излиза чист антифриз без мехури значи си ОК, но аз предполагам, че няма да е. Поне в началото ще "съсне" малко въздух, а после ще се смеси въздух и антифриз. Аз тази процедура я повторих поне 3-4 пъти след смяната на антифриза. Естествено не забравай да доливаш, ако източиш много през отвора.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 10 Фев 2017, 19:01

dentamed написа: Колега да те питам нещо.Ти спомена някъде за бълбукането от парното.Аз знам за какво става въпрос щото съм го преживял като ми духна гарнитурата на главата и карах така доста километри.Обаче сега от скоро пак взех да се филмирам.....


Ами....малко ни тъй, ни иначе е работата с това бълбукане. Аз три пъти духах гарнитура на този мотор, като и трите пъти карах по десетки х.км с издуханите гарнитури включително дълги преходи, буквално през цяла Европа. Случвало ми се е да мина по 5х.км наведнъж без да усетя проблем. Първите две издухвания, въпреки че бяха по-сериозни и постоянно гърмеше маркучи и радиатори не ми е бълбукала изобщо. Общото при тези издухвания беше, че духването бе в 4-ти цилиндър. Това последното духване бе много слабо(този път 1-ви цилиндър) и малкото изгорели газове, които влизаха в охладителната система си излизаха през капачката и системата си работеше постоянно на 2 бара с почти никакви други признаци. Имах си парно(понякога само при изгасена кола допълнителната ел. помпа не превърташе, явно от въздух), охлаждаше си добре, нямах смесени масла и антифризи, не ми е губила антифриз. Само това проклето бълбукане, което обаче се чуваше ясно в купето дори при пусната музика. На всички режими в градско се чуваше винаги, студена, топла, винаги. Хора, неразбиращи нищо от автомобили им правеше впечатление и като се качат ме питат какво бълбука. Изляза ли навън обаче нищо не се чуваше, само в градско. Случваше се също не рядко да развия капачката на 70 градуса да речем и да изхвърли водата, което ясно си говори за парна възглавница. Всъщност като споменах за това ето ти тест да направиш-духне ли гарнитура повечето тъти почва да си прави възглавници и да изхвърля водата дори при поохладен мотор. Пробвай както казва Pimpo да обезвъздушиш и покарай. Независимо има или не въздух повтори теста след 500км да речем. Ако и втория път ти излезе въздух и нямаш изпуснал газов изпарител, много внимавай при последващото стягане болтовете на главата!! :D
Шегувам се разбира се, щом не е бутан мотора едва ли имаш проблем с гарнитурата. Всъщност да обобщя, че заради металната гарнитура и начина и на стягане, признаците за издухана гарнитура са доста по-различни от тези при конвенционалните гарнитури и създават трудности при диагностициране. Хубавото пък е, че предвид начина как е изпълнено стягането на главата за да останеш на пътя, трябва да е истински здраво издухана гарнитурата, че и крива главата дори. Просто си карай колата, ослушвай се и то ще си покаже непременно.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook