проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
мерси за бързите отговори колеги
аз от 3 години не съм пипал антифриза.Само развих капачката тази зима за да източа една спринцовка за хладилника.
Антифриз не съм доливал от 3 години.Стои си на максимума.Мотора наистина не е отварян досега.Аз преди съм я обезвъздушавал от двете пробки.Но тъй като от години не е пипано не вярвам да има нужда.Но може да пробвам.Само да спомена ,че бълбукането го забелязах още октомври.Но интересното е ,че се чува много рядко и много, много тихо за части от секундата.НЕ е онова силно бълбукане.Като пусна духалката на средата и вече няма как да се чуе.Ако е пусната музиката пък никакъв шанс.Просто е едва доловимо.Ама ми стана странно.
интересното обаче колеги е ,че след като се появи n47 вече трябва да сменяме заглавието на темата.
от 2009 до 2012 проблеми ,проблеми,проблеми.......луда работа.
ВЕРИГИ,запчатки,оптегачи.Да смениш веригата сваляш двигателя щото се намира от към купето.Ако не я смениш прави всичко лом и пак сменяш двигател.И още куп неща.Тъй,че н42 си н42

аз от 3 години не съм пипал антифриза.Само развих капачката тази зима за да източа една спринцовка за хладилника.

Антифриз не съм доливал от 3 години.Стои си на максимума.Мотора наистина не е отварян досега.Аз преди съм я обезвъздушавал от двете пробки.Но тъй като от години не е пипано не вярвам да има нужда.Но може да пробвам.Само да спомена ,че бълбукането го забелязах още октомври.Но интересното е ,че се чува много рядко и много, много тихо за части от секундата.НЕ е онова силно бълбукане.Като пусна духалката на средата и вече няма как да се чуе.Ако е пусната музиката пък никакъв шанс.Просто е едва доловимо.Ама ми стана странно.
интересното обаче колеги е ,че след като се появи n47 вече трябва да сменяме заглавието на темата.

от 2009 до 2012 проблеми ,проблеми,проблеми.......луда работа.
ВЕРИГИ,запчатки,оптегачи.Да смениш веригата сваляш двигателя щото се намира от към купето.Ако не я смениш прави всичко лом и пак сменяш двигател.И още куп неща.Тъй,че н42 си н42
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Абсолютно съгласен за Н47. Даже направо недоумявам как още не се е появила тема с него, която пък смело ще детронира нашата. То такава си е и тенденцията - все по-нови, капризни, кекави и ненадеждни мотори и автомобили. Ама така ще е като коли от доста години не се правят толкова от инжинери, колкото от разни финансови директори....
Сетих се обаче за твоето съвсем леко бълбукане и едва ли ще е този случаят и при теб, но все пак да кажа. Имах го буквално същото нежно бълбукане и то само понякога, както го описваш ти. Направо ми скъса нервите и кой ли не я гледа тогава. Оказа се доволно странно, както и повечето от проблемите ми по този автомобил: ) Имаше дори тема назад в е46, в която и други колеги се жалваха със същото странно "влизане" на въздух в охл. система. Та в долния си край знаеш как разширителното казанче се нанизва на една конзола и уплътнява чрез еин о-пръсен. Случва се така, че понякога пръстенът пропуска само при всмукване, тоест когато двигателят изстива. Нагрявайки се, предполагам вследствие разширяването и това, че става гъвкав и еластичен бидейки топъл, въпросния о-пръстен уплътнява отлично. После изстивайки всмуква малко въздух и го вкарва точно в долния край на разширителния съд. Като се случи да вкара повечко въздух, дори провокира светването на лампата за ниво, защото поплавъка пропада в образувалата се възглавница. Аз тогава докато го хвана откъде пропуска, смених 4 казанчета едно след друго. Не че е голяма вероятността точно от това да ти бълбука на теб, но просто идея. Според мен, повтарям се, но най-вече трябва да направиш 1-2 опита с обезвъздушаване, за да може да се почне от някъде.
Сетих се обаче за твоето съвсем леко бълбукане и едва ли ще е този случаят и при теб, но все пак да кажа. Имах го буквално същото нежно бълбукане и то само понякога, както го описваш ти. Направо ми скъса нервите и кой ли не я гледа тогава. Оказа се доволно странно, както и повечето от проблемите ми по този автомобил: ) Имаше дори тема назад в е46, в която и други колеги се жалваха със същото странно "влизане" на въздух в охл. система. Та в долния си край знаеш как разширителното казанче се нанизва на една конзола и уплътнява чрез еин о-пръсен. Случва се така, че понякога пръстенът пропуска само при всмукване, тоест когато двигателят изстива. Нагрявайки се, предполагам вследствие разширяването и това, че става гъвкав и еластичен бидейки топъл, въпросния о-пръстен уплътнява отлично. После изстивайки всмуква малко въздух и го вкарва точно в долния край на разширителния съд. Като се случи да вкара повечко въздух, дори провокира светването на лампата за ниво, защото поплавъка пропада в образувалата се възглавница. Аз тогава докато го хвана откъде пропуска, смених 4 казанчета едно след друго. Не че е голяма вероятността точно от това да ти бълбука на теб, но просто идея. Според мен, повтарям се, но най-вече трябва да направиш 1-2 опита с обезвъздушаване, за да може да се почне от някъде.
Последна промяна ivoaudi на 12 Фев 2017, 17:46, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
И аз го имам това много леко бълбукане.При мен даже при пускането на климатроника се чува сякаш някой налива течност в празен съд за 2 секунди и после леко бълбука и спира.Направих тест- при загрял и изключен двигател обезвъздушавам като няма бълбукане и след няколко часа престой като пусна парното пак се чува този шум сякаш се напълва тепърва радиаторчето с течност.Явно и това ще се окаже специфична особеност при този двигател
иначе не губи течност и теста с лакмуса за изгорели газове е отрицателен.



- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
колега може да си прав за влизането на въздух.Аз си го мислех тоя вариант ама не от тръбите през о пръстена.Не че не може от там.Трябва и това дето ми казваш да погледна.Аз си мислех за там където има скоби за изпарителя.Аз карам на газ.Изпарителя след навартяни 150 000 го смених.Не вярвам новия на 30 000 да надува от скъсани мембрани.Обаче скобите от топлото се развиват.През няколко месеца ги стягам.Сложил съм навсякъде по две скоби и пак на тези места всичко е червено от това,че антифриза се изпарява и остава само като червена каша около скобите.Така е даже не от три а,от 2009 година откакто сложих газ.Интересното е,че въпреки лекото изпарение на антифриз не губи грам.Явно е в много малки количества.Ще вида и о пръстените и това със скобите.Ама тея дни пък грам го няма това бълбукане пък много километри минах.И градско и дълго ,и се вслушвам като идиот ама нищо.Странна кола.Иначе миналата зима пак съм го чувал ама лятото няма нищо на климатик.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги,следя темата от доста време и се налага и аз да попитам за мнение.Преди около година купих кола с този мотор,който беше за ремонт.Горе долу почти всички теми с него съм ги изчел и знам за какво става въпрос.До тук добре.Извадих моторетката и се започна ревизията.Главата беше добре,но проблемите бяха в блока.Втори и трети цилиндър бяха зле(от прегряване беше паднало никасиловото покритие и имаха лек ръб).За съжаление по времето когато правих ремонта не можах да намеря читав блок-или бяха като моя или без документи,както и да е не успях да купя друг.Какво направих-закарах го при майстори и разстъргаха и четирите цилиндъра и по буталата направиха и набиха ризи.При сглобяването всичко беше на ред-гледахме ключана сигментите-ок от всякъде,както си трябва.От там се започна подмяна на всяко нещо що е гумено в тоя мотор-о-пръстени,гарнитури-всичко от Дару-кар,пълно ревизиране на главата,гумички,клапани и т.н.Сглобихме мотора,мушнахме го в колата и всичко беше на ред.Вече 6000км. от ремонта се кара колата но от скоро започна да "бяга" масло.Колата не пуши,ауспуха е бял,не е както беше-черен и мазен.Забравих да спомена-нов клапан картерни газове,въобще всичко което се сменя съм сменил.Смених всички водни маркучи,с антифриза нямам проблеми.Но маслото започна да бяга със страшна сила-половин литър на седмица-не повече от 40-50км.Няма теч,не пуши колата чудя се куде отива.Съмнявам се в блока и ризите,не знам какво да правя.Дали да търся друг блок или мотор
Дайте някой съвет че не знам какво да правя и от къде да го почна.Кара се с Кастрол 5/40 мисля да го сменя с нещо друго,но при този "разход" дали си струва?

BMW POWER
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
dentamed написа:.......Обаче скобите от топлото се развиват.През няколко месеца ги стягам.....
Едва ли ще ти помогне кой знае колко, следващото, което ще напиша, но понеже и аз го гледах дълго този филм с вечно хлабавите и протичащите по съвсем малко скоби се сетих да драсна: ) Всъщност ако са ти пластмасови щуцерите на газовото, колкото и да са термоустойчиви, не скобите се разхлабват, а самите щуцери се деформират от температурата. Ако можеш смени ги с метални, стегни ги хубаво и няма да мръднат вече.
Понеже обаче гледам, че още един колега се е включил в отбора с бълбукащите, а той дори си е направил труда да направи тест за изгорели газове, та и за тези тестове забелязах нещо много интересно. Ако са правени тестовете на топъл двигател, май са си направо невалидни. Аз през моите перипетии с тези издухани глави направих поне десетина теста и резултатите всеки път бяха много противоречиви, докато не се светнах защо. Всеки път при тест на студен мотор имах навлезли изгорели газове в охл. система, а в същото време като повторя теста при само 25-30 градуса стоплен мотор, всичко някак магически се уплътнява. Дори да форсирам продължително и здраво на място, течността си седи ясно, чисто синя. Сега може и моята кола да е просто прокълната, тя и без това почти не е имала логичен, стандартен ремонт като всички останали, не споря

Хубавото е, че тоя вид гарнитури не се издухват как да е и едва ли имате такъв зъл проблем.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
то ако беше издухана за толко време се щеше да е свалена вече.
Аз скоро не съм го чувал.Ама имам само един нерешен проблем с емл който се завърна след едногодишно отцъствие.Ама това не е проблем с двигателя ,а с електрониката.Не ми е останало време да го боря още.То преди в темата един колега даде напътствия.
Колега това е много масло дето губиш.Нещо не е наред.Обаче незнам от къде да започнеш.Моето мнение търси друг двигател.Гледай стеблата на клапъните и свещите да са бели.Да не е целия в маслени пари и да няма нагари ..........то зависи какво ще ти дадът да гледаш де.Обаче тоя ремонт нещо не е сполучлив.Това е доста масло.Гумичките смени ли ги?Водачите замерихте ли ги ?
Аз скоро не съм го чувал.Ама имам само един нерешен проблем с емл който се завърна след едногодишно отцъствие.Ама това не е проблем с двигателя ,а с електрониката.Не ми е останало време да го боря още.То преди в темата един колега даде напътствия.
Колега това е много масло дето губиш.Нещо не е наред.Обаче незнам от къде да започнеш.Моето мнение търси друг двигател.Гледай стеблата на клапъните и свещите да са бели.Да не е целия в маслени пари и да няма нагари ..........то зависи какво ще ти дадът да гледаш де.Обаче тоя ремонт нещо не е сполучлив.Това е доста масло.Гумичките смени ли ги?Водачите замерихте ли ги ?
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
гумичките са сменени и пълна ревизия на главата!
BMW POWER
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
странно.Ако ревизия на главата е направена.Сегменти са сменени и ризи.Няма как да изчезва масло.Нещо не е направено както трябва ама незнам какво.Трудно е така да се каже.Според мен нещо по блока не е както трябва.Те тея ризи хубаво ама разширението на алуминия и другите материали от които са ризите е много различно.Изкарай свещите и виж всички ли са зле или само на определен цилиндър.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Свещите ще ги погледна,лесна работа,интересното е,че няма индикация за проблем.Върви си нормално,нито прекъсва нито нищо.Палиш и караш.Проблема се появи рязко,до сега всичко беше нормално.Не губеше масло,лятото два пъти ходих до морето-никакви проблеми.Сега в януарските студове започнаха проблемите.Не че го отдавам на студа де ама факт!
BMW POWER
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
gavrone написа:Свещите ще ги погледна,лесна работа,интересното е,че няма индикация за проблем.Върви си нормално,нито прекъсва нито нищо.Палиш и караш.Проблема се появи рязко,до сега всичко беше нормално.Не губеше масло,лятото два пъти ходих до морето-никакви проблеми.Сега в януарските студове започнаха проблемите.Не че го отдавам на студа де ама факт!
Определено тоя ремонт не е добър - я има нещо спестено , я забравено... или подминато. Не може , ей така, да се разтече като лейка. Най- вероятно наистина в ризите е проблема. НикасилЪТ има много,много ниско триене с буталата и затова сегментите точно на тоя мотор са "вечни" (образно). Допускам, че не си сменял сегменти комплект , а ризите са с неизвестна гаражна структура (да се чете "неподходящ материал"). Най-вероятно вече са надрани и изпуск. система е пълна с масло, което още не е достигнало отзад. Ако все още имаш катализатори - покарай малко и като поистинат, свали някоя ламбда-сонда. Няма да се учудя , ако текне и масло.
Горното не е шега - виждал съм го с очите си !
Дано не съм прав, де ...

Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
сегментите са проблема.Ририте също.Тоя блок мися е алусил не никасил.
- Gonke
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E46 and E30
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги
От скоро ми светва чека и реших да я закача. Излезнаха ми 3 грешки - differential pressure sensor - Lambda before cat - Lambda after cat (preheat и на двете ). Първото е ясно МАП сензора , но другите две не схващам , колата си върви нормално , гори нормално и т.н.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Taricate написа:gavrone написа:Свещите ще ги погледна,лесна работа,интересното е,че няма индикация за проблем.Върви си нормално,нито прекъсва нито нищо.Палиш и караш.Проблема се появи рязко,до сега всичко беше нормално.Не губеше масло,лятото два пъти ходих до морето-никакви проблеми.Сега в януарските студове започнаха проблемите.Не че го отдавам на студа де ама факт!
Определено тоя ремонт не е добър - я има нещо спестено , я забравено... или подминато. Не може , ей така, да се разтече като лейка. Най- вероятно наистина в ризите е проблема. НикасилЪТ има много,много ниско триене с буталата и затова сегментите точно на тоя мотор са "вечни" (образно). Допускам, че не си сменял сегменти комплект , а ризите са с неизвестна гаражна структура (да се чете "неподходящ материал"). Най-вероятно вече са надрани и изпуск. система е пълна с масло, което още не е достигнало отзад. Ако все още имаш катализатори - покарай малко и като поистинат, свали някоя ламбда-сонда. Няма да се учудя , ако текне и масло.
Горното не е шега - виждал съм го с очите си !
Дано не съм прав, де ...
За съжаление няма нищо спестено или подминато,сигментите са сменени комплект всичките-нови.Като ги извадих компресионните бяха наистина без забележка,за разлика от маслените,смених ги всичките.Катализаторите са на колата,при първа възможност ще погледна там.Относно ризите-блока го правиха тук в София хора който с това се занимават(не самоуки майстори).Аз също се съмнявам в ризите(блока като цяло),по интересното е как до сега всичко беше на ред и рязко-бам?Но явно трябва да се види от вътре-то ще си покаже.
BMW POWER
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Днес прегледахда ламбдасондите-никакви проблеми,сухи на барут без следа от никакво масло.
BMW POWER
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани