автоматик, тайни, трикове и прочие
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
surfboard написа:Колеги, ако искате да изцедите колата си на максимум и да покажете пълните й възможности, т.е да постигнете възможно най-доброто ускорение, в какъв режим е най-добре да карате? Спортен, директен или ръчен?
Както разбрахме, спортният изчиства веднага всички "мудни адаптации", още при включването му, т.е дори преди това да сте карали като баба, включите ли спорт, колата става друга.
При "Д", ако достатъчно време е карано агресивно, поведението е същото като при "Спорт", но с тази разлика, че трябват поне 7-8 кикдауна, за да се адаптира кутията към спортно шофиране.
При ръчните пък предавките могат да се изцедят докрай и липсва така нареченето "лагване", докато автоматът реши коя предавка да подбере. Например карам с 60 км/ч. Автоматът е заспал на четвърта или пета. Решавам да раздам яко газ, автоматът първо мисли, после връща предавка и чак тогава се наема. Докато ако съм включил на типтроника втора, само натискам газта и излитам - т.е не губя време да чакам автомата да прецени коя предавка да връща и да се наема тепърва. Същото е и с изкачването на баири - понеже автоматът няма как да предвиди че идва баир, влиза в него на четвърта или пета, по средата се сеща че няма да го изкачи, връща втора, после се усеща че може и на трета и така....но всичко това губи доста време и затова лично аз предпочитам и мисля, че най-ефективно ускорение се постига на ръчен режим, посредсвом използването на типтроника.
Какво е вашето мнение?
Зависи за каква кола питаш.По-старите автомати сменят доста мудно при ръчен режим и на спортен се справят по-добре ако говориме само за ускорение.
При съвременните вече нещата стават по-различни.
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
За автомата /типтроника/ на е46 330ци
- Ivuchi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 28.11.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Според "майстори", а и някой сподели по горе опит от братска Америка - като тръгнете да карате, включвате на D и това е.
Няма смисъл постоянно да я цъкате по световари - P,N и прочие.
Ръчния режим има едно основно предимство и предназначение - използва се при дълго спускане, за да не спирате само със спирачки.
Скоростната кутия поне при моята Е46, може да се рестартира и да "забрави" наученото -> рестарта се прави като давате само на контакт, и задържате газта до дупка (кик даун) за 30ина сек.
Иначе при старт и аз съм привърженик на стегнато ускорение до 60-70 и после подържане на скоростта - лошото е че в София това е трудно постижимо, освен по ранните/късните часове като няма трафик.
Като цяло колата и поведението се усещат по звук и поведение и се контролират с газта
Няма смисъл постоянно да я цъкате по световари - P,N и прочие.
Ръчния режим има едно основно предимство и предназначение - използва се при дълго спускане, за да не спирате само със спирачки.
Скоростната кутия поне при моята Е46, може да се рестартира и да "забрави" наученото -> рестарта се прави като давате само на контакт, и задържате газта до дупка (кик даун) за 30ина сек.
Иначе при старт и аз съм привърженик на стегнато ускорение до 60-70 и после подържане на скоростта - лошото е че в София това е трудно постижимо, освен по ранните/късните часове като няма трафик.
Като цяло колата и поведението се усещат по звук и поведение и се контролират с газта
- SuNSe7
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 15.05.2012
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525TDSportite, Frontera2.8TDI
- Мечтае да кара: Nissan, Bmw
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Хайде малко да повдигна темата със следните няколко въпроса:
1.На tds автоматика адаптивен ли е? Все имам чувството, че като карам пенсионер после му трябва малко време да се осъзнае, както споменаха някои хора по-нагоре.
2.При студено палене как процедираме? а: да загрее до 30-40 градуса и тръгваме b: палим и тръгваме ?
Наскоро коментирах това със авер, който твърдеше, че не е хубаво автоматик като се запали студен да седи на едно място да загрява, аз до колкото знам е по добре да си дигне нивото на маслото и да загрее.
И малко наблюдения при мене:
Спортния режим при мене подобрява throttle response и по бързо превключва предавки(освен другите твърдения в постовете).
Като тръгвам от първа винаги подавам малко повече газ дори за секунда автомата фърля 2ра и си пердаши, отделно 4та вкарва между 55 и 60км, както коментираха колегите по-нагоре си има хитрини и играчка с педала. Но на мене по този начин със леко буквално докосване на педала прави между 10 и 11 градско, което като за кола (е39) със пълен пакет екстри и кожен салон, което идва в повече на тежестта е перфектно.
Отделно имаше трикове за резетване на педала на газта, но ако се влезне в компа и се изтрият адаптациите ще се чувства и по-добре.
1.На tds автоматика адаптивен ли е? Все имам чувството, че като карам пенсионер после му трябва малко време да се осъзнае, както споменаха някои хора по-нагоре.
2.При студено палене как процедираме? а: да загрее до 30-40 градуса и тръгваме b: палим и тръгваме ?
Наскоро коментирах това със авер, който твърдеше, че не е хубаво автоматик като се запали студен да седи на едно място да загрява, аз до колкото знам е по добре да си дигне нивото на маслото и да загрее.
И малко наблюдения при мене:
Спортния режим при мене подобрява throttle response и по бързо превключва предавки(освен другите твърдения в постовете).
Като тръгвам от първа винаги подавам малко повече газ дори за секунда автомата фърля 2ра и си пердаши, отделно 4та вкарва между 55 и 60км, както коментираха колегите по-нагоре си има хитрини и играчка с педала. Но на мене по този начин със леко буквално докосване на педала прави между 10 и 11 градско, което като за кола (е39) със пълен пакет екстри и кожен салон, което идва в повече на тежестта е перфектно.
Отделно имаше трикове за резетване на педала на газта, но ако се влезне в компа и се изтрият адаптациите ще се чувства и по-добре.
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Колеги карам е38 740и 95г. Интересуваме на 400м на какво положение трябва да бъде лоста за най добро време . Няма тип троник а само 2-3-4.
- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 167
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
kozibula написа:Колеги карам е38 740и 95г. Интересуваме на 400м на какво положение трябва да бъде лоста за най добро време . Няма тип троник а само 2-3-4.
Колега, има два варианта според мен. Първи вариант - минаваш на режим "S" и газ до ламарините. Втори вариант - минаваш на режим "М" и сменяш скоростите ръчно.
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Да събудим малко темата Стептроника на е39 2.5д 163к.с 2000г адаптивен ли е някакъв,че градско като не го настъпвам дълго време и после реша да го настъпя нещо се чуди И другото има ли спортен режим и как се минава на него,гледам че на + и - пише и S ама как се минава на него?
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
ozBMW написа:Да събудим малко темата Стептроника на е39 2.5д 163к.с 2000г адаптивен ли е някакъв,че градско като не го настъпвам дълго време и после реша да го настъпя нещо се чуди И другото има ли спортен режим и как се минава на него,гледам че на + и - пише и S ама как се минава на него?
Не съм сигурен,че ти разбирам въпроса но...
Като бутнеш лоста от Д към теб се включва спортния режим ДС,а ако искаш да си сменяш ти скоростите просто буташ напред и назад докато си на ДС.
Нямаш С режим
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Разбра ме Преди имах стария автоматик на ТДС-а и там нали има S и сега тука го търсех,значи само като го бутна без да сменявам с + и - е нещо като S на типтроника
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
ozBMW написа:Разбра ме Преди имах стария автоматик на ТДС-а и там нали има S и сега тука го търсех,значи само като го бутна без да сменявам с + и - е нещо като S на типтроника
Как нещо като S , не ти ли го изписва на таблото ? Би трябвало .
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Изписва ми го DS,обаче до сега като го бутах лоста на него и веднага цъках с + и - и DS го виждах за кратко и ми се виждаше като D5 по скоро Снощи обаче го бутнах и си казах я сега няма да сменявам с + и - да видя какво ще стане и загледах хубаво и се усетих че тва е DS И определено има разлика,на ТДС никва разлика не усещах,ама тука си е друго
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
Малко теория. Как смятате, хубаво ли е да се пуска на N по инерция или трябва да седи непрекъснато на D. Аз служебната я карам как ми дойде. Понякога ръчкам и си сменям скоростите, друг път по цял ден на D. Ръчкам и когато намалявам, за да използвам двигателя. Колегите с повече технически познания, как бихте коментирали това. Колата е служебна и не ми дреме. На 117 000 е и още е в гаранция. Пък и да се сговни, ще купят друга.
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
BMW_POWER написа:Малко теория. Как смятате, хубаво ли е да се пуска на N по инерция или трябва да седи непрекъснато на D. Аз служебната я карам как ми дойде. Понякога ръчкам и си сменям скоростите, друг път по цял ден на D. Ръчкам и когато намалявам, за да използвам двигателя. Колегите с повече технически познания, как бихте коментирали това. Колата е служебна и не ми дреме. На 117 000 е и още е в гаранция. Пък и да се сговни, ще купят друга.
Не е хубаво даже напротив , противопоказно е .
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: автоматик, тайни, трикове и прочие
И още един въпрос,как да се изстрелям бързо от място с автоматика,като държа газта и спирачката и пусна спирачката не се изстрелва
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани