Roll cage при катастрофа...
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Roll cage при катастрофа...
Маса едва ли точно с 280 е минал през пясъците. И виждаш се удря в дебела преграда от гуми.
Алфонсо пък се въртя преди това не знам колко пъти.
Това прави разликата. Удар в неподвижен обект и в по-лек или деформируем такъв е доста различен.
Всеки може да го разбере сам за себе си много лесно като се затича и се удари в стена от гипсо картон примерно и после в масивна тухлена стена.
Алфонсо пък се въртя преди това не знам колко пъти.
Това прави разликата. Удар в неподвижен обект и в по-лек или деформируем такъв е доста различен.
Всеки може да го разбере сам за себе си много лесно като се затича и се удари в стена от гипсо картон примерно и после в масивна тухлена стена.

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Roll cage при катастрофа...

Иначе става, пък и пази. Особено за ей такива бунаци :
Ubi dubium, ibi libertas
Re: Roll cage при катастрофа...
немо написа:Хаос написа:1. тялото на водача не полита със никаква сила, още по-малко сила, измерена в измислената единица килограм на сантиметър, производната мерна единица за импулс на тяло е килограм-метър за секунда
Освен за ускорение си чувал и за обратно ускорение предполагам.....?
всъщност не, предполагам имаш предвид deceleration, то какво общо има? За да имаме сила е нужно да имаме точка/област на нейното приложение, при "полет на тялото" очевидно нямаме такава...Хаос написа:2. теглото на водача не е възможно да се увеличи, освен ако междувременно не е спрял да мушне 2 крънча в КФЦ
Знам,че правиш разлика между маса и тегло....![]()
не, винаги са ми се стрували едно и също нещо, предполагам, че масата е абсолютната величина, а теглото е масата по ускорениетоХаос написа:3. скоростта на тялото на водача със сигурност не се увеличава, особено при катастрофа, където е точно обратното - тя намалява
Виж пак т.1
какво да ѝ гледам на точка 1, скоростта на колата и телата в нея не се увеличава и точка по въпросаХаос написа:4. тялото не променя своето тегло с промяна на скоростта си
Положителна промяна на скоростта се нарича ускорение,а отрицателната-обратно ускорение.Сър Исак Нютон някога е открил (даже 2-ри закон на Нютон го кръстили това откритие) , че силата е равна на масата, умножена по ускорението. В случая силата е теглото, а ускорението е гравитационното ускорение, което за Земята е приблизително 9,8 m/s².Та твоето тяло хич няма да му хареса да изпадне в ситуация,в която заради ускорението (или обратното ускорение) то ще придобие тегло 30-40 пъти в повече(или казано по друг начин:ще му въздействат сили с ефект на гравитация 30-40 пъти по-голяма) ,отколкото е свикнало да понася.
не
дори да се движиш със скоростта на звука, ти не ставаш по-тежък, тоест теглото ти не се увеличава, масата още по-малко... обаче ускорението влияе, да
чети внимателно цитирания текст
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Roll cage при катастрофа...
Хаос написа:ъс скоростта на звука, ти не ставаш по-тежък, тоест теглото ти не се увеличава, масата още по-малко... обаче ускорението влияе, да
чети внимателно цитирания текст
За теглото е вярно, но за масата мисля че не. Нали за това точно говори теорията на относителноста. А именно, че с увеличаване на скоростта на едно тяло се увеличава и неговата маса.
Мисля, че объркването идва в смесването на термините. Тегло и маса са синоними в разговорния език, но във физиката се различават съществено. Едното е скалар, а другото вектор. Едното се измерва в килограми, а другото в нютони.
Съответно не е коректно да се казва, че черния ти дроб натежал до 100 килограма. Той си остава същите килограми, които е бил и преди удара но нютоните му се увеличават.
Причинителя на травмите е инертността. Т.е. свойството на телата да се съпротивляват срещу опит за промяна в състоянието им.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Roll cage при катастрофа...
Хаос написа:дори да се движиш със скоростта на звука, ти не ставаш по-тежък, тоест теглото ти не се увеличава, масата още по-малко... обаче ускорението влияе, да
чети внимателно цитирания текст
На Земята масата и теглото съвпадат,когато едно тяло е в покой.Вкараш ли ускорение(дали с + или -) нещата се променят,защото масата е само стойност,теглото е стойност+посока (вектор на силата).
Преговори за потенциална и кинетична енергия.
bum_bum написа:Съответно не е коректно да се казва, че черния ти дроб натежал до 100 килограма. Той си остава същите килограми, които е бил и преди удара но нютоните му се увеличават.
Това може би е казано така,за да е по-лесно разбираемо.Може би се има предвид,че черния ти дроб,тежаш 1кг. и ускорен до скорост Х (кинетична енергия) има потенциалната енергия на тяло с маса 100кг.Сега си представи,че ей така,както си седиш масата на черния ти дроб за миг се увеличи до 100кг. какви биха били последствията?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Roll cage при катастрофа...
немо написа:както си седиш масата на черния ти дроб за миг се увеличи до 100кг. какви биха били последствията?
Директно ще го изсера

Физиката и механиката не са ми много понятни и предполагам допускам грешки в мисленето си. Не може да няма някой физик във форума, който да обясни нещата по-така научно.
Re: Roll cage при катастрофа...
немо написа:Хаос написа:дори да се движиш със скоростта на звука, ти не ставаш по-тежък, тоест теглото ти не се увеличава, масата още по-малко... обаче ускорението влияе, да
чети внимателно цитирания текст
На Земята масата и теглото съвпадат,когато едно тяло е в покой.Вкараш ли ускорение(дали с + или -) нещата се променят,защото масата е само стойност,теглото е стойност+посока (вектор на силата).
Преговори за потенциална и кинетична енергия.
и все пак, казах ти да четеш внимателно...
в текста се говори за скорост, аз говоря за скорост, а ти ми цитираш учебника за ускорение
сравняваш ябълки с круши
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Roll cage при катастрофа...
Колеги бъркате основни понятия , маса и сила . Теглото не е маса , а сила , затова и се използва в примерите . И да, при ускорение независимо положително отрицателно силата се променя демек теглото отнесено по посока на ускорението . Силата е произведение от масата и ускорението и следователно увеличава ли се последното явно и силата ( теглото) се увеличават . ПС : На люлка предполагам всички са се люляли , е какво се случва с теглото ви в най-долна точка от траекторията .
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Roll cage при катастрофа...
По темата:
Rollcage би бил адекватен и от полза ако:
1. както се спомена шофера има каска или глвата му е далеч от тръбите:
2 Колата е с многоточкови колани адекватно закрепени към купето.
3.Същото важи и за седалката.
4. Конструкцията е правилно триангулирана и оразмерена в зависимост от това от къде се очаква най-голям удар. Клетката може да се построи различно в зависимост от това дали трябва да бъде най здрава при обръщане страничен или челен удар, а също и според спецификите на автомобила - тегло, конструкция, възли, точки на закрепване, вид на закрепването (заварка, крепежен елемент и т.н)
Това което е на първата картинка само по себе си е доста кекаво и освен ако не се получават възли между тръбите "иди дойди" през купето е малко зян работа. Погледнете един кран или далекопровод и ще видите ,че всичко е свързано на триъгълници. ДАже в определени състезания където са позволени тръбни шасита - правилата и съдийте са доста критични към неправилно триангулирана конструкция.
5. Ако трябва да сме съвсем точни -подобна конструкция става част от автомобила и участва в поемането на напеженията и при продължителна употреба следва да се оразмерят всички по горе изброени неща на цикли на умора.
В противен случай само би пречила на хората опитващи се да ви извадят при инцидент...или по зле.
TVR Cerbera не е точно с фабрична клетка а шасито е тръбна конструкция, което не е задължително да е предвидено за търкаляне и челни удари без проблем.
няма да влизам в спора по Физика, но смятам ,че има некоректни неща.
Rollcage би бил адекватен и от полза ако:
1. както се спомена шофера има каска или глвата му е далеч от тръбите:
2 Колата е с многоточкови колани адекватно закрепени към купето.
3.Същото важи и за седалката.
4. Конструкцията е правилно триангулирана и оразмерена в зависимост от това от къде се очаква най-голям удар. Клетката може да се построи различно в зависимост от това дали трябва да бъде най здрава при обръщане страничен или челен удар, а също и според спецификите на автомобила - тегло, конструкция, възли, точки на закрепване, вид на закрепването (заварка, крепежен елемент и т.н)
Това което е на първата картинка само по себе си е доста кекаво и освен ако не се получават възли между тръбите "иди дойди" през купето е малко зян работа. Погледнете един кран или далекопровод и ще видите ,че всичко е свързано на триъгълници. ДАже в определени състезания където са позволени тръбни шасита - правилата и съдийте са доста критични към неправилно триангулирана конструкция.
5. Ако трябва да сме съвсем точни -подобна конструкция става част от автомобила и участва в поемането на напеженията и при продължителна употреба следва да се оразмерят всички по горе изброени неща на цикли на умора.
В противен случай само би пречила на хората опитващи се да ви извадят при инцидент...или по зле.
TVR Cerbera не е точно с фабрична клетка а шасито е тръбна конструкция, което не е задължително да е предвидено за търкаляне и челни удари без проблем.
няма да влизам в спора по Физика, но смятам ,че има некоректни неща.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Roll cage при катастрофа...
BMW_RIDER написа:TVR Cerbera не е точно с фабрична клетка а шасито е тръбна конструкция, което не е задължително да е предвидено за търкаляне и челни удари без проблем
така де, така...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Roll cage при катастрофа...
знам, че темата е за разни опасни за живота удари и т.н. за клектка ... ама за цялостта на шасито при леки и специфични (засукване при удар отстрани) не би ли трябвало предни, задни и под моста разпънки да имат положителен ефект, както и кейджа? не говоря ли е ок за улицата , дали трябва да се позволява и т.н. чисто от практична гледна точка ... аз имам мое виждане, подкрепено и от практически опит , но да се чуе мнение на други хора и на разбиращи никога не е лошо
- B U L L I
- Дон Хуан де Маркофф
-
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 1.06.2002
- Местоположение: Стара Загора/Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 cardio,Е39,Е36 combainero
- Мечтае да кара: X6 cabrio
Re: Roll cage при катастрофа...
по заръка на автора на темата заключвам 



http://bayern-bulgaria.net/
"към крайно тежките заболявания се прилагат крайно тежки форми на лечение!"
71% от повърхността на Земята е покрита от вода… Останалата площ се покрива от Мануел Нойер.
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3