проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги, доколкото знам в термостата има нагревател, който се включва при подаване на някакво напрежение (буксата на термостата е именно затова). Ако му се подаде постоянно напрежение на този нагревател, дали ще издържи за да може да се кара постоянно така? По принцип той е сложен като защита от прегряване и смъква температурата не на 75 градуса, а на 90-92.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ами, едно че въпросният клапан не е проектиран за дълго ползване по този начин, второ че температурата пада доста бидейки той отворен-поне 40 градуса надолу и не е много добре за мотора да го караш все така. Ако искаш прилично да поохладиш мотора, по-добре си потърси съответен термостат, доколкото съм чувал вече има разни възможности.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Не мисля да го правя, просто питам дали някой е пробвал.
Иначе температурата не пада с 40 градуса, а пада точно на 90-92гр. това със сигурност го знам. Ясно е, че двигателя е измислен да работи на 105гр, но не вярвам ако работи на 90гр. да е някакъв кой знае какъв проблем, освен може би малко по-високия разход.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Иначе температурата не пада с 40 градуса, а пада точно на 90-92гр. това със сигурност го знам. Ясно е, че двигателя е измислен да работи на 105гр, но не вярвам ако работи на 90гр. да е някакъв кой знае какъв проблем, освен може би малко по-високия разход.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Моята е 2002г. и няма букса в термостата,може и да е сменян при предишния собственик,на него пише че отваря на 95градуса.За това и не го смених когато правих мотора.Относно разхода,мисля че е много добър-11.5-12/7.5-8. 

BMW POWER
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Можеш ли да направиш снимка на термостата да го видя?
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
djkita написа:Не мисля да го правя, просто питам дали някой е пробвал.
Иначе температурата не пада с 40 градуса, а пада точно на 90-92гр. това със сигурност го знам. Ясно е, че двигателя е измислен да работи на 105гр, но не вярвам ако работи на 90гр. да е някакъв кой знае какъв проблем, освен може би малко по-високия разход.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Наистина не са чак 40 и просто забравих да го редактирам след като се светнах за грешката, но и твоите 90 са доста далеч. Ще се убедиш ако го пробваш все пак и го оставиш постоянно отворен така. Пада дори под 80 градуса, което не е никак добре!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
djkita написа:Можеш ли да направиш снимка на термостата да го видя?![]()
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Ами той си е на колата,знаеш къде е заврян-мисия невъзможна от гледна точка добри снимки.Иначе в големите студове колата се държи перфекнтно,бързо загрява,стрелката стои на средата и не пада дори извънградско,не бих сложил термостат на 105гр.И все пак това е само мое мнение!Като се сетя колко гума има в този мотор(о-пръстени,гарнитури,гарнитурки и т.н.) при тази висока температура всичко бързо се опича.
BMW POWER
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз бях писал назад в темата относно термостатите, понеже ми гърмеше маркуча към радиатора.Бях с термостат на бер и кви ли не проблеми изскочиха,защото отваряше след 105 градуса и колата бе постоянно на 113 градуса (градско и извънградско) и отделно след първия месец спря да работи този нагревател дето отваря принудително. Точно тази мембрана на термостата за няколко месеца си беше тръгнала и това за скъп термостат който трябва да работи отлично Проблема се реши с италиански термостат FACET (май така се казваше), който отваря на 95 градуса и колата нормално стой на 101 градуса при което го няма това голямо налягане.Вече не ми гърми маркуча към радиатора и го няма това огромно налягане дето беше в охладителната система. Аз така си реших проблема, който иска да си купува термостати по 100 лева или да се занимава с разпробивания или махане на мембрани..Аз този италианският го взех за 45 лева като минус- няма този нагревател за принудително отваряне, но не ми и трябва.Вече половин година и минати 14000 километра засега няма проблем с охладителната система.





- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
значи термостатите на произведените първи бройки n42 са без нагревател и отварят на 95 градуса.Тези термостати държат едни 101 -103 градуса.Достатъчни при евентуален проблем да прегреят колата.Имам предвид ....лесно се пука казанчето.Гумите пак се пекът доста добре и т.н т.н.
Затова от завода измислят термостат който уж е по-сигурен за прегряване.Той има щампа 105 градуса и отваря на толкова.Но после достига до 108-113. в големите жеги де.При настъпване и включване на реотана пада на 88.Това е защитата която са измислили.Обаче пробвайте малко повече да понастъпите колата градско.Имам предвид яко.Прегрявате я като стой та гледай.За мен най-добрия вариант е термостат от дизелово бмв който да отваря на 88 градуса.Важното е да е оригинален и от нова година модел бмв.Иначе други измислени марко понякога забиват в затворено положение.И става едно чудно прегряване.
Аз лично проблема съм го решил със слагане на патрон от дизелово бмв.Карам доста години и да чукна на дърво проблеми няма.Отваря на 88 и дори при зверско напъване повече от 92-96 не съм видял.
Затова от завода измислят термостат който уж е по-сигурен за прегряване.Той има щампа 105 градуса и отваря на толкова.Но после достига до 108-113. в големите жеги де.При настъпване и включване на реотана пада на 88.Това е защитата която са измислили.Обаче пробвайте малко повече да понастъпите колата градско.Имам предвид яко.Прегрявате я като стой та гледай.За мен най-добрия вариант е термостат от дизелово бмв който да отваря на 88 градуса.Важното е да е оригинален и от нова година модел бмв.Иначе други измислени марко понякога забиват в затворено положение.И става едно чудно прегряване.
Аз лично проблема съм го решил със слагане на патрон от дизелово бмв.Карам доста години и да чукна на дърво проблеми няма.Отваря на 88 и дори при зверско напъване повече от 92-96 не съм видял.
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колега, от какво дизелово БМВ си сложил термостат?
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
аз първо пробвах с един от е39.Стана ама отваряше на 80 градуса.После накарах един стругар ми направи едни чашки с легла и сложих от е90.Влизате в един сайт за авточасти и търсите термостат от по нова година и температура на отваряне 87 градуса.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте, стана ми интересно за термостата.
1. Това не е защита а начин компа на двигателя да управлява колко как и кога да загрява двигателя.
2. Действието е в патрона на термостата са вмъкнали нагревател който компа с импулси управлява.
Тоест не забива 12 в както си мислят повечето хора, а се управлява по минус.
3. Двигателя има специална карта по която управлява термостата.
Моята съм следил на скритото меню държи около 101-103 при мачкане ряко падна на 85.
Колегата IvoAUDI защо реши че ти е духнала гарнитура?
Как само от едно балбукане го прецени?
Температурата гледал ли си на скритото меню?
И един съвет колкото повече ремонтираш един мотор той повече се чупи, не ми се пише защо много е дълго.
Ако аз бях на твое место досега си купувам друг мотор и щях да приключа веднъж завинаги, правя му ревизия гумички лагери цедка, сглобка в коша и газ.
Айде със здраве.
1. Това не е защита а начин компа на двигателя да управлява колко как и кога да загрява двигателя.
2. Действието е в патрона на термостата са вмъкнали нагревател който компа с импулси управлява.
Тоест не забива 12 в както си мислят повечето хора, а се управлява по минус.
3. Двигателя има специална карта по която управлява термостата.
Моята съм следил на скритото меню държи около 101-103 при мачкане ряко падна на 85.
Колегата IvoAUDI защо реши че ти е духнала гарнитура?
Как само от едно балбукане го прецени?
Температурата гледал ли си на скритото меню?
И един съвет колкото повече ремонтираш един мотор той повече се чупи, не ми се пише защо много е дълго.
Ако аз бях на твое место досега си купувам друг мотор и щях да приключа веднъж завинаги, правя му ревизия гумички лагери цедка, сглобка в коша и газ.
Айде със здраве.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ами аз си мисля,че баш за защита са го направили ама може и да не съм прав.Просто са видели недостатъка от първите серии н42.Проблема е ,че с цел икономия и екология са направили колата да работи на доста високи градуси.И при настъпване идеята е реотана да накара термостата да отвори за да паднат градусите и да не я прегреете.Всичко изглежда хубаво но само дотук.Когато колата е сравнително нова примерно на 100 000 проблем би трябвало да няма.Лошото е ,че коли на по 15 години и 100 000 има само на горубляне.Всичко влезнало отвънка е на 250 -300 000.
И в един момент това тъпо реотанче спира да работи.Или някоя по висока скорост на перката не се включва.Или от голямото налягане и вече старите маркучи и казанче стане беля- я се спука маркуч я казанче.От хубавия булгарски климат между двата радятора е пълно с какво ли не.Турбинката на помпата е пластмасова и т.н.Не ми се изброява повече.
Та лично аз гледам на тази 100+ градусова температура като на някакъв абсурд.И да разчитам,че едно комично реотнче да спасява двигателя в големите жеги.Добре,че двигателчето е слабо и не става за дрифт.Щото заедно със стрелките на километража и обортомера ще се движи и на температурата.Пък нека компа си управлява.
По тоя случай един виц:
Качва се една баба в градския транспорт и си купува две билетчета.Кондуктора се зачудил и я питал:
- бабо,ти си съма защо са ти два билета.
-да съм сигурна баба,че като изгубя едното няма да ме глоби контрола ако се качи.
-то хубаво да си сигурна ама по тая логика може да изгубиш и двата билета и пак ще те глоби
-Охооо аз от кога съм си купила карта за градския транспорт.
та и аз като бабата.Нека си работи на 92-94 .Няма износване.Загрява бързо.Парно супер.Кво повече.Пък и компа да си почине от реотанчето
И в един момент това тъпо реотанче спира да работи.Или някоя по висока скорост на перката не се включва.Или от голямото налягане и вече старите маркучи и казанче стане беля- я се спука маркуч я казанче.От хубавия булгарски климат между двата радятора е пълно с какво ли не.Турбинката на помпата е пластмасова и т.н.Не ми се изброява повече.
Та лично аз гледам на тази 100+ градусова температура като на някакъв абсурд.И да разчитам,че едно комично реотнче да спасява двигателя в големите жеги.Добре,че двигателчето е слабо и не става за дрифт.Щото заедно със стрелките на километража и обортомера ще се движи и на температурата.Пък нека компа си управлява.
По тоя случай един виц:
Качва се една баба в градския транспорт и си купува две билетчета.Кондуктора се зачудил и я питал:
- бабо,ти си съма защо са ти два билета.
-да съм сигурна баба,че като изгубя едното няма да ме глоби контрола ако се качи.
-то хубаво да си сигурна ама по тая логика може да изгубиш и двата билета и пак ще те глоби
-Охооо аз от кога съм си купила карта за градския транспорт.
та и аз като бабата.Нека си работи на 92-94 .Няма износване.Загрява бързо.Парно супер.Кво повече.Пък и компа да си почине от реотанчето

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
bigfinger написа:Здравейте, стана ми интересно за термостата.
1. Това не е защита а начин компа на двигателя да управлява колко как и кога да загрява двигателя.
2. Действието е в патрона на термостата са вмъкнали нагревател който компа с импулси управлява.
Тоест не забива 12 в както си мислят повечето хора, а се управлява по минус.
3. Двигателя има специална карта по която управлява термостата.
Моята съм следил на скритото меню държи около 101-103 при мачкане ряко падна на 85.
Колегата IvoAUDI защо реши че ти е духнала гарнитура?
Как само от едно балбукане го прецени?
Температурата гледал ли си на скритото меню?
И един съвет колкото повече ремонтираш един мотор той повече се чупи, не ми се пише защо много е дълго.
Ако аз бях на твое место досега си купувам друг мотор и щях да приключа веднъж завинаги, правя му ревизия гумички лагери цедка, сглобка в коша и газ.
Айде със здраве.
Грешиш колега. Точно защита си е това, а не управление! Управлението си е напълно термомеханично като на всички конвенционални двигатели и това реотанче отваря напълно и докрай, само и единствено по време на опастност. Следи да речем педала на гаста, детонационни датчици, качесво на сместа(лично съм го тествал това поне 200 пъти не ме питай как и защо),обороти, температура, сигурно забравям нещо.
А за гарнитурата не бих се изразил точно, че е духнала, по-скоро втулка или резба е изтървала, но каква е разликата-важното е, че прави неестествено високо налягане в системата, постоянно вкарва нови въздуси, дърви маркучите, изхвърля вода през капачката....трябват ли ми още признаци за да карам на тръни? Не се заяждам, да не ме разбереш неправилно, просто защото ме попита. А я мъча още и не сменям мотора, защото много искам да разбера например колко ще изкарат сегменти, биелни и основни лагери, всеки един от тези елементи по отделно. Колкото и да ти е смешно това ми е основната причина. Знаеш-всички сме различни и всеки със своята си лудост и глупост. Мога да си позволя буквално всяка една кола и не ми се свидят средства, да речем че съм болно инат и упорит и искам да износя докрай този двигател

Както казваш живи и здрави да, това е най-важното, железата ще ги оправим. Аз наистина имам гениална идея как ще стане бетон и с никви пари и дори като ми правиха колата много исках да ме чуят, та чак вървях 2км през виелиците пеша в едни виелици и преспи да говоря с приемчика. Ходих направо във тях, че бяха затворили петък рано, ама той не ме изслуша дори. Защо го пиша всичко това? Уверен съм, че ще помогне на някой в бъдеще, просто първо ще го тествам на моята си кола.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз си мислех,че съм упорит,ама колегата ме надмина.Браво за което.
Колеги знаетели дали модула на валветроника е директно свързан с педала на газта или дросела.Щото май от едната букса ми записва грешки за педала.Май нещо не контактува там.
Колеги знаетели дали модула на валветроника е директно свързан с педала на газта или дросела.Щото май от едната букса ми записва грешки за педала.Май нещо не контактува там.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани