проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 06 Мар 2017, 11:54

dentamed написа:Аз си мислех,че съм упорит,ама колегата ме надмина.Браво за което.
Колеги знаетели дали модула на валветроника е директно свързан с педала на газта или дросела.Щото май от едната букса ми записва грешки за педала.Май нещо не контактува там.


НЕ е свързан нито към TPS , нито към дросела . Свързан е директно към ECU и едно реле (не знам какво точно управлява, предполагам датчика за начална позиция !?!). Единствено има общо с педала по кафевия кабел - МИНУС.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от overclock » 06 Мар 2017, 17:11

dentamed написа:Аз си мислех,че съм упорит,ама колегата ме надмина.Браво за което.
Колеги знаетели дали модула на валветроника е директно свързан с педала на газта или дросела.Щото май от едната букса ми записва грешки за педала.Май нещо не контактува там.


Каква грешка ти дава, колега и какви са симптомите?
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: 318и - Почукване от двигателя. Верига или маховик?

Мнение от Taricate » 07 Мар 2017, 16:00

.... дублирано по-долу
Последна промяна Taricate на 07 Мар 2017, 16:03, променена общо 1 път
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 07 Мар 2017, 16:57

Колеги, може ли малко помощ с маркучите за водата, кой маркуч къде отива защото изпарителя е вързан доста зле и не може да се разбере кое къде отива, а ще го махам и искам да възстановя системата. Маркуча от маслоохладителя отива в клапана за парното, горната тръба която идва от радиатора на парното също отива в клапана на парното. а долната отива в разширителния съд? Моля да ме поправите ако бъркам, защото не мога да намеря схема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 07 Мар 2017, 22:58

Така би трябвало да ти е най-нагледно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 07 Мар 2017, 23:38

при мен проблема е следния.Карам колата месец два,6,8 никакви проблеми и в един момент влиза в авариен режим святка eml и записва две грешки свързани с педала на газта. 27F6 27F7


27F6 Fahrpedal-Positionssensor

Potentionmeter fehlerhaft

27F7 Fahrpedal-Positionssensor 1

Spannung zu niedrig

27F6 Pedal-travel
27F7 Pedal-travel Poti

accelerator potentiometer

трия грешките,или гася и паля и всичко е както преди.Обаче понякога като почне да се включва се включва по-няколко пъти едно след друго.Друг път по много месеци няма проблеми.От 4 можеби 5 години е така вече.
Интересното е,че забелязах ,че проблема го прави при влизане в по-сериозна дупка или при тряскане на предния капак по-силно.
Мисля,че нещо не контактува.Педала на газта съм го сменял с втора употреба.Няма ефект.Дросела също е сменян с втора употреба и това не помогна.
Единственото нещо което не съм сменял е модула на валветроника.Намерих и същата тема в Германия където проблема е едно към едно с моя и грешките са същите.Там проблема се е оправил със смяна на модула на валветроника.
Интересното е,че моята шина не е много добре хваната за купето и модула се движи заедно с шината.Държи се само на един болт и си мислех има ли вариант да губи маса?

http://www.motor-talk.de/forum/eml-leuc ... tml?page=1

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 08 Мар 2017, 2:34

То ще е някакво брутално чудо както добре си го описал ако се окаже каквото и да е друго, освен лоша маса или студена спойка по модула :D Изкарай му платката и я огледай внимателн, със силна лупа ако трябва. Пръсни конектора с контактен спрей, стабилизирай го хубаво да не шава(изключително важно е) и му осигури хубава, чиста маса. Ако трябва пусни още една маса, успоредно за проба.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 08 Мар 2017, 9:41

да да това смятам да направя.Ама малко ми е кът времето сега.Може би събота или неделя.Миналия ден тръгваме за Банско.На излизане от Пловдив друсна в една дупка яко и като почна да се включва едно след друго направо не се кара.А пък си е опасно при изпреварване ако се включи и забива моментално муцуната.Спрях и врътнах яко шината заедно с модула и я зациклих към модула на абс-а. Така хубаво се законтри,че не мърдаше въобще.Щото не ми се цапаше на път да мисля идеи със свински опашки или други работи.От тогава не се е включвало вече може би 1000 км.
Но трябва да до закрепя здраво щото по тея мазни бг пътища нищо чудно скоро да се раздвижи пак.Ако е студена спойка както казваш ти ще го сменям няма как.Ама ако е от буксата или маса ще го оправя с фиксиране и допълнителна маса.А дали по принцип взема маса посредством шината от купето?Защото ако е така измислено заводски то работата е ясна ще се оправи при фиксиране.Те някакви малуумници преди мен са го хванали само на един болт и се мандахерца назад напред.Даже и болта се е разхлабил.И аз толкова години не бях забелязал.Почнах да сменям педали и дросели.
И наскоро като го размърдах видях как е хванат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 08 Мар 2017, 11:58

Теоретично всички електронни модули по автомобилите днес си имат пуснати отделни маси с кабели, но масата осигурена от закрепването с купето често си е от съществено значение също. Трудно ми е да отговоря еднозначно на въпроса колко е важна масата, осигурена от корпуса и доста неща трябва да се вземат предвид. По-простичко казано модулите винаги ползват по няколко маси и си е важно всички те да са сигурни и здрави. Отделно от това, мноооооого е важно електронният модул да не получава излишни шокове, разхождайки се свободен насам-натам, заради тактуващите кварцове в него. Изключително чувствителни са към това и от удари често грешат в честотите или направо замлъкват. Тоест, дори да са ти перфектни масите осигурени по кабели и бидейки те напълно достатъчни, пак може да ти сгреши сериозно модула от временно или за постоянно забил процесор, заради нетактуващ кварц. Колкото за евентуални студени спойка, няма нужда да се сменя целия модул само заради това, ако откриеш такива. Виждат се дори с просто око сравнително лесно и само се припояват.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 17.05.2016
Пол: Мъж
Кара: E91 325i

Re: 318и - Почукване от двигателя. Верига или маховик?

Мнение от Wapes » 08 Мар 2017, 14:31

Здравейте, от няколко месеца забелязах, че на студен двигател (БМВ 318и 141к.с. Н42Б20) (не веднага, а след 2-3 минути като поработи колата), се чува периодично почукване от двигателя през интервал от 2-3 секунди. Като вдигне температура, почукването продължава, но сякаш 1 идея по-тихо и през по-голям интервал (като пусна радиото почти не се чува). В началото мислих, че се дължи на маховик, но бях на майстор, който я покара и прецени, че маховика не е за смяна, но за сметка на това ми каза, че е започнала да се разхлабва веригата. Пиша темата, защото не знам възможно ли е човек да прецени състоянието на маховик от 5 минути шофиране. Съединителя не е сменян от близо 5 години, но няма симптоми за смяна, а и не мисля, че има общо с този проблем. Според вас проблема с веригата ли е или с маховика? Ако е веригата за каква сума става въпрос при смяна + нова верига и дали да бързам да я сменям, защото колата си върви без проблем във всяко отношение. Благодаря предварително.
IKN написа:По същия начин може да почуква и хидравличен повдигач на клапаните.

Благодаря колега. Разбрах, че като се отвори да се видят повдигачите, ще се види и веригата и предполагам ще разбера точно от къде е проблема. Знаеш ли дали спешно трябва да се сменят, че имам намерения началото на лятото да го оправям този проблем? Понеже хубавите части (дали повдигачи, дали верига, особено пък маховик) не са много евтини, пък не искам за такива части по двигателя да взимам ментета.
Мерси предварително
IKN написа:
Wapes написа:Благодаря колега. Разбрах, че като се отвори да се видят повдигачите, ще се види и веригата и предполагам ще разбера точно от къде е проблема. Знаеш ли дали спешно трябва да се сменят, че имам намерения началото на лятото да го оправям този проблем? Понеже хубавите части (дали повдигачи, дали верига, особено пък маховик) не са много евтини, пък не искам за такива части по двигателя да взимам ментета.
Мерси предварително :)

Ами чак спешно и в същия ден да се сменя повдигач не бих казал /ако на 100 % се установи ,че са повдигачи/ ,но
колкото по скоро толкова по добре , защото при неизправен повдигач ударното натоварване на съответната
кобилица и гърбица на разпределителния вал са много по големи и съответното им износване е по голямо.
При мен доста отдавна периодично потракваше само един повдигач , но аз ги смених всичките 8 , защото
опита ми с предишни коли ми подсказва че това е правилния подход.
Относно повдигачи винаги залагам на INA , защото с други фирми съм имал неприятни моменти на други
мои коли на които съм сменял хидр. повдигачи .

Мисля, че открих проблема. Останових, че се появява само като натисна спирачка, в следващите 10-15 секунди и след това спира до следващото натискане на спирачка. От скоро педала на спирачката започна да се втвърдява на моменти при много ниска скорост. Преди година ми казаха че вакум помпата е за смяна, но реших да не бързам да я сменям тъй като нямаше симптоми (поне аз не откривах), но сега има и е според мен е много вероятно почукването да е от нея, тъй като тя е доста близо до двигателя и шума идва точно от там и само при натискане на спирачка. Ще я закарам на майстор тази седмица и ще пиша отговор като знам със сигурност, в случей, че на някой се случи нещо подобно.
Taricate написа:
Wapes написа:Мисля, че открих проблема. Останових, че се появява само като натисна спирачка, в следващите 10-15 секунди и след това спира до следващото натискане на спирачка. От скоро педала на спирачката започна да се втвърдява на моменти при много ниска скорост. Преди година ми казаха че вакум помпата е за смяна, но реших да не бързам да я сменям тъй като нямаше симптоми (поне аз не откривах), но сега има и е според мен е много вероятно почукването да е от нея, тъй като тя е доста близо до двигателя и шума идва точно от там и само при натискане на спирачка. Ще я закарам на майстор тази седмица и ще пиша отговор като знам със сигурност, в случей, че на някой се случи нещо подобно. :)


Много малко вероятно е да е от шпонката вътре в помпата. Но все пак не е изключено. Ако наистина се чува оттам (вдясно отзад за мотора) - хубаво е да се отреагира веднага. Малко е завряна, но поне ще се установи на 100%.Ако шпонката е изядена ще чука в прореза на разпределителния вал :yes: Аз моята си я правих на стругар за 25 лв. и няма мърдане вече 3-4 години. Иначе веднага ми обявяват цени по 70-120 лв. ппо моргите за цяла помпа :mhihi:


На мен ми предложиха да я извадят, да видят дали не са само гумичките за смяна и да поръчат такъв repair kit с който да я ремонтират, но в повечето случеи била цялата помпа за смяна и аз съм се насочил към чисто нова, която си е доста скъпичка ( кум 400лв отива ), но гледам по форумите, че помпата служи за доста неща - например като запаля (най-вече зимата си личи) отзад излиза доста пушек първите 2-3 секунди. Също така ми губи масло, което пак понякога се дължи на тая помпа макар, че по-вероятно е да е гарнитурата.. та реших, да не рискувам с втора употреба. Сега като ми казваш, че ти си я оправил на стругар за 25лв доста се замислям дали да хвърля толкова пари за нова :D но нека я извадят и ще видя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 08 Мар 2017, 16:54

мерси за компетентното мнение колега.Това ми е достатъчно да го знам.Аз съм скаран с електроника и кабели.И ако ми се наложи да ходя някой да гледа модула да знам какво да му кажа.Със студените спойки смятам ,че и аз мога да се справя ама да не прецакам нещо по-добре някой който е наясно с електроника.
Но първо ще фиксирам добре модула да не мърда.После ще видя дали след време пак ще запише грешка и ако всичко е ок добре ако ли не ще почвам с модула.
Преди една година тръгвам за Германия.Отидох стоях 10 дена.Навъртях сумати км.ЕМЛ. не се включи никъде.Тръгвам за БГ. и в Германия ме спира полиция.Те си отвориха капака.Записваха номера на рама и т.н.
накрая трясна яко капака и вика ок всичко е наред тръгвай.Тръгвам и в Австрия като почна да се включва тоя емл. Няма каране.Повече от 100 не вдига ужас.Спирам гася паля всичко се оправя до след малко.В Сърбия на всяка дупка кръпка се включваше.После се оправи и няколко месеца направо забравих.Ама сега пак се почва с филма.Най-интересното е,че цяла зима в студовете няма проблеми.Още се стопли и се почна.
Имам един приятел и той е писал тук във форума.Проблема му е едно към едно с моя.Ама и той още не открил кое по модула е проблемно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 08 Мар 2017, 19:35

Благодаря колега, но не мога се ориентирам къде е капана на парното и маркучите, които идват от радиаторчето на парното ?

ivoaudi написа:Така би трябвало да ти е най-нагледно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от desoxr » 09 Мар 2017, 11:02

KpuB4o написа:Благодаря колега, но не мога се ориентирам къде е капана на парното и маркучите, които идват от радиаторчето на парното ?

ivoaudi написа:Така би трябвало да ти е най-нагледно.

От тройника,който влиза в блока се хваща за клапана на парното,след него в радиаторчето и се връща в разширителния съд!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 11 Мар 2017, 5:23


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 11 Мар 2017, 6:07

сега четох малко по-назад в темата,че колегата Taricate ми беше обяснил ,че кабелите от педала отиват в блок d на ecu-то.
Колега само да те питам кой датчик си сменял?Този на педала ли?Продава ли се отделно?Аз смених педала с втора употреба ама дали е възможно да съм попаднал на друг проблемен?Незнам дали да не пусна нови кабели за да съм сигурен,че няма проблем по кабелите.Имаше един протрит от натискане на педала но го запоих.Ама нямаше ефект.Но незнам дали няма друг подобен зад таблото.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook